Ga naar inhoud

Parasyte - De Anime. (Starts Oct 2014)


Diogenes

Recommended Posts

Voor de anime liefhebbers onder ons: er komt een anime adaptatie van Parasyte.

 

Ik heb zelf Parasyte nog niet gelezen (staat op mijn leeslijst) maar fans van de manga zouden dit mogelijk kunnen waarderen. De serie is namelijk van Madhouse en dat betekent meestal hoge kwaliteit. Madhouse is één van Japans beste en meest vooraanstaande anime studios. Ze grossieren voornamelijk in seinen en donkere shonen titels en bovendien produceren ze regelmatig kunstzinnige. experimentele of andersoortige series die buiten de norm vallen. (voorbeelden zijn Texhnolyze, Boogiepop Phantom, Paranoia Agent) Ook zijn ze allerminst wars van gore. Bekijk bijvoorbeeld eens hun adaptatie van Shigurui die precies even extreem bloederig is als de manga waarop hij gebaseerd is. En tot slot is Madhouse altijd heel erg respectvol naar het oorspronkelijke materiaal. Het beste voorbeeld daarvan is Monster dat bijna woord voor woord geadapteerd is. En ja het is mij ook opgevallen dat de personages er nogal anders uitzien in de serie dan de manga maar evengoed zou het mij heel erg verbazen als deze serie geen trouwe adaptatie zou worden die de manga alle eer aan doet.

 

De serie begint 9 oktober.

 

http://myanimelist.net/anime/22535/Kiseijuu:_Sei_no_Kakuritsu/

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

me loved parasite!

Ik moet ook wel zeggen dat ik nu wel heel benieuwd begin te worden naar de reeks. Ik hoop 'm nog voor het eind van dit jaar te kunnen lezen. Tegelijkertijd is er ook nog zoveel anders wat ik ook heel graag (verder) wil lezen zoals Vagabond, Vinland Saga, Eden, Mushishi. Berserk, Akira... Aaarghh zoveel nog te lezen en zo weinig tijd!!! :o

 

Ik hoop overigens echt dat deze adaptatie goed zal zijn. Er is namelijk al sinds 2008 geen goeie anime serie meer gemaakt. De totaal verschillende characterdesigns maakt mij dan wel weer heel erg nerveus. Aan de andere kant dit zijn de meest gedetailleerde en realistische character designs die ik in tijden gezien heb. Hopelijk is deze serie een succes en komt het seinen genre weer een beetje tot leven in de anime. Het is ook wel gunstig dat het uitgezonden wordt tezamen met het langverwachte tweede seizoen van Mushishi en de nieuwe Ghost in the Shell serie. Hopelijk betekent dit dat we nu eindelijk een beetje uit de periode komen waarin alle anime shonen en shojo moet zijn en vooral zo licht en betekenisloos mogelijk. Ik wordt er misselijk van.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Eerste reacties zijn binnen en overwegend positief. Mangalezers prijzen hoe knap de adaptatie is gedaan, zeker vanwege het hiaat van bijna twintig jaar, en nieuwkomers prijzen het vanwege zijn duisterheid en extreme gore en hoe het totaal niet gecensureerd is. Oh en leeghoofdige shonen liefhebbers zeggen dat het te donker en "edgy" is.

 

Ovrigens: de intro bevat een leuke verassing aan het eind(kijk vanaf 1.18 min)

https://www.youtube.com/watch?v=VW6LCZzPenI

 

Potver, ik moet echt binnenkort eens de manga gaan lezen. Dit ziet er veel te aanlokkelijk uit.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...