Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Sherpa brengt maar één Comanche-Bundel uit met een afgeronde cyclus. Die eerste heb je niet gemist want die bestaat niet, tenzij je de luxebundels van Saga Uitgaven bedoelt, maar die kan je al helemaal niet meer vinden aan betaalbare prijzen.

Link naar reactie

Sherpa brengt maar één Comanche-Bundel uit met een afgeronde cyclus. Die eerste heb je niet gemist want die bestaat niet, tenzij je de luxebundels van Saga Uitgaven bedoelt, maar die kan je al helemaal niet meer vinden aan betaalbare prijzen.

 

Ik verwar altijd Blueberry en Comanche (geen idee waarom). 

Link naar reactie

Misschien een tip voor de makers van de fantastische stripspeciaalzaaksite.

 

Een aparte plek op de site waar alle beschikbare en toekomstige Nederlandstalige integrales staan met per integrale een overzicht van de strips die in de desbetreffende integrale zitten.

 

Onlangs deden ze dit al met het Roodbaard overzicht.

Link naar reactie

Misschien een tip voor de makers van de fantastische stripspeciaalzaaksite.

 

Een aparte plek op de site waar alle beschikbare en toekomstige Nederlandstalige integrales staan met per integrale een overzicht van de strips die in de desbetreffende integrale zitten.

 

Onlangs deden ze dit al met het Roodbaard overzicht.

 

Dit is in de maak. Lees de reacties van Kontiki in volgende topic:

http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2793-integrale-edities-stripreeksen-reeds-verkrijgbaar-te-verschijnen/

Link naar reactie

Voor het geld en de kwaliteit van het boek zie ik geen reden om de lekturama bundeling te vervangen

 

De Lekturamabundelingen zijn inderdaad mooi en kwalitatief goed uitgegeven. Ik sluit mij bij deze dan ook aan bij Paul.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

ongetwijfeld ook op korte termijn verkrijgbaar in het Nederlands.

 

Reken daar maar niet op. Die rechten zal Dupuis niet afstaan aan een andere uitgever en vooralsnog zijn er geen plannen dat Dupuis zelf aan die integrales begint. Ik heb het hen al genoeg gevraagd. Gisteren zelfs nog.

Link naar reactie

Is de integrale "simon van de rivier" eigenlijk de moeite? Ik heb hem nog niet veel zien passeren in de "pas gekocht" lijstjes.

Vandaag ook de Robbedoes en Kwabbernoot integrales gezien, getwijfeld :-) had al een pakje in mijn handen... :D

In Strip Van De Dag heb ik hem mijn recensie gegeven.

Verankerd in de jaren 70, maar de moeite waard.

Integraal 2 heb ik nu besteld.

Link naar reactie

Ik ga ze straks eens bekijken maar vrees dat ik ook ga passen en ik ben ook een integraal addict.

Bij deze reeks heb ik het gevoel dat het een integrale reeks is die het woord integraal niet waardig is omdat de reeks niet compleet is.

Het grote doel van het verzamelen van integrales is toch om oude reeksen weer terug volledig in de boekenkast te krijgen.

Daarom heb ik het ook zo moeilijk met die Baard & Kale reeks waar de strips niet chronoligsch in staan en waar de eerste albums ontbreken.

Dit zou Arboris naar de toekomst toe in orde maken, eerst zien en dan geloven.

Link naar reactie

Ik had ook liever gezien dat Dupuis gewoon de nieuwe Franse integrales vertaalde maar zo ver ik kan zien is het toch echt alle Robbedoes verhalen door Franquin die ze gaan bundelen in die nieuwe reeks, dus wel degelijk integraal. Weliswaar komen de hele vroege verhalen pas in deel 9 aan de beurt, maar ik snap wel waarom ze daar voor kiezen aangezien dat niet bepaald de beste verhalen uit de reeks zijn.

Als je nog geen albums hebt van Franquin's Robbedoes (of je alleen kapotgelezen SC's) kun je je denk ik geen buil vallen aan deze uitgaven.

Link naar reactie

Sterkte Paul :e012:

Gisteren toch gezwicht voor Tanguy en Laverdure die ik reeds in SC had. Roodbaard zal ben ik bang ook snel volgen :( arme portemonnee

We leven met je mee, Paul.

Link naar reactie

Ben ook overstag gegaan voor de 'Roodbaard'-integrales (dankzij heel wat stripbonnen als verjaardagscadeau :e005:) . Had in het verleden wel al sporadisch een album van 'Roodbaard' gelezen maar nooit beslist om alle losse titels te gaan opsnorren. Daarom komt Sherpa -wat mij betreft- op het juiste moment met de integrales. Ik probeer vanaf nu toch elke week twee à drie verhalen te lezen, naast al het andere stripgeweld dat er verschijnt.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik probeer vanaf nu toch elke week twee à drie verhalen te lezen

Hard werken dus! Ik vind die Roodbaard-integrales ook te mooi om te laten liggen en echt mooi om in de kast te zetten. Maar lezen? Het is me nog niet gelukt. Ik houd het op bladeren. Als je er niet mee bent opgegroeid is het sowieso geen aanrader. Zonder nostalgie zit je met geïllustreerde verhalen die in de tekstblokken en de tekstballonnen worden verteld. Erg stijf en humorloos. Maar nogmaals, de ellende (voor de portemonnee) is dat ik ze wel wil/moet hebben.....

Link naar reactie

Hard werken dus! Ik vind die Roodbaard-integrales ook te mooi om te laten liggen en echt mooi om in de kast te zetten. Maar lezen? Het is me nog niet gelukt. Ik houd het op bladeren. Als je er niet mee bent opgegroeid is het sowieso geen aanrader. Zonder nostalgie zit je met geïllustreerde verhalen die in de tekstblokken en de tekstballonnen worden verteld. Erg stijf en humorloos. Maar nogmaals, de ellende (voor de portemonnee) is dat ik ze wel wil/moet hebben.....

Ik probeer ze daarom net niet te kopen. De boeken zien er schitterende uit, maar ik denk dat ik de verhalen niet tof ga vinden. Dus veel geld over voor andere itegrales of reeksen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...