Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Integrales

Recommended Posts

En ze staan ook mooier in de kast!

Mooie lijst hoor. Ik heb die Toren van Schemerwoude alleen liever in kleur.

Inderdaad een mooie lijst die veel goed beloofd voor 2015 :e005:

Ik vind het juist wel leuk als Schemerwoude in zwart-wit wordt uitgegeven. Ik heb hem al in kleur als softcover. Voor mij zou een zwart-wit uitgave dus echt meer toevoegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bruce J Hawker is in het NL verschenen als 7 albums, maar er was toch wel een cliffhanger op het einde. Leek me alsof er nog een vervolg zou komen dus. Is dat er ooit in het Fra verschenen? En zal dat dan ook in de integrale zitten?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Van Hawker weet ik het niet, maar het laatste deel v Ramiro is nooit vertaald.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Quote van Catawiki achtergrondinformatie:

"Na zeven schitterende avonturen beleefd te hebben, Vance tekende een contract voor 10 albums bij De Lombard, is het nog maar de vraag of het achtste verhaal (Signaal 314), gezien de tanende gezondheidstoestand van de schepper, ooit de haven zal uitvaren…"

Reken er dus niet op......

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar Ramiro was volgens mij al wel als integrale verschenen in de "Alles van Vance" reeks, of ben ik mis?

Bruce J Hawker is wel een heel stuk sterker dan Ramiro, vond ik

Deel dit bericht

Link naar bericht

Integrales maken strips lekker goedkoop.

Hoe tel jij dan? Wat ik zie is iets van een integrale van 30 euro met 3 verhalen, dus ongeveer 10 euro per verhaal. Dat is nog steeds duurder dan een nieuwe SC. Duurder dus, 

Het is alleen goedkoper in gevallen waarin de verhalen alleen nog antiquarisch te krijgen zijn. 

Maar het zou goedkoper zijn als de originele strips gewoon in SC te koop zouden zijn. Bv Dupuis zou toch makkelijk alle Baard en Kale's kunnen herdrukken?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar het zou goedkoper zijn als de originele strips gewoon in SC te koop zouden zijn. Bv Dupuis zou toch makkelijk alle Baard en Kale's kunnen herdrukken?

Tja de vraag is hoeveel exemplaren men zou kunnen verkopen van de individueel herdrukte albums. Wie ze al heeft koopt ze wsl niet opnieuw. Maar door ze in een integrale te steken spreekt men wsl ook wel de fans aan die de reeks al hebben, en daarenboven ook diegenen die er naar op zoek zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar Ramiro was volgens mij al wel als integrale verschenen in de "Alles van Vance" reeks, of ben ik mis?

Bruce J Hawker is wel een heel stuk sterker dan Ramiro, vond ik

Het laatste deel v die reeks is nooit verschenen en daarin stond het nooit vertaalde album v Ramiro. Die reeks blijft incompleet in het Nederlands.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik lees http://stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Integrales hier over Zilverpijl maar op hun website of een facebook page... helemaal niets! Damn die communicatie

Zilverpijl wordt een lastige omdat er zoveel verschenen is en veel van de originelen verloren zijn, ik breng boeken gebaseerd op originele pagina's dus de selectie zal sowieso beperkt zijn hierdoor en de titels redelijk random. In 2015 verschijnt nog een bundel en doe zo verder tot m'n voorraad op is, er is wel veel werk aan omdat de ballonnen en tekst nog moeten ingelast worden. Gelukkig heb ik hulp hiervoor, voorlopig is er 1 bundeling verschenen.

http://www.stripdatabank.be/bonte/albumuitgaven/zilverpijl.html

Los hiervan verschijnen ook bundels bij uitgeverij Hauwaerts die gestart is met het vroege werk Buffalo Bill gebaseerd op de druk-films en originelen.

http://www.depoort.com/nl/strips/uitgeverijen/detail/hauwaerts-uitgeverij

De boeken zijn gewoon bestelbaar in quasi elke stripwinkel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het laatste deel v die reeks is nooit verschenen en daarin stond het nooit vertaalde album v Ramiro. Die reeks blijft incompleet in het Nederlands.

Van Ramiro zijn de eerste 2 integrales verschenen in het Nederlands, en de laatste 2 enkel in het Frans.

Als die Bruce J. Hawker integrales goed lopen zullen ze misschien die onvertaalde Ramiro integrales aanpakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bruce J Hawker is in het NL verschenen als 7 albums, maar er was toch wel een cliffhanger op het einde. Leek me alsof er nog een vervolg zou komen dus. Is dat er ooit in het Fra verschenen? En zal dat dan ook in de integrale zitten?

Ik dacht dat Vance nog 1 verhaal wou maken van Bruce J. Hawker maar met de ziekte van Alzheimer is dat er niet meer van gekomen. Heel benieuwd trouwens naar dat interview boek die in de maak is met hem.

Deel dit bericht

Link naar bericht

William Vance is momenteel heel ziek.  Weet niet of dat interviewboek er ooit komt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Patrick Gaumer is al verschillende keren naar Spanje geweest voor dat boek. Als dat boek er komt, is nog maar de vraag of het vertaald wordt. Ik sprak erover met iemand van ballon Media en als tegenargument gebruikten ze net die Vance-integrales waarvan er indertijd slechts enkele honderden van werden verkocht. Voor hen te weinig. Ter vergelijking: van het Rosinski-boek zou de verkoop al meer dan 2000 zijn.

In feite is het voor de meeste integrale reeksen net goed dat ze bij kleinere uitgevers terechtkomen. Zij hoeven er geen duizenden van te verkopen om uit de kosten te komen en bovendien doen ze meer moeite om de speciale bonusstrips in een vertaalde vorm op te snorren. Ik kan het maar niet verdragen dat er in bijvoorbeeld Hans Franse stripplaten staan of covers van Tintin terwijl die werkelijk in het Nederlands bestaan. Bij de integrales van Saga zal dat zeker niet het geval zijn, kijk maar naar Bernard Prince.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Patrick Gaumer is al verschillende keren naar Spanje geweest voor dat boek. Als dat boek er komt, is nog maar de vraag of het vertaald wordt. Ik sprak erover met iemand van ballon Media en als tegenargument gebruikten ze net die Vance-integrales waarvan er indertijd slechts enkele honderden van werden verkocht. Voor hen te weinig. Ter vergelijking: van het Rosinski-boek zou de verkoop al meer dan 2000 zijn.

In feite is het voor de meeste integrale reeksen net goed dat ze bij kleinere uitgevers terechtkomen. Zij hoeven er geen duizenden van te verkopen om uit de kosten te komen en bovendien doen ze meer moeite om de speciale bonusstrips in een vertaalde vorm op te snorren. Ik kan het maar niet verdragen dat er in bijvoorbeeld Hans Franse stripplaten staan of covers van Tintin terwijl die werkelijk in het Nederlands bestaan. Bij de integrales van Saga zal dat zeker niet het geval zijn, kijk maar naar Bernard Prince.

Ik ben maar vast begonnen Nederlandstalige scans te verzamelen van de Franstalige afbeeldingen in de integrales van Bruno Brazil en Bruce J. Hawker. Hadden ze mij ook maar gevraagd voor die Hans integrales.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik denk dat je weer een mailtje mag verwachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Surcouf zou ook eens in een mooie band mogen.

Vindt die boekjes te kostbaar om aan te schaffen maar zou een verzamelband graag bezitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben maar vast begonnen Nederlandstalige scans te verzamelen van de Franstalige afbeeldingen in de integrales van Bruno Brazil en Bruce J. Hawker. Hadden ze mij ook maar gevraagd voor die Hans integrales.

Dan weet ik zeker dat er mooie scans in het boek komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Surcouf zou ook eens in een mooie band mogen.

Vindt die boekjes te kostbaar om aan te schaffen maar zou een verzamelband graag bezitten.

Die boekjes zijn toch herdrukt in de jaren 80?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Klopt! In 1981 en 1982 zijn de 3 deeltjes heruitgebracht als reeks in " Geschiedenis in beeldverhalen"

Deel dit bericht

Link naar bericht

"Kenya" zou een nieuwe integrale worden in 2015, dus niet echt de moeite meer om deze die nu in de winkel ligt te kopen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...