Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

34 minuten geleden, Lestat zei:

Bestaat Malefosse uit één langlopend verhaal of zijn dit min of meer losse delen?

 

Ik zie die integrales af en toe liggen en het ziet er interessant uit, maar als ik het opzoek zie ik dat het al een vrij lange reeks is. Dan moet ik er zeker over nadenken om weer dat "engagement" aan te gaan.

Het zijn de avonturen van Gunther en heer Pritz. Het is dus het interssants om de volledige reeks te volgen en hun avonturen te volgen. Jaarlijks verschijnt een integrale en doorheen het jaar dezelfde inhoud ook als vier softcovers. Dus jaarlijks 4 verhalen, weinig reeksen die dat tempo hebben. 

Link naar reactie
48 minuten geleden, Peter Motte zei:

Maar dus als losse delen, en niet in één band?

--

Eens opgezocht: inderdaad in losse delen. Ik dacht altijd dat het per twee in één band was.

Ik snap ook niet waarom ze dat doen, tegelijk met de integrales.

Sherpa was in 2014 begonnen met de uitgave van Ravian in HC met per deel een extra/dossier. Toen zij aan deel 8 zaten besloot Dargaud in 2017 om de integrales uit te geven. Sherpa heeft toen zijn reeks een tijdje stilgelegd omdat zij niet meer genoeg exemplaren verkochten door de bundels. Na de vraag van verzamelaars van de Sherpa-reeks en marktanalyse hebben ze dan gelukkig toch besloten verder te gaan.

Link naar reactie
8 minuten geleden, bammar zei:

Sherpa was in 2014 begonnen met de uitgave van Ravian in HC met per deel een extra/dossier. Toen zij aan deel 8 zaten besloot Dargaud in 2017 om de integrales uit te geven. Sherpa heeft toen zijn reeks een tijdje stilgelegd omdat zij niet meer genoeg exemplaren verkochten door de bundels. Na de vraag van verzamelaars van de Sherpa-reeks en marktanalyse hebben ze dan gelukkig toch besloten verder te gaan.

Je mag rustig spreken over een marketingblunder bij Sherpa.

Na de uitgave van deel 12 werd het project in eerste instantie gestaakt wegens vermeende te lage verkoopcijfers en werden de kopers geadviseerd om voor de resterende delen de integrale uitgaven aan te schaffen. Later bleek dat men een foutje had gemaakt m.b.t. de verkoopcijfers.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Onbegrijpelijk dat de rechten voor een Nederlandse vertaling aan twee verschillende uitgeverijen tegelijk zijn verleend. Sherpa ging vertalen nadat Dargaud verstek liet gaan voor een Nederlandstalige Ravian publicatie. Halverwege de Sherpa reeks besloten ze het alsnog doen. Voor mij een reden om juist de Sherpa uitgaven, die bovendien veel fraaier zijn, te blijven aanschaffen. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 27/2/2022 om 11:23, Neat Stuff zei:

Onbegrijpelijk dat de rechten voor een Nederlandse vertaling aan twee verschillende uitgeverijen tegelijk zijn verleend. Sherpa ging vertalen nadat Dargaud verstek liet gaan voor een Nederlandstalige Ravian publicatie. Halverwege de Sherpa reeks besloten ze het alsnog doen. Voor mij een reden om juist de Sherpa uitgaven, die bovendien veel fraaier zijn, te blijven aanschaffen. 

 

Ik ben toch blij dat de integrales er zijn. Voor die duurdere Sherpa-reeks heb ik het geld niet over.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Peter Motte zei:

 

Ik ben toch blij dat de integrales er zijn. Voor die duurdere Sherpa-reeks heb ik het geld niet over.

Voor mij weegt de morele kwestie in dit geval zwaarder dan het geld. Een kleine, gepassioneerde uitgever als Sherpa in het vaarwater gaan zitten nadat je zelf verzuimd hebt te publiceren gaat er bij mij niet in. 

 

 

Link naar reactie
34 minuten geleden, linthout zei:

Zeg Stuffie, jij hebt zeker aandelen bij Sherpa? 🙂

 

Bjorn wordt 's ochtend s altijd door zijn chauffeur in de rolls royce weggebracht naar de winkel.

Dan wordt de winkel geopend en beslist hij wie van alle mensen die er voor de deur staan iets mag aanschaffen.

Dus het kan niet anders dan dat hij aandelen heeft.

Ergens moet het geld vandaan komen. :)

 

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
On 4/12/2022 at 2:30 PM, lukoste said:

Het lijkt me niet gemakkelijk te zullen worden. Momenteel 15% opgehaald.

Het was ook iets duurder dan ik dacht. Had eerder rond de €200-€250 verwacht. Daarmee zeg ik niet dat het te duur is...

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Het lijkt echt niet goed te gaan. Terwijl ze de vorige reeksen buiten de winkels hielden (tot na verkoop), is su de afgelopen dagen druk bezig geweest om de winkels te bellen en ze hun marges te bieden bij verkoop. Winkels konden ook een koop-url krijgen dat hun sowieso hun percent geeft bij inschrijving op de box.

 

 

 

Link naar reactie

Lees ik dat goed op

https://nl.ulule.com/michel_vaillant/?ul_campaign=presale_144366&ul_source=shared-from-Ulule-mail-project.published.coming_soon-on---http.referer--&lang=nl&ul_medium=uluid_4355575-unknown-202204121251

 

maar 10 dagen te gaan en maar 25 voorverkopen van de 1000 die nodig zijn?

Of interpreteer ik de cijfers verkeerd?

Die cijfers kloppen volgens mij niet.

Link naar reactie
55 minuten geleden, cinco zei:

Dat viel toch in te schatten dat hiervoor veel moeilijker een draagvlak was te vinden dan voor hun andere soortgelijke uitgaves.

 

Voor iemand die "het wereldje" een beetje kan inschatten wel. Volgens mij hebben ze zo niemand bij SU. 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Het lijkt echt niet goed te gaan. Terwijl ze de vorige reeksen buiten de winkels hielden (tot na verkoop), is su de afgelopen dagen druk bezig geweest om de winkels te bellen en ze hun marges te bieden bij verkoop. Winkels konden ook een koop-url krijgen dat hun sowieso hun percent geeft bij inschrijving op de box.

 

Aha, ik vroeg me al af waarom De Poort opeens reclame ervoor begon te maken. 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Peter Motte zei:

Het zijn natuurlijk wel de cijfers van de VOORverkoop voor de volledige reeks. Misschien is dat nog niet eens zo slecht.

Ze hebben ook nog 249 bijdragen. Dat zou dus samen op 50% komen.

 

Uh. Wat? Dat is gewoon hetzelfde. Een bijdrage kan uit meer dan een eenheid bestaan en dus meer bijdragen tot het minimum van duizend voorverkopen. Ze zitten bijlage nog niet aan de helft van hun doel. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...