Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

11 uren geleden, esteban² zei:

Ola, de integrale van Ragebol is prijzig.  45 €.  Ik heb het zelf nooit of te nimmer gelezen, maar voel mij énorm aangetrokken door de tekenstijl. :) 

Je kun waarschijnlijker beter de originele HCs op een stripbeurs zoeken. Die zijn tegenwoordig redelijk goedkoop. De reeks zwakt naar het einde toe ook wat af, dus het is de vraag of je alles van Ragebol wilt hebben of alleen de beste verhalen.

Link naar reactie
14 uren geleden, esteban² zei:

Ola, de integrale van Ragebol is prijzig.  45 €.  Ik heb het zelf nooit of te nimmer gelezen, maar voel mij énorm aangetrokken door de tekenstijl. :) 

Aan je avatar te zijn, ben ik er bijna zeker van dat je deze opgegroeide versie van Sarah en Robin zal lusten. Je hebt Jojo, Sarah en Robin, Frommeltje en Viola, Ragebol, Samber, wat Vives'sen, Jonathan, mr. Johan, Zoo, Nacht in Rome, .... Albums met een zeker ruwe poëzie en toch niet melig.

 

En 45 € voor 276 bladzijden valt heus goed mee.

 

Ik ben niet akkoord dat je de albums moet lezen in de originele versie. Ik ben heel benieuwd op welk papier ze het nu gedrukt hebben. Dat oude jaren '80 papier was ook niet alles. Ik denk dat de kleuren van Beeldhouwers van het licht, nu nog straffer zullen zijn. 

 

Wat extra info: 

http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers/Robbedoes-weekblad/48-Ragebol.html 

http://www.stripspeciaalzaak.be/2019-Besprekingen/Ragebol-INT.html

http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers-Valentijnstrips.htm  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
14 uren geleden, marioboon zei:

Ragebol moet je gewoon lezen deel per deel in die originele hardcovers. Dat zou Ragebol zelf willen.

Hoe kom je daar bij? Is Ragebol een goede kennis van je? 🙂 

 

Wat ik wel weet, is dat Frank heel blij is met elke cm extra boeken op zijn plank én dat zijn strips onder de aandacht blijven. Hij was toen superblij met de Nemo-integrales. Ik heb dat nog ergens op tape staan. Andere stukken van het interview vind je hier http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/Frank-Pe.pdf 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Dat denk ik ook, @Kool Thing.  Meer nog, na wat Franse pagina's opgezocht te hebben, ben ik er 100% zeker van.  Dit gaat helemaal mijn ding zijn.

 

@Tweetie - Als het om zo'n laag aantal albums gaat, ga ik voor alles. ;)  Bovendien heb ik, met alle respect, geleerd om niet te veel naar anderen hun mening te luisteren wanneer het over mindere albums in een reeks gaat en dit bovenal zelf te ontdekken.  Ho-ho-ho! Ik weet wat er onder de boom zal liggen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
15 minuten geleden, esteban² zei:

Dat denk ik ook, @Kool Thing.  Meer nog, na wat Franse pagina's opgezocht te hebben, ben ik er 100% zeker van.  Dit gaat helemaal mijn ding zijn.

 

Tof!! Hier vind je nog een kleine voorpublicatie van De Droom vd Walvis ( 1984 ) http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/Previews/Ballon-Media/Ragebol-INT.pdf

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Kool Thing zei:

Tof!! Hier vind je nog een kleine voorpublicatie van De Droom vd Walvis ( 1984 ) http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/Previews/Ballon-Media/Ragebol-INT.pdf

Ik vind er persoonlijk niks aan, vroeger was dat ook zo één van die strips in Robbedoes die ik categoriek oversloeg. Nu ja, beter voor de verzamelaars dan want dankzij mij is er alvast één exemplaar meer op de markt. Handig in tijden van kunstmatig gecreëerde schaarste.

 

Link naar reactie

Gisteren Blueberry Integraal deel 8 ontvangen. Van de 4 verhalen hierin heb ik al vele jaren de 1e drukken van de Franse HC's, maar wilde ze nu wel in NL taal. Maar waarom is deze Integraal gedrukt op vergeeld papier en waarom met zo'n kleine lettering? De Franse uitgaven zijn gedrukt op wit papier, de kleuren zijn erg levendig, tekeningen goed gedetailleerd (en niet onscherp/korrelig als bij die NL-intergrale) en achterzijde pagina's schijnt niet door. Verder past de lettering keurig in de tekstballonnen.

Dat vergeelde papier ken ik nog van de Oberon uitgaven uit jaren 70... brrr.  De cover van "Arizona Love" is ingezoemd en de kleuren zijn erg vaal t.o.v. het origine albumcover. Kortom, met deze Integrale ga ik er alleen op achteruit en retourneer hem vandaag.

(Op Stripspeciaalzaak.be staan wel enige previewpagina's met witte achtergrond, wat misleidend)

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Ik zag daarnet dat Cinebook een Engelse vertaling doet van de Lucky Luke integrales die in Frankrijk verkrijgbaar zijn.

 

image.thumb.png.224704f037821d07fc613b036bf79b62.pngimage.png.39bd96d2b6b948675cbb8a28755b0bf5.png

 

Heeft er iemand een idee welke albums deze integrales gaan bevatten? De eerste 31, destijds al uitgegeven door Dupuis als integraal, of de volledige reeks tot en met nummer 71.

Iemand ook ervaring met de uitgaves van Cinebook?

Link naar reactie
  • 3 months later...

Een overzichtje niet, maar deze mogen we wel verwachten ...

image.thumb.png.ce1233cb04f82b444f52f4f1781b4502.png

 

Ik ben altijd een beetje argwanend bij die 'strikt gelimiteerd' vermeldingen.  Ik denk dat mijn vader dit wel graag zal lezen.  Maar is het nu écht nodig dit meteen te gaan reserveren?  Of bestaat de kans dat je dit alsnog 'gewoon' kan bekomen?  Of zal de prijs na een jaar al gestegen zijn naar 275 of iets dergelijks?

In het afgelopen jaar is er nog zo'n bundeling verschenen.  Ik kan mij niet meer herinneren van welke figuur dat was.  Hoe zit het daar nu mee bijvoorbeeld?  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Mannekesblad was de verhalen (in een traag tempo) aan het heruitgeven.  Ongeveer de helft van de verhalen was al uitgegeven.  Op het forum las ik al dat ze daarmee gaan stoppen omdat er iets anders zat aan te komen.  En dat wordt nu bevestigd.  Staan we daar weer met een halve reeks in de kast.

Nu, een mooie integrale zal toch meer aanspreken dan die uitgaven van 't Mannekesblad.

Wat ik me afvraag: hoe worden de verhalen opgenomen?  Zijn dat de oer-versies van de oudste verhalen?  Of zal het gewoon een integrale zijn van de "definitieve" reeks van 45 albums?  Ik vermoed eerder het laatste.  En zal er een (uitgebreid) dossier bij zijn?  Spannend !  Alweer iets om naar uit te kijken.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
18 hours ago, esteban² said:

Een overzichtje niet, maar deze mogen we wel verwachten ...

image.thumb.png.ce1233cb04f82b444f52f4f1781b4502.png

 

Ik ben altijd een beetje argwanend bij die 'strikt gelimiteerd' vermeldingen.  Ik denk dat mijn vader dit wel graag zal lezen.  Maar is het nu écht nodig dit meteen te gaan reserveren?  Of bestaat de kans dat je dit alsnog 'gewoon' kan bekomen?  Of zal de prijs na een jaar al gestegen zijn naar 275 of iets dergelijks?

In het afgelopen jaar is er nog zo'n bundeling verschenen.  Ik kan mij niet meer herinneren van welke figuur dat was.  Hoe zit het daar nu mee bijvoorbeeld?  

Die Ramiro bundeling, die bij de uitgever is uitverkocht ,kan je nog wel aan normale prijs vinden in sommige winkels maar  laatste exemplaren denk ik toch. De Ramiro bundeling bevatte wel een aantal verhalen die nog nooit in het Nederlands werden verschenen. Van Toenga is alles al wel verschenen  in het Nederlands waardoor ik vermoed dat de  bundeling van Toenga na verschijninng nog wel beschikbaar zal zijn.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Retardi zei:

Neat Stuff heeft in zijn winkel een box staan. K zou hem even pm’ en.

Thanx, maar ook nu vind ik het nog veel geld. Bedenk dat de luxe uitvoering mij niets zegt en ik de eerste 8 delen al heb, dus in mijn gedachten betaal ik dan 150 euro voor de 5 nieuwe delen. 

Er verschijnt genoeg, mijn budget komt meestal wel op. En wie weet wat DDB in de toekomst nog gaat doen? Niets zo veranderlijk als de stripwereld.

Link naar reactie
41 minuten geleden, De Hollander zei:

Thanx, maar ook nu vind ik het nog veel geld. Bedenk dat de luxe uitvoering mij niets zegt en ik de eerste 8 delen al heb, dus in mijn gedachten betaal ik dan 150 euro voor de 5 nieuwe delen. 

Er verschijnt genoeg, mijn budget komt meestal wel op. En wie weet wat DDB in de toekomst nog gaat doen? Niets zo veranderlijk als de stripwereld.

Vijf nieuwe delen is dan ook relatief want het gaat om verhalen van een twintigtal blz.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...