Ga naar inhoud

Blueberry-Integrale


Gast Kontiki

Recommended Posts

Op 7 november komt er een Franse integrale van Blueberry. Hoezo, er loopt toch al een integrale reeks in het Frans? Klopt, maar dit is een INTEGRALE, zijnde een turf van 1.288 pagina's met daarin de hele reeks. Kostprijs: slechts 69 euro. De oplage is beperkt, in het Frans betekent dat enkele duizend exemplaren.

 

Hoewel er vertaaluitgevers Blueberry ook in een Nederlandse integrale reeks willen uitgeven, wil Ballon Media er de rechten vooralsnog niet van verkopen. 

Link naar reactie

Ik voel toch veel meer voor een 48-pagina's soft-cover-strip, dan zo'n knoert van een verzamelbundel die te zwaar en te dik is om te lezen.

 

hier ook.

Ik snap dat niet goed. Zoiets koop je toch maar alleen om in je boekenkast te zetten.

Trop is teveel!

 

Alhoewel: de 10delige cyclus die eindigt met "Het einde van de lange rit" zou een prachtige integrale zijn en zou ik direct kopen!

Link naar reactie

Ik voel toch veel meer voor een 48-pagina's soft-cover-strip, dan zo'n knoert van een verzamelbundel die te zwaar en te dik is om te lezen.

 

 

hier ook.

Ik snap dat niet goed. Zoiets koop je toch maar alleen om in je boekenkast te zetten.

Trop is teveel!

 

 

idem hier. Er zal heus wel een markt voor zijn, anders doen ze het niet maar ik zie mezelf niet in de zetel zitten met zo'n integrale van 10.000 bladzijden op schoot. Je zou maar osteoporose hebben, dan breken je armen af als je dat boek uit de kast haalt.

Link naar reactie

hier ook.

Ik snap dat niet goed. Zoiets koop je toch maar alleen om in je boekenkast te zetten.

Trop is teveel!

 

Alhoewel: de 10delige cyclus die eindigt met "Het einde van de lange rit" zou een prachtige integrale zijn en zou ik direct kopen!

Ik heb wel meer omnibussen van dat aantal gelezen hoor.

Is prima zolang het een goed gebonden boek is.

 

 

 

Je kan Blueberry nog wel vlot tweedehands kopen. Heb een tiental jaren geleden de complete reeks voor minder dan 100 euro gekocht. En na lezing (met een kleine winst ;)) doorverkocht.

Ja maar zijn bijna allemaal oude verkleurde boekjes... daar hou ik niet zo van. :ph34r:

Link naar reactie

Geen fan van omnibussen en deze is ook nog op kleiner formaat (19,3 x 25 cm).

Cover is wel opmerkelijk trouwens aangezien die als Moebius gesigneerd is. Een oude cover van de Amerikaanse uitgaven?

 

Edit: Een integrale uitgave per cyclus in het Nederlands zou wel mooi zijn. De HC uitgaves gaan niet verder dan "De Laatste Kaart" en ik zou deze serie graag compleet hebben in een meer duurzame uitgave.

Link naar reactie

hier ook.

Ik snap dat niet goed. Zoiets koop je toch maar alleen om in je boekenkast te zetten.

Trop is teveel!

Boaf. Ik vind Blueberry leuk om lezen en heb er in den tijd redelijk wat van uit de bibliotheek geleend, maar nu ook niet zo leuk om er mijn werk van te maken om de hele reeks volledig samen te sprokkelen. Dus zo'n integrale, dat zou ik wel kopen. Voor 't gemak om gewoon voor een acceptabele prijs de volledige klassieker eens in volgorde te kunnen herlezen.

Link naar reactie

Ik ben ook voorstander van een uniforme integrale uitgave. Ik heb me al regelmatig ingehouden om niet de Franse versie te kopen. Mijn tweedehands softcovers zijn aan vervanging toe.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik laat me niet tegenhouden. Tussen mijn vele nog uit te voeren projecten in en rond het huis staat een wand op de volledige breedte van mijn woonkamer die nu voor de helft wordt ingepalmd door gewone bureaukasten waar onder andere mijn archieven in terug te vinden zijn. Op de planken van die wand zou ik alle integrales en verzamelbundels van striptijdschriften willen zetten. Die zijn in zijn totaliteit minder bontgekleurd dan de rest van mijn kasten.

Link naar reactie

Cover is wel opmerkelijk trouwens aangezien die als Moebius gesigneerd is. Een oude cover van de Amerikaanse uitgaven?

De cover heb ik elders op het net gevonden, en is kennelijk eerder gepubliceerd in DBD nr 15 in een dossier over Giraud. Eigenaardig genoeg: in deze publicatie is de cover NIET gesigneerd. 

Zie volgende link (en scrollen maar):

http://marvelmasterworksfansite.yuku.com/topic/26107/Random-pictures-of-pieces-from-my-collection?page=4#.VC-wA_l_uFU

Link naar reactie
  • 1 year later...

Gisteren begonnen in de gewone, pas verschenen en heel mooi uitgegeven Integraal van Blueberry (3 strips, dus handelbaar). De inleiding heb ik tegen alle verwachtingen in zéér graag gelezen. Over Charlier (e.a.) in de jaren 60. Ik kreeg bijna heimwee naar iets wat ik niet ken. 

Ook begonnen aan Fort Navajo, en dat is allemaal veel leuker (euh, minder ernstig) dan ik had verwacht. Het was al laat, gisteren, dus ik moest het boek na een blz of 10 wegleggen, zeer tegen mijn zin, en mijn eerste indruk is zeer positief. Heel content dat ik dat boek kocht. :)

 

9782205071238-couv.jpg

Link naar reactie

Fort Navajo gelezen en me daar heel erg mee geamuseerd. :)
In dit eerste deel valt de hoeveelheid tekst nog mee. Maar ik hou wel van die vertelstijl.

Morgen de rest (en overmorgen, enz. Heb nog een heel pak andere strips liggen ook)

 

Meer dan 25 jaar geleden heb ik me zo met Roodbaard ook geamuseerd. Maar Western is toch meer mijn ding. Roodbaard ga ik niet direct opnieuw beginnen verzamelen, nu ;)

Link naar reactie

Ter voorbereiding van de integrale, eerst Blueberry: Apachen herlezen, dat zich chronologisch net voor Fort Navajo afspeelde. Ook al is het meeste hiervan al in de Mister Blueberry cyclus verschenen, toch is dit op zich best een goed album en bevat het het laatste werk van Giraud voor Blueberry. Om die redenen alleen al de moeite. Je herkent meestal wel de extra tekeningen/pagina's die zijn ingevoegd om het verhaal te vervolledigen. Het was een aangename herontdekking.

 

Ondertussen ben ik volop bezig in de integrale. Het was jaren geleden dat ik die eerste Blueberry verhalen nog las, meestal herlas ik de latere albums, maar zelfs nu blijft dit nog vlot leesbaar en vrij modern aanvoelen. Prachtige heruitgave van een van mijn favoriete reeksen. Zo blij dat dit eindelijk is verschenen!

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...