Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

On 3/19/2018 at 10:07 AM, shakeitupguy said:

2000 lijkt me ook veel.  Van het album 15 jaar de Generaal werd er indertijd ook 1000 exemplaren gemaakt  zodoende lagen er later hopen exemplaren in de Sleghte (zo heb ik de reeks leren kennen trouwens).

 

Het is misschien een bedrieglijk faillisement? :e011:

Nou, ernstig: ik denk ook dat 2000 te veel is voor zoiets. En waar gaan ze al die boeken mee vullen? Of is elk deel veel dunner dan we verwachten?

De enige "verrassing" die er zou kunnen komen, zijn ongepubliceerde p's.

Of ze willen extra aandacht trekken door rare claims.

Dat is hun hier wel gelukt.

Link naar reactie
15 uren geleden, Paul_NL zei:

Er zit totaal geen logica achter om te liegen over je drukaantal tegen onderandere stripwinkels. Hun kopen ook op basis van deze gegevens in. Of het reclame is als mensen 2 pagina's klagen en sceptisch zijn, ik denk dat je overschat hoeveel invloed deze website heeft op winkelend Nederland :)

Zij Hun kopen ook op basis van deze gegevens in.

Link naar reactie

Zou ik ook graag zien verschijnen (en dat plan bestaat naar verluidt effectief). Maar dan moet men niet lang meer wachten om vooreerst de medewerking van de tekenaar te verkrijgen, want Dino is intussen zelf een van de laatste dino’s van de strip.

Link naar reactie
Op Tuesday, March 13, 2018 om 22:33, Paul_NL zei:

Ik vind €200 voor 14 stripjes in hardcover waar ik 4 jaar op moet wachten om compleet te krijgen toch best veel geld. En een dossier van (als ik jou aanname overneem van 40 pagina's per deel) 320 bladzijden over deze strip ook iets teveel van het goede.

En zo heel erg goed was het nu ook weer niet. Ik bedoel na 3 albums heb je het wel gezien of in dit geval gelezen. 

Link naar reactie

Calvin and Hobbes is toch wel wat anders dan de Generaal, dat is een kort verhaal over een paar pagina's en stond toch niet in de krant. Calvin and Hobbes nu gedateerd ook. Ik vond het toen wel goed. Nu niet meer zo. Generaal heeft me nooit zo kunnen boeien. Veel van hetzelfde letterlijk zelfs. Vraag me af of dat wel gaat verkopen. Straks gaan ze Blook ook nog integraal uitbrengen....

Link naar reactie

De Generaal is best een leuke strip, inderdaad steeds meer variatie op hetzelfde thema. Maar ik heb geen behoefte aan honderden bladzijdes in een duur hard kaftje, daarvoor ben ik niet genoeg fan van de serie.

 

Ik vraag mij wel eens af waarom men integrales aanschaft, ik denk dat het vaak mensen zijn die de serie al hebben en het dan mooi vinden ze allemaal bij elkaar te hebben met wat extra info/verhalen of uit nostalgie.

Zo heb ik zelf de integrales van Baard en Kale, Roodbaard, Bernard Prince en Chlorophyl, al heb ik deze series al compleet in softcover.

Want waarom zou je integrales aanschaffen als je eerder de serie niet interessant genoeg vond om aan te schaffen?

Ga je dan nu ineens tig delen in hard jasje aanschaffen, terwijl je er vroeger niet naar omkeek?

Ik kijk dan ook met verbazing naar bijvoorbeeld de integrales van de Beverpatroelje.

 

Tevens begrijp ik de zorgen van de oplages niet zo heel goed, wat maakt het jullie als potentiele koper nu uit hoe hoog de oplage is? Als je de serie wilt hebben, omdat je het graag leest en goed genoeg vindt voor aankoop, dan maakt dat toch niet uit? Of spelen hier de speculatieve belangen een rol?

Wij kunnen hier op afstand moeilijk bepalen hoe hoog een oplage moet zijn, misschien kosten 1000 exemplaren extra bijdrukken bijna niks meer (dus heeft dan elk meer verkocht exemplaar een mega marge), misschien is de uitgeverij een andere actie van plan, misschien is er een bedrijf die er iets mee doet.......

En werken met voorbestellingen om oplage te bepalen is natuurlijk moeilijk, dan zou ik nooit een strip kunnen kopen, het is echt heel zelden dat ik iets voorbestel en ik denk dat 95% van de aankopen niet is voorbesteld. Met hele dure uitgaven misschien mogelijk, maar vaak wil je de producten zien, wordt je overgehaald/overtuigd op een beurs of in een SSZ of wil je het later alsnog hebben.....

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
12 minutes ago, Lecram said:

De Generaal is best een leuke strip, inderdaad steeds meer variatie op hetzelfde thema. Maar ik heb geen behoefte aan honderden bladzijdes in een duur hard kaftje, daarvoor ben ik niet genoeg fan van de serie.

 

Ik vraag mij wel eens af waarom men integrales aanschaft, ik denk dat het vaak mensen zijn die de serie al hebben en het dan mooi vinden ze allemaal bij elkaar te hebben met wat extra info/verhalen of uit nostalgie.

Zo heb ik zelf de integrales van Baard en Kale, Roodbaard, Bernard Prince en Chlorophyl, al heb ik deze series al compleet in softcover.

Ik koop integrales steeds omdat ik de reeks niet heb. Ik ben niet tuk op dubbels.

Integrales van Baard & Kale,  Roodbaard, Chlorophyl, Blueberry, Félix, Beverpatroelje, De minimensjes,.... had ik tijdens mijn lange periode van stripverzamelen nooit gekocht (oa omdat ik die steeds bij vrienden kon uitlenen) om dan uiteindelijk met de integrales over stag te gaan. :-p

 

Enkel  voor die van Bruce J. Hawker en Bruno Brazil heb ik een uitzondering gemaakt, maar de losse delen heb ik dan ook verkocht om geen dubbels te moeten hebben.

 

 

Link naar reactie
11 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Ik koop integrales steeds omdat ik de reeks niet heb. Ik ben niet tuk op dubbels.

Integrales van Baard & Kale,  Roodbaard, Chlorophyl, Blueberry, Félix, Beverpatroelje, De minimensjes,.... had ik tijdens mijn lange periode van stripverzamelen nooit gekocht (oa omdat ik die steeds bij vrienden kon uitlenen) om dan uiteindelijk met de integrales over stag te gaan. :-p

 

Enkel  voor die van Bruce J. Hawker en Bruno Brazil heb ik een uitzondering gemaakt, maar de losse delen heb ik dan ook verkocht om geen dubbels te moeten hebben.

 

 

Jij moet een comic liefhebber zijn of comic cons organiseren.....hahaha....geen Roodbaard, Blueberry, Chlorophyl en Baard & Kale.......dat zijn absolute iconen van de europese strip....haha.....

 

Link naar reactie
19 minutes ago, Lecram said:

Jij moet een comic liefhebber zijn of comic cons organiseren.....hahaha....geen Roodbaard, Blueberry, Chlorophyl en Baard & Kale.......dat zijn absolute iconen van de europese strip....haha.....

 

Ik ben nochtans een zware stripliefhebber sinds het begin . :P

Dit waren allemaal reeksen die vrienden hadden en ik zo wel allemaal gelezen heb. Zo kon ik dan andere reeksen kopen :-)

 

Vroeger vond ik het belangrijker om een reeks te kunnen lezen en niet om noodzakelijk te hebben en dat is min of meer wel zo gebleven. Nu nog steeds kom ik een paar jaar samen met een vriend en lenen we elkaars reeksen om te lezen en meestal koop ik die dan niet.  En bij een bibliotheekbezoek neem ik ook altijd een reeks mee die ik graag wil lezen maar niet hoef te hebben.

 

 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Renegade zei:

Generaal heeft me nooit zo kunnen boeien. Veel van hetzelfde letterlijk zelfs.

Als je dat met droge ogen neerpent dan heb je de reeks duidelijk nooit gelezen. 

 

Niet alleen omdat de wereld van De Generaal zich steeds meer uitbreidt maar ook wint aan diepgang. Op een gegeven moment gaat het niet meer om de strijd om de macht maar juist om alles wat er tussen de regels door gebeurt. 

Link naar reactie
1 uur terug, Lecram zei:

Jij moet een comic liefhebber zijn of comic cons organiseren.....hahaha....geen Roodbaard, Blueberry, Chlorophyl en Baard & Kale.......dat zijn absolute iconen van de europese strip....haha.....

 

 

Sommigen willen die reeksen gewoon zonder het vervelende zoeken naar ontbrekende albums waar soms (te) veel voor betaald moet worden. 

Link naar reactie

Ik koop alleen maar integrales van strips die ik nog niet heb. Dat kan zowel de volledige reeks integrales zijn, als enkele delen. Van Andreas heb ik de integrale van Arq 1-6 omdat ik die niet in het Nederlands had.

Als een integrale boeiende extra's bevat, zou ik ze ook wel durven kopen. Maar in het algemeen ben ik er geen liefhebber van om een boek twee keer te hebben. Zelfs een kort verhaal in twee verschillende bundels vind ik al te veel.

 

Wat niet wegneemt dat ik me ook afvraag wat het publiek voor integrales is. Ouwe zeuren die hun jeugd willen herbeleven? Nette mensen die stukgelezen geliefde strips willen vervangen door frisse exemplaren? Nerds en geeks die geld gooien tegen extra's? Ouders die hun kinderen een cadeau geven? Familie van de uitgever?

Link naar reactie
15 uren geleden, esteban² zei:

Calvin en Hobbes is nu eigenlijk toch één van die uitzonderlijke strips die je tijdloos kan noemen, toch? 

Toevallig staat er vandaag in de krant een aflevering waarin Casper met een vaste telefoon met draaischijf naar een videotheek belt om een dvdspeler plus film te lenen. 

Oppervlakkig gezien begint de reeks dus idd soms gedateerd te worden.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tom B zei:

Toevallig staat er vandaag in de krant een aflevering waarin Casper met een vaste telefoon met draaischijf naar een videotheek belt om een dvdspeler plus film te lenen. 

Oppervlakkig gezien begint de reeks dus idd soms gedateerd te worden.

Ok. Maar dat is dan weer iets anders...

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
6 uren geleden, carioca zei:

Als je dat met droge ogen neerpent dan heb je de reeks duidelijk nooit gelezen. 

 

Niet alleen omdat de wereld van De Generaal zich steeds meer uitbreidt maar ook wint aan diepgang. Op een gegeven moment gaat het niet meer om de strijd om de macht maar juist om alles wat er tussen de regels door gebeurt. 

Dat is onzin, stond vroeger in de Pep en Eppo en later heb ik nog wel eens een album gelezen. Ik weet niet wat voor diepgang jij ziet maar goed. Jij weet niet of ik de reeks duidelijk nooit gelezen hebt. Onzinnige opmerking, totale onzin. Omdat jij het zo goed vind wil niet zeggen dat iedereen dat maar moet vinden. Straks ga je nog zeggen dat het de PC Hooft prijs moet hebben. 

Link naar reactie
7 uren geleden, shakeitupguy zei:

Ik koop integrales steeds omdat ik de reeks niet heb. Ik ben niet tuk op dubbels.

Integrales van Baard & Kale,  Roodbaard, Chlorophyl, Blueberry, Félix, Beverpatroelje, De minimensjes,.... had ik tijdens mijn lange periode van stripverzamelen nooit gekocht (oa omdat ik die steeds bij vrienden kon uitlenen) om dan uiteindelijk met de integrales over stag te gaan. :-p

 

Enkel  voor die van Bruce J. Hawker en Bruno Brazil heb ik een uitzondering gemaakt, maar de losse delen heb ik dan ook verkocht om geen dubbels te moeten hebben.

 

 

De Generaal is een strip die ik niet ken. Daarom dat ik hem misschien wel koop, temeer omdat ik van gags hou.

Of ik ook volgende delen koop hangt ervan af hoe het meevalt.

 

In ieder geval zal deze heisa maken dat ik waarschijnlijk deel 1 koop🙂

Link naar reactie
23 uren geleden, Paul_NL zei:

Dat kan ik niet eens serieus nemen :)

Jongeren die Calvin and Hobbes lezen gaan zich ernstig afvragen waar het overgaat. Tegenwoordig hebben kinderen van de leeftijd Calvin smartphones en ipads. En gebruiken ze die op school. Aangezien de school nog wel eens voorkomt in de verhalen en dat het zo niet meer is vind ik het gedateerd en niet alleen ik. Calvin en Hobbes is geen slechte strip maar sommigen blazen het op tot mythische proporties. En ik leef in 2018 op dit moment en niet 25 jaar geleden. 

Link naar reactie
14 uren geleden, Renegade zei:

Jongeren die Calvin and Hobbes lezen gaan zich ernstig afvragen waar het overgaat. Tegenwoordig hebben kinderen van de leeftijd Calvin smartphones en ipads. En gebruiken ze die op school. Aangezien de school nog wel eens voorkomt in de verhalen en dat het zo niet meer is vind ik het gedateerd en niet alleen ik. Calvin en Hobbes is geen slechte strip maar sommigen blazen het op tot mythische proporties. En ik leef in 2018 op dit moment en niet 25 jaar geleden. 

Maar als je dat als maatstaf van "gedateerd" gebruikt, is alles van voor het internettijdperk gedateerd (en blijkbaar bijgevolg onleesbaar). Niemand leest nog ooit een Agatha Christie want de politie gebruikt daar geen DNA-stalen, niemand kijkt nog ooit naar The Godfather want die maffiosi hebben geen Gsm's, ...

Link naar reactie

Rare discussie. Kinderen hebben en jonge lezers hebben er geen probleem mee om op te gaan in een verhaal over een broekloze beer die met een tijger bij een ezel woont. Oudere kinderen hebben geen probleem op te gaan  in een wereld waar iemand kan leren toveren, maar waar magie geen oogcorrectie toelaat. Pubers hebben er geen probleem in dat in een hoogtechnologische beschaving, die slechts 13 districten kent, een boog blijkbaar het zwaarste wapen is.

Waarom zou er dan een probleem zijn met Calvin en Hobbes. De sfeer en storytelling blijven recht. Dat is wat het verhaal verkoopt. Net zoals mijn kinderen alle Carl Barks verhalen gelezen hebben. Dat is puur op kwaliteit. Er zijn voldoende oude strips die echt niet meer aanspreken, maar die dan ook minder van kwaliteit waren.

 

 

 

Link naar reactie
25 minutes ago, De Gehaaide Dolfijn said:

Maar als je dat als maatstaf van "gedateerd" gebruikt, is alles van voor het internettijdperk gedateerd (en blijkbaar bijgevolg onleesbaar). Niemand leest nog ooit een Agatha Christie want de politie gebruikt daar geen DNA-stalen, niemand kijkt nog ooit naar The Godfather want die maffiosi hebben geen Gsm's, ...

De nieuwste Murder on the Orient Express film was anders een succesvolle film aan de kassa :-p

In Stranger things komen ook geen GSM's in voor en die serie is toch ook een planetair succes. :-p

Link naar reactie
Op 21-3-2018 om 11:15, Kontiki zei:

 

Sommigen willen die reeksen gewoon zonder het vervelende zoeken naar ontbrekende albums waar soms (te) veel voor betaald moet worden. 

Back on topic......dus je hebt de laatste 30 jaar totaal geen interesse in een bepaalde reeks gehad en dan nu zou je het opeens in één keer compleet willen....waarom? De verhalen van Beverpatroelje, Generaal etc. zijn allemaal los te lezen.....dus al mis je wat boeken maakt het niks uit..............ik begrijp niet waarom we dit met een hard kaftje ineens wel interessant vinden...hahaha....of ben ik te kritisch? Waarschijnlijk ben ik teveel een nostalgisch verzamelaar (naast striplezer) en hecht ik waarde aan authenticiteit en nostalgie. Daarnaast lezen losse softcovers ook veel beter en overzichtelijker.......

Er is hier al eerder genoemd, gagstrips zijn leuk, maar niet albums vol achter elkaar. Dirk Jan daags in de krant is leuker dan boeken vol achter elkaar.   

Link naar reactie

Een hardcover is voor mij nog steeds gemakkelijker om te lezen. Het klapt niet dicht als ik die op mijn schoot of op een tafel leg om te lezen terwijl ik mijn handen vrij kan houden. 

En in de laatste dertig jaar of zo heb ik inderdaad niet alle reeksen die me interesseren of die me sinds kort pas interesseren (zoals Tanguy en Laverdure) los kunnen kopen omwille van budget, tijd, beschikbaarheid, verandering van smaak of tal van andere redenen waardoor ik tegenwoordig liever integrales prefereer. Bovendien vind ik integrales ook zoveel mooier, interessanter, overzichtelijker (meestal wel chronologisch in tegenstelling tot sommige reeksen die eerst in softcover verschenen). Dossiers en info vind ik een dikke meerwaarde. Integrales màken voor mij ook wel vaak een gelegenheid om die reeks eindelijk eens te kopen, zoals De Generaal. Het is een nieuwe vorm van herdrukken of heruitgeven, patrimoniumbeheer en waardering voor een auteur, wiens carrière of de geschiedenis van de reeks die je leert kennen. En dat is allemaal een persoonlijke keuze. Ik vind het straf dat ik me zou moeten verantwoorden voor een voorliefde voor integrales.

Link naar reactie
1 uur terug, Lecram zei:

Back on topic......dus je hebt de laatste 30 jaar totaal geen interesse in een bepaalde reeks gehad en dan nu zou je het opeens in één keer compleet willen....waarom? De verhalen van Beverpatroelje, Generaal etc. zijn allemaal los te lezen.....dus al mis je wat boeken maakt het niks uit..............ik begrijp niet waarom we dit met een hard kaftje ineens wel interessant vinden...hahaha....of ben ik te kritisch? Waarschijnlijk ben ik teveel een nostalgisch verzamelaar (naast striplezer) en hecht ik waarde aan authenticiteit en nostalgie. Daarnaast lezen losse softcovers ook veel beter en overzichtelijker.......

Er is hier al eerder genoemd, gagstrips zijn leuk, maar niet albums vol achter elkaar. Dirk Jan daags in de krant is leuker dan boeken vol achter elkaar.   

:e010: dat snap ik niet!

 

:e005:

Link naar reactie

Kijk, het leuke van deze hobby is dat we er allemaal op onze eigen manier plezier aan beleven. Of je dat nu doet door integralen te kopen of door de losse softcovers aan te schaffen of door beide in mijn geval is niet zo belangrijk. Ik heb vrijwel alle Blake en Mortimers die ooit verschenen zijn...140 stuks voor 24 verschenen deeltjes... Je moet maar maf zijn van het medium strips...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...