Ga naar inhoud

Originelen


fenip

Recommended Posts

19 minuten geleden, sanderg zei:

T was een goed tekenaar, maar ik snap ook wel de kritiek op zijn werk hoor. Persoonlijk vind ik dat zijn personages vaak erg stijf zijn. Ook zijn lijnvoering vind ik niet geweldig- nogal dun

 

Maar slecht weer tekenen kon hij als geen ander

De beste man laat een mooie artistieke erfenis achter. XIII zal de komende decennia nog in menig toplijstje voorkomen.  

Link naar reactie
5 uren geleden, The Alderwood zei:

Heeft niemand Vance-originelen?

Ik heb er drie en die zullen niet rap weggaan bij mij

 

https://www.2dgalleries.com/galleries/vance-xiii-bruce-j-hawker-bruno-brazil-8417

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
8 uren geleden, P3TJQ zei:

Moet het nog eens bijwerken. Maar je weet hoe het gaat. Geen tijd en er komt altijd wel iets tussendoor. Ik zal binnenkort eens kijken.

 

In afwachting nog enkele andere platen uit 1953 van Bob De Moor en zijn klare lijn:

 

https://www.2dgalleries.com/art/oncle-zigomar-99576

https://www.2dgalleries.com/art/oncle-zigomar-99510

https://www.2dgalleries.com/art/oncle-zigomar-99511

 

Link naar reactie

 

1 hour ago, Mzee said:

Ik heb er drie en die zullen niet rap weggaan bij mij

 

https://www.2dgalleries.com/galleries/vance-xiii-bruce-j-hawker-bruno-brazil-8417

Bloedmooie Bruno Brazil.:hartje:

6 hours ago, Dog Mengo said:

Hele mooie stukken.

Ik heb die andere van Jessica en in kleur :e007:

2018-05-15 15.32.34.png

Link naar reactie

Alleen die tekening van inspecteur Marks is nog nooit in albumvorm uitgegeven.

Als iemand oude Kleine Zondagsvriend weekbladen heeft en eens in 1946 tot 1947 kan kijken. Want ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat. Het is gesigneerd met studio Artec. 

Ik ben ook nog nooit een andere pagina tegengekomen van dit verhaal.

Link naar reactie
11 uren geleden, P3TJQ zei:

Alleen die tekening van inspecteur Marks is nog nooit in albumvorm uitgegeven.

Als iemand oude Kleine Zondagsvriend weekbladen heeft en eens in 1946 tot 1947 kan kijken. Want ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat. Het is gesigneerd met studio Artec. 

Ik ben ook nog nooit een andere pagina tegengekomen van dit verhaal.

 

Hier kan ik jou helaas niet bij helpen.

Link naar reactie
13 uren geleden, P3TJQ zei:

Alleen die tekening van inspecteur Marks is nog nooit in albumvorm uitgegeven.

Als iemand oude Kleine Zondagsvriend weekbladen heeft en eens in 1946 tot 1947 kan kijken. Want ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat. Het is gesigneerd met studio Artec. 

Ik ben ook nog nooit een andere pagina tegengekomen van dit verhaal.

Je weet niet in welk nummer dat staat?

Link naar reactie

Door verbouwingswerkzaamheden bij ons thuis heb ik mijn laatste aankoop (plaat Cuzor) pas onlangs laten inlijsten. Ik heb eigenlijk daarom nu pas de gelegenheid gehad om m daarom goed te bekijken. 

Het is echt opvallend hoeveel correcties Cuzor maakt- blijkbaar is t echt n pietje precies. Ik heb wat foto's gemaakt- de camera op mijn mobiel is echter niet geweldig :-( Hij gebruikt ook typex als tekenmateriaal - voor de snelheidslijnen van de trein bijvoorbeeld

 

Ik heb een paar foto's gemaakt maar ik kan er maar een uploaden? De bestanden zijn nochtans kleiner dan 4,88 mb


 

Cuzor 5.jpg

Link naar reactie
29 minutes ago, JJL said:

Geef de voorkeur aan zwarte lijsten met dubbel passepartout (binnenste zwart en buitenste gebroken wit), uiteraard afhankelijk van de tekening/prent.

 

 

Voor zo hier en daar eentje is dat wel mooi. Maar als dat teveel wordt geeft dat toch al vlug een rouwprentje - sfeer vind ik.

Voor sommige strips waar ik zo een zwart randje rond wil neem ik een gebroken witte passepartout met zwarte kern. Dat oogt minder zwaar.

 

 

edit

7 minutes ago, Theoak said:

Die presentatie met die zwarte randen doet mij aan rouwkaarten denken...

 

Je was me voor, maar ik ben dus niet alleen ...

 

Link naar reactie
Zojuist, sanderg zei:

Ik vind het zelf altijd wel mooi om een zwarte lijst te hanteren- omdat veel strip-werk zwart wit is komt het tekenwerk dan optimaal tot zijn recht.

De afbeeldingen zelf doen gelukkig (doorgaans) niet aan rouwkaarten denken :-)

Ik pas mijn originelen qua inlijsting (en wel of geen passe-partout) doorgaans aan het kleurenpalet van de tekening aan. 

 

Mijn collectie bestaat momenteel vooral uit losstaande illustraties en niet uit pagina's. Ook heb ik meer werk met kleur dan louter geinkt werk. Bij een kleurloze tekening kies ik bijna altijd een zwarte lijst. 

Link naar reactie
4 minutes ago, Nesse said:

Bij een kleurloze tekening kies ik bijna altijd een zwarte lijst. 

 

Ik denk dat dat een conditionering is die veroorzaakt wordt door al die inspiratieloze inlijstingen van strip - galerieën. Voor zo galerieën is een dergelijke uniforme inljsting wel te begrijpen natuurlijk. Het zorgt ervoor dat alle aandacht naar de pagina gaat en dat de lijsten zonder probleem herbruikt kunnen worden.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Mask zei:

 

Ik denk dat dat een conditionering is die veroorzaakt wordt door al die inspiratieloze inlijstingen van strip - galerieën. Voor zo galerieën is een dergelijke uniforme inljsting wel te begrijpen natuurlijk. Het zorgt ervoor dat alle aandacht naar de pagina gaat en dat de lijsten zonder probleem herbruikt kunnen worden.

Komt dat even goed uit. Ik word graag geconditioneerd.

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...