Ga naar inhoud

De Atmosfeer Op Dit Forum


Gast Samurai7

Recommended Posts

Het zou makkelijker zijn in levende lijven hierover te discussieren :) Het probleem zit hem bij mij al bij "aanvaardbare grenzen" en "deelnemers". Aangezien iemand onmogelijk alles kan weten over alle anderen is de groep van deelnemers redelijk flou. Je kan wel zeggen dat het enkel gaat over degene die actief betrokken zijn bij het gesprek maar zelf dit is al onjuist omdat je daarmee de rest van de mensheid uitsluit. Als je daarentegen de rest van de mensheid niet uitsluit is het moeilijk om 'aanvaardbare grenzen' op voorhand vast te leggen want dan spreek je over 7.000.000.000 individuen. Als je al hun grenzen gaat trekken schiet er voor de mens enkel nog een muilkorf over.

Inderdaad, face to face zou gemakkelijker zijn. Misschien eens op een beurs of zo.. :-)

 

Enfin, ik denk dat in praktijk een conversatie meestal beperkt is tot de rechtstreeks betrokkenen en je leert elkaar net kennen door te praten en soms (zelfs bij je beste vrienden) ga je al eens de lijn over. Maar het is net hierdoor dat je bijleert: wil ik met zo iemand communiceren of heeft ie een punt? Misschien moet ik wel van mening veranderen of slechts lichtjes bijstellen.. dat is voor mij discussie.. iets waar ik van geniet trouwens. Een conversatie moet dan ook niet perfect afgelijnd zijn op voorhand, alleen mag er wel gewezen worden op de zaken waar iemand zich niet prettig bij voelt. En zo komen er wel grenzen in elke conversatie, vroeg of laat.

Link naar reactie

ha, ik ga eens een dagje van de zon genieten en de discussie wordt steeds aardiger. Wat een nuance, een nuance die ik trouwens niet aantrof bij de discussie over een pas onlangs overleden bekende vlaamse tekenaar. Toen ik, natuurlijk weer veel te direct voor de brave vlamingen, opmerkingen maakte over zijn zwarte verleden werd ik me toch een party aangevallen door een roedel woeste vlamingen: van de doden niets dan goeds en ik moest eigenlijk mijn vervelende hollandse bek houden over deze vlaamse volksheld. De draad werd afgesplitst en verbannen naar de choc bar. Woorden als tolerantie en vrijheid voor andere meningen werden niet geuit (tenminste niet tegen mijn persoontje).

 

Nu ben ik een volwassen jongen en kan daar best tegen maar het viel me toch op: het tolereren van meningen die dezelfde zijn als de jouwe, dat is toch het makkelijkst !

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Staal vind ik vormelijk er nog net doorkunnen, maar de getoonde verhaallijn kon me niet overtuigen. En dus ben ik niet meer verder gaan zoeken.

 

Daarnaast, als het technisch niet helemaal in orde is, dan moet het verhaal dat ergens bevestigen of verklaren waarom het niet klopt of juist zo sterk zijn dat het het minpunt opheft. Maar dat is mijn mening.

Maar er is helemaal niets technisch aan Staal haar...gekrabbel. Het is nu eenmaal hetzelfde als een 3 jarige die met wasco's op de muren en kasten krabbelt.

Link naar reactie

Maar er is helemaal niets technisch aan Staal haar...gekrabbel. Het is nu eenmaal hetzelfde als een 3 jarige die met wasco's op de muren en kasten krabbelt.

Waarmee we terug zijn bij af.

 

Je hebt hier inmiddels ontelbare malen in deels seksistische bewoordingen de vloer aangeveegd met het werk van de zusjes Staal. Wat erachter dat fanatisme steekt is me een raadsel en ik wil het ook niet weten.  

 

Kontiki merkt hierboven ergens op:

 

Er zijn er die over werkelijk alles een mening willen spuien, vooral over strips die ze niet hebben gelezen.

 

 

Het misverstand hier is dat zomaar voortdurend over alles iets roepen - maakt niet uit in wat voor bewoordingen - de discussie 'polariseert' en dus interessant maakt.

 

Dat doet het niet. Fel debatteren is iets anders dan lollig bedoelde kwalificaties bedenken om de ander neer te halen. Dat draagt niks bij aan een discussie, dat zorgt er wel voor dat je een omgeving creeërt waarin mensen zich onveilig gaan voelen. Ik ken inmiddels mensen die hier daarom wegblijven.

 

Naar een forummer als Michel die hierboven eveneens zijn ongenoegen uit, wordt amper serieus geluisterd. Dan komt, godbetert, de dooddoener over politieke correctheid weer om de hoek kijken. De weigering om ook maar een klein vraagteken bij de gang van zaken te zetten, leidt ook tot vergoelijkende onzin als: 'Oh, maar wie hier een tijdje rondhangt weet dat Mauser een lieve knuffelbeer is met een grote mond'. Ja. En dus?

 

Ik ben van voor het internettijdperk en ik heb lang gedacht dat ik maar gewoon moest wennen aan de ruwe en onbeschaafde omgangsvormen, aan het stuitende seksisme (en het voordurend zelfgenoegzaam ontkennen en wegwuiven daarvan), aan gelul als 'Als je respect gratis en voor niets aan iedereen moet geven is het toch niets meer waard?' om maar te kunnen blijven roepen wat je roepen wilt... Ik verkeerde ook in de veronderstelilng dat het uiteindelijk wel weer zou overwaaien. Maar ik vind het verrekte lang duren.

Link naar reactie

Je maakt je hier wel erg boos maar luister jij wel naar andere meningen ? Er werd juist wel geluisterd en gereageerd naar/op de meningen van Witam, Feli en Michel die het opnamen voor de Staalen. In mijn opinie werd dit, zeker door iemand als mig el pig (die ik hoog heb zitten) op normale toon gedaan. Dat men een andere mening is toegedaan is iets wat je zal moeten accepteren.

 

En dan nog

 

Dat draagt niks bij aan een discussie, dat zorgt er wel voor dat je een omgeving creeërt waarin mensen zich onveilig gaan voelen. Ik ken inmiddels mensen die hier daarom wegblijven.

 

Ik blijf aanhouden, de reep is een braaf en extreem lief forum waar dagen over spin offs van sus en wis wordt geouwebet. Heel af en toe wordt er wel eens uitgehaald maar dat is echt minimaal ivg met andere fora en ook minimaal als je het vergelijkt met de grote boze mensen wereld waar we in leven.

Link naar reactie

Ik blijf aanhouden, de reep is een braaf en extreem lief forum waar dagen over spin offs van sus en wis wordt geouwebet. Heel af en toe wordt er wel eens uitgehaald maar dat is echt minimaal ivg met andere fora en ook minimaal als je het vergelijkt met de grote boze mensen wereld waar we in leven.

Oh, dus het is perfect acceptabel als iemand je een dreun zou verkopen, per slot van rekening zijn er mensen die *onthoofd* worden in daar in die grote boze wereld. 

 

Ik ben van mening dat De Getekende Reep de laatste jaren heel wat seksitischer is van toon is geworden, en volg Samurai7's betoog. 

Link naar reactie

 in deels seksistische bewoordingen

aan het stuitende seksisme (en het voordurend zelfgenoegzaam ontkennen en wegwuiven daarvan)

 

ik wil me verder niet meer bemoeien met deze discussie, maar van seksisme is hier eigenlijk weinig sprake.

 

Iemand een "wijf" noemen en haar vrouwspecifieke verwensingen toesmijten valt niet onder de noemer seksisme maar onder de noemer ongepast, onbeleefd, onbeschoft en zelfs ongewenst gedrag. Het wijf kan niet tekenen is dan eerder een brutale uiting en kan beleefder geformuleerd worden maar doelt niet op haar vrouwelijkheid als oorzaak.

 

We spreken pas van seksisme als we de reden van het onvermogen bij haar vrouw-zijn zouden leggen. Als bvb Mauser zou zeggen, het is een vrouw, dus kan ze niet tekenen en moet ze maar gaan breien, dat is wat vrouwen moeten doen. Er wordt geoordeeld over iemand vermogen of kunde op basis van zijn/haar gender. mannen kunnen niet multitasken, vrouwen kunnen zich niet oriënteren, etc ...

 

Ik wil hier niet mee zeggen dat Mauser niet seksistisch zou zijn of dat hij zo maar mag zeggen wat hij wil. Daar ga ik niet aan beginnen om daar een oordeel over te vellen. Maar zijn quote over het breien ging over het breiwerkje voor de kat en niet op het feit dat vrouwen enkel daar voor geschikt zijn.

 

Dat je het onbeschoft en shockerend vindt dat er woorden als "wijf" gebruikt worden, is begrijpelijk. Dat respecteer ik. Maar probeer de discussie over seksime en gender niet te verwarren met een gewone ordinaire scheldpartij.

 

(oh jee, ik voel een afsplitsing aankomen :) )

Link naar reactie

@ Yncke: Als je die gevolgtrekking uit mijn woorden haalt dan begrijp je niet in het minst wat ik heb opgeschreven.

 

Zo van: ik ben blij dat ik in een provinciestadje woon en niet in Amsterdam. Het gaat hier in Utrecht allemaal veel gemoedelijker toe.

 

Ynckes reactie: oh je kan in Utrecht iemand zomaar een klap voor zijn harses geven omdat in Amsterdam men elkaar beschiet met machinegeweren.

 

Dat is een causaliteit zoeken waar ik me sterk tegen verzet.

Link naar reactie

zie mijn toevoegsel hierboven.

 

maar goed ik denk dat ik maar stop met dit draadje, We komen toch weer op hetzelfde dilemma uit en zeker niet tot elkaar..........

 

Maar Retep, ik vind wel dat iemand het recht heeft om zich beledigd, verongelijkt, ongemakkelijk, onprettig, ... * te voelen bij wat er gezegd wordt en vooral hoe het gezegd wordt. Ik vind absoluut dat die persoon dat dan ook kenbaar moet maken. Zoals Samurai7 dat nu duidelijk doet. Ik respecteer dat en sterker nog ik ondersteun dat. 

 

Het is niet omdat iemand anders vindt dat het wel meevalt, dat Sam7 niet mag zeggen dat hij/zij zich stoort aan dat gedrag. Het is niet omdat jij vindt dat je niet wil beledigen, iemand naders niet kan vinden dat hij/zij beledigd wordt.

 

Van zodra dat geconstateerd wordt heb je verschillende manieren om daar mee om te gaan.

Ofwel zie je in dat je iemand beledigd hebt en spijt het je oprecht en biedt je je verontschuldigingen aan.

Ofwel zie je dat niet in en zeg je dat hij/zij zich niet moet aanstellen.

Ofwel ... nu ja, je weet wel wat ik bedoel.

 

Zeggen dat het dan het hier allemaal wel meevalt is geen antwoord op een directe vraag. 

 

(* het is een heel breed spectrum van sterke emoties tot en met minder sterke emoties)

Link naar reactie

 

maar goed ik denk dat ik maar stop met dit draadje, We komen toch weer op hetzelfde dilemma uit en zeker niet tot elkaar..........

 

Waarmee je ons wegzet als zeurpieten. Dat is wat ik bedoel met:

 

voordurend zelfgenoegzaam ontkennen en wegwuiven

 

 

Je hebt het hier na 13.000+ posts blijkbaar prima naar je zin en ervaart kritiek op De Reep schijnbaar als een persoonlijke aanval. Je zou ook aan Yncke kunnen vragen waaróm ze van mening is dat het hier de laatste jaren heel wat seksistischer is van toon is geworden. Nu gedraag je je wel erg paternalistisch door stomweg te stellen dat er niks aan de hand is. Punt. En wegwezen maar. 

Link naar reactie

 

Zeggen dat het dan het hier allemaal wel meevalt is geen antwoord op een directe vraag. 

 

 

 

En als ik het goed heb begrepen is dat ook de grootste dooddoener in de Nederlandse Zwarte Pieten-discussie. Je komt er geen steek mee verder. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Waarmee we terug zijn bij af.

 

Je hebt hier inmiddels ontelbare malen in deels seksistische bewoordingen de vloer aangeveegd met het werk van de zusjes Staal. Wat erachter dat fanatisme steekt is me een raadsel en ik wil het ook niet weten.  

 

Kontiki merkt hierboven ergens op:

 

 

Het misverstand hier is dat zomaar voortdurend over alles iets roepen - maakt niet uit in wat voor bewoordingen - de discussie 'polariseert' en dus interessant maakt.

 

Dat doet het niet. Fel debatteren is iets anders dan lollig bedoelde kwalificaties bedenken om de ander neer te halen. Dat draagt niks bij aan een discussie, dat zorgt er wel voor dat je een omgeving creeërt waarin mensen zich onveilig gaan voelen. Ik ken inmiddels mensen die hier daarom wegblijven.

 

Naar een forummer als Michel die hierboven eveneens zijn ongenoegen uit, wordt amper serieus geluisterd. Dan komt, godbetert, de dooddoener over politieke correctheid weer om de hoek kijken. De weigering om ook maar een klein vraagteken bij de gang van zaken te zetten, leidt ook tot vergoelijkende onzin als: 'Oh, maar wie hier een tijdje rondhangt weet dat Mauser een lieve knuffelbeer is met een grote mond'. Ja. En dus?

 

Ik ben van voor het internettijdperk en ik heb lang gedacht dat ik maar gewoon moest wennen aan de ruwe en onbeschaafde omgangsvormen, aan het stuitende seksisme (en het voordurend zelfgenoegzaam ontkennen en wegwuiven daarvan), aan gelul als 'Als je respect gratis en voor niets aan iedereen moet geven is het toch niets meer waard?' om maar te kunnen blijven roepen wat je roepen wilt... Ik verkeerde ook in de veronderstelilng dat het uiteindelijk wel weer zou overwaaien. Maar ik vind het verrekte lang duren.

 

 

The fuck...? :e011:  Onveilig? Man toch... doe snel je fluovestje aan, een fietshelm, bel de brandweer, bel naar Oboemba in het witte huis. Zwaai eens naar de camera. Misschien dat uw onveiligheidsgevoel dan wat wegebt.

 

Onveilig...en dat voor een volwassen persoon.

 

 

:e007:

 

Wat dat seksisme betreft: als een vrouw zich dom gedraagt dan noem ik haar inderdaad een simpel wijf dat best in de keuken blijft. Dan doet ze nog iets nuttigs. Laat haar vooral geen kinderen werpen anders is de kans groot dat ze al even verdwaasd en met een slavenmentaliteit haar generatiegenoten het leven zuur zal maken.

 

Wanneer een man zich idioot gedraagt, dan noem ik hem gewoon een ruggegraatloze castraat. Wat mij betreft krijgt hij dan een lap rond zijn oren en plaats men hem best tussen een kudde ossen.

Link naar reactie

Waarmee je ons wegzet als zeurpieten. Dat is wat ik bedoel met:

 

 

Je hebt het hier na 13.000+ posts blijkbaar prima naar je zin en ervaart kritiek op De Reep schijnbaar als een persoonlijke aanval. Je zou ook aan Yncke kunnen vragen waaróm ze van mening is dat het hier de laatste jaren heel wat seksistischer is van toon is geworden. Nu gedraag je je wel erg paternalistisch door stomweg te stellen dat er niks aan de hand is. Punt. En wegwezen maar. 

 

Maar beste Samurai, ik heb in misschien wel tientallen postjes mijn mening geuit. We hebben elkaar aangehoord, verteld wat we van elkaars standpunten vinden maar niet nader tot elkaar gekomen. Een aantal keer is de discussie precies hervat waar deze is begonnen dus opnieuw opstarten is wat mij betreft niet constructief.

 

Even voor de record: nimmer heb ik je of jullie (soms wek je de indruk alsof je uit naam van duizenden misnoegde repers spreekt) zeurpieten genoemd. Wel vind ik het een beetje bedenkelijk dat je net doet alsof je weet wat ik denk. Doordat ik hier veel post zou ik een woordje van jou als persoonlijke aanval opvatten ? Ik ken je helemaal niet, we hebben naar mijn weten niet samen gevoetbald of geknikkerd dus laat svp je boerenkoolpsychologie mijnentwege achterwege. Dit was echt de laatste post.........

Link naar reactie

The fuck...? :e011:  Onveilig? Man toch... doe snel je fluovestje aan, een fietshelm, bel de brandweer, bel naar Oboemba in het witte huis. Zwaai eens naar de camera. Misschien dat uw onveiligheidsgevoel dan wat wegebt.

 

Onveilig...en dat voor een volwassen persoon.

 

 

:e007:

 

Wat dat seksisme betreft: als een vrouw zich dom gedraagt dan noem ik haar inderdaad een simpel wijf dat best in de keuken blijft. Dan doet ze nog iets nuttigs. Laat haar vooral geen kinderen werpen anders is de kans groot dat ze al even verdwaasd en met een slavenmentaliteit haar generatiegenoten het leven zuur zal maken.

 

Wanneer een man zich idioot gedraagt, dan noem ik hem gewoon een ruggegraatloze castraat. Wat mij betreft krijgt hij dan een lap rond zijn oren en plaats men hem best tussen een kudde ossen.

 

ook voor jou geldt dat hoor, onzekere procrastinerende brulboei dat je bent :) Het is niet aan jou om te bepalen wat veilig is en wat niet. Als iemand zichzelf niet durft zijn, zich niet eerlijk durft te uiten of uit angst voor de reacties dan maar niet reageert en enkel lurkt, dan hoef je dat niet belachelijk te maken. Dan zou je bvb ook al eens kunnen denken, hm, hoe heb ik  hier dan aan meegewerkt? Wat is mijn aandeel in dat geheel. Dat vind ik een verstandiger reactie dan nog eens even die botte bijl boven halen en nog luider naast de kwestie wat mensen staan te beledigen.

 

Als je dat doet bij bankiers, verzekeringen en bmw rijders, krijg je van mij alle ondersteuning en een open doekje. In een persoonlijk gesprek hoeft dat voor mij niet. Zeker niet als mensen je duidelijk maken dat je gedrag niet aangepast is aan de gesprekspartner.

 

Maar goed, da's ook maar mijn mening hé.

Link naar reactie

Ik ben van mening dat De Getekende Reep de laatste jaren heel wat seksitischer is van toon is geworden, en volg Samurai7's betoog. 

 

Ik ben van mening dat De Getekende Reep de laatste jaren heel wat harder, ongezelliger, zeurderiger en negatiever van toon is geworden, en volg Samurai7s en Ynckes betoog.

Link naar reactie

Heeft iemand er wel eens bij stilgestaan dat de gemiddelde Reper (man van 30+) niet helemaal de doelgroep is van dit soort strips. Van mij mag het kwalitatief ook allemaal een stuk beter, maar ondertussen hoop ik dat er misschien jonge vrouwen zijn die het wel een leuke introductie in stripland vinden. wie weet komt de strip eens uit zijn mannenghetto...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Heeft iemand er wel eens bij stilgestaan dat de gemiddelde Reper (man van 30+) niet helemaal de doelgroep is van dit soort strips. Van mij mag het kwalitatief ook allemaal een stuk beter, maar ondertussen hoop ik dat er misschien jonge vrouwen zijn die het wel een leuke introductie in stripland vinden. wie weet komt de strip eens uit zijn mannenghetto...

Vrouwen worden aangetrokken tot strips wanneer er realistische tekeningen in staan van afgetrainde ontblote torso's, toebehorende aan vikingen en gladiatoren.

 

:e011:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik was 't voorbije weekeinde in de Lambiek en er kwam een mooi meisje binnen. Ze sprak Engels, woonde al enige tijd in Amsterdam en zocht naarstig tussen de rijen strips. Er is nog hoop.

Jij verschuilde je tussen enkele bakken, dook op voor haar met een handvol strips die je aan te raden vindt en het was om zeep?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Samurai7 zijn opmerking van seksisme is niet van toepassing hier. Mij zul je nooit horen zeggen: "Dit klassiek werk is echt knap uitgevoerd...voor een vrouw, dan...

 

Dit is echt magistraal geschilderd. Voor een vrouw haar kunnen..." enz...

Link naar reactie

Maar beste Samurai, ik heb in misschien wel tientallen postjes mijn mening geuit. We hebben elkaar aangehoord, verteld wat we van elkaars standpunten vinden maar niet nader tot elkaar gekomen. Een aantal keer is de discussie precies hervat waar deze is begonnen dus opnieuw opstarten is wat mij betreft niet constructief.

 

 

Het is me niet duidelijk waarom je hier zo aantoonbaar liegt over aantallen postjes en een discussie die niet is gevoerd. Je irritatie kan ik niet anders uitleggen dan uit een gevoel van persoonlijke aanval. Waarom anders al die energie steken in het verdedigen van iemand die zo (zie ook hierboven) opzichtig zit te trollen en tegelijk zo laconiek reageren ("op andere fora is het veel erger") op wat mij en een aantal andere mensen dwarszit?

 

Maar goed, zoals je schrijft: "Dit was echt mijn laatste post..." Ik laat het er verder bij. Ik hoop wel dat je inziet hoe flauw deze discussietrucjes en -leugentjes zijn: door hier toch te reageren, positioneer ik me automatisch als de zeurpiet die dit draadje weer naar bovenhaalt. 

 

Er staan in deze draad ook commentaren van forummers die wél de moeite nemen om na te denken. Met zijn uiteenzetting dat hier geen sprake is van seksisme ben ik het oneens, maar deze opmerking van Natte Aap vind ik wijs en zou niet mogen ondersneeuwen:

 

Het is niet aan jou om te bepalen wat veilig is en wat niet. Als iemand zichzelf niet durft zijn, zich niet eerlijk durft te uiten of uit angst voor de reacties dan maar niet reageert en enkel lurkt, dan hoef je dat niet belachelijk te maken. Dan zou je bvb ook al eens kunnen denken, hm, hoe heb ik  hier dan aan meegewerkt? Wat is mijn aandeel in dat geheel. Dat vind ik een verstandiger reactie dan nog eens even die botte bijl boven halen en nog luider naast de kwestie wat mensen staan te beledigen.

 

 

...

Link naar reactie

Liegen, flauwe discussietruukjes, leugentjes, nou nou. Ik zou dan kunen stellen: dat is straffe taal voor iemand die zich inzet voor een vriendelijk forum.

 

Nee hoor, geen "vriendelijk forum", dat heb ik nergens beweerd. Wel "een forum waar mensen op een normale manier kritisch (kunnen) zijn".

 

Maar goed, het is je goed recht om de dingen te stellen hoe jij ze voelt.

 

 

Nee, hoe het is. Iedereen kan checken dat er in dit draadje geen "misschien wel tientallen postjes" bestaan waarin je je mening uit en dat er geen sprake is geweest van een discussie tussen ons.

 

Vraag is dan: wie verziekt nu de sfeer? De man die liegt of de man die dat registreert?

 

Je zult me een oude lul vinden, Retep, en in zekere zin is dat terecht, maar ik kan me niet herinneren dat ik op De Poort ooit door een mede-forummer gedwongen werd zo'n kinderachtig gesprek te voeren.    

Link naar reactie

Man, man,

 

3 dagen geleden was het 'gesprek' hier nog redelijk en nu zitten we weer bij af ....

 

Vraag is dan: wie verziekt nu de sfeer? De man die liegt of de man die dat registreert?

 

Misschien is het wel degene die alles te letterlijk opneemt. We zitten hier op een forum waar onze enige vorm van communicatie het geschreven woord is. Er is geen mimiek, toon, of gebarentaal om je mening te nuanceren. Er is geen oogcontact met je gesprek partner waardoor je kunt merken dat je woorden te zwaar aankomen. Iedereen in deze draad is al van iets beschuldigd door iemand anders. Als het niet van leugenachtig gedrag is het wel van seksisme, onverdraagzaamheid of dingen te letterlijk opnemen.

 

Misschien een beetje een domme vraag maar wat is nu eigenlijk het probleem?

Link naar reactie

Nee, het probleem is dat een oude zak met heimwee naar het verleden zijn verlangens projecteert op een forum dat helemaal van deze tijd is. En dat deze tijd hem niet aanstaat. En dat juist door die eigentijdsheid het schijnbaar onmogelijk is om nader tot elkaar te komen. 

 

Ik heb ergens opgemerkt dat ik van vóór internet ben. In die tijd had ik een moord gedaan voor zoiets als een digitale ontmoetingsplek van stripliefhebbers. Daarna was De Poort een warm bad. Ook toen was er, zoals mig el pig opmerkt "geen mimiek, toon, of gebarentaal om je mening te nuanceren". Dus deed je meer je best om je opvattingen te formuleren. Per saldo leverde dat een scherper en ideeënrijker platform op. Maar goed, zoals ik zei, ik ben niet van deze tijd en ik moet jullie niet iets door de strot willen duwen.

 

Verder is het echte probleem natuurlijk: Is "De Scooterchinees" beter dan "Verdronken wagen"? En dan kies ik voor "De Scooterchinees" omdat de dialoog het meest hard-boiled is en de slapstick me nog steeds kan bekoren. Alleen dat afgeraffelde einde hè...

Link naar reactie

Ik herinner me berre zeau efaranka en suriel. En twee andere zalige positivo's die intussen al niet meer in leven zijn. Ik lees nu nog mee, maar vaak zonder plezier en posten doe ik nog maar sporadisch- inderdaad omdat de grote mond van sommigen mij een onveilig, of beter : onzeker gevoel geeft. Het gaat hier in bijna alle discussies om winnen en niet meer om luisteren naar elkaar. En nee, dat was vroeger niet zo. En ja ik ben een nostalgische oude zak maar ik ben content dat dit van mijn hart is.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Allez, ik ga een bod doen op Staal haar portfolio en een illustratie gebruiken als tattoo ter erkenning en appreciatie van haar kunde en talent. Nu goed? Kan de header van dit forum niet opgevrolijkt worden met een tekening van Staal? Die skater met zijn oranje outfit ziet er wat verveeld uit achter zijn pc...

Link naar reactie

 

Verder is het echte probleem natuurlijk: Is "De Scooterchinees" beter dan "Verdronken wagen"? En dan kies ik voor "De Scooterchinees" omdat de dialoog het meest hard-boiled is en de slapstick me nog steeds kan bekoren. Alleen dat afgeraffelde einde hè...

 

De verdronken wagen is natuurlijk veel beter Samurai, de beste Slim die er is....... Toegegeven, de scooterchinees komt daar vlak achteraan....

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Had ze beter naar het Beeldverhaal kunnen gaan, wordt gerund door een vrouw en een leuke ook nog. En die ook haar mannetje staat in het toch wel door verzuurde mannetjes gedonineerde stripwereldje.

Tja dat Mauser een vrouwelijke stripmaker afkraakt verbaast me niet zo. Samurai heeft zeker een punt maar ja ik zoe die verhitte koppen al woest tikkend. Overigens 13000+ posts hier door retep...waar haalt hij de tiijd vandaan. Ik weet het al, weinig te beleven in Utrecht.

Waarom eigenlijk? Verduidelijk eens...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...