Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Hier heeft Tweety toch echt wel een punt (en dat heeft ie niet vaak :e005:).......tot nu toe zijn het toch wel de "betere en grotere" series van objectief gezien betere (of succesvolle) tekenaars als Hubinon, Giraud, Hermann, Macherot, Will, Peyo etc.

Die vinden nog gretig aftrek bij een groot deel nostalgische kopers, maar als we de markt gaan overvoeren met de B en de C reeksen dan staan de kasten snel vol en neemt wellicht de animo af om ze te blijven kopen.

 

Aan de andere kant, de verhalen zijn er al, dus ik mag aannemen dat de kosten vooral liggen in de opmaak van de boeken en het drukken ervan, niet zozeer in kosten aan de makers.

Dus als ze met een vrij lage oplage al interessant zijn om uit te geven, is het risico vrij klein en bedient het zeker een markt voor degenen, die juist deze reeksen wel eens compleet wil aanschaffen.   

 

En wat betreft one man's toxic waste......dat klopt natuurlijk, maar ik denk dat Tweety het in absolute getallen bedoelt......ik geloof ook niet dat het merendeel van de stripwereld zit te wachten op Bram Jager en zijn buurman......maar natuurlijk zijn er zeker liefhebbers die het goed vinden......

 

Link naar reactie
21 minuten geleden, Lecram zei:

Hier heeft Tweety toch echt wel een punt (en dat heeft ie niet vaak :e005:).......tot nu toe zijn het toch wel de "betere en grotere" series van objectief gezien betere (of succesvolle) tekenaars als Hubinon, Giraud, Hermann, Macherot, Will, Peyo etc.

Die vinden nog gretig aftrek bij een groot deel nostalgische kopers, maar als we de markt gaan overvoeren met de B en de C reeksen dan staan de kasten snel vol en neemt wellicht de animo af om ze te blijven kopen.

Ik denk niet dat de kasten snel vol zullen raken met B en C- reeksen, want daarvan zullen er heel weinig van verkocht raken. Wellicht dat een enkeling ze zal kopen, maar zelfs aan een oplage van een paar honderd zullen deze niet komen. 

 

Ik denk dat de uitgevers dat ook wel weten en dat we voorlopig strips als Bram Jager en zijn buur of Sandy en Hoppy niet als integrale zullen zien. 

Link naar reactie
Gast Kontiki

Die oplage klopt, hoor. De uitgever (die ik inmiddels ken als een goudeerlijke man) had al snel spijt dat hij er niet meer heeft gedrukt, want de vraag was veel groter, maar toen was het al gedrukt. Eigenlijk moest het dienen voor een signeersessie op Facts, maar de tekenaar haakte af. En de integrale mocht bij voorbaat de in juni te verschijnen softcovers niet kannibaliseren.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Een nummering is trouwens ook niet onfeilbaar. Indertijd nummerde Ronny Matton eigenhandig zijn Collectie 500. Dat deed hij soms pas in de winkels en vroeg hij zich al eens af waar hij gebleven was met zijn nummering.

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

Die oplage klopt, hoor. De uitgever (die ik inmiddels ken als een goudeerlijke man) had al snel spijt dat hij er niet meer heeft gedrukt, want de vraag was veel groter, maar toen was het al gedrukt. Eigenlijk moest het dienen voor een signeersessie op Facts, maar de tekenaar haakte af. En de integrale mocht bij voorbaat de in juni te verschijnen softcovers niet kannibaliseren.

Blijft mijn opmerking: waarom zijn ze dan niet genummerd?

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

Waarom zouden ze wel genummerd moeten zijn? Het is geen luxe of zo.

Het is een mooie hardcover. Dat noem ik luxe.

Ze zouden wel genummerd moeten zijn omdat de koper dan zekerder is dat er wel degelijk slechts 99 exemplaren gemaakt zijn.  De meeste kopers hebben er geen idee van of de uitgever een goudeerlijk man is of niet. Ze kennen hem namelijk niet. En de geschiedenis zegt dat er in het verleden al genoeg 'gefoefeld' is met beperkte oplages. Enig wantrouwen wat betreft de oplage is hier zeker niet misplaatst. Indertijd zijn ook veel beperkte oplages van mijn eigen strips gemaakt. Als er honderd besteld werden er nagenoeg nooit honderd geleverd. Dat waren er dan 120 of 130 of zelfs 180. Ik stond erop dat wat er teveel gedrukt was vernietigd werd. (soms werden er ook te weinig geleverd)

Ze waren ook altijd genummerd. Er zijn toch nog fouten gebeurd. Vooral een Urbanusboekje dat door Wonderland uitegeven was bleef ik maar tegenkomen zonder bijlage en ongenummerd...

Goed, wij probeerden het tenminste goed te doen. Nu nemen uitgevers zoals Microbe niet eens de moeite meer om hun beperkte oplages te nummeren. Ik vind dat totaal misplaatst.
Goudeerlijk? Dat betekent niets. Er hoorde blijkbaar ook een prent bij? Heb ik ook niet gekregen... LAP! de man is al meteen iets minder goudeerlijk.

 

Link naar reactie
Gast Kontiki

Die prent was een foute communicatie van mij. Die info staat sinds een week niet meer op onze site.

Achterdocht kan ik met de beste wil niet wegnemen als er vergeleken wordt met andere gevallen waar Microbe niets mee te maken heeft.

Link naar reactie
21 minuten geleden, Kontiki zei:

Die prent was een foute communicatie van mij. Die info staat sinds een week niet meer op onze site.

Achterdocht kan ik met de beste wil niet wegnemen als er vergeleken wordt met andere gevallen waar Microbe niets mee te maken heeft.

Da's zeker juist. Microbe heeft er niets mee te maken. We zien wel wat het wordt.

Ik wens die mens alle succes toe en ik hoop dat hij nog meer boeken gaat uitgeven die ik wil hebben.

 

Link naar reactie
28 minuten geleden, Kontiki zei:

Die prent was een foute communicatie van mij. Die info staat sinds een week niet meer op onze site.

Achterdocht kan ik met de beste wil niet wegnemen als er vergeleken wordt met andere gevallen waar Microbe niets mee te maken heeft.

Voor alle duidelijkheid. Mijn reactie over de prent was geen verwijt naar Microbe. Ik heb hen gecontracteerd  voor ik mijn exemplaar ophaalde bij mijn SSZ. Omdat ik inderdaad  in tegenstelling van bij de aankondiging nu plots las dat er een prent zou bijzitten. Heb vrij snel reactie gehad van de uitgeverij dat dit foute info was. Dus ik wist perfect voor ik hem kocht dat ze er niet bijzat. 

Link naar reactie
28 minutes ago, Mask said:

Als je twijfelt aan de eerlijkheid, dan bewijst zo een nummering toch ook niets?

Er kunnen dan evengoed buiten de 99 genummerde exemplaren achteraf nog 10 HC, 5 AE en 25 ongenummerde exemplaren verkocht worden.

Mijn exemplaar van Moebius' Mockba (volgens catawiki en het boek zelf 1500 normaal genummerde exemplaren en 25 Romeins genummerde) is bij mij nummer CCLXVII van CCC, dat is nogal een verschil met 25 exemplaren. geen idee of dat een overschot is dat later zo genummerd verkocht is en dat die 25 daar ook nog naast bestaan. Zou mij inderdaad niet verbazen dat dat nog vaker voorkomt, zeker met ongenummerde HC exemplaren

Link naar reactie
4 uren geleden, linthout zei:

Het is een mooie hardcover. Dat noem ik luxe.

Ze zouden wel genummerd moeten zijn omdat de koper dan zekerder is dat er wel degelijk slechts 99 exemplaren gemaakt zijn.  De meeste kopers hebben er geen idee van of de uitgever een goudeerlijk man is of niet. Ze kennen hem namelijk niet. En de geschiedenis zegt dat er in het verleden al genoeg 'gefoefeld' is met beperkte oplages.

Maar het is ook geen gelimiteerde uitgave, alleen maar een uitgave in een oplage van 99 exemplaren. :e007:

De oplage mag geen reden zijn of hem al dan niet te kopen, als je hem mooi vindt en wilt hebben koop je 'em en anders niet. 

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

Maar het is ook geen gelimiteerde uitgave, alleen maar een uitgave in een oplage van 99 exemplaren. :e007:

De oplage mag geen reden zijn of hem al dan niet te kopen, als je hem mooi vindt en wilt hebben koop je 'em en anders niet. 

Tweety heeft weer een goed punt, het moet niet gekker worden.

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

Maar het is ook geen gelimiteerde uitgave, alleen maar een uitgave in een oplage van 99 exemplaren. :e007:

De oplage mag geen reden zijn of hem al dan niet te kopen, als je hem mooi vindt en wilt hebben koop je 'em en anders niet. 

Een uitgave in een oplage van 99 exemplaren is volgens mij een gelimiteerde uitgave.

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

De oplage mag geen reden zijn of hem al dan niet te kopen, als je hem mooi vindt en wilt hebben koop je 'em en anders niet. 

Vertel dat maar aan al die ‘liefhebbers’ die elkaar de tent uitknokken voor een beursuitgave van bv Agent 327....

Link naar reactie
Gast Kontiki

Alle strips zijn in feite gelimiteerd, of het nu 99 exemplaren zijn of 99.999.

De voorlaatste Asterix was in het Frans trouwens ook genummerd. Je kon een van de twee of drie miljoen genummerde exemplaren kopen.

Link naar reactie
12 uren geleden, Tweetie zei:

Ik denk niet dat de kasten snel vol zullen raken met B en C- reeksen, want daarvan zullen er heel weinig van verkocht raken. Wellicht dat een enkeling ze zal kopen, maar zelfs aan een oplage van een paar honderd zullen deze niet komen. 

 

Ik denk dat de uitgevers dat ook wel weten en dat we voorlopig strips als Bram Jager en zijn buur of Sandy en Hoppy niet als integrale zullen zien. 

Dat klopt mss wel maar wie zat te wachten eigenlijk op brammetje bram en dat is ook als integrale verschenen waarom die andere dan niet !

Link naar reactie
3 uren geleden, durango zei:

Dat klopt mss wel maar wie zat te wachten eigenlijk op brammetje bram en dat is ook als integrale verschenen waarom die andere dan niet !

De uitgever moet zelf maar zien wat hij uitgeeft, maar ik denk niet dat er veel mensen op zitten te wachten en betwijfel dat hij uit de kosten komt met Brammetje Bram. 

Niettemin is het een mooie uitgave met 176 pagina's voor 24,95. 

 

Overigens zou ik pas zeggen dat het als integrale verschenen is als het laatste deel is uitgebracht en niet al bij het eerste deel. 

Link naar reactie

Goed, dan even over 'De Integrale Dan Cooper' deel 1. Mooi uitgevoerd, daar niet van, maar eigenlijk is het een beetje gemakzuchtige uitgave.

Ze laten de kans schieten om die storende fout bij de inkleuring op de derde pagina van 'De meester van de zon' te herstellen. Moet toch een koud kunstje zijn om rood digitaal in blauw te veranderen? Nu is er nog altijd verwarring over wie wie achtervolgt.

Bovendien zijn de laatste drie pagina's van het verhaal zoals het oorspronkelijk in weekblad Kuifje verscheen weer weggelaten, net als in het reguliere album. Integraal betekent toch 'allesomvattend', 'onverkort'?

Dat het dossier maar 4 pagina's telt valt ook wat tegen, maar dat is muggenziften.

Link naar reactie
4 minuten geleden, ed hengeveld zei:

Goed, dan even over 'De Integrale Dan Cooper' deel 1. Mooi uitgevoerd, daar niet van, maar eigenlijk is het een beetje gemakzuchtige uitgave.

Ze laten de kans schieten om die storende fout bij de inkleuring op de derde pagina van 'De meester van de zon' te herstellen. Moet toch een koud kunstje zijn om rood digitaal in blauw te veranderen? Nu is er nog altijd verwarring over wie wie achtervolgt.

Bovendien zijn de laatste drie pagina's van het verhaal zoals het oorspronkelijk in weekblad Kuifje verscheen weer weggelaten, net als in het reguliere album. Integraal betekent toch 'allesomvattend', 'onverkort'?

Dat het dossier maar 4 pagina's telt valt ook wat tegen, maar dat is muggenziften.

Waarschijnlijk  is het in de Franse versie ook niet beter. Meestal is het een 1-op-1 vertaling. 

Link naar reactie
18 minuten geleden, eriktex zei:

Lijkt me geweldig! Echter ik vraag me af of daar nog (voldoende) kopers voor zullen zijn. Mensen die dat nog verzamelen zoeken liever in de euro-bakken dan dat ze € 25 betalen voor een luxe hardcover met dossier.

Nou, Brokkenmakers, Dan Cooper, Roodbaard bevolken ook al jaren de euro-bakken...

Leeft Ibanez nog in feite? Die zou men nog es moeten uitnodigen op een groots festival hier.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...