Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

8 minuten geleden, marioboon zei:

Leeft Ibanez nog in feite? Die zou men nog es moeten uitnodigen op een groots festival hier.

Ja hoor, 82 jaar oud.

Maar een integrale van Paling & Ko lijkt me niet zo voor de hand liggend. De reeks telt in de originele taal een 200-tal albums. De meeste daarvan zijn nooit vertaald geweest. Dus wat doe je daarmee?

Link naar reactie
Op 4-5-2018 om 14:08, Tom B zei:

Ja hoor, 82 jaar oud.

Maar een integrale van Paling & Ko lijkt me niet zo voor de hand liggend. De reeks telt in de originele taal een 200-tal albums. De meeste daarvan zijn nooit vertaald geweest. Dus wat doe je daarmee?

200!!! Doe maar niet integraal. Dat worden 50 boeken van 29,95...

Ik heb dat vroeger wel gelezen maar kan me haast niet voorstellen dat iemand die 200 in huis heeft. De meeste reeksen zakken toch in. 

Link naar reactie
Op 5/1/2018 om 15:57, Kontiki zei:

Daar bestaat ook een album van dat niet eens in het weekblad verscheen, laat staan in het Nederlands: Le Voisin Porte-veine. In 1986 rechtstreeks in album verschenen bij Récréabull. Ik heb het vorig jaar nog gekocht.

Mocht dat als een integrale verschijnen, zie ik het liever in een drietal delen in plaats van de minderwaardige producties van Le Coffre à BD. Maar eerlijk gezegd vrees ik voor de haalbaarheid daarvan, oftewel de interesse daarvoor.

 

 

marclebut15_22022002.jpg

Jammer dat de originelen van Bram jager en z'n buur overal verspreid zitten, de enkele pagina's die ik had waren meer in detail uitgetekend dan in de boeken, hele verhalen zijn dus hertekend maar niet opnieuw uitgegeven voor zover ik weet. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Bonte zei:

Jammer dat de originelen van Bram jager en z'n buur overal verspreid zitten, de enkele pagina's die ik had waren meer in detail uitgetekend dan in de boeken, hele verhalen zijn dus hertekend maar niet opnieuw uitgegeven voor zover ik weet. 

In de kelder bij Skull hangt er eentje te koop.

 

 

 

Link naar reactie
Op 9/5/2018 om 02:49, Renegade zei:

200!!! Doe maar niet integraal. Dat worden 50 boeken van 29,95...

Ik heb dat vroeger wel gelezen maar kan me haast niet voorstellen dat iemand die 200 in huis heeft. De meeste reeksen zakken toch in. 

ik heb er toch 152 ih Spaans van in huis

Link naar reactie

Zou een Waterland (Jeff Broeckx & Marc Legendre) integrale er ooit van komen?  Nu Nino en Sarah & Robin plots verschijnen, lijkt me dat plots niet meer onmogelijk.  De Bultrug en Vermist herinner ik mij nog redelijk goed.  De Dijkbreuk en De Schuilplaats (S&W Weekblad) zitten al iets verder.  De overige avonturen, daar heb ik geen idee van.  Misschien gelezen, misschien ook niet.

Edit : Ik wist overigens niet dat daar 7 albums van verschenen waren, randprojecten niet meegerekend.  De inkleuring was soms best sfeervol, zoals deze cover ...

image.thumb.png.6e4c18726057cefa3e92fbd1839ba180.png

 

Ik heb dan ook iets met herfstachtige schemer in combinatie met lichtweerkaatsingen. Voor mij voelt dit vreemd genoeg 'gezellig' aan. :) 
 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kontiki

Met amper twee verschenen albums en nog twee te gaan, wordt daar nog niet over nagedacht. De gewone HC's zullen dan eerst nog uitverkocht moeten raken of einde voorraad voor er een nieuwere reeks over een integrale wordt overwogen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Klein vraagje. Voor April en Mei waren integrales van respectievelijk Luc Orient en Chlorophyl aangekondigd. Geen enkel probleem mee dat er uitstel is als het niet klaar is, (bij Arboris zijn we dat al gewoon) maar is het gebruikelijk dat de uitgeverijen daar zo slecht over communiceren? Lijkt mij nochtans maar een kleine efforke.

Link naar reactie

Begrijp dat er een Nederlandse Integrale reeks komt van Natascha, alleen hoor ik over een serie van 4 delen.

Lijkt mij te kort gezien het aantal albums wat verschenen is, er zal toch ook nog een aardig dossier bijzitten.

Misschien dat Kontiki hier al iets van weet? Ben erg benieuwd was vroeger toch een leuke serie.

Link naar reactie
Op 2/6/2018 om 23:19, Lamme Goedzak zei:

Klein vraagje. Voor April en Mei waren integrales van respectievelijk Luc Orient en Chlorophyl aangekondigd. Geen enkel probleem mee dat er uitstel is als het niet klaar is, (bij Arboris zijn we dat al gewoon) maar is het gebruikelijk dat de uitgeverijen daar zo slecht over communiceren? Lijkt mij nochtans maar een kleine efforke.

 

Aan de integrale Luc Orient wordt op dit ogenblik hard gewerkt. Wanneer die uit gaat komen kan uitgever Sherpa je wellicht vertellen. Bij wie zou Chlorophyl verschijnen?

Link naar reactie
Gast Kontiki
1 uur geleden, Fonske zei:

Begrijp dat er een Nederlandse Integrale reeks komt van Natascha, alleen hoor ik over een serie van 4 delen.

Lijkt mij te kort gezien het aantal albums wat verschenen is, er zal toch ook nog een aardig dossier bijzitten.

Misschien dat Kontiki hier al iets van weet? Ben erg benieuwd was vroeger toch een leuke serie.

Ik kan bevestigen dat die integrale komt, maar de Franse versie bestaat uit vijf delen. Waar je die vier delen vandaan hebt, weet ik niet, maar dat zal niet kloppen. 

Link naar reactie
Gast Kontiki
58 minuten geleden, Daan zei:

Bij wie zou Chlorophyl verschijnen?

De eerste twee delen verschenen al bij Scratch Books. Op het laatste wachten we nog. Die integrale reeks beperkt zich tot de verhalen van Macherot.

Link naar reactie
1 uur terug, Kontiki zei:

Ik kan bevestigen dat die integrale komt, maar de Franse versie bestaat uit vijf delen. Waar je die vier delen vandaan hebt, weet ik niet, maar dat zal niet kloppen. 

Die Franse integrale is toch nog niet compleet? De eerste vijf delen bevattten Natasja tm nummer 16, dus er komen waarschijnlijk nog twee delen bij.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Ze verschijnen bij Dupuis.

 

Frans is inderdaad nog niet compleet. Afwachten of ze vooreerst in die taal in extra integrales worden gebundeld.

Een nieuw los album van Natasja, het vervolg van De Blauwe Sperwer, is al voorzichtig voor eind dit jaar aangekondigd.

Link naar reactie
4 uren geleden, Timhardt zei:

zou er van Piet Pienter en Bert Bibber geen integrale komen? Soms moeilijk te krijgen boekjes, slechte staat, helemaal afgerond....

Dat zijn wel erg veel delen. Een Nederlandstalige uitgever kan niet meeliften op het werk dat een Franse uitgever al gedaan heeft. En niet te vergeten: In Nederland is de strip totaal onbekend; ik weet niet hoe het tegenwoordig nog met de bekendheid in Belgie staat. 

 

IK vermoed dat een Vlaamse uitgever er dus niet al te snel aan zal beginnen.  

Link naar reactie
18 minuten geleden, Tweetie zei:

Is Piet Pienter en Bert Bibber een strip die in Vlaanderen nog bekend is bij een breed publiek? Ik zie de laatste 30 jaar alleen nog maar zwartwit uitgaven, dwz liefhebbers uitgaven. 

 

Hij was vroeger ook vooral in het Antwerpse bekend dacht ik.

Link naar reactie
Gast Kontiki

In Antwerpen en omstreken verkocht die reeks enorm goed. Tienduizenden tot honderdduizend exemplaren en meer per album. In West-Vlaanderen, waar ik vandaan kom, zijn enkel stripliefhebbers daar meer mee vertrouwd  omdat PP&BB in Antwerpse regionale kranten verscheen die niet overal werd/wordt gelezen. Ook Kari Lente was een beetje in hetzelfde bedje ziek. Die reeksen konden nooit een Suske en Wiske, De Kiekeboes of Jommeke evenaren want die reeksen stonden in kranten die in heel Vlaanderen te lezen waren.

 

Mannekesblad brengt nog steeds om de zoveel tijd herdrukken met nieuwe covers. Sinds Ben Seys de grafische vormgeving verzorgt, zijn die stukken beter van afwerking dan het amateuristisch werk dat ervoor werd gedaan. Je kon toen zelfs de pixels in het drukwerk tellen. Hij moet alleen nog leren dat een titelpagina niet pagina 3 is van een uitgave, maar wel pagina 1. Een cover wordt niet meegeteld als een pagina voor de paginering van een album.

Link naar reactie
29 minuten geleden, Kontiki zei:

In Antwerpen en omstreken verkocht die reeks enorm goed. Tienduizenden tot honderdduizend exemplaren en meer per album. In West-Vlaanderen, waar ik vandaan kom, zijn enkel stripliefhebbers daar meer mee vertrouwd  omdat PP&BB in Antwerpse regionale kranten verscheen die niet overal werd/wordt gelezen. Ook Kari Lente was een beetje in hetzelfde bedje ziek. Die reeksen konden nooit een Suske en Wiske, De Kiekeboes of Jommeke evenaren want die reeksen stonden in kranten die in heel Vlaanderen te lezen waren.

 

Mannekesblad brengt nog steeds om de zoveel tijd herdrukken met nieuwe covers. Sinds Ben Seys de grafische vormgeving verzorgt, zijn die stukken beter van afwerking dan het amateuristisch werk dat ervoor werd gedaan. Je kon toen zelfs de pixels in het drukwerk tellen. Hij moet alleen nog leren dat een titelpagina niet pagina 3 is van een uitgave, maar wel pagina 1. Een cover wordt niet meegeteld als een pagina voor de paginering van een album.

Vele titels zijn trouwens ook heel vaak herdrukt. Heb ooit de ganse reeks tweedehands gekocht en daar zaten vanalle herdrukken tussen.

Link naar reactie

Ik hou het bij de heruitgaves van Mannekensblad, mooie boekjes die niet uiteenvallen zoals die van nv de vlijt. Een eventuele PP&BB integrale laat ik links liggen.

 

Zijn zwart/wit liefhebbers uitgaven? Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat Pom niet graag had dat ze in kleur werden uitgegeven en de voorkeur gaf aan zwart/wit?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...