Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Een integrale van "een avontuur van Eloy: de onbekende soldaat" zou fantastisch zijn.

Palacios is meer bekend door de western Mac Coy

 

3 delen ih Nederlands,

4e deel niet vertaald helaas.

 

Heb de 4e deel eens op een spaanse website gezien, heb best wel zin om hem te kopen.

 

Ja, die kerel kon ook geweldig goed tekenen. En sfeer oproepen. Ik herinner me een scène in een chirurgentent in MacCoy waar hij de broeierigheid uitstekend had overgebracht. Alleen rookwolken, daar was hij niet sterk in. Vreemd.

Link naar reactie

Dat is wel te hopen ja. Hermann in zwart-wit niet zo'n heel goed idee.

 

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens... Hermann's tekenwerk komt grafisch beter tot zijn recht zonder kleur. 

Houdt de Saga uitgaven maar eens naast de kleurenalbums....

 

Omdat ik de Saga uitgaven heb hoop ik overigens dat deze bundeling wel in kleur is maar dit terzijde..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens... Hermann's tekenwerk komt grafisch beter tot zijn recht zonder kleur. 

Houdt de Saga uitgaven maar eens naast de kleurenalbums....

 

Omdat ik de Saga uitgaven heb hoop ik overigens dat deze bundeling wel in kleur is maar dit terzijde..

Zwart-wit is misschien sprekender maar Comanche is toch ook in kleur uitgegeven? Uit nostalgie zou ik die integrales graag kopen maar inderdaad wel in kleur. (En dat zegt een kleurenblinde..... rare wereld!)

Link naar reactie

a) z/w is idd goedkoper dan kleur - helemaal mee eens

B) z/w laat je wel meer de tekening zien dan kleur

c) oké, het is zo dat sommige dingen er in z/w niet uitzien, dat hangt af van de mate waarin de tekenaar rekening houdt met de latere inkleuring

d) Marlon Teunissen (Robotcity) heeft me meer overtuigd van haar tekenkwaliteiten met haar ongekleurde z/w-schutbladtekening dan met de ingekleurde versies

e) soms bestaat er een echte cult rond de z/w-tek., zoals bij die van Andreas

f) spijtig van die z/w Commanches

Link naar reactie

Emoticons uitvinken, anders krijg je bij sommige combinaties met een ")" een emoticon te zien

Het heeft gewerkt, maar het was wat ingewikkelder.

Emoticons stonden bij mij niet aangevinkt, en de b met ) was vervangen door een B met ), en er waren extra spaties voor de B ingevoerd.

Link naar reactie

De kortverhalen uit meerdere albums zijn nu chronologisch opgenomen. Ik heb 'm een kwartier geleden uit mijn rugzak gehaald nadat ik 'm gisteren gekocht heb. Het is het dikste album in de reeks integrales. Hierna verschijnt nog één album. Maar Arboris gaat ze nu allemaal vertalen.

Link naar reactie

Ik ben een grote fan van integrales, de perfecte manier om terug de klassieke reeksen van destijds in mijn collectie te hebben. Ik zit echter met een heel groot vraagstuk wat de Baard en Kale integrales betreft. De geruchten gaan al geruime tijd dat Dupuis naast de integrales van Arboris ook van start gaat met een integrale reeks van Baard en Kale. Het grote verschil met de reeks van Arboris zou zijn dat Dupuis wel de eerste 3 albums zou opnemen in deze reeks. Vanuit marketing standpunt lijkt me het echter zeer onlogisch dat Dupuis zo kort na de releases van Arboris een bijna identieke integrale reeks zou uitbrengen. Weet er daarom iemand meer of de Dupuis integrale reeks enkel voor de Franse markt is of ook bij ons gaat uitkomen. Wat is jullie standpunt, kopen jullie nu de Arboris uitgaven of wachten jullie af.

Link naar reactie

Dat zijn geen geruchten, zie ook http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Integralesonder het titeltje over het patrimoniumbeheer. Dupuis brengt die enkel uit in het Frans.

Arboris liet weten dat het de ontbrekende verhalen van Dineur en andere gewoon in extra integrales zal opnemen in hun huidige, lopende reeks.

 

Een overzicht van alle Baard en Kale-verhalen en wat er ontbreekt in de Franse integrale reeks van nu vind je hier: http://www.stripspeciaalzaak.be/Weetje-vd-Week/Weetje-vd-Week-076-100.htm#Weetje099

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Deze ochtend was ik even in de Fnac te Brussel. Het viel me op dat daar heel veel Franstalige integrales lagen. Ondermeer de 4de in de Blueberry reeks en een Bob Morane integrale reeks.

 

Groot was echter mijn verwondering toen ik zag dat er ook een tweede integrale was van de Blauwbloezen. Les tuniques bleues 2. Ik dacht dat ik ooit toch eens gelezen had dat de makers hun strip niet in een integrale reeks wilden zien verschijnen. Een Nederlandse versie zal er waarschijnlijk niet inzitten veronderstel ik. 

Link naar reactie

Eventje corrigeren. Die twee integrales van De Blauwbloezen zijn enkel de verhalen van Louis Salvérius. Daar houdt de integrale reeks momenteel dus ook op. Lambil, de huidige tekenaar van de reeks, heeft inderdaad verklaard dat hij zich verzet tegen een integrale van zijn albums omdat hij vindt dat integrales het verleden bundelen. Hij vindt dat hij nog niet tot dat verleden behoort. Dupuis volgt hem daar voorlopig in. We zullen dus moeten wachten tot hij sterft.

Link naar reactie

Zojuist de integrale van Bruno Brazil gelezen. Prachtige uitgave weer van Saga. Eén minpuntje: plaat 27 van "De versteende stad" is in het frans.

 

Nu een beroep op de kenners. Het tweede verhaal "Commando Kaaiman" lijkt wel van een andere tekenaar. Tenminste, zo komt het op mij over. Vergelijk Bruno Brazil op de eerste 5 pagina's eens met de Bruno Brazil uit het eerste verhaal "De haai die tweemaal stierf".  Dat lijken wel twee verschillende personen. Ook de inkting vind ik anders. Maar het kan ook mij liggen. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Link naar reactie

Voor de heren die hier kennis van hebben,  gisteren heb ik bruno brazil aangeschaft, is Bruce J Hawker (voor mij onbekend) ook de moeite waard?? ik kan er bar weinig info over vinden namelijk!

Hoor graag jullie mening!

Schande Paul! Dat je Bruce Hawker niet kent!  :e012:   1 van de betere zeevaartstrips. Vance heeft zich altijd goed gedocumenteerd voor deze reeks. en sowieso is zijn realistische tekenstijl een lust voor het oog. KOPEN Paul! Kan je je geen buil aan vallen.....

Link naar reactie

De volgende Comanche-bundel komt er dus binnenkort ook al aan. 'k Heb de eerste nog steeds niet, tdju toch... Enfin, Bruce J. Hawker wil ik me ook aanschaffen volgende maand. Bruno Brazil laat ik aan me voorbijgaan, 't is teveel op korte tijd. De volgende bundel van Baard en Kale ligt ook in de winkel binnenkort. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...