Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

5 uren geleden, snowmansion zei:

Trigië integraal verschijnt september 2019 in 6 te verschijnen delen laat L vandaag weten. 

 

 

Trigie.jpg

Da's goed nieuws. M'n oude boeken vallen ondertussen helemaal uit elkaar (slecht gelijmd).

En er ontbreken me ook verhalen kwam ik laatst achter. Hoop wel dat die 6 een beetje snel na elkaar komen!

Link naar reactie
2 uren geleden, Mask zei:

OK, ze zijn duurder, maar iemand die alle Trigië verhalen wil hebben kan toch veel beter de luxe uitgaven van Don Lawrence Collection kopen? Mooier dan dit kunnen die integrales toch nooit zijn?

 

1dec70b25d11e48b0d7c70a18681a817417d8962

Ik wil gewoon leuk de verhalen kunnen lezen. Ik steek nooit veel geld in extra luxe uitgaves - ik koop strips in de eerste plaats om te lezen, niet zozeer als verzamelobject (daarvoor verzamel ik dan weer originelen).

6 x 30 euro voor deze nieuwe complete uitgave, 180 euro, vind ik schappelijk. Dus vooruit dan maar.

Maar 575 euro voor een complete Don Lawrence collectie is me dan weer te gortig. 

Link naar reactie
5 uren geleden, snowmansion zei:

Ik verwacht dat die nog niet gaat verschijnen daar de reeks nog loopt? 

Ik denk dat Rob eerst Trigie uit wil geven voor hij met Storm begint. 

 

En Storm moet volgens mij niet een integrale worden. Storm door Don Lawrence en Storm door Romano zijn toch twee verschillende beestjes, met ieder een eigen publiek.

Link naar reactie

Gaat het hier wel echt om een integrale met alle verhalen? Of enkel die door Don Lawrence? 200p per bundel is 1200p in totaal incl. dossier. 35 albums a rato van 48p komt al op een stuk meer en dan zijn er nog een boel verhalen nooit vertaald in het Nederlands. (80 in het Nederlands, 92 in het Engels) Zitten die er ook bij?

In het Engels verschijnt volgend ook een integrale TPB reeks van Trigië. Ik geef de voorkeur aan de Nederlandse tenzij die natuurlijk niet volledig is. Iemand die het weet?

Link naar reactie
21 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Gaat het hier wel echt om een integrale met alle verhalen? Of enkel die door Don Lawrence? 200p per bundel is 1200p in totaal incl. dossier. 35 albums a rato van 48p komt al op een stuk meer en dan zijn er nog een boel verhalen nooit vertaald in het Nederlands. (80 in het Nederlands, 92 in het Engels) Zitten die er ook bij?

In het Engels verschijnt volgend ook een integrale TPB reeks van Trigië. Ik geef de voorkeur aan de Nederlandse tenzij die natuurlijk niet volledig is. Iemand die het weet?

Volgens mij gaat het alleen om de Don Lawrence verhalen. Die zijn uitgegeven in 21 albums

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 uur geleden, Rik zei:

Volgens mij gaat het alleen om de Don Lawrence verhalen. Die zijn uitgegeven in 21 albums

Dat lijkt mij ook datgene waar de meeste mensen geinteresseerd in zijn. Het tekenwerk van Don Lawrence steek toch wel met kop en schouders boven de rest van de tekenaars uit. En ook de scenarios werden na verloop van tijd zwakker.

Link naar reactie

Als fan van Don Lawrence ben ik zeer blij met de aangekondigde integrales van Trigie. Ik ben ook blij dat er een Engelstalige uitgave komt die mikt op een Engelstalig publiek. Hopelijk scoort deze goed in de UK, de VS en daarbuiten. 

 

De nieuwe Nederlandse versie is alvast zeer budgetvriendelijk. Dat zal een breed publiek aanspreken.  Zo kunnen ook jonge mensen Trigie leren ontdekken.  Ik heb destijds ook Trigie ontdekt dankzij de heruitgaves door Big Balloon.  Elke generatie moet zijn klassiekers koesteren en doorgeven vind ik. Ik ben wel benieuwd naar het dossier bij de integrales. 

 

Ik hoop dat de integrales een opstapje zijn naar een nieuwe integrale van Storm. Is het niet van de volledige reeks, dan misschien enkel van de Pandarve albums. Ik heb deze albums als tiener stukgelezen en pak ze geregeld nog eens vast. Ook de digitale heruitgaves heb ik later gekocht. Wat een prachtige tekeningen en verhalen. Topwerk.  Van sommige Pandarve verhalen zou ik graag boeken zien in een veel groter formaat met een dikke bijlage. Een beetje zoals de "Artist Editions" met een vormgeving zoals bij Fantagraphics. Misschien komt het er eens van 🙂

 

En wie weet, misschien trekken de nieuwe boeken een Franse uitgever over de streep om Trigie en Storm ook in het Frans te gaan uitgeven.  Dat in een stripland als Frankrijk geen Storm of Trigie wordt uitgegeven en gelezen, dat is toch zonde. 

Link naar reactie
1 uur terug, pudifar zei:

 

Ik hoop dat de integrales een opstapje zijn naar een nieuwe integrale van Storm. Is het niet van de volledige reeks, dan misschien enkel van de Pandarve albums. Ik heb deze albums als tiener stukgelezen en pak ze geregeld nog eens vast. Ook de digitale heruitgaves heb ik later gekocht. Wat een prachtige tekeningen en verhalen. Topwerk.  Van sommige Pandarve verhalen zou ik graag boeken zien in een veel groter formaat met een dikke bijlage. Een beetje zoals de "Artist Editions" met een vormgeving zoals bij Fantagraphics. Misschien komt het er eens van 🙂

 

 

Storm the collection is uitgegeven op groter formaat aangevuld met een dossier. De delen zijn los verkrijgbaar.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
3 hours ago, Rik said:

Storm the collection is uitgegeven op groter formaat aangevuld met een dossier. De delen zijn los verkrijgbaar.

Een luxe versie van de Wentelwereld of De Terugkeer van de Rode Prins in groot formaat met mooi dossier - genre Artist Edition - zou ik zeker kopen hoor. Ook al heb ik dat album in softcover.

Link naar reactie
20 minuten geleden, pudifar zei:

Een luxe versie van de Wentelwereld of De Terugkeer van de Rode Prins in groot formaat met mooi dossier - genre Artist Edition - zou ik zeker kopen hoor. Ook al heb ik dat album in softcover.

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/storm-lawrence/91782-de-wentelwereld-de-robots-van-danderzei

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/storm-lawrence/91783-de-terugkeer-van-de-rode-prins-de-von-neumann-machine

 

Het dossier bij deze uitgaven beschrijft de ontwikkeling van de beide albums en telt 8 pagina's.

Nieuwe luxe uitgaves van Storm zie ik niet zo snel meer komen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
6 minutes ago, Rik said:

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/storm-lawrence/91782-de-wentelwereld-de-robots-van-danderzei

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/storm-lawrence/91783-de-terugkeer-van-de-rode-prins-de-von-neumann-machine

 

Het dossier bij deze uitgaven beschrijft de ontwikkeling van de beide albums en telt 8 pagina's.

Nieuwe luxe uitgaves van Storm zie ik niet zo snel meer komen.

De boeken in de link ken ik.  

 

Anderzijds, een uitgave met een uitgebreider dossier (onuitgegeven foto's, herschreven tekst met meer weetjes) en de tekeningen op een groter formaat afgedrukt zie ik wel helemaal zitten. Een volledige heruitgave van Storm integraal is daarvoor niet nodig, een bijzondere uitgave van één album kan hiervoor ook. 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, pudifar zei:

Als fan van Don Lawrence ben ik zeer blij met de aangekondigde integrales van Trigie. Ik ben ook blij dat er een Engelstalige uitgave komt die mikt op een Engelstalig publiek. Hopelijk scoort deze goed in de UK, de VS en daarbuiten. 

 

De nieuwe Nederlandse versie is alvast zeer budgetvriendelijk. Dat zal een breed publiek aanspreken.  Zo kunnen ook jonge mensen Trigie leren ontdekken.  Ik heb destijds ook Trigie ontdekt dankzij de heruitgaves door Big Balloon.  Elke generatie moet zijn klassiekers koesteren en doorgeven vind ik. Ik ben wel benieuwd naar het dossier bij de integrales. 

 

Ik hoop dat de integrales een opstapje zijn naar een nieuwe integrale van Storm. Is het niet van de volledige reeks, dan misschien enkel van de Pandarve albums. Ik heb deze albums als tiener stukgelezen en pak ze geregeld nog eens vast. Ook de digitale heruitgaves heb ik later gekocht. Wat een prachtige tekeningen en verhalen. Topwerk.  Van sommige Pandarve verhalen zou ik graag boeken zien in een veel groter formaat met een dikke bijlage. Een beetje zoals de "Artist Editions" met een vormgeving zoals bij Fantagraphics. Misschien komt het er eens van 🙂

 

En wie weet, misschien trekken de nieuwe boeken een Franse uitgever over de streep om Trigie en Storm ook in het Frans te gaan uitgeven.  Dat in een stripland als Frankrijk geen Storm of Trigie wordt uitgegeven en gelezen, dat is toch zonde. 

In het Frans zijn wel een aantal albums verschenen, ik dacht bij Glénât. 

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
1 hour ago, Suske said:

In het Frans zijn wel een aantal albums verschenen, ik dacht bij Glénât. 

Al de albums van Storm zijn in het Frans uitgegeven. Eerst bij Glénat (1980-1988), maar dat werd stopgezet bij album 14, de honden van Marduk. De reden van stopzetting is mij niet bekend. 

Uitgeverij Toth heeft de overige verhalen uitgegeven in dubbelalbums (periode 2007-2010). Dat waren eigenlijk vertalingen van de Collector boeken zoals uitgegeven in Nederland en Belgie.  De boeken van Toth waren kwalitatief top, maar in beperkte oplage. Als je ze 2dehands nog kan vinden (ebay) zijn ze ook vrij duur. 

 

Het probleem is dat je momenteel in Frankrijk geen Storm in softcover in nieuwstaat kan vinden in de doorsnee stripwinkel of Fnac, of je moet gaan richting 2dehands. Er is geen uitgever die de strips er momenteel uitgeeft. Toch wel jammer voor zo een goede reeks en zo een grote afzetmarkt als Frankrijk. 

 

Om een zijsprong te maken: toen Fantagraphics begon met de "Carl Barks Library" is men bewust begonnen met de uitgave van de verhalen uit de jaren '50 (te beginnen met "Lost in the Andes"). Dat was Carl Barks zijn beste en meest vruchtbare periode.  Vanuit marketing standpunt was dat slim gezien. Zo kon men het meeste lezers overhalen om in de reeks te stappen en de boeken te blijven kopen (bv. om de reeks compleet te houden), ook al werden de latere boeken (met vroege verhalen uit de jaren '40 of latere verhalen uit de jaren '60) wat minder goed. 

 

Als ik uitgever was en zou overwegen om Storm opnieuw uit te geven in Frankrijk, zou ik ook beginnen met de Pandarve verhalen. Die boeken kan je als afgerond geheel presenteren. Later kan je dan zien of er een markt bestaat voor de vroegere verhalen van Storm. 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Tweetie zei:

Tekenwerk blijft wel overeind. Er is vrijwel niemand die bij Don Lawrence in de buurt komt. 

Over het tekenwerk is geen enkele discussie. Voor het tweede deel van je statement, wandel eens binnen bij Forbidden Zone of Multi BD of een grote Cora. Het bulkt van het talent op het moment. 

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Over het tekenwerk is geen enkele discussie. Voor het tweede deel van je statement, wandel eens binnen bij Forbidden Zone of Multi BD of een grote Cora. Het bulkt van het talent op het moment. 

Noem eens wat namen, svp. Ik kom daar nooit en lees geen Frans. 

Link naar reactie

Grenier, Rochette, créty, carvalho,...  Keuze genoeg. DL was een grootmeester, daar is geen twijfel over. Hij nam de stijl van Hampson over, verbeterde die met een traditie van Victoria comics covers,en voegde tonnen fantasie toe die de zwakke trigie-scenarios optilden. Zeker een kandidaat G.O.A.T; in dat genre, maar niet de enige.

 

 

 

Link naar reactie

Zeer aangename verrassing: een integrale van IAN. Altijd jammer gevonden dat die serie vroegtijdig werd stopgezet in vertaling. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Het eerste deel staat in mijn boekenkast.  Dat het tweede deel ook in het Nederlands was verschenen is me destijds blijkbaar ontgaan (een geluk bij een ongeluk).  De integrale zal ik me nu wel aanschaffen.

Vraagje voor alle forummers: wat doen jullie in dergelijk geval met die oude albums waar niemand nog iets mee aankan wegens onvolledige reeks?

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
Op 27/5/2019 om 21:48, mojo zei:

Zeer aangename verrassing: een integrale van IAN. Altijd jammer gevonden dat die serie vroegtijdig werd stopgezet in vertaling. 

Ik had die NL delen en dan de laatste twee in het Frans. Nu zal ik wellicht die vervangen door één mooie integrale. Ik wacht wel even de uitgave van Roar af. Wat vormgeving betreft zijn hun uitgaven niet altijd zo'n groot succes ... 

Link naar reactie
Op 27/5/2019 om 23:10, Theodoor zei:

Het eerste deel staat in mijn boekenkast.  Dat het tweede deel ook in het Nederlands was verschenen is me destijds blijkbaar ontgaan (een geluk bij een ongeluk).  De integrale zal ik me nu wel aanschaffen.

Vraagje voor alle forummers: wat doen jullie in dergelijk geval met die oude albums waar niemand nog iets mee aankan wegens onvolledige reeks?

Verschilt van geval tot geval, afgezien van de optie weggeven is verkopen toch wel een gedoe.

Zelf maak ik om de zoveel tijd een aardige stapel strips waar ik niets meer in zie en verkoop deze in een kavel

tegen een zeer vriendelijke prijs, ik zie dit zelf als een vorm van afschrijven.

Vergeet vooral niet de familieleden hierop te attenderen, de "goodwill" die je hiermee kweekt kun je weer ten

gelde maken bij nieuwe aankoop.;)

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik wilde hier toch even neerzetten hoe ik genoten heb van de Integrale van Hoempa Pa. Ontzettend mooie uitgave plus wat een mooie tekeningen en scenario! Je herkent echt de humor en de tekenstijl die later terugkeert bij Asterix. 

 

Directe vraag dan maar: Weet iemand of er een idee is om Johan Pikbroek integraal uit te gaan brengen? In het Frans is deze wel verschenen. Hoempa Pa hebben ze dus wel uitgebracht dus waarom deze niet op termijn??

 

 

 

 

albhjfr.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...