Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

2014, Het Jaaroverzicht - De Balans Weer Opgemaakt

73 leden hebben gestemd

1. 1. Hoeveel strips hebt u gekocht in 2014 ?

• 1 - 10
      4
    • 10 - 50
      10
    • 50 - 100
      18
    • 100 - 200
      18
    • 200 - 500
      16
    • Meer dan 500
      7
  2. 2. Hebt u dit jaar minder of meer gekocht ?

• minder
      16
    • ongeveer evenveel
      38
    • meer
      19
  3. 3. Bent u tevreden over het Stripjaar 2014 ?

• Nee, dit was een jaar om vlug te vergeten.
      1
    • Matig tevreden, toch enkele ontgoochelingen.
      16
    • 2014 was een goed stripjaar.
      50
    • 2014 was een super-jaar voor strips.
      6

Recommended Posts

Nu bijna de laatste strips van 2014 in de winkelschappen worden gelegd komt de tijd om terug te kijken op het voorbije jaar. Kocht u veel strips? Meer of minder dan het jaar ervoor? Wat waren de toppers van het jaar, welke auteurs wisten u te verrassen?

2013, Het Jaaroverzicht

2012, Het Jaaroverzicht

Aantal strips gekocht in 2011

Aantal strips gekocht in 2010

Aantal NIEUW verschenen strips gekocht in 2009

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

oei, ik wou stemmen maar de laatste vraag kan ik niet beantwoorden omdat ik daar geen mening over heb. Ik heb zeer weinig strips uit 2014 gelezen en heb het ook enkel maar wat van op afstand gevolgd. Dus ik weet niet of het een goed of slecht stripjaar was. 

Kan de optie "de aap heeft geen mening" er niet bijgevoegd worden :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Kasten vol. ;-)

Ik heb ook wel goeie koopjes kunnen doen, die tellen mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht

106 strips gekocht, dit jaar. Daarvan 59 met een harde kaft en 47 met een slappe kaft. 81 waren uitgaves van 2014. Van het merendeel postte ik een korte bespreking.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Op de maand december na, en wat dingen die niet altijd in stripwinkels te koop waren (inclusief Sanoma) kan je hier een voorlopig overzicht zien van alle in 2014 verschenen albums: http://www.stripspeciaalzaak.be/Striplijst2014.php

Ah, prachtig! Thanks! Dan kan ik tussen Kerst en nieuw al beginnen herlezen voor de Top 2014. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

We koppelen er weer een leuke extra wedstrijd aan vast.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik denk tussen de 100 en de 200. toch weer meer verkocht dan gekocht, maar niet zo heel veel meer.

van de 50 lopende meter die ik ter beschikking heb, is er nu 17 meter leeg.

ik denk wel dat 2015 het eerste jaar gaat worden waarin ik meer koop dan verkoop.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kom dit jaar uit op 179 titels in 2014 uitgegeven. Vorig jaar waren dat er 135. Op een enkele titel na allemaal hardcovers.

100 Engelstalig, 78 Nederlandstalig en 1 Duits.

In totaal zal ik eerder rond de 300-350 uitkomen, want veel ouder werk gekocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik denk wel dat 2015 het eerste jaar gaat worden waarin ik meer koop dan verkoop.

Ben je ooit begonnen met een erfenis in de vorm van een stripverzameling? Of krijgt je ze gratis? Je moet ze toch eerst kopen, voor je ze kunt verkopen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Morgen komt er een levering van Cheap-Comics binnen.  Hierdoor kom ik net boven de 200 strips uit.   :e009:  :e008:   Heb ongeveer één achtste meer gekocht dan in 2013 ondanks mijn voornemen minder aan te schaffen.  Ben zeer content van alle mooie strippies die ik gekocht heb, hoewel ik er, zoals Timhardt, ook weer nogal wat van verkocht heb.   

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ben je ooit begonnen met een erfenis in de vorm van een stripverzameling? Of krijgt je ze gratis? Je moet ze toch eerst kopen, voor je ze kunt verkopen?

Nee, allemaal gekocht.maar teveel gekocht natuurlijk. Smaken veranderen ook en hetgeen ik niet meer lees of hetgeen ik herlees en niet goed meer vind verkoop ik zonder hartzeer. De laatste 3 jaar verkocht ik zo meer dan ik kocht. Maar ik denk dat ik bijna uitverkocht ben.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Morgen komt er een levering van Cheap-Comics binnen.  Hierdoor kom ik net boven de 200 strips uit.   :e009:  :e008:   Heb ongeveer één achtste meer gekocht dan in 2013 ondanks mijn voornemen minder aan te schaffen.  Ben zeer content van alle mooie strippies die ik gekocht heb, hoewel ik er, zoals Timhardt, ook weer nogal wat van verkocht heb.

Wat zit er in dat pakje? Het viel me op dat hij southern bastards en de tweede cyclus van prophet al een hele tijd niet heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat zit er in dat pakje? Het viel me op dat hij southern bastards en de tweede cyclus van prophet al een hele tijd niet heeft.

NEIL YOUNGS GREENDALE HC  (7.50EUR !!!!), WRAITH WELCOME TO CHRISTMASLAND HC, BLACK SCIENCE TP VOL 01 HOW TO FALL FOREVER, MARVEL 1602 TP (7.50EUR !!!!), VOID HC, ALL STAR WESTERN TP VOL 2 t/m 5, BATMAN DETECTIVE COMICS HC VOL 05 GOTHTOPIA (N52) (en dan nog de SURPRISE COMIC + FREEBEE ;) )

Deel dit bericht

Link naar bericht

Op de maand december na, en wat dingen die niet altijd in stripwinkels te koop waren (inclusief Sanoma) kan je hier een voorlopig overzicht zien van alle in 2014 verschenen albums: http://www.stripspeciaalzaak.be/Striplijst2014.php

Tegelijk ontnuchterend en leerrijk om dit eens te overlopen. In de winkel kies je toch voor een strip en niet voor een uitgeverij. Van sommige uitgeverijen heb ik meer dan de helft gekocht, van anderen weer helemaal niks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

In Stripgids stond ook eens een column over de schikking van strips in winkels die in de meeste gevallen per uitgeverij gebeuren. Noël Slangen vond dat hopeloos voorbijgestreefd. Als tegenvoorbeeld werd een winkel (Het Beeldverhaal?) in Nederland genomen die strips presenteert per genre.

Daar is iets voor te zeggen. Al zijn er nochtans veel klanten die echt wel gaan voor de naam van een uitgeverij als waarmerk. In De Striep is er zo een die alles van Dupuis koopt, NL en FR.

Tegelijk vind ik dat als je te veel steunt op gerichte zoekfuncties, je per toeval niet meer op titels kan terechtkomen die je niet zou raadplegen of een keer uit nieuwsgierigheid zou doorbladeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die column heb ik ook met heel veel interesse gelezen. Mij lijkt per genre ook veel logischer dan per uitgeverij of alfabetisch. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze bijvoorbeeld in de Standaard Boekhandel zo zouden werken. Een winkel als Fnac is misschien ook een goed voorbeeld qua gebruiksvriendelijkheid: muziek sorteren per genre en binnen het genre alfabetisch werken.

Mijn strips staan ook helemaal niet per uitgeverij of alfabetisch maar per euh... stroming of ziets: één rekje met dingen die verschenen in Robbedoes, één rekje met materiaal uit Kuifje, één rekje met Vlaamse krantenstrips, één rekje met one-shots (per auteur)... Categorieke verzamelaars zouden er ongetwijfeld zot van worden maar voor mij werkt het wel.

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie jullie strips sorteren - of bestaat daar al ergens een draadje over?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...