Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Kurt M.

J. Rom - Force Of Gold

Recommended Posts

Voorlopig laat ik deel 2 liggen.

Ze laten een Vlaamse schrijver eens een comic neerpennen, iemand die geen voeling heeft met het superheldengenre en dan maar wat beproefde elementen bij elkaar gooit om met de slapst mogelijke soep af te komen. De soep had veel straffer gekund met een goeie kok, iemand die al in zo'n comics-keuken heeft gewerkt, net als Romano heeft gedaan.

Had een echte comic-schrijver het beter gekund met een typische Vlaamse stripfiguur?

Roy Thomas (toch een meester in comic scenario's) schreef Roodhaar (ook al met Romano) en dat was toch ook geen hoogstandje.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Had een echte comic-schrijver het beter gekund met een typische Vlaamse stripfiguur?

Ik durf te stellen dat ik het beter had gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik heb me vooral gestoord aan de clichématige uitlegscènes van de schurk die pagina's na elkaar duurt terwijl Jerom niet veel uitvreet. Zulke scène zat er dan nog twee keer in!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik sta nog steeds te kijken van de ophef die er over deze (laten we eerlijk wezen) gewoon slechte strip wordt gemaakt.

Het zal te maken hebben met het feit dat het onderwerp en de tekenaar een hoge gunfactor hebben, anders was dit al lang doodgezwegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik sta nog steeds te kijken van de ophef die er over deze (laten we eerlijk wezen) gewoon slechte strip wordt gemaakt.

Het zal te maken hebben met het feit dat het onderwerp en de tekenaar een hoge gunfactor hebben, anders was dit al lang doodgezwegen.

En de hoge verwachting die Amoras geschapen heeft ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

En de hoge verwachting die Amoras geschapen heeft ;)

Je moet je ook de vraag stellen wie de doelgroep is. Amoras is een 'klassieke strip' en teert op het jeugdsentiment van oudere Sus en Wis lezers (en is goed, maar eigenlijk ook niet echt origineel).

J.Rom is een superhelden comic en die hebben een beperkte (ik zal maar zeggen selectieve ;)) lezerskring die al wat meer gewoon is. Lezers die niet van superhelden houden ga je dat niet in de maag splitsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

J.Rom is een superhelden comic en die hebben een beperkte (ik zal maar zeggen selectieve ;)) lezerskring die al wat meer gewoon is. Lezers die niet van superhelden houden ga je dat niet in de maag splitsen.

Iedereen houdt tegenwoordig van superhelden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

't is niet te doejn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je bedoelt de films? De enige die ik uitgekeken heb was Inox Man (deel 2 dacht ik). Dat was wel ok, maar ik snap niet waarom iedereen daar zo wild van is :e010:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inox Man 2 is de enige Marvel-film die ik niet in mijn dvd-collectie heb of wil hebben.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik durf te stellen dat ik het beter had gedaan.

amen to that!!

Je moet je ook de vraag stellen wie de doelgroep is.

ik denk dat de doelgroep een groep is die nooit verder dan S&W zal komen. Wat niet erg is, maar is niet MIJN ding.

En Romano kan ik de schuld niet geven want die krijgt het eindresultaat pas te zien op hetzelfde moment als wij. Hij doet enkel echt het tekenwerk

Deel dit bericht

Link naar bericht

Amoras sleept zich al twee albums voort naar een ontknoping en jammer genoeg komen er nog twee delen. J.Rom lijdt dan weer aan een tekort aan verhaaltijd. Er wordt te veel in drie delen geperst.  Maar al bij al vind ik J.Rom wel beter dan Amoras. Eens het 'nieuwe' van Amoras verdwenen was blijft er voor mij een middelmatige strip over, die lijdt aan pagina's nietszeggende bladvulling gelardeerd met shits en fucks.  J.Rom daarentegen is traditionele superheldenpulp, maar ik vind het wel lekkere pulp. Het verhaal vertoont wel wat hiaten, maar er gebeurt tenminste iets in.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb me vooral gestoord aan de clichématige uitlegscènes van de schurk die pagina's na elkaar duurt terwijl Jerom niet veel uitvreet. Zulke scène zat er dan nog twee keer in!

Valt me net op dat jullie 'm niet eens besproken hebben op de site.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En Romano kan ik de schuld niet geven want die krijgt het eindresultaat pas te zien op hetzelfde moment als wij. Hij doet enkel echt het tekenwerk

Tsjonge jonge, ik weet dat we hier Romano graag de hand boven het hoofd houden maar dit slaat wel alles!!

"Ok Romano, teken in dat vakje maar een hoofdje en daar in dat volgende vakje een gespierde JRom en nee maak je verder maar niet druk over het eindresultaat dat doen wij wel"

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je weet nooit dat Romano ineens volgend jaar niet meer naar F.A.C.TS. wil...

Enfn, wat Iron Man 2 betreft. Dat is inderdaad de zwakste film van het cinematic universe, dus dat moet je echt niet als maatstaf nemen. I loved superhero's before it was "cool"... 

Wat J.Rom betreft... aan de reacties te lezen hier ga ik die paar centen wel ergens anders voor houden. Ik vond dat eerste deeltje al zo wansmakelijk... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Valt me net op dat jullie 'm niet eens besproken hebben op de site.

We raden graag strips aan, niet af.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...