Ga naar inhoud

Stripbesprekingen Mc Roob


Marc Siroop

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Bedankt voor de positieve commentaren! Het aantal pageviews is ook stilaan hoog genoeg om te motiveren om ermee door te gaan.

Ik zou niet zeggen dat er oneerlijke besprekingen bestaan, maar soms mogen ze iets genuanceerder zijn: in de pers kan je je soms niet ontdoen van een ons-kent-ons-gevoel, en in minder onafhankelijke media lijkt elke strip wel een nieuw meesterwerk. Enfin, dat is mijn visie natuurlijk.

Ondertussen toegevoegd:

 

XIII 23

Largo Winch 19

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

De klaagzang van de verloren gewesten - De genaderidders 4: Sill Valt

http://stripbesprekingen.blogspot.be/2015/01/de-klaagzang-van-de-verloren-gewesten.html

 

Marina 2: De profetie van Dante Alighieri

http://stripbesprekingen.blogspot.be/2015/02/marina-2-de-profetie-van-dante-alighieri.html

 

Parijs zien...

http://stripbesprekingen.blogspot.be/2015/02/parijs-zien.html

 

Coming up:

Alex senator 3: Het complot van de roofvogels

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Bedankt voor de berichten met positieve reacties en opbouwende kritiek.

Ik probeer steeds zo weinig mogelijk van het verhaal prijs te geven, maar soms is dat deels onvermijdelijk, vrees ik.

Niettemin hou ik dit in gedachten voor volgende besprekingen.

 

De blog is overigens een onverdeeld en onverhoopt succes, onder andere met dank aan de vele bezoekers die er via dit forum belanden...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Aan SPeeDy: Destijds een privé mail conversatie gehad met Serge Baeken. Hij wou weten waarom de pers in Vlaanderen zowat unaniem lovend was, terwijl in Frankrijk de recensies (zoals de mijne) meer neutraal waren. Hij kon zich achteraf deels vinden in mijn opmerkingen.

 

Nieuwe besprekingen:

 

Zoo (Integrale uitgave)

http://stripbesprekingen.blogspot.be/2015/03/zoo-integrale-uitgave.html

 

De werelden van Thorgal: De jonge jaren 3: Runa

http://stripbesprekingen.blogspot.be/2015/04/de-werelden-van-thorgal-de-jonge-jaren.html

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Drie besprekingen en geen enkele goed genoeg. Waarom kies je dan niet voor strips waar je van omver geblazen wordt?  Negatieve kritiek spuien is uiteraard steeds makkelijker dan iets opbouwende kritiek.

De politiek van de SSZ is reeds zo van enkel strips te bespreken die ze goed vinden. Dat is een keuze en misschien ook ingegeven uit bepaalde overwegingen (negatieve besprekingen lijkt me niet echt goed voor de relatie met uitgeverijen van die strips).

Dus ik vind dit zeker een aanvulling op de SSZ-besprekingen. Geen probleem mee. En Pablo 4 vond hij toch goed?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Aan blacktiger: sta me toe even te repliceren:

 

Als je de bespreking van 'Pablo 4' nogmaals zou lezen, kan je toch niet anders dan concluderen dat ik hem inderdaad heel goed vind? Tenzij ik mijn top-10 van 2015 enkel zou vullen met bagger?

 

Wat de nieuwe Canardo betreft: ik vind het inderdaad zonde dat één van mijn favoriete reeksen aller tijden is vergleden tot wat het nu is. Tussen de lijnen door kan je echter lezen dat ik dit destijds een héél sterke reeks vond, en dat wat Sokal de voorbije jaren aan 'realistische' strips had geproduceerd mij ten zeerste kon bekoren. Dit lijkt me vrij genuanceerd en allerminst spuien.

 

J.Rom dan: hier pleit ik schuldig, maar het is wat het is. Als een reeks die met veel bombarie wordt aangekondigd, mij teleurstelt, vind ik dat ik dit mag schrijven, mét respect voor het werk van de makers. Ik denk niet dat ik over de schreef ga wat dat laatste betreft: meestal probeer ik te slaan en zalven tegelijk.

 

Op mijn blog staan nu 45 recensies, en de negatieve zijn op één hand te tellen. In dat opzicht vind ik dat het allemaal nog meevalt met dat spuien.

 

Niettemin, point taken en bedankt voor je reactie.

Link naar reactie

Ok, ik geef mijn ongelijk grif toe. Ik loop ook al jaren mee in het verzamelen van strips en inderdaad er zijn reeksen die ooit begonnen met veel potentieel maar door de jaren heenafgleden. Een voorbeeld hiervan vind ik, zonder tegen iemands schenen te willen schoppen, de hoofdreeks van Thorgal. Daar waar de nevenreeksen toch best te pruimen zijn. Trek je mijn kritiek maar niet teveel aan, wie iets doet zal af en toe even in de vuurlijn staan. Waarschijnlijk had ik op het moment van schrijven een bad hair day. :e012:

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zeer goed werk, Marc. Misschien geef ik dankzij jouw bespreking H.ELL en NSA een kans. 

Enige strips waar ik je wat te mild voor vond waren Mexicana 1 en 2. Ik vond dit één van de grootste teleurstellingen van de laatste jaren. Heb ze allebei rap teruggebracht naar de SSZ.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Berentand 3: Werner


 

De poort naar de hemel - deel twee


 

Caravaggio 1: Met degen en palet


 

 

Bedankt voor de reacties

 

@ lukoste: ik was nochtans ook niet zo te spreken hoor van deel 1 van Mexicana, al vond ik dat in deel 2 de vaart er een beetje in kwam. Soit, les goûts et les couleurs, ...

 

@ Tweetie: Achiel heb ik in tussentijd gepromoveerd tot butler  :e008:

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Leuke bespreking over Rik Ringers, Marc. Zowat de eerste recensie waarin men wel hoog oploopt met de originele reeks (mag ook, heb er altijd veel plezier mee gehad). Na deze bespreking en die op de stripspeciaalzaak en die op stripaap zal ik deze strip zeker aanschaffen. Blijf vooral verder schrijven!

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...