Ga naar inhoud

Beste Belgische Strip - 2De Ronde


nobody

  

76 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vindt u de beste Belgische strip ? (2de ronde, 5 titels blijven over)

    • De Chninkel (zwart-wit) (had 8 stemmen)
      12
    • De boogschutters - Thorgal 9 (had 8 stemmen)
      15
    • QRN op Bretzelburg - Robbedoes en Kwabbernoot 18 (had 8 stemmen)
      22
    • De dorpsgek van Schoonvergeten (zwart-wit) (had 7 stemmen)
      21
    • De Kiekeboes 26: Album 26 (had 6 stemmen en won dat ander wedstrijdje)
      6


Recommended Posts

Ditmaal blijf ik mijn naam trouw (al heeft die er eigenlijk helemaal niets mee te maken).  Al had het ook Robbedoes kunnen worden, maar ik vind QRN net niet een van de betere albums.  Gekke keuze, maar dat zal wel weer mijn fout zijn.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

QRN aan de winnende hand, hoewel het er op lijkt dat eigenlijk niemand dit het beste album uit de reeks vindt.  Wat had dat niet gegeven mocht dan wel dat beste album gekozen zijn (waarmee ik in het midden laat welk dat dan is... 'k weet het voor mezelf eigenlijk ook niet meteen, maar dus niet QRN).

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Hmmm, ik denk dat als ik een favoriete Robbedoes zou moeten kiezen ik eerder voor één van de albums van Tome en Janry dan voor die van Franquin. Vermoedelijk omdat hun periode samenviel met mijn kennismaking met de reeks. Niet zozeer omdat hun werk kwalitatief beter was dan dat van Franquin. Dat neemt niet weg dat verhalen als De Komeet van de Tijd sowieso tot de beste van de reeks behoren. Robbedoes is eigenlijk meer een reeks die je bekijkt in de periode van de tekenaar/scenarist, sommigen hadden een zeer goeie "run" en anderen hielden het al gauw voor bekeken wegens gebrek aan succes.

Link naar reactie

13-13 dat gaat goed. Volgens mij moet je, net als de franse presidentsverkiezingen,  doorgaan tot je een strip hebt die de absolute meerderheid behaalt. Dan zal blijken aan wie de Rosinski clan zijn stemmen zal geven.....

 

Dus binnen afzienbare tijd een 3de ronde tussen twee titels ? 

Link naar reactie

Die Dorpsgek zegt me helemaal niets en dus kan ik er ook niet op stemmen.... QRN voor Daan dus!

 

Zegt je niets omdat je 't niet goed vindt, of zegt je niets omdat je het niet kent ?

In't tweede geval zou ik toch aanraden 'm eens te lezen. 

De dorpsgek (en dan bedoel ik de z/w versie) is echt een topstrip, zowel grafisch als qua verhaal.

 

In't andere geval... jammer :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...