Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Op 28/3/2020 om 22:58, Paul_NL zei:

hopeloos achterhaald vond ik het..

Kan je uitleggen wat je precies bedoelt? Ik vond het juist een zeer mooi boek. Leuke verhalen en tekeningen en daarnaast nog eens een mooie uitgave met mooie schutbladen en dossier (alhoewel die misschien wel summier was dat ben ik even kwijt). 

Link naar reactie

Als het bij de volgende uitgave het 'dossier' even flinterdun is, en amper extra duiding bij de verhalen, gaat het bij deze eerste integrale blijven vrees ik. 

 

Het is de allereerste keer dat ik me aan een integrale waag, en op zich is het netjes qua uitgave, maar voor die prijs had het wel wat meer mogen zijn. 

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...

Arboris wilde wel, in 2016, het zou een coproductie met Dupuis zijn, maar nadat het boek eerst was uitgesteld naar 2017 moest Dupuis tegen het einde van het jaar laten weten dat het wegens een groot probleem met de rechthebbenden (verdere details gaven ze niet vrij) onwaarschijnlijk was dat het boek ooit zou kunnen verschijnen. En die situatie is tot dusver niet veranderd. Dat Pinceel het nog vermeldt is vermoedelijk een overblijfsel van de eerste aankondiging uit 2016.

Link naar reactie

Bron : www.stripspeciaalzaak.be

 

Begin september verschijnt bij Dupuis de zesde en laatste integraal van Jan Kordaat in het Frans met daarin de jaren 1981 tot 1984. De reeks loopt sinds deel 3 bij Arboris in het Nederlands nadat Scratch Books de eerste twee integralen vertaalde. Vorig jaar nog kwam deel 4 bij Arboris uit.

In de laatste integraal staan de drie door René Follet getekende avonturen, geschreven door achtereenvolgens André-Paul Duchâteau en Jacques Stoquart. Enkel het verhaal van Stoquart, Een Kind Als Prooi, werd in album gepubliceerd als deel 14 in de oorspronkelijke reeks. Het kortverhaal Dossier X, het eerste van Follet en Duchâteau, zal nu ook voor het eerst in een album te lezen zijn.

Daarnaast staat er een achtergronddossier in van 50 pagina's. Het echtpaar Christelle en Bertrand Pissavy-Yvernault kon hiervoor nog tekenaar René Follet interviewen voordat hij op 14 maart 2020 overleed.

En daarbovenop vullen een geïllustreerde roman en de synopsis voor een album, dat nooit is getekend, de integraal aan. Die synopsis is van de hand van Alain Hammerstein, beter gekend als Alain De Kuyssche, voormalig hoofdredacteur van Spirou/Robbedoes.

Dat alles samen levert een eindpunt van 192 pagina's op.

 

 

kordaat.jpg

Link naar reactie
1 uur geleden, Zwendel zei:

Er gaat nu ook een nieuwe integrale van de Blauwe Reeks uitkomen. Waarom vraag ik me dan af?

 

550x777.jpg

 

Voor zover ik begrepen heb zijn deze verhalen meestal uitgebracht in een ingekorte versie. Op deze manier zijn ze goed te verkrijgen in hun geheel. Lijkt mij een goeie reden!

Link naar reactie
2 uren geleden, Zwendel zei:

Er gaat nu ook een nieuwe integrale van de Blauwe Reeks uitkomen. Waarom vraag ik me dan af?

 

550x777.jpg

 

Omdat er blijkbaar genoeg liefhebbers zijn die bereid zijn 4 ijzersterke klassieke prachtomslagen in te wisselen voor dat ene flutomslag van de bundeling. Een raadsel is het.

Link naar reactie
16 uren geleden, Paul_NL zei:

Of...ja je gaat het niet geloven...niet iedereen heeft deze boeken al in de kast en/of heeft dezelfde smaak...het is toch wat hè.

Ach kom nou, ouwe mopperkont, laat mij me nou toch verbazen over het wegmaken van klassieke omslagen, ik kom zo vaak raadsels tegen, deze bijvoorbeeld, smaken verschillen, jawel, maar kom zeg........

 

reieExijedsi2232343435678xxy.jpg.65e31044a5e8530ba1595cedc257b99a.jpg

reieExijedsi2232343435678xxyz.jpg.ee009caec08fcd3d0f8b07b08f8ff30a.jpg

Link naar reactie
Op 15/6/2020 om 17:26, Vittorio zei:

Ach kom nou, ouwe mopperkont, laat mij me nou toch verbazen over het wegmaken van klassieke omslagen, ik kom zo vaak raadsels tegen, deze bijvoorbeeld, smaken verschillen, jawel, maar kom zeg........

 

reieExijedsi2232343435678xxy.jpg.65e31044a5e8530ba1595cedc257b99a.jpg

reieExijedsi2232343435678xxyz.jpg.ee009caec08fcd3d0f8b07b08f8ff30a.jpg

Ik zou hier gekozen hebben voor de bovenste cover. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Retardi zei:

Ik zou hier gekozen hebben voor de bovenste cover. 

Nee joh! Die onderste is hilarisch! Kijk wat er allemaal gebeurt! Heroïsche motorheld met Biafra-beentjes en een oncomfortabel klein helmpje op z'n kop achtervolgd door exploderende boten op een verharde weg(?)... Het is van een subtiliteit waar Michael Bay jaloers op zou zijn!

Link naar reactie
47 minuten geleden, Yncke zei:

Ik heb nooit Bernard Prince gelezen, dus ik kan 't niet inschatten op basis van 't verhaal, maar dat zijn covers voor twee verschillende strips, in mijn ogen.
Die eerste ziet eruit als een rokerige crime noir, of misschien een duister maffia-verhaal. Die tweede een avonturenverhaal vol actie.

Dat was precies mijn punt. De tweede dekt perfect de lading, actie en avontuur. De nieuwe cover helemaal niet. Ik heb ook geen idee wat meneer Sebastian nou aan het doen is met die keu onder zijn arm (zijn er kenners hier, kun je onderarms stoten?)

Link naar reactie
18 minuten geleden, Vittorio zei:

Dat was precies mijn punt. De tweede dekt perfect de lading, actie en avontuur. De nieuwe cover helemaal niet. Ik heb ook geen idee wat meneer Sebastian nou aan het doen is met die keu onder zijn arm (zijn er kenners hier, kun je onderarms stoten?)

😁 Was me nog niet eens opgevallen.

Ik was naar die dubbelepunt aan het staren. Dat doet me altijd denken aan "Mission: Impossible" (http://hollywood-elsewhere.com/2018/02/kill-the-colon/).

Link naar reactie
9 minuten geleden, Yncke zei:

De beweging op zich ziet er voor mij meer uit alsof die man onderbroken werd bij het stoten en vlug naar zijn revolver grijpt.

Dat is geen scène die je terugvindt in het album. Hij wordt wel onderbroken (revolver in zijn rug) en schiet dan met zijn keu door het laken. 

 

51 minuten geleden, lukoste zei:

Ik was naar die dubbelepunt aan het staren.

Die was mij weer niet opgevallen, Nederlandse inbreng, op de Franse uitgave geen dubbele punt. Deze kwam ik ook nog tegen, in Duitsland drijft het nieuwe omslag in het zwemwater zo lijkt het. (Wie het album kent weet dat het niet verstandig is om in het zwemwater te liggen.....)

 

639341388_Screenshot2020-06-17at11_34_44.thumb.png.b2f2de5b2be86df1fcedec9303ae37d4.png

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik vond laatst het eerste deel van de Sherpa integrale Roodbaardreeks voor een habbekrats in een bak bij een tweedehands boekwinkeltje. Ik hou al jaren mijn verzameling bij op Catawiki, nu LastDodo, en daar kwam ik erachter dat er twee verschillende drukken/versies van het boek bestaan. Omdat ik graag mijn collectie goed administreer wil ik nu weten welke druk ik heb gevonden. De 1e of de 2e? Er zou een verschil moeten zitten in een plaatje op pag 12, dat in de 1e druk zwart/wit en in de 2e druk in kleur zou moeten zijn. Helaas staan er meerdere plaatjes op de pagina en is het mij niet exact duidelijk wat er met de omschrijving op Lastdodo bedoeld wordt...

 

Mijn pagina 12 ziet er zo uit:

12.thumb.jpg.b86e347b9c81e67035df0c6f27dd63ba.jpg

 

Zou iemand de moeite willen nemen om een fotootje of scan te maken van zijn afwijkende versie?

Bedankt!

Link naar reactie
17 minuten geleden, Daan zei:

Ik vond laatst het eerste deel van de Sherpa integrale Roodbaardreeks voor een habbekrats in een bak bij een tweedehands boekwinkeltje. Ik hou al jaren mijn verzameling bij op Catawiki, nu LastDodo, en daar kwam ik erachter dat er twee verschillende drukken/versies van het boek bestaan. Omdat ik graag mijn collectie goed administreer wil ik nu weten welke druk ik heb gevonden. De 1e of de 2e? Er zou een verschil moeten zitten in een plaatje op pag 12, dat in de 1e druk zwart/wit en in de 2e druk in kleur zou moeten zijn. Helaas staan er meerdere plaatjes op de pagina en is het mij niet exact duidelijk wat er met de omschrijving op Lastdodo bedoeld wordt...

 

Mijn pagina 12 ziet er zo uit:

12.thumb.jpg.b86e347b9c81e67035df0c6f27dd63ba.jpg

 

Zou iemand de moeite willen nemen om een fotootje of scan te maken van zijn afwijkende versie?

Bedankt!

Jouw uitgave is identiek aan de mijne en ik heb zeker de eerste druk.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
23 minuten geleden, Rik zei:

Jouw uitgave is identiek aan de mijne en ik heb zeker de eerste druk.

 

Dan zou het dus om het middelste plaatje gaan, die zou dan in de herdruk gekleurd moeten zijn... Bedankt Rik!

Is er iemand die een scan of foto van deze pagina in de herdruk kan laten zien?

Link naar reactie
Op 13/7/2020 om 19:49, Lamme Goedzak zei:

Lijkt die integrale van de Ijstrein qua verhaal sterk op de film / tv-serie? De kern is natuurlijk hetzelfde maar het verhaal errond bedoel ik dan.

Keek ernaar uit maar heb nu wat schrik een zeer herkenbaar verhaal te lezen.

Zijn die vervolgen ook in z/w?

Ze hebben de kernpunten overgenomen maar verder niets voor zover ik kan zien, vervolgen in z/w

Link naar reactie

Zijn er nog mensen die vinden dat Saga's Bakelandt integralen afwijken aan de joint tussen rug en omslag?

Bij de eerste was het karton te kort waardoor je het papier voor de kneep kon indrukken. Bij de tweede is aan de bovenzijde het karton ook ineens korter waardoor je het papier kan indeuken. Bij geen enkele andere integrale ben ik dat al tegengekomen.

Link naar reactie
  • 1 month later...
11 minuten geleden, Vittorio zei:

De Franse integrale heeft een euh... knelpuntje:

 

intejere.thumb.jpg.8175a3fd5a722268045f6925987d3de2.jpg

Ik zie ze daar bij Dupuis al zitten bij die vergadering welke stripverzamelaars ze deze keer een 'hissy fit' laten krijgen. 'Als we bij die laatste integrale nou 'ns het logo op de rug veranderen...'  Die lachen zich helemaal een aap! Wel tekenend voor de tanende kwaliteit van deze reeks. Een goede reden om er vroegtijdig uit te stappen...

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...