Ga naar inhoud

Dio's Anime Besprekingen - Voortijdige Stopzetting Of Toch Maar Een Tweede Seizoen?


Diogenes

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Het idee van deze draad is exact hetzelfde als van een vergelijkbare draad die ik heb gedaan naar aanleiding van mijn manga besprekingen en om dezelfde redenen. Ook net als vorige keer geen poll want als er een paar geintresseerden zijn is dat al voldoende. 

 

De vraag is tweeledig:

 

Ten eerste: zijn er mensen die mijn anime besprekingen graag lezen? En dan bedoel ik niet te zeggen dat je alles wat ik aanraad ook meteen bent gaan zien. Om te beginnen zit het momenteel allemaal nogal veel binnen het zelfde hokje (komt verandering in) en dat kan niet naar jou smaak zijn. Maar gewoon dat het iets is wat je nog wel eens wilt bekijken.

 

Ten tweede: zijn er verbeterpunten? Alle suggesties zij welkom (behalve spellingsuggesties) Dus als je iets mist of iets liever anders zou zien: laat horen.

 

Alvast bedankt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Lag laatste paar dagen met griep in bed dus had niet echt de animo om een zinvol antwoord te geven:

 

-  Je manga besprekingen lees ik zeer graag. Zelfs over reeksen die ik goed dacht te kennen leer ik altijd nog iets bij.

- Alhoewel de anime Akira een grote invloed heeft gehad op mij boeit anime en TV in het algemeen mij veel minder dan mijn andere hobby's. Ik bekijk je besprekingen wel even en ga of op de introductie/beelden of het iets voor mij zou zijn. Meestal is dit niet het geval en de rest van je lijvige tekst zal ik eerder eens diagonaal doorkruisen.

Link naar reactie

@Mig el Pig: Het is absoluut niet verplicht alles te lezen. Ik al verbaasd dat mensen überhaubt mijn anime besprekingen lezen. Hoewel ik moet zeggen dat je misschien toch iets meer zou moeten lezen want liefhebbers van Akira zou ik persoonlijk o.a. het al door mij besproken Serial experiments: Lain aanraden. Het is minder gewelddadig dan Akira maar even hallucinant als niet meer met eveneens een zeer obscuur plot vol cyberpunk elementen. Ook Shinsekai Yori zou ik aanraden aan iedere Akira liefhebber. Ogenschijnlijk hebben de twee niets gemeen (en eerlijk gezegd Akira heeft veel beter tekenwerk) maar uiteindelijk gaan beide over een samenleving op het randje van de afgrond en wat er gebeurt als de mens te ver doorgaat in zijn gevoel van superioriteit. Shinsekai Yori begint een stuk tammer dan Akira maar zeker de laatste negen aflevering zijn erg gewelddadig en zeer somber van toon.

 

@Wollodrin: Kijk dat hoor ik nu graag. Dat iemand iets gaat kijken naar aanleiding van een stukje dat ik gechreven heb. Dat is het grootste compliment dat je mij kunt geven. Dan maakt het mij niet uit hoeveel je precies leest. Hopelijk kun je Boogiepop Phantom evenveel waarderen als ik.

 

@Feli: Dank voor het compliment. We doen ons best.

 

Al met al ben ik blij te horen dat mijn werk nog enig gehoor heeft gevonden. Ik zal dan ook zeker op deze voet verder gaan. En laat ik daarmee meteen ook mijn aankondiging doen voor de volgende bespreking die (als alles goed gaat) morgen online gaat. Een heel bijzondere dit keer over mogelijk wel de belangrijkste anime serie ooit: Neon Genesis Evangelion.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Dio, ik was al een tijdje niet meer op dit subforum geweest, dus ik zag je vraag niet.

 

Eerlijk? Ik vind je teksten te lang. Ik weet het, dat is nogal hypocriet en belachelijk dat dit komt van de natte aap, of all people. Ik lees altijd effe schuin waar het over gaat en meer ook niet. Enerzijds omdat ik nu toch geen tijd heb om anime te kijken. Maar ik zie dit dan ook als een soort van database voor als ik eens tijd heb en ik eens anime wil kijken. Dan flits ik wel even langs hier.

 

 

 zijn er verbeterpunten? Alle suggesties zij welkom (behalve spellingsuggesties) Dus als je iets mist of iets liever anders zou zien: laat horen.

 

 

Nu je daar toch zelf achter vraagt :P

 

misschien je bespreking in twee stukken? een kort oppervlakkig stukje (of inleiding) voor de snelle lezer die alleen maar wil weten waar het over gaat en daarna je uitgebreide bespreking?

Je gebruik van steekwoorden vind ik wel goed. Je zegt er altijd bij of het thriller, filosofisch of hentai is (huh? hentai?). Dat vind ik wel goed. Dus misschien kan je je bladspiegel zo maken dat je apart in drie zinnen uitlegt waar het over gaat. en een aparte regel voor het genre.

 

Los daarvan, vind ik het prima dat je dat doet en heb ik geen probleem met je schrijfstijl (al is die soms uitvoerig). Dus wat mij betreft, zeker doorgaan. Ik ga er in de toekomst nog gebruik van maken :)

Link naar reactie

Lag laatste paar dagen met griep in bed dus had niet echt de animo om een zinvol antwoord te geven:

 

-  Je manga besprekingen lees ik zeer graag. Zelfs over reeksen die ik goed dacht te kennen leer ik altijd nog iets bij.

- Alhoewel de anime Akira een grote invloed heeft gehad op mij boeit anime en TV in het algemeen mij veel minder dan mijn andere hobby's. Ik bekijk je besprekingen wel even en ga of op de introductie/beelden of het iets voor mij zou zijn. Meestal is dit niet het geval en de rest van je lijvige tekst zal ik eerder eens diagonaal doorkruisen.

 

idem, ik ben en blijf een lezer. anime is wel leuk en de ghiblis kijk ik allemaal, maar 't is kiezen wat ik met mijn tijd doe en als ik dan moet kiezen tussen papier of beeld is het steeds papier.

Link naar reactie

Dio, ik was al een tijdje niet meer op dit subforum geweest, dus ik zag je vraag niet.

 

Eerlijk? Ik vind je teksten te lang. Ik weet het, dat is nogal hypocriet en belachelijk dat dit komt van de natte aap, of all people. Ik lees altijd effe schuin waar het over gaat en meer ook niet. Enerzijds omdat ik nu toch geen tijd heb om anime te kijken. Maar ik zie dit dan ook als een soort van database voor als ik eens tijd heb en ik eens anime wil kijken. Dan flits ik wel even langs hier.

 

 

 

Nu je daar toch zelf achter vraagt :P

 

misschien je bespreking in twee stukken? een kort oppervlakkig stukje (of inleiding) voor de snelle lezer die alleen maar wil weten waar het over gaat en daarna je uitgebreide bespreking?

Je gebruik van steekwoorden vind ik wel goed. Je zegt er altijd bij of het thriller, filosofisch of hentai is (huh? hentai?). Dat vind ik wel goed. Dus misschien kan je je bladspiegel zo maken dat je apart in drie zinnen uitlegt waar het over gaat. en een aparte regel voor het genre.

 

Los daarvan, vind ik het prima dat je dat doet en heb ik geen probleem met je schrijfstijl (al is die soms uitvoerig). Dus wat mij betreft, zeker doorgaan. Ik ga er in de toekomst nog gebruik van maken :)

 

Allereerst dank voor de complimenten.

 

Ten tweede: de lengte is mij eerlijk gezegd ook nogal een doorn in het oog. Ik neem mij altijd voor om een bespreking van 1500 woorden max te schrijven maar om één of andere reden komt het er altijd uit als 2000+ woorden. (en dat is nog na ernstig bijschaven) Het probleem is ook dat ik aan anime meer heb om te bespreken dan met manga. Met manga hoef ik enkel het verhaal en tekenwerk te bespreken. Met anime is er ook nog de animatie, de soundtrack, de box set zelf etc... Dat duwt de lengte al flink omhoog.

 

Ik zie wel iets in dat idee van jou. Ik ga eens nadenken over hoe ik dat kan idee van een korte en een langere bespreking in de praktijk kan brengen. Heb jij toevallig mijn bespreking al gezien van Ghost in the Shell - Stand Aloen Complex? Daar heb ik ongeveer zoiets gedaan met een redelijk korte introductie van de serie en daarna een uitgebreidere bespreking van ieder seizoen. Als je het gelezen hebt laat even weten wat je daarvan vond.

 

Ik geef wel toe dat ik waarschijnlijk kritischer zou kunnen zijn maar dat is ook een beetje het verschil tussen reep besprekingen en Klare Taal besprekingen. Klare Taal besprekingen werk ik meerdere dagen aan en herschrijf ik vaak een aantal keer helemaal vanaf het begin. Besprekingen die ik doe voor de reep besteed ik minder tijd aan. Ik schrijf ze in één avond en werp meestal slechts één blik erover om te kijken wat eruit kan en wat aangepast moet worden. En dat geldt voor zowel anime als manga besprekingen Ik heb laatst een reep bespreking die eigenlijk al helemaal klaar was maar ik op het laatst niet heb gepost omdat ik het geschikt vond voor Klare Taal omgeturnd naar een Klare Taal bespreking en dat heeft mij alsnog een halve dag gekost. Reep besprekingen zijn dus van een wat lager niveau maar die zijn dan ook meer voor de intimi terwijl Klare Taal toch meer is voor het grote publiek. Althans zo zie ik het toch.

 

En de grote hoeveelheid Hentai die ik dagelijks verorber (pun intended) bespreek ik niet. Dat is voor mijn eigen genot. :P

(serieus wie dat ooit verzonnen heeft)

 

idem, ik ben en blijf een lezer. anime is wel leuk en de ghiblis kijk ik allemaal, maar 't is kiezen wat ik met mijn tijd doe en als ik dan moet kiezen tussen papier of beeld is het steeds papier.

 

Ik denk niet dat je dat bedoelt maar als je duid op kiezen bij een reeks of je gaat voor manga of anime - ik bespreek vrijwel enkel anime die niet gebaseerd is op een manga of die zo totaal anders is dan de de manga dat je ze evengoed als twee aparte reeksen kunt interpreteren. Zie bijvoorbeeld: Ghost in the Shell. (niet dat ik de manga daarvan überhaubt aanraad)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...