Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

1 uur terug, Gilles zei:

 

De integraal heb ik zelf (nog) niet in handen, maar de vraag die je moet stellen is of die reeks kent of nog wil lezen. Persoonlijk vind ik Robert en Bertrand een van de beste reeksen die Vandersteen ooit heeft gemaakt. Misschien wel de beste als je enkel naar de verhalen van Vandersteen zelf kijkt. 

 

Ik heb ze allemaal in eerste druk maar koop de integrale editie sowieso nog. De extra's en de hardcover maken het voor mij de moeite waard om te "double dippen".


uiteraard is de reeks mij bekend. Heb het niet compleet maar zeker wat albums in de kast staan en die vind ik reuze interessant en boeiend. Maar zo’n integrale reeks tikt wel aan (voor mijn portemonnee dan). Vandaar de vraag. Bedankt!

Link naar reactie

Bron : www.stripspeciaalzaak.be

 

Virtuele Chlorophyl-integrale door Walli, Bob De Groot en Bom

 

Zlatna Serija, een Kroatische fan van het werk van Raymond Macherot, werkte al enkele maanden aan een meer dan 300 pagina's tellende, Franstalige integrale van alle Chlorophyl-verhalen door tekenaar Walli op scenario van Bob De Groot en Bom die enkele van de opvolgers van Macherot zijn voor de reeks Chlorophyl. Antoine de Filippis hielp mee aan de lay-out en Attila Juhas restaureerde alle pagina's, inclusief de eerste pagina's van het onafgewerkte, laatste verhaal dat op het in album onuitgegeven De Helse Reis moest volgen. Waar nodig werd een nieuwe inkleuring verzorgd.

Het gaat om dertien korte en lange verhalen en twee parodieën van elk twee pagina's. Het aansluitende dossier over Walli's carrière raakte in januari 2021 afgewerkt met de volle medewerking van de tekenaar Walli en het bevat een interview met de tekenaar. Daaruit leren we onder meer dat Walli en Bom even een project hadden om een Kuifje zonder Kuifje te maken, hoe de reeks Chlorophyl bruusk werd gestopt, hoe hij het personage Anthraciet terug in de reeks kon brengen en dat er een volledig afgewerkt verhaal (Mein K...) van de reeks Gil Sinclair bestaat, maar nooit als album is uitgegeven. Walli was zodanig enthousiast over dit fanproject dat hij het team ook hielp om teksten te redigeren voor weetjes tussen de verhalen. De afwerking kon Walli helaas niet meer onder ogen zien. Hij overleed op 23 juni 2021.

Dit gezegd zijnde: deze integrale bestaat helemaal niet, of toch niet op papier of als een aan te schaffen album. Het is louter een belangeloos fanproject zonder winstoogmerk dat enkel als een digitale vorm bestaat. De samenstellers hopen hiermee dat uitgeverij Le Lombard gevolg zou geven aan de oproep om er werkelijk een album van te maken. Zlatan Serija stelde het teamwerk als hommage aan Walli ter beschikking om het online te kunnen lezen. Downloaden is niet mogelijk omdat de rechten op Chlorophyl bij Le Lombard rusten. Serija bood alle gerestaureerde werk gratis aan de uitgeverij aan, maar Le Lombard houdt de heruitgave van Chlorophyl enkel bij de drie integrales van de door Macherot getekende verhalen die in vertaling bij Scratch Books verschenen. De tientallen verhalen van Macherots opvolgers, waarvan redelijk wat nooit in album is uitgegeven of zelfs nooit in het Nederlands is vertaald, blijft daardoor beperkt tot de eerder uitgegeven losse albums en jaargangen van het weekblad Kuifje.

chlorophylle.png

Link naar reactie
11 uren geleden, Ambreville zei:

Wat geduld hebben tot alle pagina's geladen zijn. Dan de optie print all pages gebruiken en de save to pdf printer.

 

Heb het ook zonet gedaan.  Heel mooi resultaat alvast. Wat liefhebbers toch allemaal kunnen doen.

Ook al zijn die van Macherot beter van verhalen, met de verhalen van Walli ben ik opgegroeid toen ik Kuifje in de jaren 80 las en er altijd veel van genoten. Walli zelf ook maar 1 ontmoet op een signeersessie (Gil St-Clair was toen net uit).

Link naar reactie

Knap gedaan die Chlorophylle uitgave, ook al is het niet iets dat ik zou kopen/lezen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 26/6/2021 om 10:35, DeRillendeRots zei:

Vraagje aan de eigenaren van de inmiddels verschenen Robert en Bertrand Integraal. Is het de moeite waard? 

Ondanks dat ik alle originele albums van Robert en Bertrand (meeste in 1e druk) in de kast heb staan, heb ik de integrale toch aangeschaft. Het is mooie uitgave, met een interessant dossier (had van mij zelfs nog iets uitgebreider gemogen) en de eerste 7 albums. Drukwerk ziet er keurig verzorgd uit. Kleuren ogen fris, maar stralen toch de nostalgie van de originele albums uit. Ik vind deze integrale een aanrader, zeker voor mensen die de reeks nog niet kennen of nog maar weinig originele R&B-albums hebben. 

Link naar reactie
7 uren geleden, SAVANTAS zei:

Ik vind deze integrale een aanrader, zeker voor mensen die de reeks nog niet kennen of nog maar weinig originele R&B-albums hebben. 


Ik sluit me hier graag bij aan. Ik had nog maar weinig originele R&B-albums dus deze integrale was voor mij een uitkomst. Ook de eerste verhalen van deze reeks zitten prima in elkaar, de tekeningen zijn degelijk vakwerk met af en toe mooie uitschieters. Ja, een absolute aanrader.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

De mijne pas afgehaald, het valt me op dat hij een groter formaat heeft dan de strips. dat is wel leuk. En morgen er mee naar Ron Van Riet.

Het grotere formaat is inderdaad wel een mooie extra.

Signeert Van Riet morgen bij bibliotheek Permeke? 

Link naar reactie
3 uren geleden, Ambreville zei:

De mijne pas afgehaald, het valt me op dat hij een groter formaat heeft dan de strips. dat is wel leuk. En morgen er mee naar Ron Van Riet.

 

 

Naar een signeersessie of maakt hij ook tekeningen op bestelling? 

 

Ik zou wel een A3 van hem willen kopen als het in m'n budget valt. 

Link naar reactie
1 uur terug, Gilles zei:

 
 

Naar een signeersessie of maakt hij ook tekeningen op bestelling? 

 

Ik zou wel een A3 van hem willen kopen als het in m'n budget valt. 

Hij signeert morgen bij Expo . 

Maar hij maakt effectief wel commissies op aanvraag. Prijzen vraag je best zelf, maar ik zou ze aan de lage kant van het spectrum noemen.

 

 

 

Link naar reactie

Sowieso vallen ze momenteel wat uit mijn budget, maar ik twijfel wat over de R&B integrales.  Ongetwijfeld de moeite, maar ik ben grote fan van de vaak mooie covertekeningen die bij de albums horen.  En die ontbreken in de bundeling, dat vind ik toch een gemis.  Ok, ze staan afgebeeld, maar wel heel klein.  Dus bij mij is 't wat in dubio.  Wat doe ik dan ook met de (niet complete) verzameling die ik al heb?  Twijfel, twijfel.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Bron : 't Vlaams Stripcentrum 

 

Met veel plezier en enthousiasme stellen we jullie het eerste album in onze gloednieuwe Erfgoedreeks voor: Wrill de Vos - Integraal.

Wrill de Vos werd in 1942 bedacht door de schrijfster Madeleine Charlier. De tekenaar Albert Fromenteau kreeg de opdracht om er illustraties bij te verzinnen.

Omdat we het strip-oeuvre, dat Albert Fromenteau rond het figuurtje Wrill bijeen tekende, belangrijk genoeg vonden om het opnieuw uit te geven doen we voor onze leden een actie op de eerste 100 exemplaren.

Leden met een geldige strippas kunnen vanaf vandaag, via de website, op deze integrale intekenen aan €26,25.

Niet-leden kunnen aan deze actie meedoen vanaf 1 augustus.

Als de eerste 100 reservaties binnen zijn dan kan er vooruitbesteld worden aan het normale tarief.

Verkoopprijs: 35 EUR

Prijs leden: 28 EUR

(her-)Ontdek in deze integrale, met een 9 pagina's dossier, Wrill de Vos en Albert Fromenteau.

OPGELET: Deze pre-order actie is momenteel enkel voor onze leden! Vanaf 1 augustus kan iedereen op onze website bestellen!

Verschijnt in oktober 2021!

wrill1.jpg

wrill2.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Bron : www.stripspeciaalzaak.be

 

Centauren integraal bij Saga Uitgaven

 

In juni publiceerde Saga Uitgaven een eerste integrale van De Minivrouwtjes en in november staat De Minimensjes integraal 11 gepland. Daarna moet van beide reeksen nog één deel verschijnen en dan zijn die integrale reeksen voltooid. Intussen liet Saga Uitgaven het oog vallen op een andere reeks van Pierre Seron: Centauren. De uitgeverij verkreeg het recht om de complete reeks in twee integrales uit te geven, deel 1 zal in de loop van volgend jaar verschijnen.

Centauren liep van 1977 tot 1986 in het weekblad Robbedoes en voert daarin Aurora en Ulysses op, twee onsterfelijke, jonge centauren van de berg Olympus. Ze schenden een verbod van Zeus en gaan door de poort die de godenwereld met de wereld van de sterfelijken verbindt. Elke keer ze opnieuw door de her en der opduikende poort draven, komen ze in een ander tijdperk terecht in plaats van hun thuis, van ons heden en de middeleeuwen over de Amerikaanse Burgeroorlog tot bij de Amazones. Elke keer kijken de mensen op van deze half mensen, half paarden.

 

Centauren verscheen in de beste grafische periode van Pierre Seron, voor enkele verhalen bijgestaan door scenarist Stephen Desberg. Ze maakten vier albums die bij Dupuis verschenen. In het Frans kwamen er bij Jourdan en Soleil twee albums bij waarin één lang en twee korte verhalen gebundeld werden. Deze zijn niet in een Nederlandstalig album verschenen, maar wel in Robbedoes. Voor het laatste Franstalige album in 1989 tekende Seron nog een gloednieuw, korter verhaal waarin hij zijn centauren en de minimensjes samenbracht. Dit album is nooit in het Nederlands te lezen geweest. Seron bracht zijn personages uit beide reeksen ook al samen in het De Minimensjes-album De Goudmijn, deel 24 in de reguliere albumreeks en gebundeld in De Minimensjes integraal 7. 

Omdat er van Centauren nog geen integrale bestaat in het Frans, of gelijk welke andere taal, stelt Saga Uitgaven de inhoud zelf samen in samenwerking met de weduwe van Seron. Per deel zullen tientallen bonuspagina's opgenomen worden met niet eerder in album opgenomen beeldmateriaal: reproducties van originelen, hertekende covers voor buitenlandse uitgaven, promotiemateriaal uit het weekblad Spirou, covers van het weekblad Robbedoes, alle bestaande albumcovers, noem maar op.

 

Centauren was Serons favoriete reeks die hij in de jaren 1980 moest stopzetten na de overname van Dupuis door een investeringsholding. Uit besparingen werden minder goed lopende reeksen de kop omgedraaid, tot grote spijt van Seron.

Na Sammy is Centauren voor Saga Uitgaven al de tweede integrale reeks die oorspronkelijk bij Dupuis verscheen waarvoor het zelf verantwoordelijk is voor de complete inhoud.

 

 

 

 

Centauren_0.jpeg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 7/2/2021 at 1:22 AM, SAVANTAS said:

Ondanks dat ik alle originele albums van Robert en Bertrand (meeste in 1e druk) in de kast heb staan, heb ik de integrale toch aangeschaft. Het is mooie uitgave, met een interessant dossier (had van mij zelfs nog iets uitgebreider gemogen) en de eerste 7 albums. Drukwerk ziet er keurig verzorgd uit. Kleuren ogen fris, maar stralen toch de nostalgie van de originele albums uit. Ik vind deze integrale een aanrader, zeker voor mensen die de reeks nog niet kennen of nog maar weinig originele R&B-albums hebben. 

+2 inmiddels . 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...