Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Log in om dit te volgen  
Kontiki

Prijsstijgingen Vanaf 1 Januari

Recommended Posts

Kontiki   

Profiteer dit jaar nog van de huidige prijzen om je verzameling aan te vullen.

Vanaf 1 januari slaan de strips van Daedalus met een euro op.

HC 16,95 > 17,95

SC 6,95 > 7,95

Bij Glénat treden de volgende prijsstijgingen in voege:

17,50 > 17,95

14,50 > 14,95

11,50 > 12,95

8,50 > 9,50

15,50 > 15,95

Ook Casterman volgt de trend:

12,50 > 13,50

11,50 > 12,50

9,80/9,90 > 11,50

17,50 > 19,50

12,75 > 13,50

6,95 > 7,95

9,40 > 10,40

14,95 > 15,95

Deel dit bericht

Link naar bericht
Swagman   

Och, zo zorgen de uitgevers er zelf wel voor dat er steeds minder strips worden verkocht; zo'n prijsstijgingen staan toch los van de gehele werkelijkheid; O het wordt 1 januari dus snel even de prijzen verhogen........ Resultaat onbekende reeksen zullen onbekend blijven, nog selectiever aankopen. Bedankt!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Mask   

De laatste keer dat er een prijsverhoging was voor Suske en Wiske heeft mijne stripboer de prijzen van de strips die hij nog in huis had (verschillende stuks van elk nummer uit de reeks) gewoon ongewijzigd gelaten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
eriktex   

Prijsafspraken? Nee hoor, toevallig verhogen we allen onze prijs.

Goh jammer ze hebben ons niet gebeld voor die afspraken :-) daarom houden wij onze prijzen voor 2013 gelijk aan 2012...stom zeg.

Erik

Deel dit bericht

Link naar bericht
pouco   

Een verzamelaar zal waarschijnlijk blijven aankopen. Maar de occasionele lezer haakt waarschijnlijk af bij deze prijsverhogingen.

Denk toch dat heel wat liefhebbers ietwat selectiever zullen worden ..... :unsure:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Scrooge   
Gast Scrooge

Natuurlijk koop je selectiever door zoiets. Maar de veelkopers kunnen wat extra worden aangepord om wat verstandiger met hun geld om te gaan, en dan verdwijnen eindelijk die overbodige reeksen die net genoeg verkopen om te worden uitgegeven, en krijgen de andere reeksen het wat gemakkelijker, zodat ze langer mogen doorgaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Roque Ja   

Prijsafspraken? Nee hoor, toevallig verhogen we allen onze prijs.

De zes hierboven genoemde uitgevers hangen ook nogal nauw samen, qua distributie bijvoorbeeld, als ik me niet vergis. Dat zal er wel iets mee te maken hebben zeker? En als zij de prijs verhogen, zal de rest ook wel volgen op korte of middellange termijn.

De laatste keer dat er een prijsverhoging was voor Suske en Wiske heeft mijne stripboer de prijzen van de strips die hij nog in huis had (verschillende stuks van elk nummer uit de reeks) gewoon ongewijzigd gelaten.

Dat vind ik niet meer dan logisch eigenlijk. Waarom zou een strip van 2 jaar geleden die nu nog steeds in de rekken ligt plots in prijs moeten toenemen? Daarvoor geldt toch de productiekost/aankoopkost van toen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Swagman   

Natuurlijk koop je selectiever door zoiets. Maar de veelkopers kunnen wat extra worden aangepord om wat verstandiger met hun geld om te gaan, en dan verdwijnen eindelijk die overbodige reeksen die net genoeg verkopen om te worden uitgegeven, en krijgen de andere reeksen het wat gemakkelijker, zodat ze langer mogen doorgaan.

Zoals al door meerdere opgemerkt, zal ik ook mijn vaste reeksen blijven kopen c.q. aanvullen i.c. onderhouden. Ben alleen bevreesd dat wat Scrooge zegt een kleine waarheid in zich heeft.....maar......"dan verdwijnen overbodige reeksen"...dat betekent dan ook dat tekenaars en alles wat eraan meewerkt zonder inkomsten komen te zitten! We hebben dat pas allemaal al eens doorgekauwd. Bovendien wie ben ik om een reeks "overbodig" te verklaren? Een ander kan er misschien helemaal verzot op zijn, hoe vaak lezen we dat niet. Hoe moet een beginnend tekenaar aan z'n brood komen als er geen strips mee verkocht worden door (te) hoge prijzen; "wie verdient aan een prijsverhoging?" Alle grote namen die verkopen wel hun aantallen, al moeten zelfs die nog uitkijken, een voorbeeld Hermann heeft van z'n laatste Bernard Prince "te weinig" verkocht...... Nu zal heer Huppen daar niet echt van wakker liggen.op z'n 74ste, maar toch is dit een "teken aan de wand"....ik weet het nog niet echt zo. Stel dat Apostata (toch door velen hier gewaardeerd (terecht!!)) als "overbodige reeks" wordt verklaard.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Mask   

Dat vind ik niet meer dan logisch eigenlijk. Waarom zou een strip van 2 jaar geleden die nu nog steeds in de rekken ligt plots in prijs moeten toenemen? Daarvoor geldt toch de productiekost/aankoopkost van toen?

Tja, in de fnac werden ze toen toch allemaal uit de rekken gehaald en opnieuw geprijsd hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Daan   

Apostata mag zeker nog twee delen uitbrengen bij Standaard, daarna zal het wel overbodig verklaard worden en zal Ken verhuizen met de serie...

All gekkigheid. Ook ik vind die prijsverhogingen niet zo leuk, maar ze zijn al zo vaak geweest dat ze niet eens meer opvallen. Vroegen betaalde ik voor een Dupuis album 5,25 (in guldens) als ik me niet vergis. De prijzen werden steeds hoger en, echt waar, ik ging alleen maaar meer strips kopen. Ik denk niet dat ook maar één van de Repers vanwege deze prijsstijgingen minder strips zal gaan kopen. Pas wanneeer er kwalitatief minder goed spul uit komt zal de hand op de knip gehouden gaan worden.

Trouwens, België kent toch geen vaste boekenprijzen ?!?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Mask   

Ik denk niet dat ook maar één van de Repers vanwege deze prijsstijgingen minder strips zal gaan kopen. Pas wanneeer er kwalitatief minder goed spul uit komt zal de hand op de knip gehouden gaan worden.?

Of ik eind volgend jaar minder strips in aantal zal gekocht hebben weet ik nog niet. Ik zal in alle geval in totaal zeker niet meer uitgegeven hebben aan strips dan dit jaar. Daar let ik wel op ja.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Krimson   

18 euro voor een HC , 9 euro voor een sc , ik begin toch ook selectiever te kopen hoor.

Jammer maar legt dat ne keer aan nen normale mens uit ;) dat ge 100 en euro's aan strips uitgeeft

Deel dit bericht

Link naar bericht
Log in om dit te volgen