Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
fenip

Originelen

Recommended Posts

Ja Bisley doet wel straffe dingen. McKean is ook niet slecht op dat gebied. Bij mensen die expressief met dit medium bezig zijn, kan ik me voorstellen dat het een meerwaarde heeft om originelen in detail te kunnen bekijken! Als louter receptief bezig zijnde, vind ik de verschillende technieken al bijzonder boeiend. Zoals scratchboard bij Thomas Ott:

Of zoals Bill Sienkiewicz.

Stray Toasters 4 - Pg 42

8 x 12

Extreme mixed media

Live bubble wrap, plastic flies and small painting in the center (of figure)

Price: $ 4000

straytoasters4_p42_full.jpg

straytoastersp66-67_full.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Topic nog eens bovenaan zetten :e002:

Wie gaat er naar de Vandersteenveiling bij Bernaerts?

Om te kopen of om te kijken?

Ik ga waarschijnlijk wel gaan, en dan is de kans ook vrij groot dat ik iets zal kopen :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Topic nog eens bovenaan zetten :e002:

Wie gaat er naar de Vandersteenveiling bij Bernaerts?

Om te kopen of om te kijken?

Ik ga waarschijnlijk wel gaan, en dan is de kans ook vrij groot dat ik iets zal kopen :e007:

Bij mij zal het bij lurken blijven... Hoewel ik ooit wel eens een origineel van Vandersteen wil op de kop tikken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

een origineel van david mack is dat zoiets betaalbaar?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zijn nu twee draadjes “Originelen” actief (dit is een hele oude); lijkt me niet gewenst.

Kunnen de beheerders daar iets aan doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Op deze oude draad mag wat mij betreft een slotje op. Een Originelen draad is genoeg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dan toch liever de nieuwe draad afsluiten. De oude draad is prima en dekt een veel bredere lading.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mooi weer. Wit wijntje. Even Facebook bekijken... En een impulsaankoop van jewelste.

Catwoman-03-BD.jpg.6f3d68d366468acfcd0d7dab553b3d57.jpg

Enfin. Een tekenaar minder op de bucket list.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 4/5/2018 om 18:48, pudifar zei:

Dan toch liever de nieuwe draad afsluiten. De oude draad is prima en dekt een veel bredere lading.

Ik zou toch eerder deze draad afsluiten. Is gedurende 5 jaar niet meer gebruikt en heeft/had maar 5 pagina’s. In de andere draad zitten we toch al aan 88

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minutes ago, Mzee said:

Ik zou toch eerder deze draad afsluiten. Is gedurende 5 jaar niet meer gebruikt en heeft/had maar 5 pagina’s. In de andere draad zitten we toch al aan 88

mijn idee is ook om de andere draad voort te zetten

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Mzee said:

Correct. De verwarring over de titels speelde me parten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mergen, wat mogelijk is, lijkt de aangewezen en meest eerlijke optie. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 5-5-2018 at 8:37 PM, JJL said:

Mooi!

Mooie prijs ook... Vinden jullie dit nu niet sterk overdreven qua prijszetting? Marini is nu een bekende naam, maar is hij dat binnen 20 jaar nog altijd? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, SPeeDy zei:

Mooie prijs ook... Vinden jullie dit nu niet sterk overdreven qua prijszetting? Marini is nu een bekende naam, maar is hij dat binnen 20 jaar nog altijd? 

Dat valt nooit te voorspellen, het is wel heel duur, maar zeker een mooi origineel......

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sinds vrijdag in Nyc.  March expo van Nate Powell gaan zien met 150tal originelen in aanwezigheid van de auteur.  Vandaag de galeristen Adam Baumgold en Scott Eder ontmoet op de comic art expo (in een shady hotel).  Altijd amusant om Adam terug te zien.  Vergeten foto’s te nemen maar ze hadden beiden redelijk wat mee.

31BF5C26-CE98-4A6C-B13E-C3824690F208.jpeg

F33A6CB5-80A0-4778-9166-C15695DE0404.jpeg

72B6A0AC-7329-422D-81B5-21B686CFF729.jpeg

54AF983B-F52D-4AD7-BE9F-0EA15A2DF2AB.jpeg

1C5AE162-CF0A-444B-A6AF-8144A8D03D88.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 hours ago, Lecram said:

Dat valt nooit te voorspellen, het is wel heel duur, maar zeker een mooi origineel......

het is veel geld maar niet te veel geld.. op catawiki gaan dit soort tekeningen al voor meer over de toonbank

daarnaast heeft marini al zo'n stabiel fundament wat betreft zijn populariteit dat ik die niet snel minder zie worden. ook niet over 20 jaar (volgens mij gooide marini 20 trouwens 20 jaar geleden ook al hoge ogen- toen zeiden ze misschien hetzelfde;-).

t knappe van Marini is dat hij niet enkel n uitzonderlijk begenadigd tekenaar is maar ook n prima scenarist (zie adelaars, maar t batman verhaal smaakte velen ook prima). dat zie je heel weinig (o.a Henk Kuijpers en de laatste jaren ook Hermann brengen t er scenario technisch n stuk minder goed van af vind ik..).

Overigens heeft Marini niet eens n goed scenario nodig om populair te zijn (ik blijf de Schorpioen echte pulp vinden, goed gemaakt, maar pulp..Aasgieren was aan mij ook niet besteed (Dufaux.. need I say more?) Dessalniettemin bleef zijn werk altijd populair 

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 uren geleden, SPeeDy zei:

Dat zou van belang zijn als je origineel werk koopt als investering. Zelf koop ik alleen werk dat ik mooi/leuk vind, zonder daarbij na te denken of een naam over twintig jaar nog bekend is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, sanderg zei:

t knappe van Marini is dat hij niet enkel n uitzonderlijk begenadigd tekenaar is maar ook n prima scenarist (zie adelaars, maar t batman verhaal smaakte velen ook prima). dat zie je heel weinig (o.a Henk Kuijpers en de laatste jaren ook Hermann brengen t er scenario technisch n stuk minder goed van af vind ik..).

Overigens heeft Marini niet eens n goed scenario nodig om populair te zijn (ik blijf de Schorpioen echte pulp vinden, goed gemaakt, maar pulp..Aasgieren was aan mij ook niet besteed (Dufaux.. need I say more?) Dessalniettemin bleef zijn werk altijd populair 

Hermann en Kuijpers gaan dan ook al heel wat langer mee.......

Aasgieren is een prima strip, zo ook Schorpioen, daar heeft hij zich mee kunnen ontwikkelen.

Adelaars van Rome is inderdaad een prachtige strip.

Ik geloof zeker dat zin origineel werk populair zal blijven voorlopig.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...