Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Het feit dat Blueberry uitverkocht lijkt te zijn vind ik geen goed nieuws. Als je nu achter het net vist hebben die volgende delen ook geen zin meer. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van de uitgever?

Ik heb die vandaag nog ruim zien liggen in Fnac Antwerpen en bij Mekanik. In TseTse lag vorige week ook nog een stapeltje. Van waar komt het gerucht dat die uitverkocht is?

Link naar reactie

Als een album uitverkocht is, betekent dat in de eerste plaats dat het niet meer bij de uitgeverij is te verkrijgen. Dáár is het uitverkocht. Winkels kunnen doorgaans wel een tijdje voort met hun bestelde voorraad tenzij ze weinig hebben voorbesteld of wanneer de verkoop ineens heel hard gaat. De ene winkel is voorzichtiger in het voorbestellen dan de andere.

Link naar reactie

Die Blueberry Integraal is een heel handig boek. 

Ik heb 'm al twee keer gelezen, en nu gebruik ik het als koffietafelboek. :)

 

Het geeft een extra je-ne-sais-quoi aan het intereur ;)

 

Met kleurpotloden en de kids kun je ook een extra dimensie toevoegen aan Blueberry  :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Als een album uitverkocht is, betekent dat in de eerste plaats dat het niet meer bij de uitgeverij is te verkrijgen. Dáár is het uitverkocht. Winkels kunnen doorgaans wel een tijdje voort met hun bestelde voorraad tenzij ze weinig hebben voorbesteld of wanneer de verkoop ineens heel hard gaat. De ene winkel is voorzichtiger in het voorbestellen dan de andere.

  

Het enige wat er is gezegd is dat de titel niet meer bestelbaar is bij de uitgeverij.

En het lijkt erop dat sommige SSZ's ze niet meer hebben.

  

Als ik op Stripweb ga kijken staat daar 'voorradig bij Dargaud Benelux'.

Gerucht klopt niet hoor, uitgeverij heeft zelf ook nog voorraad.

Link naar reactie

Ja, 6 x 25 maar dan heb je enkel de Charlier-Hubinon verhalen. Ik las die van na Hubinon ook graag, in tegenstelling tot sommige anderen. 

De post-Hubinon verhalen gaan vanaf dit jaar verschijnen!

 

Bundeling # 7 in het voorjaar met de tekeningen door Jijé en Lorg en vanaf verhaal 21 Jijé en Gaty.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Van Facebook geplukt (en dus ook Stripinfo): 

 

Arboris: Jerry Spring en Sophie

Arboris heeft een persbericht de wereld ingestuurd om te laten weten dat ze ook Jerry Spring en Sophie gaan uitbrengen in de collectie: Klassiekers gebundeld!

"Arboris is anderhalf jaar geleden gestart met een prachtige nieuwe collectie: Klassiekers gebundeld! Daarin zijn inmiddels de series Baard en Kale, De Beverpatroelje, Guus Slim en Tanguy en Laverdure opgenomen. Vol trots kunnen we nu aankondigen dat de reeks klassiekers zal worden uitgebreid met twee nieuwe series: Jerry Spring en Sophie! De eerste delen van deze reeksen zullen al in het tweede kwartaal van dit jaar verschijnen!

Lees meer op http://stripinfo.be/forum.php?thread=13030&page=1#post90055

 

edit: net gezien dat het hier al in de 'vers aangekondigd' staat. 

 

Jerry-Spring-1-voorl-cover.jpg

 

Sophie-1-voorl-cover.jpg

Link naar reactie

Nu nog wachten op Natasja, Yoko Tsuno, Rik Ringers, Luc Oriënt (o.a). Zeker de uitgave van Yoko Tsuno is de moeite waard (ik zelf heb de duitse uitgave). Duitsland kent sowieso prachtige uitgaven. 

Van Yoko vind ik het jammer dat er ook was begonnen met thematische bundelingen ipv chronologisch.

Link naar reactie

Integrales koop ik in de eerste plaats voor de bonuspagina's. Het hoe en waarom, anekdotes en stripgeschiedenis die erin voorkomen, extra artwork ook en nooit eerder gepubliceerde illustraties, covers, kortverhalen,...

Maar als bovendien de lettering en vertaling wordt opgefrist, de kleuren ook, de originele pagina's opnieuw worden ingescand voor een scherper resultaat, dan vind ik die als ultieme publicatie ook een aanwinst.

Daarom dat ik uitkijk naar de Robbedoes-verhalen van Franquin die in de komende maanden opnieuw in gebundelde vorm verschijnen bij Dupuis. Je moet die dan van inkleuring alleen al eens leggen naast de oorspronkelijke versies. De lettering heb ik ook altijd slordig gevonden.

Link naar reactie

Ik had ook liever de gewone, complete integrales gehad dan deze vorm (en dan nog graag ook de verhalen van alle andere Robbedoes-tekenaars). Maar die albums van Franquin die het meest recent bij Dupuis in het Frans verschenen, komen in het Frans terug in een compleet gerestylde versie die aansluit bij al hun huidige integrales, zoals Johan en Pirrewiet en Guus Slim.

Link naar reactie

Tja, bij Franquin overheerst de commerciële gedachte sterker dan bij andere integrales, heb ik de indruk. 

 

Ik begrijp ook niet goed de thematische integrales, het is de reden waarom ik Baard en Kale niet volg in die vorm. Vanmorgen begonnen in Blueberry en die dossierpagina's zijn inderdaad om te smullen. Je leest die verhalen plots toch met een heel andere blik.

Link naar reactie

Het zijn 2 albums per bundel. Afgaande op het Franse voorbeeld dat voor een krant was gefabriceerd, wordt dit de samenstelling:

 

Deel 1: Er Is een Tovenaar in Rommelgem + Robbedoes en de Erfgenamen + 10 achtergrondpagina's
Deel 2: De Roof van de Marsupilami + De Hoorn van de Neushoorn + 8 achtergrondpagina's
Deel 3: De Dictator en de Paddenstoel + Pas Op, Kwabbernoot! + 8 achtergrondpagina's
Deel 4: Het Schuilhol van het Zeemonster + Het Masker der Stilte + 8 achtergrondpagina's
Deel 5: De Gorilla Heeft het Gedaan + Een Rustige Vakantie + Het Nest van de Marsupilami's + Boeven op de Kermis + 10 achtergrondpagina's
Deel 6: De Bezoeker uit de Oertijd + De Graaf Is Verstrooid + De Gevangene van Boeddha + 9 achtergrondpagina's
Deel 7: "Z" van Zwendel + De Schaduw van "Z" + 8 achtergrondpagina's
Deel 8: QRN op Bretzelburg + Hommeles in Rommelgem + 8 achtergrondpagina's
Deel 9: De Tank + Robbedoes en het Geprefabriceerde Huis + De Erfenis + Radar de Robot + Robbedoes en de Plannen van de Robot + Robbedoes, Bokser + 9 achtergrondpagina's
Deel 10: Robbedoes te Paard + Robbedoes bij de Pygmeeën + De Zwarte Hoeden + Mysterie aan de Grens + De Super Quick + Robbedoes en de Sifon + Robbedoes en de Telegeleide Rolschaatsen + De Kreeft + Robbedoes en de Bobbelmannen + 13 achtergrondpagina's
Deel 11: Tembo Taboe + De Miniatuurtjes + Bravo Brothers + De Marsupilami Zet de Stad op Stelten + Laat de Roodborstjes met Rust + Kerstmis voor een Herrieschopper + vijf gags met de Marsupilami + 25 achtergrondpagina's

Link naar reactie

Tja, bij Franquin overheerst de commerciële gedachte sterker dan bij andere integrales, heb ik de indruk. 

 

Ik begrijp ook niet goed de thematische integrales, het is de reden waarom ik Baard en Kale niet volg in die vorm. Vanmorgen begonnen in Blueberry en die dossierpagina's zijn inderdaad om te smullen. Je leest die verhalen plots toch met een heel andere blik.

Idem, bovendien was er bij Baard en Kale helemaal geen reden om deel 2 voor deel 3 uit te geven.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...