Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Integrales

Recommended Posts

Gast Kontiki

Er stonden er zelfs in het tijdschriftenvak van een benzinestation in mijn buurt. Geen enkel nummer van verkocht. Ik snap de ambities wel van de uitgever, die er echt keihard voor gaat, maar zo’n beslissingen getuigen van onwetendheid of naïviteit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Meer info over de samenstelling van De Generaal-integrales. Zoals ik vermoedde met een 40-tal dossierpagina's en het nodige, tijdrovende opsmukwerk..

"Verdeeld over 8 delen in totaal worden dus alle verhalen uitgegeven die Peter de Smet ooit van De Generaal heeft gemaakt. Daarbij houden we de chronologische volgorde aan, waarin de verhalen oorspronkelijk in de stripbladen zijn verschenen. In de bestaande albumuitgaven was dit namelijk niet het geval. Destijds zijn de oudste verhalen pas in album 4 en album 6 uitgegeven, dus die staan nu bijna allemaal in het eerste deel van de integrale uitgave die uit 81 pagina's Generaalstrips bestaat.  De lijnfilms van de verhalen zijn allemaal gedigitaliseerd en pagina voor pagina geheel opnieuw ingekleurd. 

Het dossiergedeelte is samengesteld en geschreven door Mariella Sormani. Inclusief nawoord bestaat dit uit 40 pagina's, geïllustreerd met minder bekend en ongepubliceerd werk van Peter de Smet."

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kwam de eerste twee nummers van de stripglossy afgelopen jaar nog tegen in een tijdschriftenhandel in Harderwijk. Er lagen er inderdaad nog genoeg daar. Het zag er wel verzorgd uit vond ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Stripglossy is een zeer verzorgd blad! Vol met opvallende strips en interessante achtergrondverhalen. Iedereen die de (Nederlandse) strip een warm hart toedraagt zou moeten overwegen om lid te worden. Echt duur is dat nou ook weer niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, eriktex zei:

Stripglossy is een zeer verzorgd blad! Vol met opvallende strips en interessante achtergrondverhalen. Iedereen die de (Nederlandse) strip een warm hart toedraagt zou moeten overwegen om lid te worden. Echt duur is dat nou ook weer niet.

Dat zijn nu eens wijze woorden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 minuten geleden, Frédéric zei:

Iemand enig idee of 2 van mijn lievelingsreeksen ooit als integraal zullen uitkomen:

- Michel Vaillant

- Buck Danny

Dat zijn reeksen die het nog steeds goed doen in losse verkoop, wat de kans kleiner maakt. Het scheelt ook of er recent Franse integrales zijn gemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 hours ago, Frédéric said:

Iemand enig idee of 2 van mijn lievelingsreeksen ooit als integraal zullen uitkomen:

- Michel Vaillant

- Buck Danny

Van BD zijn er al integrales in het Frans. Van MV nog niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Van MV toch wel in twintig delen, met extra's die zijn geschreven door autosportjournalisten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, Metabaron zei:

Dat zijn reeksen die het nog steeds goed doen in losse verkoop, wat de kans kleiner maakt. Het scheelt ook of er recent Franse integrales zijn gemaakt.

Mickel Vaillant "seizoen 1" is volgens mij niet meer te koop in SC en wordt ook niet meer herdrukt. Er is alleen een HC uitgave, maar dat is maar voor een beperkt aantal delen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nog wat toevoegingen op eerdere berichten aangaande de aanstaande release van De Generaal gaat Integraal reeks: De oplage zal zo'n 2000 stuks betreffen van De Generaal integraal deel 1, niet genummerd, en iets eerder verschijnen dan de aangekondigde 2 april. Dit zal de laatste week van maart al worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

2000?! Da's zo goed als dubbel zoveel als de beter verkopende integrales voor Nederland én Vlaanderen terwijl van De Generaal in Vlaanderen bijna geen kopers zullen zijn. Ik wens hen immens véél succes en liefst ook meer kopers dan enkel het traditionele strippubliek, want met alleen die afnemers zal het niet lukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
47 minuten geleden, Kontiki zei:

2000?! Da's zo goed als dubbel zoveel als de beter verkopende integrales voor Nederland én Vlaanderen terwijl van De Generaal in Vlaanderen bijna geen kopers zullen zijn. Ik wens hen immens véél succes en liefst ook meer kopers dan enkel het traditionele strippubliek, want met alleen die afnemers zal het niet lukken.

Inderdaad, bizar hoog. Die rekenen op een NL-publiek van Eppo of Pep lezers. Ze gaan toch ook naar de supermarkte moeten gaan. De vraag is, kopen die nog strips nu?

Wat dan weer de bedenking oproept van het gaat hier over een kleine uitgever waarvan de tijdschriften vlot op een stapel blijven liggen in de carrefour (gisteren nog gespot in Kuringen). Gaat die hier zijn cash-reserve niet aan opbranden? Ik hoop dat ze wat afkoelen en niet Talent achterna gaan.  Enfin, eind maart, dus de boeken zijn al bij de drukker of al gemaakt. Ik hoop dat ze een groot magazijn hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

In supermarkten en winkelketens zoals het Nederlandse Bruna (ik zal Vlaamse Carrefours voor hun eigen goed maar niet meetellen) worden zeker nog strips verkocht, maar hardcoveralbums van 25 euro maken daar geen kans, ook al is dat eigenlijk een correcte verkoopprijs.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Vlaamse Carrefours hebben tegenwoordig een degelijk aanbod. In die van Kuringen zit zowat een boekenwinkel ingebouwd. je vindt er in het hogere segment de hardcovers van Ballon en Dark Dragon. Als je er geregeld komt zie je wel dat die schappen even vloeibaar zijn als Teer (voor de liefhebbers https://nl.wikipedia.org/wiki/Pekdruppelexperiment). Ik zie daar wel geen impulsaankopen gebeuren. Een oerdegelijk nederlandse ouder zal toch vlugger naar die goedkope Donald Duck strip wijzen dan naar deze integrale.

.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat ze beter een mooie best off hadden kunnen maken ik vond het altijd wel leuk.

Maar 8x € 25,- voor eigenlijk steeds dezelfde grap ik weet niet of dat echt gaat lopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, Ambreville zei:

De Vlaamse Carrefours hebben tegenwoordig een degelijk aanbod. In die van Kuringen zit zowat een boekenwinkel ingebouwd. je vindt er in het hogere segment de hardcovers van Ballon en Dark Dragon. Als je er geregeld komt zie je wel dat die schappen even vloeibaar zijn als Teer (voor de liefhebbers https://nl.wikipedia.org/wiki/Pekdruppelexperiment). Ik zie daar wel geen impulsaankopen gebeuren. Een oerdegelijk nederlandse ouder zal toch vlugger naar die goedkope Donald Duck strip wijzen dan naar deze integrale.

.

De Carrefour van Korbeek Lo heeft ook wel een redelijk aanbod, ook de courante integrales. Ik denk echter niet dat ze daar een grote omzet van hebben want meestal liggen er maar 1 of 2 exemplaren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Kontiki zei:

Als het waar is, is dit inderdaad een onrealistisch grote oplage.

Ik schaar mezelf onder het traditionele strippubliek en ik ben groot liefhebber van het werk van Peter de Smet. Heb echter alle albums van De Generaal al en voor alleen de achtergronddossiers (die op een gegeven moment niet meer dan illustraties zullen gaan bevatten; zoveel valt er nu ook weer niet over De Smet te schrijven) zal ik deze integralen niet aanschaffen.

Niettemin hoop ik ook dat het een succes wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Integrales die ik zeker zou kopen:

De as vd katharen verdeelt over 2  integrales met achtergronde en schetsen. Samen met schemerwoude de beste historische vlaamse reeks. Sommige delen zijn zeer moeilijk en dikwijls is de staat erg slecht.

Aquanauten. 3 delen van de 5 ooit vertaald, maar dit is een betere nautische thriller dan carthago, dat toch ook goede verkoopcijfers kan voorleggen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minutes ago, Timhardt said:

De as vd katharen verdeelt over 2  integrales met achtergronde en schetsen. Samen met schemerwoude de beste historische vlaamse reeks.

Vlaamse reeks?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen