Ga naar inhoud

Originelen


fenip

Recommended Posts

5 hours ago, Ambreville said:

Herman rond zijn veertigste had Jughurta, Bernard Prince, Comanche en was al bezig met Jeremiah denk ik; De oneshots kwamen wat later (nu toch al dertig jaar geleden). Het is een feit dat zijn productie hoog lag (en ligt). Voor de rest kan je ze niet echt vergelijken. Herman stond nooit op zo'n hoog voetstuk als Marini, maar hij had wel andere grootheden zoals Giraud om tegen op te boksen. De concurrentie was scherper omdat er minder kanalen waren,... Andere tijden. Ik heb van beide TT's en die kunnen zeker naast elkaar in het schap staan (Herman iets meer rechts vanwege groter formaat :) ).

Het grote verschil is wel dat Marini, helemaal volgens zijn tijd, het merk 'Marini' promoot terwijl Hermann dat nooit had. Dat trekt de verhoudingen enigszins scheef.

Ik weet enkel dat mijn tekeningen van Marini vreed mooi zijn, terwijl mijn dédi's van Hermann dag en nacht achter liggen op wat hij in zijn albums toont :)

Btw. En nu post Marini een Wonder Woman  :(

je zou t kunnen omschrijven als zelfpromotie wat Marini doet maar ik vraag me eerlijk af of hij dat nog echt nodig heeft... het beeld wat hij bij mij oproept is eerder n toptekenaar die wat dichter bij de fans staat (ik krijg de indruk dat t best n sympathieke kerel is) dan bijvoorbeeld een Rosinski.. die laatste heeft bij mijn weten nooit kleinere tekeningen gemaakt  (los van de dedicaces uiteraard) die hij gemakkelijk voor n goede prijs had kunnen slijten.. 

 

commercieel is t uiteraard erg handig wat Marini doet maar t is ook n middel om voor veel meer mensen n origineel(tje) toch bereikbaar te maken. Hermann doet dat trouwens ook.. (al die kopjes).

 

iedereen blij lijkt me :-)

 

Overigens vind ik Marini een veel beter tekenaar dan Hermann. De anatomie van de personages bij Hermann lijkt vrijwel altijd incorrect.. Marini tekent qua uiterlijk ideaal uitziende personages wat niet altijd realistisch is... dessalniettemin lijkt t anatomisch gezien altijd wel goed te kloppen. 

 

wat Hermann wel beter kan is t tekenen/schilderen van sfeerlandschappen

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Ambreville zei:

Herman rond zijn veertigste had Jughurta, Bernard Prince, Comanche en was al bezig met Jeremiah denk ik; De oneshots kwamen wat later (nu toch al dertig jaar geleden). Het is een feit dat zijn productie hoog lag (en ligt). Voor de rest kan je ze niet echt vergelijken. Herman stond nooit op zo'n hoog voetstuk als Marini, maar hij had wel andere grootheden zoals Giraud om tegen op te boksen. De concurrentie was scherper omdat er minder kanalen waren,... Andere tijden. Ik heb van beide TT's en die kunnen zeker naast elkaar in het schap staan (Herman iets meer rechts vanwege groter formaat :) ).

Het grote verschil is wel dat Marini, helemaal volgens zijn tijd, het merk 'Marini' promoot terwijl Hermann dat nooit had. Dat trekt de verhoudingen enigszins scheef.

Ik weet enkel dat mijn tekeningen van Marini vreed mooi zijn, terwijl mijn dédi's van Hermann dag en nacht achter liggen op wat hij in zijn albums toont :)

Btw. En nu post Marini een Wonder Woman  :(

Hermann nooit op zo’n hoog voetstuk?

Dat is jouw mening.....ik vind Marini helemaal niet op voetstuk staan, zeker een prachttekenaar, maar dat hij commissions van superhelden maakt spreekt ook niet echt in zijn voordeel.....hij verdient gewoon goed geld op de amerikaanse manier, dat is prima, maar om er nu zo mee te dwepen....echt vernieuwend of heel bijzonder is het niet.

Link naar reactie
24 minuten geleden, devilcreator zei:

Heritage Auctions sprint ook op de kar: https://comics.ha.com/c/search-results.zx?No=288&N=52+792+4294948466

 

Ik vind het wel een allegaartje van europees, amerikaans, comics, ...

Maar er zitten wel mooie stukken in.

 

Hierbij de catalogus: http://www.hae.somewhere.be/mailing/img/7188_catalogpdf.pdf

Ik vind de commissie met 25% ( minimum $19) best wel aan de hoge kant. 

Link naar reactie
3 uren geleden, JJL zei:

Verstuurt dit veilinghuis de kavels vanuit de VS (want in dat geval kunnen de kosten ook nog behoorlijk oplopen)?

Is me niet helemaal duidelijk, maar de laatste gelegenheid om kavels te bekijken is op het kantoor te IJsselstein op 2 juni = de dag van de veiling , dus ik neem aan dat ophalen daar kan gebeuren en dat het ook vanuit dat kantoor wordt verstuurd. 

Link naar reactie
Op 11-5-2018 om 17:30, fenip zei:

Begrijp ik nou goed dat dit ‘gewoon’ een soort Ebay/Catawiki veiling is: bieden via het internet en na een x-aantal dagen sluit de veiling en koopt de hoogste bieder het kavel (met +25% opgeld)?

En er wordt niet met minimum (verkoop)prijzen gewerkt (zoals bij CW met sommige kavels het geval is via de zgn. ‘reserve price’)?

Link naar reactie
2 minuten geleden, JJL zei:

Begrijp ik nou goed dat dit ‘gewoon’ een soort Ebay/Catawiki veiling is: bieden via het internet en na een x-aantal dagen sluit de veiling en koopt de hoogste bieder het kavel (met +25% opgeld)?

En er wordt niet met minimum (verkoop)prijzen gewerkt (zoals bij CW met sommige kavels het geval is via de zgn. ‘reserve price’)?

Je kan deze originelen ook gaan bekijken.  Heritage is een grote speler in de VS en probeert nu voet aan de grond te krijgen in Europa.

Link naar reactie

Ik verwacht dat de beginprijs de ondergrens van de schatting (of iets lager?) zal zijn. Ik denk niet dat alles vanaf 1 euro is en dat bij geen andere bieders je voor heel weinig zulke stukken zult kunnen bemachtigen.

De meeste (grote) veilingen bieden naast live bieden ook de mogelijkheid om online mee te bieden.

Link naar reactie
9 minuten geleden, The Alderwood zei:

Er is een internetgedeelte dat een paar dagen duurt. Vervolgens is er het live gedeelte waarbij de hamerprijs wordt afgeklopt. Het internetgedeelte heeft de prijs hierbij al enigszins opgedreven (of ook niet). 

Aha, dank Alderwood!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...