Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Uitgevers zullen dit wel niet lezen maar misschien eens een standaard formaat gebruiken. Ik bedoel Sherpa brengt Roodbaard integraal uit, ik ben geen fan totaal niet. In mijn ogen hele slechte strip maar het is wel mooi uitgegeven. A4 formaat dus past in de kast, het is betaalbaar kortom goed gedaan. Vervolgens komen ze met Comanche wat veel te groot is en niet in een normale kast past. Ook te duur. Waarom konden ze dat niet in datzelfde formaat als Roodbaard doen?

Link naar reactie

Het was aanvankelijk niet de bedoeling dat ze alle albums  zouden heruitgeven. De eerste Comanche-luxe (met de delen 3-4-5) was gewoon hetzelfde formaat als hun grote formaten van Blueberry, die ook helemaal niet vanaf deel 1 de reeks bundelt.

Link naar reactie
Zojuist, Kontiki zei:

Het was aanvankelijk niet de bedoeling dat ze alle albums  zouden heruitgeven. De eerste Comanche-luxe (met de delen 3-4-5) was gewoon hetzelfde formaat als hun grote formaten van Blueberry, die ook helemaal niet vanaf deel 1 de reeks bundelt.

Dat klopt maar je zou zeggen dat ze vooruit moeten kijken. Die grote formaten van Blueberry zijn toch meer luxe uitgaven ipv integraal. Ik zou denken integraal zijn een een aantal delen in een bundeling. Die Blueberry's zie ik meer als een luxe uitgave.

Link naar reactie
Zojuist, Renegade zei:

Daar zeg je me wat. Blake en Mortimer. Wordt ook wel eens tijd. Torens van Scherwoude ook. 

Torens van Schemerwoude bestaat al als integrale. Verscheen vorig jaar bij Saga Uitgaven in twee delen met uitgebreide dossiers en portfolio's.

 

Blake en Mortimer vooralsnog alleen in het Frans in inmiddels verschillende uitvoeringen, maar nog steeds niet echt als ultieme, complete integrale met forse dossiers. Soms worden enkel de verhalen van Jacobs gebundeld. Of het gaat enkel om een editie voor een krantenactie of zo.

Er zijn enkele zeer bekende reeksen waar ook in het Frans nog niet aan een integrale is begonnen volgens de verwachtingen die vandaag zo'n beetje gelden: Thorgal, Asterix, Largo Winch.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Renegade zei:

Dat klopt maar je zou zeggen dat ze vooruit moeten kijken. Die grote formaten van Blueberry zijn toch meer luxe uitgaven ipv integraal. Ik zou denken integraal zijn een een aantal delen in een bundeling. Die Blueberry's zie ik meer als een luxe uitgave.

Dat zijn ze ook, hoor. In Sherpa's communicatie wordt netjes de gelimiteerdheid vermeld.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Kontiki zei:

Torens van Schemerwoude bestaat al als integrale. Verscheen vorig jaar bij Saga Uitgaven in twee delen met uitgebreide dossiers en portfolio's.

 

Blake en Mortimer vooralsnog alleen in het Frans in inmiddels verschillende uitvoeringen, maar nog steeds niet echt als ultieme, complete integrale met forse dossiers. Soms worden enkel de verhalen van Jacobs gebundeld. Of het gaat enkel om een editie voor een krantenactie of zo.

Er zijn enkele zeer bekende reeksen waar ook in het Frans nog niet aan een integrale is begonnen volgens de verwachtingen die vandaag zo'n beetje gelden: Thorgal, Asterix, Largo Winch.

Ja maar in zwart-wit net als die Bernard Prince en Comanche. Vind ik geen succes, bij Hermann speelt de natuur een behoorlijke rol in zijn strips zeker Bernard Prince en die moet je in volle glorie uitbeelden. 

Link naar reactie
9 uren geleden, Renegade zei:

Ja maar in zwart-wit net als die Bernard Prince en Comanche. Vind ik geen succes, bij Hermann speelt de natuur een behoorlijke rol in zijn strips zeker Bernard Prince en die moet je in volle glorie uitbeelden. 

 

Ja en nee. Eigenlijk "bedekken" de inkleuringen van "Torens" de prachtige arceringen. Meer als bij Comanche enzo. Nu zie je de volle glorie van Hermann's tekeningen.

 

 

Link naar reactie

Ja maar het gaat ten koste van de leesbaarheid en je zou zeggen dat strips primair bedoelt zijn om te lezen. Ik denk ook dat een heel album kijken naar de prachtige arceringen gaat vervelen. Vraag me ook af of de maker dat bedoelt heeft. Breng een mooie integrale uit en doe bij het dossier een paar van die zwart-wit tekeningen. Zoals bv bij sommige Corto Maltese uitgaven. Hermann kleurt toch zelf ook in?

Link naar reactie
6 uren geleden, Renegade zei:

Ja maar het gaat ten koste van de leesbaarheid en je zou zeggen dat strips primair bedoelt zijn om te lezen. Ik denk ook dat een heel album kijken naar de prachtige arceringen gaat vervelen. Vraag me ook af of de maker dat bedoelt heeft. Breng een mooie integrale uit en doe bij het dossier een paar van die zwart-wit tekeningen. Zoals bv bij sommige Corto Maltese uitgaven. Hermann kleurt toch zelf ook in?

De Bernard Prince boeken zijn door iemand anders ingekleurd in nogal felle jaren '70 kleuren die niet zo mooi zijn volgens mij, zelf ben ik voorstander van de pure z/w tekeningen als de originelen nog voorradig zijn om als basis te dienen maar waarschijnlijk ben ik in de minderheid hiermee. 

Link naar reactie
19 hours ago, globetrotter said:

Wanted (1 deel niet verschenen bij Talent)
Zoeloeland

Wanted zou idd leuk zijn want het laatste deel (met een prachtige cover trouwens) niet vertaald werd in het Nederlands.

 

Ikzelf zou een integrale van Safari wel zien zitten (4 integrales van elk 6 albums + dossier).

 

Een integrale van Ivor zou ook welkom zijn omdat heel wat verhalen niet eens uitgegeven zijn, maar vrees dat daar geen groot lezerspbliek meer voor is.

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, esteban² zei:

Ah, kleiner formaat? Dat is jammer.

 

Deze serie staat hier in kast. Weliswaar een iets kleiner formaat inderdaad maar gezien de strip niet uiterst gedetailleerd is qua tekenwerk is t prima te doen. De covers staan paginagroot aan het begin van elk verhaal afgedrukt. Ik kon ze destijds voor die prijs niet laten liggen. 230 euro voor 275 strips, kom daar nog eens om tegenwoordig! Hoewel het in eerste instantie  natuurlijk een kinderstrip is, en je qua plot/ verhaallijn dus geen vuurwerk kunt verwachten moet ik zeggen dat het best leuke tussendoorverhaaltjes zijn. Charmant is het goede woord. Wat me verder opvalt is de constante kwaliteit van het tekenwerk. Dat is echt dik in orde! Een aantal oude verhalen zijn deels hertekend, maar ook de origineel gebleven verhalen hebben dankzij een nieuwe inkleuring niks aan kracht ingeboet. Alleen jammer dat de Vlaamse woorden zijn weggelaten. Het ge en gij vind ik toch altijd erg sfeerbepalend , gelukkig wordt dat bij Urbanus wel nog gebezigd ...

Link naar reactie
1 uur terug, Lefranc zei:

Mij laten verleiden tot het kopen van een integrale van de Brokkenmakers. Destijds heb ik die strips links laten liggen omdat ik ze niet goed vond (bij publicatie in Kuifje). Maar wat is dat slecht zeg. De scenario's zijn tenenkrullend. Met als dieptepunt De alligatorpoel.

Ik vond de eerste heel leuk. De tweede zeer slecht. Nu laat ik ze ook liggen.

Link naar reactie
11 uren geleden, Dickerdack zei:

Deze serie staat hier in kast. Weliswaar een iets kleiner formaat inderdaad maar gezien de strip niet uiterst gedetailleerd is qua tekenwerk is t prima te doen. De covers staan paginagroot aan het begin van elk verhaal afgedrukt. Ik kon ze destijds voor die prijs niet laten liggen. 230 euro voor 275 strips, kom daar nog eens om tegenwoordig! ... Een aantal oude verhalen zijn deels hertekend, maar ook de origineel gebleven verhalen hebben dankzij een nieuwe inkleuring niks aan kracht ingeboet. Alleen jammer dat de Vlaamse woorden zijn weggelaten. Het ge en gij vind ik toch altijd erg sfeerbepalend , gelukkig wordt dat bij Urbanus wel nog gebezigd ...

Dank voor de info!  Ik kon hem (veel) goedkoper hebben, maar denk dat ik toch ga passen.  Het is in principe geen geld, daar heb je absoluut gelijk in.  Oude verhalen die deels hertekend zijn, Vlaamse woorden die verdwenen zijn, ... Toch een beetje een afknapper voor mij.  Eens zien of mijn petekindje zoiets niet zou willen. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
11 uren geleden, Lefranc zei:

Mij laten verleiden tot het kopen van een integrale van de Brokkenmakers. Destijds heb ik die strips links laten liggen omdat ik ze niet goed vond (bij publicatie in Kuifje). Maar wat is dat slecht zeg. De scenario's zijn tenenkrullend. Met als dieptepunt De alligatorpoel.

Als ik zie wat er allemaal integraal wordt uitgegeven. Dan vrees ik dat er heel veel gekocht wordt op basis van jeugdsentiment en dat menig koper zich na lezing afvraagt waarom hij of zij dit nu heeft gekocht. Tja, zo’n integrale is zo mooi. 

Maar ja, smaken verschillen. Menig koper is misschien ook gewoon heel happy met zijn aankoop!

Link naar reactie
1 uur geleden, esteban² zei:

Dank voor de info!  Ik kon hem (veel) goedkoper hebben, maar denk dat ik toch ga passen.  Het is in principe geen geld, daar heb je absoluut gelijk in.  Oude verhalen die deels hertekend zijn, Vlaamse woorden die verdwenen zijn, ... Toch een beetje een afknapper voor mij.  Eens zien of mijn petekindje zoiets niet zou willen. :) 

Bij Jommeke gaat dat hertekenen veel verder dan Schalulleke. In de purperen pillen komen Sinterklaas en zijn witte Piet nu met de vrachtwagen. In de zonnemummie is de droomscene geknipt die aan de basis lag van het verhaal. Te braaf of te neutraal willen zijn denk ik. 

 

 

 

Link naar reactie

Die Jommeke-collectie past trouwens als gegoten in de Billy-kasten met lange legplanken. Alsof het ervoor gemaakt is. Dat maakt het een eye catcher.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...