Ga naar inhoud

XIII-Bundelingen Bij Humo


Gast Kontiki

Recommended Posts

Vanaf volgende week kan je zes weken lang een bundeling van 3 XIII-albums kopen bij Humo voor een meerprijs van amper 5,90 euro. Er verschijnen dus 6 bundelingen. De look is die van de Franstalige Dargaud-integrales waarvan er weliswaar 5 verschijnen. Ik wete niet of de uitvoering in hardcover is en of ook de bonuspagina's erbij staan met de geschiedenis van de reeks.

 

xiii-integrale-tome-1-integrale-tome-1.j

Link naar reactie

Ook los te koop hoor, gewoon bij het tijdschrift (dat je natuurlijk ook weer 3,30 euro kost). Maar reserveer misschien toch maar een exemplaartje bij je krantenboer.

Op de Photoshopmontage in de Humo van deze week lijkt het me toch om een softcoverbundeling te gaan.

 

By the way, niets sluit uit dat er bijvoorbeeld volgend jaar geen XIII-bundeling in HC via de gewone handel te koop zal zijn. Misschien is dit een lakmoesproef om het succes ervan te peilen.

Link naar reactie

6 bundelingen van elk 3 albums, dat maakt 18. De oorspronkeleijke reeks telde er evenwel 19, als laatste De laatste ronde. Welk album wordt vakkundig geëlimineerd? Deel 18, wegens getekend door Giraud? Of deel 13, Het onderzoek, dat een buitenbeentje is? Of toch maar stoppen op 18 en 19 zozo laten?

Gok erop dat Het onderzoek er niet bij zal zijn...

Link naar reactie

Hierbij wat antwoorden op enkele vragen die zijn gesteld. Met dank aan mijn maat Carlo:

 

- ze verschijnen op comic formaat, dus niet op de Nederlandstalige slappe kaft en dus ook niet de Franstalige harde kaft formaten
- 5.90 per bundeling van 3 albums naast de 3.30 van het tijdschrift hetwelk je ook moet kopen ...
- wordt niet meegeleverd bij een abo, uithalen in de krantenwinkel voor lossenummer-kopers, of via bon voor de abo's
- lakmoesproef ... misschien!
- en uiteraard is nummer 13 er niet in opgenomen (kan men zien aan de ruggen die allemaal even dik zijn ...)
 
Link naar reactie

"en uiteraard is nummer 13 er niet in opgenomen (kan men zien aan de ruggen die allemaal even dik zijn ..."

 

misschien wel...ik heb zelf de box met hardcovers en daar is deel 13 ook niet opgenomen maar verspreidt over de ander delen, dus wellicht bundelen ze deze uitgave ...

Link naar reactie

 

- en uiteraard is nummer 13 er niet in opgenomen (kan men zien aan de ruggen die allemaal even dik zijn ...)

 

dit lijkt toch anders te zijn wanneer we Humo mogen geloven:

 

"‘XIII’ bij Humo, juist! Voor de gelegenheid werd de volledige reeks opnieuw gebundeld in zes delen (elk het equivalent van gemiddeld drie ‘XIII’-strips)."

Link naar reactie

Ik heb het eerste deel gekocht. De Humo afgezet bij pa (heb toch geen tijd om dat ook nog te lezen).

Het is best een mooie uitgave, gezien de prijs. Breder dan comic formaat, en bijna even hoog, SC. Iets lichter papier. Maar het is een bundel, en ik hou van bundels ;)
Goed gedrukt, en de covers zitten er in.

De cover zelf heeft strepen, maar dat hebben veel covers de laatste tijd, en het humo logo staat er op (Humo Presenteert) maar ik kan er mee leven.

 

Achteraan staan alle volumes, en deel 13 zit er inderdaad niet in. Maar dat stoort me  niet, ik vond dat toch altijd een overbodig deel.

Nu eens zien of ik het nog steeds graag lees (het is twintig jaar geleden dat ik dit las). Zo ja, dan koop ik de andere vijf bundels ook.

 

Als het meevalt is dit een mooie vervanging voor mijn kapotgelezen (en verkochte, want die mens wou absoluut eerste drukken) exemplaren. Nu ja, zo kapotgelezen waren ze nu ook niet, ik onderhoud mijn strips, maar er zat sleet op. :)

Link naar reactie

Juist! XIII leerde ik ook kennen door een buitenkansje bij het aankopen van Robbedoesverzamelalbums. Wat was dàt ineens? Ik was meteen verkocht. Verder dan deel 3 kon ik de reeks in het weekblad niet lezen dus kocht ik met mijn weinige zakcentjes en met veel geduld de reeks bijeen. Hetzelfde voor Soda in die periode.

Link naar reactie

Ben XIII fan sinds de voorpublicatie in Robbedoes al, dat was toen echt heerlijk om lezen!

En telkens ik de reeks opnieuw ter hand neem blijft het goed. Op een paar delen na, zoals steeds :)

 

 

De tekeningen uit deze eerste bundel geven me ook een zwaar nostalgisch gevoel. Die stijl, die auto's, de bladindeling, de actie... :)

 

Als het even goed meevalt als 20 jaar geleden, dan koop ik me de andere delen ook. Ga ik ook eindelijk eens weten hoe het afloopt. Ben ermee gestopt na deel 14 of 15.

Link naar reactie

Als er vragen zijn over duiding of behoefte aan toelichting op deze euro-topstrip kan dat natuurlijk altijd. Voor deze helpdesk kunnen we wellicht een aparte draad starten.

 

Welkom thuis (comic)boys :)

 

Ik weet nog niet of ik dat verder ga kopen. De fouten in ritme en tekst/tekeningen storen me mateloos. 

En ook : het formaat is eigenlijk wel te klein. Vooral deel twee : kleine letters... 

Link naar reactie

Ik weet nog niet of ik dat verder ga kopen. De fouten in ritme en tekst/tekeningen storen me mateloos. 

En ook : het formaat is eigenlijk wel te klein. Vooral deel twee : kleine letters... 

Als er grote letters staan lopen ze dan weer dicht...

Moet je eens kijken naar pagina 96 bijvoorbeeld... Of is dat niet bij iedereen?

Link naar reactie

Ik ben nog zo ver niet. Was beetje moe. De kleine letters van deel 2 deden mijn ogen schemeren...

 

met fouten in tekst ritme bedoel ik dingen als :

XIII zit iets op te zoeken, en het meiske komt zeggen dat ze naar huis gaat. XIII vraagt of-ie morgen terug mag komen.

Volgend plaatje lopen ze al buiten, dus alles is opgeruimd, gebouw afgesloten, vesten aan, ze zijn al de trappen af, en dan antwoordt ze : 'tuurlijk ! en gaat het gesprek verder. Dat zie je in comics toch niet.

 

Of : iemand zit al in de taxi, gesloten deuren, en de taxi is al enkele meters verder, en dan zegt die persoon nog iets. En we horen dat zogezegd. uit een afgesloten, rijdende taxi. :)

In comics kan alleen Snyders Batman ook zo'n dingen, hangend aan een helicopter, of aan een trein, spreken tegen de slechterik, en die verstaat dat en antwoordt dan nog ook, alsof ze daarvoor tijd hebben (mochten ze elkaar horen) :P

 

end rant

Link naar reactie

Ik ben nog zo ver niet. Was beetje moe. De kleine letters van deel 2 deden mijn ogen schemeren...

 

met fouten in tekst ritme bedoel ik dingen als :

XIII zit iets op te zoeken, en het meiske komt zeggen dat ze naar huis gaat. XIII vraagt of-ie morgen terug mag komen.

Volgend plaatje lopen ze al buiten, dus alles is opgeruimd, gebouw afgesloten, vesten aan, ze zijn al de trappen af, en dan antwoordt ze : 'tuurlijk ! en gaat het gesprek verder. Dat zie je in comics toch niet.

 

Of : iemand zit al in de taxi, gesloten deuren, en de taxi is al enkele meters verder, en dan zegt die persoon nog iets. En we horen dat zogezegd. uit een afgesloten, rijdende taxi. :)

In comics kan alleen Snyders Batman ook zo'n dingen, hangend aan een helicopter, of aan een trein, spreken tegen de slechterik, en die verstaat dat en antwoordt dan nog ook, alsof ze daarvoor tijd hebben (mochten ze elkaar horen) :P

 

end rant

 

Dat zijn toch geen fouten, Kuzuri, dat is precies de heel eigen logica van strips. Daarom kan er op het allereerste plaatje van Zwarte Vrijdag een bejaarde vrouw in een huisje zeggen dat het eten klaar is en honderd meter verderop, bij een woeste branding, haar man gewoon antwoorden dat hij eraan komt... Als je daar al vraagtekens bij gaat plaatsen, kan je hele verzameling in de stortkoker :e009:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...