Ga naar inhoud

Lady Death


nobody

Recommended Posts

Lady_Death.JPG

 

 

Het gaat er dan toch nog van komen. Van alle (veel waren het er niet) Bad Girlz comics die ik in de jaren 90 gelezen heb, was ik het meest fan van Lady Death. Misschien moet ik de vier (recent) verschenen TPB's van Avatar toch maar bijhouden (liggen nu op de stapel te verkopen) en wachten op wat Coffin Comics allemaal gaat uitbrengen.

 

BRIAN PULIDO Launches COFFIN COMICS As New Home for LADY DEATH in 2015

http://www.newsarama.com/22364-brian-pulido-launches-coffin-comics-as-new-home-lady-death-in-2015.html

 

Lady_Death_2.JPG

 

Afgesplitst van : Gekocht - Aangekondigd - Interessant...

Link naar reactie

Ik wacht eigenlijk op herdrukken van het oude spul (Steven Hughes).

 

Heb even op Amazon gekeken, en er is nog wel wat te krijgen, maar te duur en/of ze moeten van te ver komen. Dus ik zou ook wel hedrukken willen van de allereerste Chaos comics.

 

Maar die Origins bundels van Boundless vond ik ook niet slecht, ook al is het verhaal (nog) niet af. En die nieuwe bundels vond ik eigenlijk ook niet slecht... ;)

Of heb jij die niet gelezen ?

 

4a92d429-3a83-40a5-9ed6-e59f4d0135b1.jpg

 

SEP100915.jpg

Link naar reactie

Ja, van die nieuwe boundless heb ik de eerste bundel van de allernieuwste reeks gelezen. Mooie tekeningen en mooi gekleurd, maar het verhaal deed me niets. De reeksen bij crossen volgde ik ook, maar daar vond ik alleen medieval lady death goed. Getekend door Jim cheung als ik me niet vergis. Maar dat was toch niet hetzelfde als het chaos tijdperk... Dat had een leukere sfeer.

Ik zou ook graag nog de chaos EVIL Ernie eens opnieuw willen lezen...

Link naar reactie

Heb alle Lady Death comics, ze was mijn eerste Comic liefde :) Eigenlijk alles van Chaos! staat in mijn kast te blinken. 

Vind het ook jammer dat ze de oude comics niet meer herdrukken en doordat de rechten nu bij verschillende bedrijven liggen.

Dynamite die alles behalve LD hebben en Brian Pulido die LD heeft.

 

De nieuwe Chaos! Comics zijn wel leuk, leunen dicht bij de originele aan maar het is toch niet het origineel. Lady Death is vervangen door een nieuwe dame des doods. 

Je merkt dat het op haar is gebaseerd maar het is ze niet, ze mist het charisma van Hope. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

 

. Misschien moet ik de vier (recent) verschenen TPB's van Avatar toch maar bijhouden (liggen nu op de stapel te verkopen)

 

ooooo die zou ik wel willen!!!

 

Ik zou ook graag nog de chaos EVIL Ernie eens opnieuw willen lezen...

Of de Dynamite Ernie eens inkijken! Die was eigenlijk gewoon erg geod!

 

Ah wat, ik heb de drie Chaos Lady Death TP's toch maar gekocht op Amazon. Ik wil die nog wel eens terug lezen.

 

 

ah nostalgie...

Die heb ik ook geloof ik. Of los :)

Prachtig spul!

 

Je merkt dat het op haar is gebaseerd maar het is ze niet, ze mist het charisma van Hope. 

En de magie van Steven Hughes... man wat is het erg dat die er niet meer is!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Allerheiligenweekend... Het perfecte weekend om wat Lady Death te herlezen. 

Gelezen : 

913831.jpg

 

Het is twintig jaar geleden dat ik dat nog las. En het was een blij weerzien. Zeer graag gelezen. Dit eerste deel verhaalt de afdaling van Hope in de hel, een mooi lief meisje dat de heerseres van de hel en de doden wordt. To know her story is to know a woman cursed. Beetje een naif verhaal misschien, maar ik vond het toch heel goed. En zeer goed getekend. 
Het grootste deel van dit boekje was ik vergeten, na al die tijd, maar sommige tekeningen herkende ik alsof het gisteren was. :)

Dit boekje bevat de nrs 1, 2, 3, 1/2 en de swimsuit special. 

 

'k ga er nog één lezen. 

 

Ik heb lang zitten zoeken op google naar enkele blz om hier te posten, maar niks gevonden. Alleen enkele covers gevonden.

 

post-585-0-60572300-1414854726_thumb.jpg

Link naar reactie

ba_299911_0_LadyDeathIIBetweenHeavenandH

 

De tweede Chaos TP is zeer goed!

Purgatori is back. Zij was ooit Lucifers lief, en nu Lady Death hem heeft verslagen, wil ze wraak. Of zo lijkt dat toch. Eigenlijk wil ze gewoon Lucifers macht over de hel en zijn bewoners voor zichzelf.

Eerst probeert ze dat met psychologische spelletjes (jaja) en leugens, maar als dat niet lukt komt er natuurlijk slaande ruzie van. Lady Death wringt de waarheid uit Purgatori, en plots is niks zoals het lijkt, en blijkt Lady Death al die jaren een speelbal geweest van Lucifer. Ook haar moeders ziel heeft ze indertijd niet kunnen redden. Ze heeft ervoor gekozen om in de hel te blijven, maar het heeft niks opgeleverd, ook al dacht ze jaren van wel. Zoals gezegd : to know her story is to know a woman cursed. 

Ik had het niet verwacht, maar de verhalen in deze bundels zijn véél beter dan je zou vermoeden. Nu ja, ik moet er ook geen doekjes om winden, de prachtige tekeningen ;) zorgen er natuurlijk ook voor dat ik deze boeken zo leuk vind: halfnaakte, demonische, in latex geklede vrouwen die vechten met elkaar, heh!; maar het goede verhaal en de uitdieping van het personage zorgen ervoor dat het wel werkt. Veel tekst ook, in dit tweede deel. 

Big fun ! 

Die boekjes zullen in mijn bezit blijven, Gojira. ;)

 

1492547-lady_death_between_heaven_and_he

Link naar reactie

Ik ga de derde lezen. :)

 

Die boekjes zelf kosten niet zoveel op Amazon, maar het opsturen just sucks... Van één deel hebben ze zelfs een heel lot gevonden in storage, die zijn allemaal zo goed als nieuw. Alle drie de exemplaren die ik heb zijn in zeer goeie staat, gezien de ouderdom en de afstand die ze per post hebben afgelegd. Ik heb ook chance gehad dat de douane niet één van de verpakkingen heeft opengemaakt. Bij mijn vorige bestellingen uit de USA hadden ze dat telkens wel gedaan, fuckers. 

Link naar reactie

Ik ga de derde lezen. :)

 

Die boekjes zelf kosten niet zoveel op Amazon, maar het opsturen just sucks... Van één deel hebben ze zelfs een heel lot gevonden in storage, die zijn allemaal zo goed als nieuw. Alle drie de exemplaren die ik heb zijn in zeer goeie staat, gezien de ouderdom en de afstand die ze per post hebben afgelegd. Ik heb ook chance gehad dat de douane niet één van de verpakkingen heeft opengemaakt. Bij mijn vorige bestellingen uit de USA hadden ze dat telkens wel gedaan, fuckers. 

Op de site van coffin commics staan ze ook, met ook oude singles... de monthly is niet volledig, dat is wel spijtig...

Link naar reactie

Ik zie alleen de eerste trade staan bij Coffin comics en de revised kost daar 10 dollar. Ik betaalde op Amazon 4 dollar en een beetje. Maar zoals gezegd : opsturen kost veel geld. Maar dat zal bij Coffin niet anders zijn, zeker ? 

 

De goedkoopste is nu 6 dollar en een sjiek. http://www.amazon.com/gp/offer-listing/0964226081/ref=tmm_pap_used_olp_sr?ie=UTF8&condition=used&sr=1-5&qid=1414866826

 

De tweede is de moeilijkste, daar ben ik met de goedkoopste gaan lopen ;) http://www.amazon.com/gp/offer-listing/0964226030/ref=tmm_pap_used_olp_sr?ie=UTF8&condition=used&sr=&qid=

Edit : van de tweede staat de goedkoopste hier maar het is nog veel geld : http://www.amazon.com/gp/offer-listing/0964226030/ref=olp_tab_new?ie=UTF8&condition=new

 

Van de derde kunt ge er nog steeds van dat in storage gevonden lot kopen, en dat zal nog wel lang zo blijven http://www.amazon.com/gp/offer-listing/0964226057/sr=1-8/qid=1414866993/ref=olp_tab_new?ie=UTF8&condition=new&qid=1414866993&sr=1-8

 

Bon, ondertussen zal de derde lezen, niet meer voor vandaag zijn.

Link naar reactie

Lady-Death-The-Odyssey-TP.jpg

 

Deze heb ik ook graag gelezen, al is het wel de minste van de drie. Gestuurd door een mysterieuze stem, vertrekt Lady Death op een Odyssey, zoals de titel het al aangeeft. Ze reist tussen verschillende Realms en dimensies, er zijn er meer dan genoeg. In iedere comic wordt ze getest (lees : krijgt ze het met iemand aan de stok), en telkens moet ze iets leren. In de laatste comic heeft ook Lucifer een verrassing voor haar in petto. 
Hierna begint dus het volgend hoofdstuk in LD's saga, maar aangezien er daar (nog) geen trades van zijn, kan ik dat jammer genoeg niet lezen. Ik hoop echt dat Coffin ook oud materiaal herdrukt, en ook verder doet met de trades waar Boundless mee begonnen is. 

Binnenkort ga ik die Boundless trades eens herlezen. Die waren ook zeer goed. En al is het Hughes niet, de tekeningen waren ook zeer de moeite. :)

 

chaos-comics-lady-death-the-odyssey-issu

Link naar reactie

Ik weetnognie wat ik ga doen, die Coffin dingen volgenofnie?...

 

Als ik die Chaos! dingen die Dynamite uitbrengt zie, dan voel ik dat het heilig vuur bij mij nog niet volledig uitgebrand is. Langs de andere kant, ik heb Pulido al kansen genoeg gegeven met zijn LD en each time he fucks it up somehow... En er zijn al zoveel zaken die ik volg. Andere comics hebben bij mij de plaats ingenomen die vroeger voorbehouden was voor Chaos! Enfin, we zien wel...

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Tja, als de uitgevers niet mee willen ;)

Het laatste debacle (nu ja) met Boundless, ik denk dat hij daar zelf niet zoveel kon aan doen. Zoals hier al gezegd : Chaos is verkocht aan Dynamite, terwijl hij Lady Death wel nog heeft, en bij Avatar zit. Die uitgeverijen zullen dat onder elkaar moeten uitklaren hebben, denk ik. Nu ja, weet ik veel... ;)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ondertussen heb ik  Lady Death Origins vol. 1 en 2 en de Lady Death Ongoing (nu ja) vol. 1 en 2 eens herlezen (Boundless).
Every man needs a guilty pleasure. Maar toen ik dit las, voelde ik me helemaal niet schuldig, en beleefde ik er veel plezier aan.  B) Goed getekend en big fun.

De Ongoing (nu ja) is wat serieuzer van toon dan de Origins, maar het verhaal is goed. De tekeningen vind ik zeer goed.
Ja, ik beleef veel plezier met de Lady Death strips, al heb ik dan nu drie verschillende reeksen die niet af zijn. Maar een open einde is ook niet slecht ;) En het is niet alsof er cliffhangers zijn.

 

Nu wachten op wat Coffin allemaal gaat herdrukken. Als ze dat al gaan doen...

 

LadyDeathOriginsVol1TPB.jpg

post-585-0-88578900-1415976500_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik kan niet meer volgen.

Blijkbaar is Coffin Comics een webshop, en bestaat Boundless ook nog steeds : http://www.boundlesscomics.com/

 

Ik hoop echt dat ze Origins 3 (afsluiter van dat verhaal) en Ongoing verder bundelen. Die Ongoing vond ik zeer de moeite, met de rebellie en alle intriges. Pulido kreeg ook hulp van Wolfer om het verhaal te schrijven. Misschien schreef Wolfer wel alleen...

De tekeningen van die Ongoing vond ik zeer goed. :)

 

Maar aangezien ze Kickstarter nodig hebben om een nieuwe reeks van de grond te krijgen, zal ik maar niet teveel hopen op nieuwe bundels, zeker ? Nu ja, ik heb 7 bundels (of 42 comics) en daar ben ik ook al content mee. Al mag het nog ietske meer zijn. ;)

 

LadyDeath9.jpg

 

GabrielAndradeJr_Lady+Death%25239_Page+1

Link naar reactie

Ik heb nu ook alles van Lady Death. Eergisteren The Reckoning gelezen. Kijk, je kan dat bezwaarlijk meesterlijke comics noemen, maar het werkt wel en het is veel meer dan nostalgie...

 

Dat miste ik bij die crossgen en Boundless reeksen, dat had een licht andere invalshoek en maakte het dan ook minder interessant voor mij...

Crossgen had wel betere teenaars dan boundless.

 

CBEA3356.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...