Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Integrales

Recommended Posts

Goed, dan even over 'De Integrale Dan Cooper' deel 1. Mooi uitgevoerd, daar niet van, maar eigenlijk is het een beetje gemakzuchtige uitgave.

Ze laten de kans schieten om die storende fout bij de inkleuring op de derde pagina van 'De meester van de zon' te herstellen. Moet toch een koud kunstje zijn om rood digitaal in blauw te veranderen? Nu is er nog altijd verwarring over wie wie achtervolgt.

Bovendien zijn de laatste drie pagina's van het verhaal zoals het oorspronkelijk in weekblad Kuifje verscheen weer weggelaten, net als in het reguliere album. Integraal betekent toch 'allesomvattend', 'onverkort'?

Dat het dossier maar 4 pagina's telt valt ook wat tegen, maar dat is muggenziften.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, ed hengeveld zei:

Goed, dan even over 'De Integrale Dan Cooper' deel 1. Mooi uitgevoerd, daar niet van, maar eigenlijk is het een beetje gemakzuchtige uitgave.

Ze laten de kans schieten om die storende fout bij de inkleuring op de derde pagina van 'De meester van de zon' te herstellen. Moet toch een koud kunstje zijn om rood digitaal in blauw te veranderen? Nu is er nog altijd verwarring over wie wie achtervolgt.

Bovendien zijn de laatste drie pagina's van het verhaal zoals het oorspronkelijk in weekblad Kuifje verscheen weer weggelaten, net als in het reguliere album. Integraal betekent toch 'allesomvattend', 'onverkort'?

Dat het dossier maar 4 pagina's telt valt ook wat tegen, maar dat is muggenziften.

Waarschijnlijk  is het in de Franse versie ook niet beter. Meestal is het een 1-op-1 vertaling. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 uren geleden, Lecram zei:

Daar heeft de altijd scherpe en wijze Linthout een heel goed punt.....😅

De altijd scherpe en wijze Linthout is zo goedmoedig en bereid om naar kritische geluiden te luisteren, dat hij 'em anders ook wel gesigneerd zou hebben.   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 2-5-2018 om 21:26, linthout zei:

Een uitgave in een oplage van 99 exemplaren is volgens mij een gelimiteerde uitgave.

Enkel maar als het de bedoeling is nooit bij te drukken. Anders is het gewoon een eerste druk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat Dan Cooper betreft: het zal mij benieuwen of het integraal wordt. Er zijn nog zo'n 10 normale albums te vullen met niet eerder in het Nederlands gepubliceerde verhalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

De Franse integrale reeks telt in elk geval twaalf delen met telkens drie tot vier gebundelde albums.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, Tom B zei:

Enkel maar als het de bedoeling is nooit bij te drukken. Anders is het gewoon een eerste druk.

Nee, dan is de eerste druk een gelimiteerde uitgave.

Deel dit bericht

Link naar bericht
54 minuten geleden, marioboon zei:

Heeft er al iemand "Paling en Ko" geopperd?

Lijkt me geweldig! Echter ik vraag me af of daar nog (voldoende) kopers voor zullen zijn. Mensen die dat nog verzamelen zoeken liever in de euro-bakken dan dat ze € 25 betalen voor een luxe hardcover met dossier.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Taka Takata

Eigenlijk is er wel een markt om de dossiers los uit te brengen. Weinig integrales verbeteren het origineel. En ze vreten kasteuimte op

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 minuten geleden, eriktex zei:

Lijkt me geweldig! Echter ik vraag me af of daar nog (voldoende) kopers voor zullen zijn. Mensen die dat nog verzamelen zoeken liever in de euro-bakken dan dat ze € 25 betalen voor een luxe hardcover met dossier.

Nou, Brokkenmakers, Dan Cooper, Roodbaard bevolken ook al jaren de euro-bakken...

Leeft Ibanez nog in feite? Die zou men nog es moeten uitnodigen op een groots festival hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

De markt voor info over strips is zeer klein.

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 minuten geleden, marioboon zei:

Leeft Ibanez nog in feite? Die zou men nog es moeten uitnodigen op een groots festival hier.

Ja hoor, 82 jaar oud.

Maar een integrale van Paling & Ko lijkt me niet zo voor de hand liggend. De reeks telt in de originele taal een 200-tal albums. De meeste daarvan zijn nooit vertaald geweest. Dus wat doe je daarmee?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hij leeft nog steeds maar doet enkel de grote beurs in Barcelona. Ik dacht Comic Con.

In contact geraken met hem is zeer moeilijk. Ik heb ook al geprobeerd via hun uitgeverij, maar daar kreeg ik ook een nee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
55 minuten geleden, marioboon zei:

No time to lose, dan!

Hoe is jouw Spaans? Bij mij wat roestig...

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 minuten geleden, eriktex zei:

Hoe is jouw Spaans? Bij mij wat roestig...

Daaropos zitos behoorlijk wat haaros opos.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, marioboon zei:

Daaropos zitos behoorlijk wat haaros opos.

Nee da's Grieks ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 4-5-2018 om 14:08, Tom B zei:

Ja hoor, 82 jaar oud.

Maar een integrale van Paling & Ko lijkt me niet zo voor de hand liggend. De reeks telt in de originele taal een 200-tal albums. De meeste daarvan zijn nooit vertaald geweest. Dus wat doe je daarmee?

200!!! Doe maar niet integraal. Dat worden 50 boeken van 29,95...

Ik heb dat vroeger wel gelezen maar kan me haast niet voorstellen dat iemand die 200 in huis heeft. De meeste reeksen zakken toch in. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 5/1/2018 om 15:57, Kontiki zei:

Daar bestaat ook een album van dat niet eens in het weekblad verscheen, laat staan in het Nederlands: Le Voisin Porte-veine. In 1986 rechtstreeks in album verschenen bij Récréabull. Ik heb het vorig jaar nog gekocht.

Mocht dat als een integrale verschijnen, zie ik het liever in een drietal delen in plaats van de minderwaardige producties van Le Coffre à BD. Maar eerlijk gezegd vrees ik voor de haalbaarheid daarvan, oftewel de interesse daarvoor.

marclebut15_22022002.jpg

Jammer dat de originelen van Bram jager en z'n buur overal verspreid zitten, de enkele pagina's die ik had waren meer in detail uitgetekend dan in de boeken, hele verhalen zijn dus hertekend maar niet opnieuw uitgegeven voor zover ik weet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen