Ga naar inhoud

Superman (Family)


niemand

Recommended Posts

Supergirl Death & the Family is meer een gewone superhero TP, maar bevat toch belangrijke informatie voor de New Krypton saga ook.

 

Superman : New Krypton vol. 4 : zeer goed; space opera, intriges, politieke spelletjes, moorden en klassenstrijd op New Krypton, ja ik lees dit nog steeds zeer graag. 
Met cliffhanger, dus het is niet omdat het het laatste deel is van New Krypton, dat het verhaal gedaan is. ;)

Link naar reactie

Superman : Last Stand of New Krypton vol. 1 & vol. 2
Superman : War of the Supermen

 

Ook deze laatste bundels van de New Krypton saga heb ik weer heel graag gelezen.

 

In een notendop :

- Last Stand of NK = Brainiac vs. New Krypton, maar er zit meer achter natuurlijk, zeer goed;

 

- War of the Supermen = New Krypton (Zod !) vs. de aarde, met Superman and friends tussen twee vuren. Goed, maar mocht van mij iets langer geduurd hebben. Maar al bij al is het een goed einde, want ik was bang dat heel deze saga na zo’n lange opbouw met een sisser zou aflopen, omdat het status quo moet worden hersteld, maar ze hebben het goed weten te houden tot en met de laatste bundel, met een goed einde van deze onderhoudende saga. Maar dus een beetje te kort naar mijn zin, en de tekeningen in deze laatste bundel zijn niet altijd van even goeie kwaliteit.

 

Hier en daar gaat het in deze drie boeken wel over zaken die ik niet gelezen heb (zaken uit de Mon-El boeken, of de Nightwing & Flamebird boeken, en zelfs uit een Superboy boek ergens, en Superman: Legion of Superheroes) maar het stoorde me niet.

 

 

Deze complete saga, die start met Superman: Brainiac, biedt enkele uren fun, en meer zoek ik daar eigenlijk niet in.
Geslaagd dus.

 

 

de aarde wordt aangevallen

post-585-0-34694200-1446064899_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik heb Superman: The Men of Tomorrow zeer graag gelezen. Zoals het bij een goed Superman verhaal hoort: een beetje over the top actie, een hoop SF en wat menselijke interactie. 

Met op het eind nog een heel mooi afsluitend hoofstuk. 

De tekeningen van Romita Jr. en Janson zie ik graag, maar ik vraag me ook af of ze nog wel van deze tijd zijn, of of ze passen bij Superman. Dit boek is niet genummerd, en de volgende Romita is volume 1. Dat komt omdat Johns niet meer schrijft. Jammer. Maar ik had me toch al voorgenomen om van Superman enkel nog one shots te kopen. Dat is met dit boek dus goed gelukt. 

 

post-585-0-66531600-1446307953.jpg

Link naar reactie
  • 5 months later...

SUPERMAN: DOOMED HC.

 

Het doet bij lezen wat vreemd aan doordat er soms overlappingen voorkomen. Bij een hoofdstuk kan het zijn dat er iets uit een vorig hoofdstuk hernomen wordt (wel op een andere manier). Een raar fenomeen dat ik nog niet veel tegenkwam binnen een zelfde boek. Maar het stoorde me niet echt. Het komt waarschijnlijk doordat het verhaal oorspronkelijk over verschillende reeksen liep.

 

Ik had iets rechtdoor verwacht qua verhaal, maar het zit ingewikkelder in elkaar. Het duurt wel eventjes voor je weet hoe de vork in de steel zit. Het duurt ook wel eventjes voor het boek gelezen is, het telt twintig hoofdstukken.

 

Thony Silas viel me hier in positieve zin op als tekenaar. De twee onderste afbeeldingen hieronder zijn van zijn hand.

 

Graag geezen.

post-503-0-62477900-1460317025_thumb.jpeg

post-503-0-45242200-1460317066_thumb.jpeg

post-503-0-33732300-1460320420_thumb.jpeg

post-503-0-70430800-1460320435_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 7 months later...
  • 5 months later...

3634196.jpg

 

Ik heb Superman altijd graag gelezen. Als kind al. Niet alles wat ik las was goed, maar toch. 
Bovenstaande bundel speelt zich af in het N52 universum, een cynischer, donkerder DC universum. Voor de meeste helden is dat geen probleem, maar voor Superman vond ik dat wel een probleem. Hij is de eeuwige boyscout, de hoopvolle held, en dat miste ik wel wat. 
RETCON natuurlijk, but who cares: deze bundel gaat over de Superman van het ouwe DC universum die, door omstandigheden, samen met zijn vrouw Lois Lane en zoontje Jon, in het N52 universum terecht is gekomen. Ze proberen daar in alle rust een leven op te bouwen, zonder op te vallen. Supeman kan het natuurlijk niet laten, en superhero't er op los, maar in het grootste geheim. 

Ik heb dit zéér graag gelezen, en mij er twee uur heel erg mee geamuseerd. De beste superhero verhalen gaan ook over de man (of vrouw) achter de superhero, en dat komt hier overvloedig aan bod, ook dankzij zijn nieuw, klein gezinnetje. Loved it! 
Nu moet ik natuurlijk enkele boeken lezen die hier wat verder op in gaan, of op voort borduren :)

Link naar reactie

357732._SX1280_QL80_TTD_.jpg

 

Superman: Before Truth (N52, volume 1 nieuwe nummering) is een leuk boekje, dat ik gelezen heb omdat ik wou weten (euhm) hoe de belangrijke gebeurtenis (ehm) voor de Supes van N52 nu eigenlijk in zijn werk ging (ah, wat een zin, maar ik wil spoilers vermijden). Nu ja, ik kon het evengoed op het Internet hebben opgezocht, veel zou ik niet hebben gemist, behalve dan anderhalf uur leuke Super-fun. Maar het is geen gemis als je het niet leest ;)
Romita Jr. zal ik wel nooit een goed tekenaar vinden voor de DC heroes. Voor Marvel wel, maar om één of andere bizarre reden dus niet voor DC. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...