Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

3 minuten geleden, JPAR zei:

Ik weet het niet. Ik denk dat er best een hoop hem niet kopen omdat het ze niet aanspreekt en het erg veel geld is. Dat kunnen ze ook maar een keer uitgeven.

 

Maar jij kunt het wel vergelijken met de verkoop van andere delen natuurlijk.

Ik zal niet ontkennen dat ik met mijn eerste uitzet ook iets behoudener ga inkopen. We zullen zien...

Link naar reactie
1 minuut geleden, JPAR zei:

Lijkt me verstandig. Ik weet niet of Arboris ook een regeling heeft dat je kunt retourneren?

Oh, als dat waar zou zijn, zou een stripwinkel zowaar geld verdienen. Helaas, al wat de stripwinkel inkoopt en over houdt mag hij bij z'n permanente collectie voegen. Alleen Ballon Media heeft een recht van retour optie voor bepaalde titels...

Link naar reactie
21 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Oh, als dat waar zou zijn, zou een stripwinkel zowaar geld verdienen. Helaas, al wat de stripwinkel inkoopt en over houdt mag hij bij z'n permanente collectie voegen. Alleen Ballon Media heeft een recht van retour optie voor bepaalde titels...

Ik weet dat Ballon dat doet. Wist niet of anderen zoiets ook bieden.

Link naar reactie
14 minuten geleden, Daan zei:

Als ze dit draadje kunnen vinden... Dan weten ze dat je had kunnen weten dat de prijs niet goed was en dan hoeven ze niet te leveren. Tenminste, zo een regel geldt wel in Nederland.

Mijn naam is Haas (in het echte leven), en niet Hamirubi.

 

Enkele jaren terug was er een precedent: was dat ook bij Standaard Boekhandel?

Kan iemand zich dat herinneren?

Link naar reactie
20 minuten geleden, Daan zei:

Als ze dit draadje kunnen vinden... Dan weten ze dat je had kunnen weten dat de prijs niet goed was en dan hoeven ze niet te leveren. Tenminste, zo een regel geldt wel in Nederland.

Dan moeten ze wel kunnen bewijzen dat degene die bestelt dit ook heeft gelezen. Lijkt me in dit geval onmogelijk. Alle voorgaande delen koop je ook voor deze prijs.

Link naar reactie
25 minuten geleden, Waakwater zei:

Als je kijkt op de referentie: www.boek.be zie je dat dat de normale prijs is. Waar halen jullie die andere prijs vandaan? Ook Bol verkoopt deze boeken voor bijna 28 euro. Ik zie geen fouten.

image.thumb.png.669f9c1281c2248ed468a366bd06381b.png

 

Nu, ze markeren het bij Standaard als een promo prijs. Die is in lijn met de andere produkten. Volgens de Belgische wetgeving moeten ze dan uitleveren.

 

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Waakwater zei:

Als je kijkt op de referentie: www.boek.be zie je dat dat de normale prijs is. Waar halen jullie die andere prijs vandaan? Ook Bol verkoopt deze boeken voor bijna 28 euro. Ik zie geen fouten.

Bij bol en anderen is het ondertussen 59 en 79 euro. En als de prijs een overduidelijke fout is dan hoeven ze niet te leveren. We zijn niet in de US. ;)

Link naar reactie
1 uur terug, Zwendel zei:

Bij bol en anderen is het ondertussen 59 en 79 euro. En als de prijs een overduidelijke fout is dan hoeven ze niet te leveren. We zijn niet in de US. ;)

Zo evident is het niet. De geafficheerde prijs is bindend, in de veronderstelling dat de klant redelijkerwijs kan vermoeden dat het niet om een foutieve prijsopgave gaat. Afgaande op de prijs van de vorige delen in deze reeks kun je als klant 'eenvoudig' je recht halen, redelijkerwijs kun je niet vermoeden dat deze uitgave twee keer zo hoog is geprijsd. Met eenvoudig tussen aanhalingstekens, want wie gaat er voor een paar tientjes een zaak aanspannen? Anderzijds: waarom zou SB voor een paar tientjes reputatieschade willen oplopen? Die leveren dus gewoon voor die prijs.

 

Blijft de vraag: ik meende ooit te hebben gelezen dat je in België niet met verlies mag verkopen...

Link naar reactie
20 minuten geleden, Ambreville zei:

Zowiezo is de sprong vanuit Arboris overdreven. Dat is op het laatst nog even cashen.

 

Ik denk niet dat je met die archeologische vondsten kunt cashen

 

17622151_10154440163548671_877640383_o.j

 

Ik vind het prachtig hoor, maar hoeveel belangstelling bestaat daarvoor? Ze hadden het ook niet kunnen uitgeven, zakelijk waarschijnlijk een stuk verstandiger. Dat ze het toch doen wijst ook wel op een liefhebbershart. 

Link naar reactie
4 uren geleden, milou zei:

Prijs bij Standaard inmiddels aangepast naar 50 euro. In Nederland 60 euro. Laat maar zitten dus. 

Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen met de bestellingen.

In hun verkoopsvoorwaarden staat duidelijk bij punt 7. 'Voor een bestelling via de website geldt steeds de prijs die van toepassing is op het moment van de bestelling.' Wat oorspronkelijk dus geen 50 euro was.

 

Link naar reactie
5 uren geleden, milou zei:

Prijs bij Standaard inmiddels aangepast naar 50 euro. In Nederland 60 euro. Laat maar zitten dus. 

Bij stripweb 47 euro, bij bol 59 euro. Hallo vaste boekenprijs.

 

Ik heb bij bol besteld, benieuwd wat ik ga moeten betalen als Belgische klant.

Nog altijd niets ontvangen, wat raar is bij bol. Normaal leveren ze stipt.

Link naar reactie
6 minutes ago, Zwendel said:

Bij stripweb 47 euro, bij bol 59 euro. Hallo vaste boekenprijs.

Dat is correct: de winkel mag tot 10% korting op de aanbevolen winkelprijs geven aan klanten, en hij mag zo veel vragen als hij wil.

Dus beide prijzen zijn correct.

De vaste boekenprijs verhindert wel dat ketens en warenhuizen stunten met nog grotere kortingen.

Overigens vind ik wel dat de vaste boekenprijs veel te laat is gekomen. Het dient om de onafhankelijke boekhandel te beschermen, maar dat kalf is al lang verdronken.

Het lijkt erop dat ze de grote jongens eerste de kleine hebben laten kapotconcurreren, en toen de vaste boekenprijs hebben ingesteld om hun winsten en hun monpolies te beveiligen.

 

Link naar reactie
Op 25/9/2020 om 20:32, Peter Motte zei:

Dat is correct: de winkel mag tot 10% korting op de aanbevolen winkelprijs geven aan klanten, en hij mag zo veel vragen als hij wil.

 

In Nederland geldt het volgende, althans volgens bookspot.nl:

 

Korting voor grote hoeveelheden

 

Wil je meer dan 2 exemplaren van één boek bestellen? Dan kun je helaas geen gebruik maken van onze VIP korting. Dit heeft te maken met de regels uit de Wet op de vaste boekenprijs.

 

Wél mogen we je, ook volgens de wet, maximaal 5% korting op de vaste boekenprijs geven als je meer dan 10 exemplaren koopt. Dat wordt zelfs 10% korting als je meer dan 30 dezelfde exemplaren tegen de vaste boekenprijs wilt bestellen. Wil je meer dan 100 exemplaren kopen, dan kunnen we je helemaal een mooi aanbod doen.

 

Voor boeken waarvan de vaste boekenprijs is opgeheven en voor andere producten gelden deze regels niet. Ook in dat geval kun je contact met ons opnemen. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...