Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

8 minuten geleden, Frédéric zei:

Iemand enig idee of 2 van mijn lievelingsreeksen ooit als integraal zullen uitkomen:

- Michel Vaillant

- Buck Danny

 

Dat zijn reeksen die het nog steeds goed doen in losse verkoop, wat de kans kleiner maakt. Het scheelt ook of er recent Franse integrales zijn gemaakt.

Link naar reactie
7 uren geleden, Metabaron zei:

Dat zijn reeksen die het nog steeds goed doen in losse verkoop, wat de kans kleiner maakt. Het scheelt ook of er recent Franse integrales zijn gemaakt.

Mickel Vaillant "seizoen 1" is volgens mij niet meer te koop in SC en wordt ook niet meer herdrukt. Er is alleen een HC uitgave, maar dat is maar voor een beperkt aantal delen.

Link naar reactie

2000?! Da's zo goed als dubbel zoveel als de beter verkopende integrales voor Nederland én Vlaanderen terwijl van De Generaal in Vlaanderen bijna geen kopers zullen zijn. Ik wens hen immens véél succes en liefst ook meer kopers dan enkel het traditionele strippubliek, want met alleen die afnemers zal het niet lukken.

Link naar reactie
47 minuten geleden, Kontiki zei:

2000?! Da's zo goed als dubbel zoveel als de beter verkopende integrales voor Nederland én Vlaanderen terwijl van De Generaal in Vlaanderen bijna geen kopers zullen zijn. Ik wens hen immens véél succes en liefst ook meer kopers dan enkel het traditionele strippubliek, want met alleen die afnemers zal het niet lukken.

Inderdaad, bizar hoog. Die rekenen op een NL-publiek van Eppo of Pep lezers. Ze gaan toch ook naar de supermarkte moeten gaan. De vraag is, kopen die nog strips nu?

Wat dan weer de bedenking oproept van het gaat hier over een kleine uitgever waarvan de tijdschriften vlot op een stapel blijven liggen in de carrefour (gisteren nog gespot in Kuringen). Gaat die hier zijn cash-reserve niet aan opbranden? Ik hoop dat ze wat afkoelen en niet Talent achterna gaan.  Enfin, eind maart, dus de boeken zijn al bij de drukker of al gemaakt. Ik hoop dat ze een groot magazijn hebben.

 

 

 

 

Link naar reactie

In supermarkten en winkelketens zoals het Nederlandse Bruna (ik zal Vlaamse Carrefours voor hun eigen goed maar niet meetellen) worden zeker nog strips verkocht, maar hardcoveralbums van 25 euro maken daar geen kans, ook al is dat eigenlijk een correcte verkoopprijs.

Link naar reactie

De Vlaamse Carrefours hebben tegenwoordig een degelijk aanbod. In die van Kuringen zit zowat een boekenwinkel ingebouwd. je vindt er in het hogere segment de hardcovers van Ballon en Dark Dragon. Als je er geregeld komt zie je wel dat die schappen even vloeibaar zijn als Teer (voor de liefhebbers https://nl.wikipedia.org/wiki/Pekdruppelexperiment). Ik zie daar wel geen impulsaankopen gebeuren. Een oerdegelijk nederlandse ouder zal toch vlugger naar die goedkope Donald Duck strip wijzen dan naar deze integrale.

 

.

 

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Ambreville zei:

De Vlaamse Carrefours hebben tegenwoordig een degelijk aanbod. In die van Kuringen zit zowat een boekenwinkel ingebouwd. je vindt er in het hogere segment de hardcovers van Ballon en Dark Dragon. Als je er geregeld komt zie je wel dat die schappen even vloeibaar zijn als Teer (voor de liefhebbers https://nl.wikipedia.org/wiki/Pekdruppelexperiment). Ik zie daar wel geen impulsaankopen gebeuren. Een oerdegelijk nederlandse ouder zal toch vlugger naar die goedkope Donald Duck strip wijzen dan naar deze integrale.

 

.

De Carrefour van Korbeek Lo heeft ook wel een redelijk aanbod, ook de courante integrales. Ik denk echter niet dat ze daar een grote omzet van hebben want meestal liggen er maar 1 of 2 exemplaren.

Link naar reactie
1 uur terug, Kontiki zei:

2000?! Da's zo goed als dubbel zoveel als de beter verkopende integrales voor Nederland én Vlaanderen terwijl van De Generaal in Vlaanderen bijna geen kopers zullen zijn. Ik wens hen immens véél succes en liefst ook meer kopers dan enkel het traditionele strippubliek, want met alleen die afnemers zal het niet lukken.

Als het waar is, is dit inderdaad een onrealistisch grote oplage.

 

Ik schaar mezelf onder het traditionele strippubliek en ik ben groot liefhebber van het werk van Peter de Smet. Heb echter alle albums van De Generaal al en voor alleen de achtergronddossiers (die op een gegeven moment niet meer dan illustraties zullen gaan bevatten; zoveel valt er nu ook weer niet over De Smet te schrijven) zal ik deze integralen niet aanschaffen.

Niettemin hoop ik ook dat het een succes wordt.

Link naar reactie

Integrales die ik zeker zou kopen:

 

De as vd katharen verdeelt over 2  integrales met achtergronde en schetsen. Samen met schemerwoude de beste historische vlaamse reeks. Sommige delen zijn zeer moeilijk en dikwijls is de staat erg slecht.

 

Aquanauten. 3 delen van de 5 ooit vertaald, maar dit is een betere nautische thriller dan carthago, dat toch ook goede verkoopcijfers kan voorleggen...

Link naar reactie
12 hours ago, Theoak said:

Ik dacht dat 2000 een typefout was... Waarom is de oplage niet afgestemd op voorbestellingen? Ik zou denken dat 300 of 400 al meer dan genoeg zou zijn.

2000 lijkt me ook veel.  Van het album 15 jaar de Generaal werd er indertijd ook 1000 exemplaren gemaakt  zodoende lagen er later hopen exemplaren in de Sleghte (zo heb ik de reeks leren kennen trouwens).

 

Link naar reactie

Ik ook! En door de artikels over de Nederlandse geschiedenis tussenin (onder meer over de Provo's of de agogen-trend) kon ik onderwerpen in De Generaal beter plaatsen om ze te begrijpen. Ik weet niet of die zoveel decennia later nog herkenbaar zullen zijn voor Nederlanders.

Link naar reactie

Wat zijn jullie allemaal nog jong!!! Ik ken de generaal van bij het begin, toen hij uitgegeven werd door Oberon in de jaren zeventig (denk ik)... Het eerste boek viel helemaal uit elkaar. Maar daar zat ik niet mee, want ik vond het niet zo'n leuke strip. Honderd variaties op hoe de generaal de macht probeert te grijpen...

 

Link naar reactie

Die medewerker van De Generaal beweert een extra troef te hebben die ingezet zal worden en die in het volgende nummer van StripGlossy zal uitgelegd worden terwijl "er lang en goed is nagedacht over het uitgavebeleid".

Afwachten maar.

Link naar reactie
19 uren geleden, Paul_NL zei:

Nog wat toevoegingen op eerdere berichten aangaande de aanstaande release van De Generaal gaat Integraal reeks: De oplage zal zo'n 2000 stuks betreffen van De Generaal integraal deel 1, niet genummerd, en iets eerder verschijnen dan de aangekondigde 2 april. Dit zal de laatste week van maart al worden.

Als dat klopt is de oplage idioot hoog en zullen ze die nooit kwijtraken. Dit zal alleen in SSZ'en verkocht raken, alleen in Nederland en alleen aan een wat ouder publiek. 

Link naar reactie
36 minuten geleden, Kontiki zei:

Die medewerker van De Generaal beweert een extra troef te hebben die ingezet zal worden en die in het volgende nummer van StripGlossy zal uitgelegd worden terwijl "er lang en goed is nagedacht over het uitgavebeleid".

Afwachten maar.

Waarom moet je nadenken over een oplage?

Doe het lekker simpel, zet iets in een bestellijst, kijk wat er aan bestellingen terugkomt en bepaal de oplage op bestellingen + x%. 

Laat de vraag het aanbod bepalen. 

Link naar reactie

Het duurde even voor bij mij het kwartje viel. De Generaal een echte humorstrip, dus humor! Hier wordt er lekker op los getypt, mooie reclame dus (iedereen heeft het er tenslotte over). De Generaal wordt gepresenteerd in Utrecht op de beurs 31 maart/1 april.

De troef achter handen lees ik als b.v. De Joker of wel evt. grapje ( humor), dus die oplage zal wel niet zo hoog zijn als wordt beweert en zal wel op 1 april op de beurs naar beneden worden bijgesteld. Ondertussen trapt iedereen erin denk ik? Dat lijkt mij toch het meest logische van dit hele verhaal. Ik hoop dat de uitgever naast deze mooie reeks ook nog Johnny Goodbye Integraal uitgeeft. Die zou ik nog best graag erbij willen zien.

Link naar reactie
31 minuten geleden, linthout zei:

Komt er nog wel een StripGlossy? Het lijkt me erg lang geleden...

Het is een kwartaalblad. De maanden tussenin geven telkens de indruk dat het lang duurt. Intussen zijn ze al klaar met hun voorpublicatie van Bonhommes Lucky Luke-verhaal dacht ik. 

Link naar reactie
13 minuten geleden, Kontiki zei:

Het is een kwartaalblad. De maanden tussenin geven telkens de indruk dat het lang duurt. Intussen zijn ze al klaar met hun voorpublicatie van Bonhommes Lucky Luke-verhaal dacht ik. 

De laatste was van November 2017, dus dat is een kleine achterstand op een kwartaalschema.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Tweetie zei:

De laatste was van November 2017, dus dat is een kleine achterstand op een kwartaalschema.

 

Dit is ingepland. Het jaar daarvoor zat er in dezelfde periode ook meer tijd tussen. Een keer zat er ook minder dan drie maanden tussen. Ze houden gewoon rekening met beurzen en lanceringen.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...