Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

11 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Ok ik kwam alleen de z/w versies tegen.

Zelf samenstellen kan maar waarom het warm water opnieuw uitvinden? En verwacht men bij integrales juist geen opgefriste inkleuringen, vertalingen, extras ed? Nuchter bekeken is zelf samenstellen duurder dan een bestaande versie vertalen. En dan moet er natuurlijke interesse zijn van meer dan 20 mensen. En naar die cijfers hebben wij het gissen.

 

Nu ja er zijn nog heel veel potentiele integrales en nog vele jaren te gaan. Uitgaves spreiden is beter dan alles ineens op de markt storten. Die dingen zijn duur en klanten hebben geen oneindig diepe zakken.

Misschien? Maar dan laat je alles wel afhangen van de Franse markt. Wat daar populair is is dat niet per se hier ook en andersom. 

 

Dat er zat in integrales uit te geven is staat buiten kijf. Ik geef trouwens liever 30 euro uit aan een mooie integrale met 4 of 5 albums erin dan aan 3 sc.

Link naar reactie
2 uren geleden, JPAR zei:

Misschien? Maar dan laat je alles wel afhangen van de Franse markt. Wat daar populair is is dat niet per se hier ook en andersom. 

 

Dat er zat in integrales uit te geven is staat buiten kijf. Ik geef trouwens liever 30 euro uit aan een mooie integrale met 4 of 5 albums erin dan aan 3 sc.

 

Idd maar zijn reeksen zoals Bob Morane en Blocks wel zo populair hier? Daar hebben we het gissen naar.

 

Ik geef ook liever 30 aan n mooie integrale maar ik ga er wel geen 30 kopen net zomin als ik 150 sc zal kopen op 1 jaar.

Link naar reactie
12 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Iemand al de integrales van Roodbaard gelezen? Ik zit nu aan deel 5 en raak steeds moeilijker door de dossiers: een droge opdreuning van zaken zonder nergens echt iets over te zeggen met veel van de hak op de tak springen. Gelukkig zijn de verhalen nog zo goed als ik mij herinner.

Roodbaard is geweldig goed.

 

Ik heb nog nooit die dossiers in de integrale reeksen echt gelezen. Hoogstens wat doorbladerd. Van mij mogen die bomen blijven staan.

Link naar reactie
Op 26/12/2020 om 22:21, JPAR zei:

Misschien? Maar dan laat je alles wel afhangen van de Franse markt. Wat daar populair is is dat niet per se hier ook en andersom. 

 

Dat er zat in integrales uit te geven is staat buiten kijf. Ik geef trouwens liever 30 euro uit aan een mooie integrale met 4 of 5 albums erin dan aan 3 sc.

Helemaal mee eens. 

Link naar reactie
Op 27/12/2020 om 00:45, Lamme Goedzak zei:

Iemand al de integrales van Roodbaard gelezen? Ik zit nu aan deel 5 en raak steeds moeilijker door de dossiers: een droge opdreuning van zaken zonder nergens echt iets over te zeggen met veel van de hak op de tak springen. Gelukkig zijn de verhalen nog zo goed als ik mij herinner.

De dossiers zijn ironisch genoeg vaak een argument om de integralen te kopen, maar in dit geval zijn ze inderdaad niet sterk. 

Link naar reactie
16 uren geleden, Ambreville zei:

Net de Malefosse-integrale van Daedalus gelezen. Topreeks, maar de integrale heeft geen bal meerwaarde tov de losse delen. Geen dossier, cava nog, maar de covers zijn er uitgelaten en vervangen door steriele tussenbladen. Als je nog twijfelt, ga dan zeker voor de losse delen.

Ik begrijp eerlijk gezegd helemaal niet waarom je op losse delen gaat wachten, als je direct de integrale kan kopen. Volgens mij is die integrale nog goedkoper als de losse delen??????

Link naar reactie
1 uur geleden, De Hollander zei:

Ik begrijp eerlijk gezegd helemaal niet waarom je op losse delen gaat wachten, als je direct de integrale kan kopen. Volgens mij is die integrale nog goedkoper als de losse delen??????

Omdat de integrale geen covers heeft. Ik had gehoopt op een kwaliteitsuitgave, niet een integrale van de Aldi met als belangrijkste argument dat hij goedkoper is. Noem die dingen dan verzameling of zo als je zelfs een album er niet compleet in kunt stoppen.

 

 

 

Link naar reactie

Dit brengt voor mij dan weer een ander punt naar boven. Een tempo van één deel per kwartaal vind ik nogal hoog. Als je slechts enkele reeksen volgt valt dat nog mee, maar ik denk dat het gros van het publiek dat deze boeken koopt, dat doet met verschillende reeksen. 

 

Aan de andere kant kun je dan argumenteren dat, als het uitgavetempo te laag ligt, dat potentiële klanten tegenhoudt. 

Link naar reactie
1 uur terug, Gilles zei:

Dit brengt voor mij dan weer een ander punt naar boven. Een tempo van één deel per kwartaal vind ik nogal hoog. Als je slechts enkele reeksen volgt valt dat nog mee, maar ik denk dat het gros van het publiek dat deze boeken koopt, dat doet met verschillende reeksen. 

 

Aan de andere kant kun je dan argumenteren dat, als het uitgavetempo te laag ligt, dat potentiële klanten tegenhoudt. 

Op zich vind ik het wel fijn. Kun je meteen door.

Link naar reactie

Het hangt ook van de vertaling af. Bij Saga is het soms prima en soms niet te volgen. Bijvoorbeeld Lance Crow Dog integraal. Die verkoop ik weer door de vertaling. Die vind ik te veel naar de Belgische kant van het spectrum doorslaan. Waarom niet een goede mix tussen Belgisch en Nederlands Nederlands?

Link naar reactie
2 minuten geleden, mister o zei:

Hoeveel delen worden dat?

 

Bron: Instagram Stripspeciaalzaak.be:

 

Deel 1 verschijnt in juni, deel 2 in september en deel 3 eind november. Vanaf 2022 zullen er jaarlijks vier delen gepubliceerd worden.

Het volledige binnenwerk van 212 pagina's is in kleur, met telkens een achtergronddossier van 16 pagina's , geschreven door Ronald Grossey, de schrijver van het boek over Studio Vandersteen. Vooreerst wordt de lange Willy Vandersteen-periode (65 verhalen) gebundeld met maar liefst 7 verhalen per integraal. In de laatste 2 integralen van deze periode, die in 2023 zullen verschijnen, staan telkens 6 verhalen met in de laatste al de eerste 3 verhalen door tekenaar Ron van Riet. Wie goed kan rekenen, weet nu dat er van deze periode 10 delen zullen verschijnen. Deel 9 zal 182 pagina's tellen en deel 10 190. Na deze periode volgen de resterende verhalen van tekenaar Ron van Riet (33 verhalen in totaal, waarvan de eerste 3 al in deel 10 zullen staan). Van elk deel zal ook een luxe-editie verschijnen met een door Ron van Riet getekende en gesigneerde prent.

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Dutch Lines zei:

 

Bron: Instagram Stripspeciaalzaak.be:

 

Deel 1 verschijnt in juni, deel 2 in september en deel 3 eind november. Vanaf 2022 zullen er jaarlijks vier delen gepubliceerd worden.

Het volledige binnenwerk van 212 pagina's is in kleur, met telkens een achtergronddossier van 16 pagina's , geschreven door Ronald Grossey, de schrijver van het boek over Studio Vandersteen. Vooreerst wordt de lange Willy Vandersteen-periode (65 verhalen) gebundeld met maar liefst 7 verhalen per integraal. In de laatste 2 integralen van deze periode, die in 2023 zullen verschijnen, staan telkens 6 verhalen met in de laatste al de eerste 3 verhalen door tekenaar Ron van Riet. Wie goed kan rekenen, weet nu dat er van deze periode 10 delen zullen verschijnen. Deel 9 zal 182 pagina's tellen en deel 10 190. Na deze periode volgen de resterende verhalen van tekenaar Ron van Riet (33 verhalen in totaal, waarvan de eerste 3 al in deel 10 zullen staan). Van elk deel zal ook een luxe-editie verschijnen met een door Ron van Riet getekende en gesigneerde prent.

 

 Dank je.

Link naar reactie
Op 30/12/2020 om 15:22, cinco zei:

Ik heb daar indertijd verschillende albums van gelezen, maar ik heb ze nooit gehad.

Ik was vooral liefhebber van de periode toen Bédu tekende.

 

afbeelding.thumb.png.4c705cc5bcd6452988522aea51ebdb3e.png

 

Ja, dat zijn ook mijn favorieten. Hij gaf Clifton net dat extraatje schwung mee, wat ik bij Turk toch wat mis. 

 

Wat het verhaal betreft, vond ik de twee eerste delen van de doorstart ook zeker voldoende fris. Ik hoop dat Zidrou en Turk nog een derde deel zullen maken, anders zullen die integrales van de eerdere albums er wellicht ook niet meteen aan komen? 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Marinelli zei:

 

Ja, dat zijn ook mijn favorieten. Hij gaf Clifton net dat extraatje schwung mee, wat ik bij Turk toch wat mis. 

 

Wat het verhaal betreft, vond ik de twee eerste delen van de doorstart ook zeker voldoende fris. Ik hoop dat Zidrou en Turk nog een derde deel zullen maken, anders zullen die integrales van de eerdere albums er wellicht ook niet meteen aan komen? 

 

De stijl van Turk werkt uitstekend voor zuiver humoristische reeksen met korte gagverhalen zoals Leonardo en Robin Hoed.

Voor een reeks zoals Clifton waar naast humor ook mysterie en spanning deel vormen van de ingrediënten voegde Bédu toch een duidelijke meerwaarde toe op visueel vlak.

 

afbeelding.thumb.png.cd6285933e65c7eb1ade7ef07d878b00.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...