Ga naar inhoud

Simon Bisley.


ghost dawg

Recommended Posts

THE FOUR HORSEMEN OF THE APOCALYPSE HC (Titan Comics).

 

Soms maken ze van een comic franchise een videogame, hier maakten ze van een (nooit verschenen) videogame een graphic novel. Weer eens wat anders en weer iets bijgeleerd (ik wist dit niet). :)

 

Er werkten een hoop mensen aan dit project, maar om het simpel te houden:

-Simon Bisley tekende.

-Chad Fidler kleurde in.

-Michael Mendheim schreef.

 

Dit boek verscheen eerder al in drie delen bij Heavy Metal, nu in HC met een hoop exclusieve aanvullingen bij Titan. Het was al mooi, het is nog mooier geworden en er zijn nog wat verbeteringen gebeurd aan het verhaal zelf.

 

Hier kun je het verhaal lezen over Adam Cahill, een rechtstreekse afstammeling van koning Solomon, die drie verloren en verdoemde zielen uit de hel moet halen. Samen moeten ze de apocalypse trachten tegen te houden.

 

"Raised by the Order of Solomon, Adam Cahill is one of a handful of warriors bound by bloodline to protect our world from Armageddon. But when an ancient evil emerges with plans to usher in the end of days, Adam must venture into the depths of Hell itself to recruit three lost souls to stand against the monstrous Four Horsemen - for the sake of all mankind."

 

Voila, da's misschien wat duidelijker. ;)

 

Letterlijk een afdaling in de hel, vuur en verdoemenis langs alle kanten. Prachtig in beeld gebracht door Bisley. Ik denk dat dit ergens het schoonste is wat ik zag van hem. Grauw en donker, vuur en bloed, vol monsterlijke creaturen. Brrr... En dan die kleuren. Aaah... Bangelijk!

 

Not for the faint of heart! :)

 

Een uiterst aangename leesavond gehad met dit boek.

 

Soundtrack:

-Onheil: Storm Is Coming

-Chaos Moon: Resurrection Extract

-Deicide: In The Minds Of Evil

-Downfall Of Gaia: Aeon Unveils The Thrones Of Decay

post-503-0-99933200-1418516309_thumb.jpeg

post-503-0-37053300-1418516328_thumb.jpeg

post-503-0-91895400-1418516410_thumb.jpeg

post-503-0-29829200-1418516429_thumb.jpeg

post-503-0-53505500-1418516446_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

MELTING POT: THE COLLECTION, de originele uit '94, eens herlezen. Verhaal van Kevin Eastman en Eric Talbot, tekeningen door Eastman en ingekleurd door Simon Bisley. Een trade uitgegeven door Kitchen Sink Press (deze is uit '95).

 

Herlezen is een groot woord, er valt niet zo veel in te lezen, grote stukken zijn prentjes. Maar tijd win je er niet door, als je er te vlug over gaat begrijp je het niet. Het verhaal, hoe zal ik het zeggen, is eerder "vluchtig"... Anderen zouden misschien stellen dat het verhaal "afwezig" is. :) In mijn exemplaar zijn de kleuren niet goed gereproduceerd, veel te donker, dat bevordert de leesbaarheid ook niet (er zitten hele kleine prentjes tussen). Etc...

 

Maar het is een mooi hebbeding, het heeft iets wilds en dat is eerder zeldzaam (tegenwoordig), denk ik.

post-503-0-15856900-1421268556_thumb.jpeg

post-503-0-98970000-1421268573_thumb.jpeg

post-503-0-51182300-1421268598_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

BODYCOUNT (Image, '96), nog een samenwerking tussen Eastman en Bisley, deze keer is het Bisley die de tekeningen maakte.

 

Uitgangspunt: het langste vuurgevecht in comics ooit. Ik weet niet of het een record werd en of dat record eventueel nog staat, maar het is toch een vuurgevecht van jewelste geworden. :)

 

Casey Jones en Raphael (een van die schildpadden) raken hier betrokken bij een vuurgevecht. Surprise, surprise! :) Ze helpen de mooie Midnight, die achtervolgd wordt door Johnny Woo Woo, de kogelregens te ontlopen. En van het een komt het ander...

 

Leest vlotter dan Melting Pot, voor de rest is het ook nogal wild. :)

 

Heb er mij nog eens mee geamuseerd.

post-503-0-08795500-1421275992_thumb.jpeg

post-503-0-49510200-1421276072_thumb.jpeg

post-503-0-87882900-1421276138_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Nog eens deze THE DEAD trade gelezen, KINGDOM OF FLIES.

 

Een druk zombieverhaal, vooral de drie eerste hoofdstukken vind ik goed. In het laatste hapert er precies wat. Vooral het tekenwerk... Ik kan het niet juist plaatsen.

 

In een brandweerkazerne proberen brandweermannen te overleven tijdens een zombieuitbreek. Het klassieke survivalgedoe, maar het verschilt genoeg van andere zaken uit het genre om interessant te zijn.

 

Waarschijnlijk zijn ze nooit verder geraakt dan dit. Op het eind staat er TO BE CONTINUED... Van gedacht verandert zeker? ;)

 

Met graagte nog eens herlezen.

post-503-0-29038000-1423409288_thumb.jpeg

post-503-0-41724800-1423409304_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...

MELTING POT: THE COLLECTION, de originele uit '94, eens herlezen. Verhaal van Kevin Eastman en Eric Talbot, tekeningen door Eastman en ingekleurd door Simon Bisley. Een trade uitgegeven door Kitchen Sink Press (deze is uit '95).

 

Herlezen is een groot woord, er valt niet zo veel in te lezen, grote stukken zijn prentjes. Maar tijd win je er niet door, als je er te vlug over gaat begrijp je het niet. Het verhaal, hoe zal ik het zeggen, is eerder "vluchtig"... Anderen zouden misschien stellen dat het verhaal "afwezig" is. :) In mijn exemplaar zijn de kleuren niet goed gereproduceerd, veel te donker, dat bevordert de leesbaarheid ook niet (er zitten hele kleine prentjes tussen). Etc...

 

Maar het is een mooi hebbeding, het heeft iets wilds en dat is eerder zeldzaam (tegenwoordig), denk ik.

 

Net gelezen, ik kan me hierbij aansluiten. Het is vooral genieten van de artwork. Verhaal tja....welk verhaal. :)

 

post-531-0-12243600-1429080779_thumb.jpg

Link naar reactie
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...