Ga naar inhoud

J. Rom - Force Of Gold


Kurt M.

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 month later...

o man. Die dialogen zijn tenenkrommend. Waar DA FUCK is de editor?
Het lijkt beter te lopen als het eerste verhaal, maar het is alsof je een fles Fanta ziet staan en bij het drinken merk je dat er geen enkele prik meer in zit maar proef je wel elk gram suiker teveel!!
Dit is echt gericht op een jong publiek dat nooit verder is gekomen of zal komen dan dit niveau en nooit een goede comic of strip zal oppakken!

Ik gun Romano all the best, en het succes is voor hem immens en welgegund, maar damn wat vind ik dit niet smaken!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

o man. Die dialogen zijn tenenkrommend. Waar DA FUCK is de editor?

Het lijkt beter te lopen als het eerste verhaal, maar het is alsof je een fles Fanta ziet staan en bij het drinken merk je dat er geen enkele prik meer in zit maar proef je wel elk gram suiker teveel!!

Dit is echt gericht op een jong publiek dat nooit verder is gekomen of zal komen dan dit niveau en nooit een goede comic of strip zal oppakken!

 

Ik gun Romano all the best, en het succes is voor hem immens en welgegund, maar damn wat vind ik dit niet smaken!

 

grappige is dat dit als eerste als reactie geschreven is door Richard op 1 van mijn korte recencies op Weeklydose:

 

Op zich moet je het verwachten met een half Engelse titel. Maar het vele engelstalige gebruik stoort enorm. Al is het misschien sluw gedaan om wéér een dramatisch dialoog te verhullen wat weer tot doel heeft om een nog dramatischer plot te verhullen. Er wordt halfslachtig geprobeerd om het interessant te houden door held en schurk over één kam te laten scheren door de autoriteiten, maar serieus... been there, done that, honderdduizend keer beter in weet hoeveel verhalen die we al jaren kennen. Dit is geen Superhelden light maar Superhelden decaf. Het mist álle pit.

 

Er zat zó veel meer in. Qua concept zou het nog gewerkt kunnen hebben wanneer het karakter van Jerom meer invulling had gekregen. Meer nadruk op zijn falen, meer nadruk op het feit dat hij leiding nodig heeft dankzij zijn naiviteit en méér nadruk leggen op zijn hulpjes/vijanden hoeveel inzichtelijker zij zijn. Misschien dat dit alles ergens in besloten ligt maar door alle matige kwaliteit eromheen zie ik die niet.

Link naar reactie

Voorlopig laat ik deel 2 liggen.

 

Ze laten een Vlaamse schrijver eens een comic neerpennen, iemand die geen voeling heeft met het superheldengenre en dan maar wat beproefde elementen bij elkaar gooit om met de slapst mogelijke soep af te komen. De soep had veel straffer gekund met een goeie kok, iemand die al in zo'n comics-keuken heeft gewerkt, net als Romano heeft gedaan.

Had een echte comic-schrijver het beter gekund met een typische Vlaamse stripfiguur?

 

Roy Thomas (toch een meester in comic scenario's) schreef Roodhaar (ook al met Romano) en dat was toch ook geen hoogstandje.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Ik heb me vooral gestoord aan de clichématige uitlegscènes van de schurk die pagina's na elkaar duurt terwijl Jerom niet veel uitvreet. Zulke scène zat er dan nog twee keer in!

Link naar reactie

En de hoge verwachting die Amoras geschapen heeft ;)

Je moet je ook de vraag stellen wie de doelgroep is. Amoras is een 'klassieke strip' en teert op het jeugdsentiment van oudere Sus en Wis lezers (en is goed, maar eigenlijk ook niet echt origineel).

 

J.Rom is een superhelden comic en die hebben een beperkte (ik zal maar zeggen selectieve ;)) lezerskring die al wat meer gewoon is. Lezers die niet van superhelden houden ga je dat niet in de maag splitsen.

Link naar reactie

J.Rom is een superhelden comic en die hebben een beperkte (ik zal maar zeggen selectieve ;)) lezerskring die al wat meer gewoon is. Lezers die niet van superhelden houden ga je dat niet in de maag splitsen.

 

Iedereen houdt tegenwoordig van superhelden.

Link naar reactie

Ik durf te stellen dat ik het beter had gedaan.

amen to that!!

 

Je moet je ook de vraag stellen wie de doelgroep is.

ik denk dat de doelgroep een groep is die nooit verder dan S&W zal komen. Wat niet erg is, maar is niet MIJN ding.

 

En Romano kan ik de schuld niet geven want die krijgt het eindresultaat pas te zien op hetzelfde moment als wij. Hij doet enkel echt het tekenwerk

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Amoras sleept zich al twee albums voort naar een ontknoping en jammer genoeg komen er nog twee delen. J.Rom lijdt dan weer aan een tekort aan verhaaltijd. Er wordt te veel in drie delen geperst.  Maar al bij al vind ik J.Rom wel beter dan Amoras. Eens het 'nieuwe' van Amoras verdwenen was blijft er voor mij een middelmatige strip over, die lijdt aan pagina's nietszeggende bladvulling gelardeerd met shits en fucks.  J.Rom daarentegen is traditionele superheldenpulp, maar ik vind het wel lekkere pulp. Het verhaal vertoont wel wat hiaten, maar er gebeurt tenminste iets in.  

Link naar reactie

En Romano kan ik de schuld niet geven want die krijgt het eindresultaat pas te zien op hetzelfde moment als wij. Hij doet enkel echt het tekenwerk

Tsjonge jonge, ik weet dat we hier Romano graag de hand boven het hoofd houden maar dit slaat wel alles!!

 

"Ok Romano, teken in dat vakje maar een hoofdje en daar in dat volgende vakje een gespierde JRom en nee maak je verder maar niet druk over het eindresultaat dat doen wij wel"

Link naar reactie

Je weet nooit dat Romano ineens volgend jaar niet meer naar F.A.C.TS. wil...
 

Enfn, wat Iron Man 2 betreft. Dat is inderdaad de zwakste film van het cinematic universe, dus dat moet je echt niet als maatstaf nemen. I loved superhero's before it was "cool"... 

 

Wat J.Rom betreft... aan de reacties te lezen hier ga ik die paar centen wel ergens anders voor houden. Ik vond dat eerste deeltje al zo wansmakelijk... 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...