Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Op 9/1/2021 om 21:27, Ambreville zei:

Rik Ringers zijn Whodunnits uit de jaren 50-80.

Met de kanttekening dat de klassieke reeks nog tientallen jaren doorliep, tot 2010. Tussen de eerste dertig delen, dus tot 1980, tref je een paar erg leuke afleveringen: De 5 onzichtbaren, Spoken in de nacht, Grafschrift voor Rik Ringers, om een paar favorieten te noemen die ik zo nu en dan met plezier herlees. Maar van wat er tussen 1980 en 2010 nog verscheen... daar zit wel erg veel zooi tussen. Waarom zou je dat als integrale in je kast willen hebben?

 

 

Link naar reactie
31 minuten geleden, Timhardt zei:

Chinaman, is dat goed? Letendre in de tijdvogel en ook in julius antoine vond ik er goed. Chinaman nog nooit iets van gelezen 

Ik vind Chinaman best een aardige reeks. Geen hoogvlieger, maar zeker aangenaam om te lezen. 

Ik zou denken dat deze strip je wel gaat bevallen, hetgeen ik baseer op je eerdere berichten op dit forum. 

Ik hoop dat je het gaat lezen, al is het maar om te vernemen of ik het bij het juiste eind had. 😀😀😀

Link naar reactie
56 minuten geleden, De Hollander zei:

Ik vind Chinaman best een aardige reeks. Geen hoogvlieger, maar zeker aangenaam om te lezen. 

Ik zou denken dat deze strip je wel gaat bevallen, hetgeen ik baseer op je eerdere berichten op dit forum. 

Ik hoop dat je het gaat lezen, al is het maar om te vernemen of ik het bij het juiste eind had. 😀😀😀

Ja ok, maar ik probeer alleen maar hoogvliegers te kopen en zeker te houden. Dat is zeker nodig, want ik volg zowel Europees, comics als manga.

 

Ik overweeg de integrale, hetgeen ook wel wat Eurootjes kost.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
1 uur geleden, shakeitupguy zei:

Deze is toch vertaald?

 

Er is ook geen Franstalige vertaling van. Enkel van Dokter Zwitser.

 

1 uur terug, bammar zei:

-

 

 

Misschien heb ik het onduidelijk gemaakt door die afbeelding erbij te plaatsen.

Mijn vraag ging vooral over het bestaan van een integrale ipv over de uitgebrachte individuele albums, omdat dat waarschijnlijk de enige kans is dat die oudere albums van de reeks nog een keer op Nederlandstalig gebied heruitgebracht gaan worden.

 

 

 

Link naar reactie
19 minuten geleden, kbellon zei:

Daedalus brengt vanaf 2021 een integrale uit van Tschai, de waanzinnige planeet. Wat zijn jullie ervaringen? Waar kan je het mee vergelijken (is het bv zoals Léo?),...

Beter, het is Jack Vance. De tekeningen vond ik wel niet super.

het is meer een ontdekkingstocht van een planeet met een balans tussen verschillende beschavingen en rassen.

 

 

 

Link naar reactie
10 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Niet echt Leo. Mij doet het meer denken aan Warlord of Mars. Tekeningen vind ik wel goed, soms wat rare gezichten wel.

Integrale komt er naar aanleiding van een andere boekverstripping. Weet iemand of die dan ook als integrale uitkomt? Ik heb het graag uniform.

Dat moet de verstripping zijn van de Duivelsprinsen? Dat zijn ook 5 boeken die telkens in 2 strips vertaald worden. Die is wel van Glenat terwijl Daedalus toch vooral bij Soleil/Delcourt vist. Er is nog maar 1 deel van uit.

 

image.thumb.png.684ef40b224500b1ccc149cf92a70d51.png

 

Het thema is ook enigszins opgepikt in Sangre met een Arleston-sausje. Ik heb Adrien Floch daar eens achter gevraagd of die de Duivelsprinsen kende, maar hij beweerde er nooit van gehoord te hebben ;)

 

image.thumb.png.42ffe269c21dd21a15ccd64276e91a87.png

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Dat moet de verstripping zijn van de Duivelsprinsen? Dat zijn ook 5 boeken die telkens in 2 strips vertaald worden. Die is wel van Glenat terwijl Daedalus toch vooral bij Soleil/Delcourt vist. Er is nog maar 1 deel van uit.

 

image.thumb.png.684ef40b224500b1ccc149cf92a70d51.png

 

Het thema is ook enigszins opgepikt in Sangre met een Arleston-sausje. Ik heb Adrien Floch daar eens achter gevraagd of die de Duivelsprinsen kende, maar hij beweerde er nooit van gehoord te hebben ;)

 

image.thumb.png.42ffe269c21dd21a15ccd64276e91a87.png

 

 

 

 

Tegenwoordig vist Daedalus ook bij Glenat vb. De 4 van Baker street, De wijsheid van mythes, Zij schreven geschiedenis, Een paus in de geschiedenis...Sinds de fusie van standaard en ballon vertaalt standaard steeds minder van Glenat France.

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

 

Ik heb tweedelige bundels van K.

 

Zijn dat dan Kuifjestrips per 2 gegroepeerd?

Voor die tweeluiken is dat wel ok, maar voor de rest??

Dan toch liever elk album apart.

 

Ik vind sowieso dat het nog altijd praktischer is om albums op zich te hebben.

Integrales zijn goed voor reeksen waar je nu moeilijk aan kunt geraken, maar een losse strip ligt nog altijd beter in de hand dan zo een integrale van 250 bladzijden.

De achtergronddossiers zijn natuurlijk ook vaak een pluspunt.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
15 uren geleden, SAVANTAS zei:

Weet iemand wat de stand van zaken is m.b.t. deel 3 van de Trigië integralen? Al een tijdje geleden dat deel 2 is uitgekomen en ik vind nergens info over de verschijningsdatum van het 3e deel.

Het enige wat ik weet is dat Ger Apeldoorn een tijdje geleden meldde op Facebook dat hij klaar was met het dossier gedeelte. Ik vraag het wel ff op Facebook aan Ger.....

Link naar reactie
2 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Op die Luc Orients ben ik ook aan het wachten. Het duurt nu wel lang.

Er wordt volgens mij gewoon aan verder gewerkt. Het laatste dat ik vernomen heb, is dat er weer een nieuwe vertaler aan gezet is... Ik heb nog geen bestanden ter controle gezien, dus het volgende deel zal nog best even duren. Nog even geduld, A.U.B.

Link naar reactie
6 minuten geleden, Daan zei:

Er wordt volgens mij gewoon aan verder gewerkt. Het laatste dat ik vernomen heb, is dat er weer een nieuwe vertaler aan gezet is... Ik heb nog geen bestanden ter controle gezien, dus het volgende deel zal nog best even duren. Nog even geduld, A.U.B.

Ik vermoed dat hetzelfde geldt voor Sherpa als voor bijvoorbeeld het hierboven al genoemde Uitgeverij L: geen beurzen, geen festivals,  geen mogelijkheden vooralsnog voor eventueel presenteren en signeren....planning afhankelijk van wel/niet lockdown perikelen....

Link naar reactie
46 minuten geleden, Daan zei:

Er wordt volgens mij gewoon aan verder gewerkt. Het laatste dat ik vernomen heb, is dat er weer een nieuwe vertaler aan gezet is... Ik heb nog geen bestanden ter controle gezien, dus het volgende deel zal nog best even duren. Nog even geduld, A.U.B.

Geduld kan ik hebben, zolang ik maar weet dat ze eraan komen.

Link naar reactie
43 minuten geleden, djkeos zei:

Ik vermoed dat hetzelfde geldt voor Sherpa als voor bijvoorbeeld het hierboven al genoemde Uitgeverij L: geen beurzen, geen festivals,  geen mogelijkheden vooralsnog voor eventueel presenteren en signeren....planning afhankelijk van wel/niet lockdown perikelen....

Ik weet niet of die corona wel zo'n grote rol speelt.

Ik werk voor een modeltreinfabrikant, en zij zeggen dat de vraag naar hun producten is gestegen door de lockdown, omdat de mensen meer thuis zijn.

Waaarom zou dat niet het geval zijn voor strips?

Als de productie vertraging oploopt, komt het volgens mij doordat er al een hele tijd overproductie is.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...