Ga naar inhoud

Hoe Zou Het Zijn Met... ?


Hamirubi

Recommended Posts

  • 2 months later...

Allee, 'k zal ook eens meedoen.

 

De link van aap naar fluit is gauw gemaakt, zodoende... Hoe zou het nog zijn met Fluiten?

Daarstraks Fluiten in goede fysieke conditie gespot en gesproken op de stripbeurs in Putte. Wegens o.a. nieuwe job zonder forumtoegang hier nog weinig te vinden.

Maar ik moest de groeten doen aan alle mensen van Goede Wil...

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...
  • 3 weeks later...

Gelukkige verjaardag, Gilles.

 

Ik wens je een fijne renteverhoging, deflatie en geen belastingen toe.

 

Groet, ancap Mauser.

 

Wat zou je mij toewensen op mijn verjaardag ? Het duurt nog een halfjaartje dus je hebt nog de tijd... 

 

ps renteverhoging en deflatie is een ietwat contrair !

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat zou je mij toewensen op mijn verjaardag ? Het duurt nog een halfjaartje dus je hebt nog de tijd... 

 

ps renteverhoging en deflatie is een ietwat contrair !

Ah ja? Leg eens uit in 2 regels...

 

 

Feitelijk wens ik iedereen deflatie en renteverhoging toe. daar zit nl. tijd in. En iedereen wil almaar meer tijd voor zichzelf.

 

En geen belastingen...wie wil dat nu niet?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hogere.

Indien de gezinnetjes wensen dat ze heel lage rentes kunnen hebben om hun onnozele pastorijwoning ergens te kunnen neerpoten om hun 3 rotverwende snotjochies ( waarvoor ze dan nog eens eens een hoop kinderbijslag kunnen incasseren ) met veel gekrijs overal vervelend te laten doen, dan is dat wel ten koste van diegenen die een kapitaaltje opzij willen zetten en het wat willen laten renderen.

Of anders gezegd: goedkope leningen willen met zeer lage rentes is de onverantwoorde kleuter willen uithangen tenkoste van diegene die op een verantwoorde wijze met hun geld willen omspringen.

Het is niet aan de overheid om zomaar de rente op nul te plaatsen.  Da's de complete monetaire werking en bankmechanismen gewoonweg vernietigen.

Enne...welvaart wordt gecreëerd door kapitaalsaccumulatie en slim investeren in de maakindustrie. Productie.  Bedrijven lenen geld van banken die hun geld verkrijgen door de spaarder.

Wanneer de rente hoger is, dan zullen bedrijven en al diegenen die iets willen opstarten eerst een goed businessplan moeten hebben alvorens zomaar een hoop geld te kunnen ontlenen. M.a.w, wanneer het plan goed doordacht is en de slaagkans vrij hoog is is het geen probleem dat er dan wordt geleend aan hogere interest. Plus het eigen kapitaal brengt ook meer op en er kan genoeg eigen kapitaal worden aangewend om te herinvesteren.

Trouwens...waarom zou een burger moeten lenen indien hij een auto wenst? Zoiets moet kunnen bekostigd worden met eigen kapitaal.

Maar het is al enkele decennia dat dit niet meer mogelijk is. Een teken dat er iets niet pluis is met prijsmechanismen, geldwaarde en rentes.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...