Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Op 25/9/2020 om 19:52, Ronald A zei:

Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen met de bestellingen.

In hun verkoopsvoorwaarden staat duidelijk bij punt 7. 'Voor een bestelling via de website geldt steeds de prijs die van toepassing is op het moment van de bestelling.' Wat oorspronkelijk dus geen 50 euro was.

 

Net bericht gehad van Standaard. Boek is verzonden. Voor € 27,95 gekocht dus. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
55 minuten geleden, Rik zei:

Klopt. Er komt in ieder geval een luxe uitgave van 65 euro per stuk. Ik neem aan dat er ook een reguliere uitgave komt.

De reeks wordt uitgegeven in 10 integralen.

Er komt, net zoals de andere integralen van Saga, ook een reguliere uitgave. De eerste 8 delen beslaan de albums van Berck, in de 2 laatste delen is het de beurt aan Jean-pol.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Vermits ik mijn strips graag chronologisch lees was ik op zoek op de stripspeciaalzaak site naar het overzichtje van de Roodbaard en Tanguy & Laverdure integrales. Met overzicht bedoel ik het reeksoverzicht zoals bijvoorbeeld van de Minimensjes in de stripfacts rubriek van 15 augustus.

 

Het heeft op de site gestaan. Maar ik kan het niet meer vinden. Heeft er misschien iemand een link?

 

Ik meen me ook te herinneren dat er ooit eens iemand  melding maakte van een integraal afdeling op de stripspeciaalzaak site. Mocht dit zo zijn waar, waar, waar?

 

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie
8 uren geleden, Ronald A zei:

Ik meen me ook te herinneren dat er ooit eens iemand  melding maakte van een integraal afdeling op de stripspeciaalzaak site. Mocht dit zo zijn waar, waar, waar?

 

Alvast bedankt.

 

 

Staat me bij dat Kontiki dat ooit eens opgemerkt had...misschien nog in de maak??

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Vandaag de integrale uitgave van Jo, Suus en Jokko uitgelezen. Leuke integrale, alleen jammer dat er geen dossier in opgenomen is. Deze stripreeks was met 5 albums natuurlijk zeer beperkt in omvang, maar een paar bladzijden dossier over de totstandkoming van deze albums en bv. de dwarsverbanden met Herge's andere werk hadden niet misstaan. Afgezien daarvan verder een prima uitgave (afgezien van de spuuglelijke kaft). Zijn er anderen hier, die deze integrale ook gelezen hebben en zo ja, wat vonden jullie ervan?

Link naar reactie
20 hours ago, SAVANTAS said:

Leveren de dossiers in de integrales van Piet Pienter en Bert Bibber nog veel nieuwe (in de zin van niet eerder gepubliceerde) informatie op over de stripreeks zelf of POM?

 

De dossiers in de eerste drie integrales lijken mij in ieder geval wel al ooit gepubliceerd te zijn.

Ik heb tot nu toe drie integrales, maar ik denk niet dat ik de andere nog ga kopen. Ik vind de teksten te onnozel.

En wat ik ook straf vind: de eerste integrale bevatte 5 verhalen / 294 pg. waardoor de prijs van 34.99 nog als normaal kon beschouwd worden.

Maar de volgende integrales bevatten slechts 4 verhalen en de prijs is nog altijd 34.99.

En als je dan vergelijkt:

  - Nero integraal:  232 pg , 29.99 euro

  - PP&BB integraal 3: 236 pg , 34.99 euro

Om van dezelfde uitgeverij te zijn en op dezelfde manier uitgegeven , en dan zo'n  prijsverschil. Dat vind ik straf.

Link naar reactie

Voor de leesuitdaging van Ezzulia lees ik "Fee en de tedere robots" Integrale editie van Béatrice Tillier, Tehy en Jim
Aangezien een van de auteurs een vrouw is, past het boek in de uitdaging van deze maand: lees een boek waarvan minstens één auteur van een ander geslacht is dan het jouwe.

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

Voor de leesuitdaging van Ezzulia lees ik "Fee en de tedere robots" Integrale editie van Béatrice Tillier, Tehy en Jim
Aangezien een van de auteurs een vrouw is, past het boek in de uitdaging van deze maand: lees een boek waarvan minstens één auteur van een ander geslacht is dan het jouwe.

Wie heeft er nu zo'n rare reden nodig om Tillier te lezen. 

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
2 uren geleden, bouncer zei:

image.png.f7f9169697ee4e600d47b7dee0b9e0ae.png

 

Dat deze serie nog niet als integraal op de markt is gebracht, toch door veel stripliefhebbers pas later ontdekt, plus

het feit dat meerdere nummers lastig te krijgen zijn tegen gewone winkelprijzen.

Volgens mij las ik ergens dat hij integraal uitgebracht zal gaan worden?

Link naar reactie
1 uur terug, JPAR zei:

Volgens mij las ik ergens dat hij integraal uitgebracht zal gaan worden?

SSZ meldde dit in 2019:

De uitgeversgroep Ballon Media heeft voor volgend jaar plannen om integrale reeksen te starten van Jeremiah, Jerome K. Jerome Bloks, Bob Morane en Rik Ringers. Maar eerst polsen ze de interesse bij stripwinkeliers om de knoop te helpen doorhakken. Als jij nu ook je eventuele interesse laat blijken bij jouw stripwinkel, gaat dat beslissingsproces misschien vlotter.

We zijn nu meer dan 1 jaar verder. Dus de vraag is of de interesse groot genoeg is.

Link naar reactie
3 minuten geleden, bammar zei:

SSZ meldde dit in 2019:

De uitgeversgroep Ballon Media heeft voor volgend jaar plannen om integrale reeksen te starten van Jeremiah, Jerome K. Jerome Bloks, Bob Morane en Rik Ringers. Maar eerst polsen ze de interesse bij stripwinkeliers om de knoop te helpen doorhakken. Als jij nu ook je eventuele interesse laat blijken bij jouw stripwinkel, gaat dat beslissingsproces misschien vlotter.

We zijn nu meer dan 1 jaar verder. Dus de vraag is of de interesse groot genoeg is.

Ik heb er zeker interesse in. Een aantal jaar geleden hebben we hier een poll ofzo gehad om aan te geven welke reeks integraal moest gaan. Toen heb ik deze al genoemd.

Link naar reactie

Ik heb gisteren alle albums van 'Steven Severijn' die in SC in het Nederlands bestaan herlezen. Toch wel een leuke ervaring. Jammer dat er drie albums enkel in HC in beperkte oplage van 250 exemplaren (lees: peperduur) bestaan bij uitgeverij Silhouet in zwartwit. Ik heb die nog nooit gelezen. Ik ben ze zelfs nog nooit in een SSZ tegengekomen. Dus een mooie integrale van de negen albums zou mooi zijn. Mijn 'Eppo/Oberon'-softcovertjes lijden immers onder het bekende syndroom van slechte lijm en loszittende boekblok... Een integrale versie zou ook een mooie ode zijn aan de onlangs overleden topper René Follet.

Steven 1.jpg

Steven 2.jpg

Steven 3.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
14 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Vandaar mssn de moeilijkheid. Als ze de bestaande Franse integrales eerst moeten inkleuren of ze zelf nog moeten maken van scratch ligt de kost hoger dan dat je het enkel moet vertalen.

De integrales zijn in zw/w(spotlight collectie(reperages)) en in kleur in het frans

Jerome 1.jpg

jerome 1a.jpg

Link naar reactie
1 uur terug, Lamme Goedzak zei:

Vandaar mssn de moeilijkheid. Als ze de bestaande Franse integrales eerst moeten inkleuren of ze zelf nog moeten maken van scratch ligt de kost hoger dan dat je het enkel moet vertalen.

Ik zie dat ze beide er zijn. Maar je hoeft voor de nederlandstalige markt toch niet per se Franse integrales te gebruiken? Je zou het ook zelf kunnen samenstellen vanaf de gekleurde sc, toch?

Link naar reactie
5 minuten geleden, JPAR zei:

Ik zie dat ze beide er zijn. Maar je hoeft voor de nederlandstalige markt toch niet per se Franse integrales te gebruiken? Je zou het ook zelf kunnen samenstellen vanaf de gekleurde sc, toch?

Ok ik kwam alleen de z/w versies tegen.

Zelf samenstellen kan maar waarom het warm water opnieuw uitvinden? En verwacht men bij integrales juist geen opgefriste inkleuringen, vertalingen, extras ed? Nuchter bekeken is zelf samenstellen duurder dan een bestaande versie vertalen. En dan moet er natuurlijke interesse zijn van meer dan 20 mensen. En naar die cijfers hebben wij het gissen.

 

Nu ja er zijn nog heel veel potentiele integrales en nog vele jaren te gaan. Uitgaves spreiden is beter dan alles ineens op de markt storten. Die dingen zijn duur en klanten hebben geen oneindig diepe zakken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...