Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Patrick Gaumer is al verschillende keren naar Spanje geweest voor dat boek. Als dat boek er komt, is nog maar de vraag of het vertaald wordt. Ik sprak erover met iemand van ballon Media en als tegenargument gebruikten ze net die Vance-integrales waarvan er indertijd slechts enkele honderden van werden verkocht. Voor hen te weinig. Ter vergelijking: van het Rosinski-boek zou de verkoop al meer dan 2000 zijn.

In feite is het voor de meeste integrale reeksen net goed dat ze bij kleinere uitgevers terechtkomen. Zij hoeven er geen duizenden van te verkopen om uit de kosten te komen en bovendien doen ze meer moeite om de speciale bonusstrips in een vertaalde vorm op te snorren. Ik kan het maar niet verdragen dat er in bijvoorbeeld Hans Franse stripplaten staan of covers van Tintin terwijl die werkelijk in het Nederlands bestaan. Bij de integrales van Saga zal dat zeker niet het geval zijn, kijk maar naar Bernard Prince.

Link naar reactie

Patrick Gaumer is al verschillende keren naar Spanje geweest voor dat boek. Als dat boek er komt, is nog maar de vraag of het vertaald wordt. Ik sprak erover met iemand van ballon Media en als tegenargument gebruikten ze net die Vance-integrales waarvan er indertijd slechts enkele honderden van werden verkocht. Voor hen te weinig. Ter vergelijking: van het Rosinski-boek zou de verkoop al meer dan 2000 zijn.

In feite is het voor de meeste integrale reeksen net goed dat ze bij kleinere uitgevers terechtkomen. Zij hoeven er geen duizenden van te verkopen om uit de kosten te komen en bovendien doen ze meer moeite om de speciale bonusstrips in een vertaalde vorm op te snorren. Ik kan het maar niet verdragen dat er in bijvoorbeeld Hans Franse stripplaten staan of covers van Tintin terwijl die werkelijk in het Nederlands bestaan. Bij de integrales van Saga zal dat zeker niet het geval zijn, kijk maar naar Bernard Prince.

Ik ben maar vast begonnen Nederlandstalige scans te verzamelen van de Franstalige afbeeldingen in de integrales van Bruno Brazil en Bruce J. Hawker. Hadden ze mij ook maar gevraagd voor die Hans integrales.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Kenya bestaat al als integrale. Van Namibia verwachten we een integrale, al is dat nog geen concrete aankondiging in het Nederlands. Zie ook http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Namibia

 

En hier wat nieuwe aankondigingen van integrales: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Integrales

ok, ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze die integrale gaan heruitbrengen, vandaar de vraag

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 9 months later...

Ik ben nu heerlijk de vierde Tanguy en Laverdure bundel van Arboris aan het verorberen. Prachtig uitgegeven en heerlijke verhalen. Echter, een storende fout trekt constant mijn aandacht. Op de rug staat met koeienletters: CHARLIER/UDERZO in plaats van CHARLIER/JIJÉ. Stomme, stomme fout! Foei!

Link naar reactie

Kenya bestaat al als integrale. Van Namibia verwachten we een integrale, al is dat nog geen concrete aankondiging in het Nederlands. Zie ook http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Namibia

 

Ik ben dol op die integrales van Léo. Ik heb al Kenya, Betelgeuze en Aldebaran. Je krijgt voor weinig geld voor leesplezier, en die strips winnen erbij als je ze in één keer leest.

Link naar reactie

Van Torpedo is jaren geleden een integrale verschenen in het Frans. 

Zie:http://www.ventsdouest.com/bd/torpedo-9782749303390.htm

Wel de moeite hoor :e005:

 

Da's inderdaad een heel fijn album, maar de omvang! Daar hadden ze beter 2 of zelfs 3 bundels van kunnen maken. Nu leest het niet heel handig.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Ik moet me eerst nog eens door die integrale heenwerken (leuke verhaaltjes voor de kerstdagen?). En een deel van de verhalen is al eens in het Nederlands verschenen. En ja, onze vriend Bernet heeft een Tex Willer verhaal getekend :e005: .

 

Hij moet onderhand 70 zijn denk ik? Tekent hij nog of komt hij nog wel eens op een beurs???

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...