Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
fenip

Originelen

Recommended Posts

Merci voor de tip. Misschien nuttig om hier toch ook eens te peilen naar hoe andere forummers dat doen, hun origineeltjes "exposeren"??? Zijn er nog voorzorgen die echt wel nodig blijken? Ik heb er wat angst voor omdat er nu eenmaal maar één origineel is, en ik dus wel een zekere morele plicht voel om er echt heel erg zorgvuldig mee om te springen. Ik mag er niet aan denken dat er iets fout zou lopen met een origineel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ongetwijfeld, maar we kunnen er niet aan zonder in te loggen

De meeste CAFfers schermen niet zo af, maar het loont de moeite om in te loggen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mask, dan weet jij vast meer van dan ik. Ik heb de vorige discussie niet meegemaakt. Ben nog maar groen hier hè... Ik vertel alleen maar wat mijn lijstenmaker mij een maand of zo geleden toevertrouwde ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inderdaad, maar euh... als het anderen stoort en ze dit topic liever voor de originelen zelf houden, dan mag 't voor mij in een afzonderlijk topic natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inderdaad, maar euh... als het anderen stoort en ze dit topic liever voor de originelen zelf houden, dan mag 't voor mij in een afzonderlijk topic natuurlijk.

Mij stoort het in elk geval niet. Is een relevante discussie!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oh, trouwens, schreef jij nu ergens ook A-dept te zijn... en zitten er dus A's tussen die originelen? Echt niet zo goed te zien op de foto, maar 't zou best wel kunnen als ik sommige originelen zo bekijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ooit gewonnen op de Roeselaarse stripkwis: de originele tekening van Steven Dupré voor "De getekende Reep" :-).

Damned, daarom vind ik hem niet terug. :huh:

Als je ooit eens een goeie scan kunt maken voor m'n archief?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als ik even mag vloeken in de kerk: originelen zijn natuurlijk prachtig, maar ik kan net zo goed leven met een mooie reproduktie. Het gaat mij erom dat je naar de plaat kunt kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als ik even mag vloeken in de kerk: originelen zijn natuurlijk prachtig, maar ik kan net zo goed leven met een mooie reproduktie. Het gaat mij erom dat je naar de plaat kunt kijken.

Voor mij is dat niet vloeken in de kerk. Smaken verschillen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat heeft toch niks met smaken te maken? Kijk je even graag naar een hoog kwalitatieve afdruk van een schilderij dan naar het schilderij zelf?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nee. Op een originele plaat geniet ik nog het meest van de potloodlijntjes, de typex, het gepruts met schermesjes, het gekrabbel in de marge of de erop gekleefde stukken. Ik heb geen enkele 'cleane' plaat.

@Ed, met wat overdrijving kan je dan evengoed de pagina uit de strip scheuren en die inkaderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik voel katzwijm opkomen

Mocht ik het adres van Original kennen, ik zou een inbraak overwegen... :ph34r: :ph34r:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nee. Op een originele plaat geniet ik nog het meest van de potloodlijntjes, de typex, het gepruts met schermesjes, het gekrabbel in de marge of de erop gekleefde stukken. Ik heb geen enkele 'cleane' plaat.

Inderdaad! Om te illustreren met Ware: http://www.comicartfans.com/GalleryPiece.asp?Piece=955788&Aux=45811&From=gallery&GSub=135211&GCat=13373&UCat=0

(plaat wederom niet van mij, maar de eigenaar is zo vriendelijk geweest om enkele close-ups te nemen)

Deel dit bericht

Link naar bericht

@Ed, met wat overdrijving kan je dan evengoed de pagina uit de strip scheuren en die inkaderen.

Dat vind ik ook. Het leukste origineel dat ik heb is de cover van Hellblazer 275 ( Bisley.)

Op die cover heeft Bisley vanalles gekleefd. Onderandere een echte sigarettenpeuk en twee lucifers. Schitterend!!!!

Hij heeft ook goudverf gebruikt, maar dat werd geel in druk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

't Schijnt dat de originelen van Loisel ook millimeters dik opgehoogd zijn met witte plakkaatverf en andere vormen van retouches.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eentje dat wij ooit kado gaven aan de winnaars van de Genste stripkwis (2005) - prachtig werk van Ken (heeft Herbert dat niet gewonnen?). Ik ben ooit begonnen aan een DVD met een overzicht (vragen, foto's, scans van de platen die we kado gaven) van de vijf Gentse Stripkwissen die we organiseerden, maar ik ben dat precies allemaal kwijt. Jammer, want van bijna elk origineel dat we toen kado hebben gegeven, had ik een scan.

post-1-0-61213600-1355218948_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eentje dat wij ooit kado gaven aan de winnaars van de Genste stripkwis (2005) - prachtig werk van Ken (heeft Herbert dat niet gewonnen?). Ik ben ooit begonnen aan een DVD met een overzicht (vragen, foto's, scans van de platen die we kado gaven) van de vijf Gentse Stripkwissen die we organiseerden, maar ik ben dat precies allemaal kwijt. Jammer, want van bijna elk origineel dat we toen kado hebben gegeven, had ik een scan.

PS aan de mods: ik probeerde de bmp rechtstreeks in mijn bericht te plakken - dat lukte wel op mijn scherm, maar als ik dan probeerde te posten, lukte dat niet en kreeg ik de boodschap "U moet eerst het bericht invullen" (terwijl er boven de figuur wel degelijk ook al tekst stond). Heeft iemand een oplossing?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...