Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Integrales

Recommended Posts

On 4/25/2018 at 11:26 PM, darthfrysk said:

Ravian = niet alles toendertijd gelezen. Zag de integralen als een manier om te beginnen

Gisteren de film nog eens gezien. Het blijft goed. Star Wars daarentegen, dat is verleden tijd. De fantasie van de makers van SW is volledig opgedroogd. In Valerian spatten de fantasie van het scherm.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎16‎-‎4‎-‎2018 om 17:54, Fonske zei:

Nog wat wensen wat mij betreft wat als Integrale reeks uitgegeven zou mogen worden:

Arad en Maya - Jan Steeman

Aram - Piet Wijn

Buddy Longway - Derib

Jonathan - Cosey

Sjors en Sjimmie - Jan Steeman

Sliert, De - Roba

Snoesje - Macherot

Zijn mooie afgeronde reeksen lijkt mij.

Het lijkt mij best leuk om de lijst te laten groeien met andere suggesties van mede repers,

zodat we een leuke mengeling krijgen. Desnoods met een soort puntentelling welke het meest

geliefd is, een soort voorkeurslijstje.

Onderstaande strips zou ik heel graag als integrale uitgave zien verschijnen:

Baron van Tast

Cat Banda

Joris PK

Professor Palmboom (ooit aangekondigd maar nooit verschenen)

Willem Peper

Sam Pezzo

Frank Cappa

Belangrijkste reden voor mij om een integrale aan te schaffen is de chronologie en volledigheid (ook niet eerder in albumvorm gepubliceerde verhalen zijn opgenomen) van betreffende uitgaven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dan ook maar eens mijn integralen doornemen.

Kinderen van de salamander

Reuze fan van duo Renaud/Dufaux en dit is een geweldige trilogie, het was mijn eerste integrale, mooi in 1 boek en extra het niet in NL verschenen laatste deel.

PI van Hollywood van Berthet

Ik ben fan van Berthet, maar om een of andere reden vond ik deze minder, maar dit was mooie gelegenheid alle verhalen in 1 keer aan te schaffen.

Bernard Prince

Mooie grote uitgaven, dat wel, goede serie ook, maar was eigenlijk niet nodig, ik heb de serie al in sc, maar was een van de eerdere integrales en heb me wat laten opjutten denk ik 😅

Roodbaard

Min of meer begonnen om nostalgische reeks  mooi in de kast te hebben, maar nu al spijt, voegt weinig toe en laatste delen met andere tekenaars zwak.....zonde van het geld eigenlijk voor mij.....

Baard en Kale

Legendarische reeks en groot Will fan....nostalgie en extras maken de koop. 

Frommeltje en Voila

in mijn gedachten een prachtreeks en nu als 1 integrale met laatste niet in NL verschenen verhaal.

Chlorophyl

Voor mij de all time top serie in strips van de grootmeester Macherot......mooie bijlages, kan niet wachten op deel 3.

Damocles

Sterke serie met de twee laatste niet in NL verschenen delen. De reden van aankoop.

Van alle integralen die ik heb gekocht, had ik de softcovers al, die er waren van de reeks.

Strips ontdekken als integrales doe ik niet, als die oude series interessant voor mij waren had ik ze al eerder eens (deels) aangeschaft. Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat men strips als Roodbaard Blueberry Baard/kale Chlorophyl Jommeke Smurfen etc niet kent en dan zomaar ter kennismaking een reeks integrales opstart van zeer veel delen voor veel geld vanuit het niks.

Van veel integrales, die ik niet koop, heb ik ook al boeken, maar zie ik het nut niet om ze in integrales te kopen. Eerlijk gezegd vind ik ze ook niet zo mooi in de kast, zoals eerder uitgesproken hou ik van de echte oude originele uitgaven....integrales zijn erg klinisch (naast moeizaam formaat om te lezen), niet echt stripboeken.....haha....shoot me😅.....

Maar ik ben toch grotendeels blij met mijn diverse integrales.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zou ook wel belangstelling hebben voor een integrale uitgave van Toenga door Aidans. Vooral de eerste helft van de verhalen vind ik de moeite waard. Later gleed het wat af, inclusief het tekenwerk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, Lecram zei:

Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat men strips als Roodbaard Blueberry...

Topuitgevers

Topscenaristen

Toptekenaars

Niet iedereen is zo oud als jij :e012:

Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, lukoste zei:

Topuitgevers

Topscenaristen

Toptekenaars

Niet iedereen is zo oud als jij :e012:

Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen. 

Dat klopt......er komt al af en toe een grijze haar doorheen😅.....

Maar die integrales van zulke grote oudere series worden grotendeels verkocht aan traditionele stripkopers, uitzonderingen daargelaten. Maar als jullie denken dat jeugd een integrale reeks van 12 boeken a 25 euro gaat beginnen van een 55 jaar oude piratenserie....waarvoor ze tot dan toe geen enkel oog hadden....prima.....dat geloof ik niet.

Maar ik vind integrales zeker een goed initiatief, hoe meer strips verkocht worden, hoe beter en er is zeker markt voor👍🏼 En of dat oude, jonge, nieuwe, traditionele, nostalgische of incidentele kopers zijn maakt eigenlijk niet uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Is het al niet goed genoeg dat die integrales verkocht raken, ongeacht wie dat koopt? Van verschillende reeksen zijn er al uitverkocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik las bij stripspeciaalzaak het volgende over de integrale uigave van de smurfen: 

Ook nog in augustus verschijnt deel 3 (232 pagina's) van de integrale reeks van De Smurfen, in oktober gevolgd door deel 4 (272 pagina's). Deze integrale uitvoering stopt na het gebundelde De Smurfjes, het laatste verhaal dat indertijd bij Dupuis verscheen. Beide integrales bevatten tientallen bonuspagina's die samen imposante achtergronddossiers vormen. Onder meer het zeer belangrijke hoofdstuk over de tekenfilmserie wordt uitgebreid behandeld.

Blijkbaar stopt Standaard bij album 13 en publiceert zo alleen de Dupuis verhalen. Weet iemand waarom ze de andere verhalen niet bundelen? Ik heb nl de Engelstalige uitgaven, maar vind de Standaard uitgave erg mooi. Maar jammer dat ze niet alles doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ze volgen gewoon de Franse reeks. Na deel 13 koos Peyo voor een andere uitgeverij (Le Lombard) en bij die uitgeverij zijn vooralsnog geen integrales van de verdere avonturen verschenen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 28-4-2018 om 19:53, Lecram zei:

Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat men strips als Roodbaard Blueberry Baard/kale Chlorophyl Jommeke Smurfen etc niet kent en dan zomaar ter kennismaking een reeks integrales opstart van zeer veel delen voor veel geld vanuit het niks.

Niemand zegt dat een lezer meteen alle delen van een integrale reeks moet kopen. Eéntje ter kennismaking kan ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik meende ergens gelezen te hebben dat er nederlandstalige versie komt van de Peter Pan integrale van Loisel.

Weet iemand daar meer van?

groet

RJ

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bram jager en zijn buur integraal zou nog es mooi zijn 15 delen verdeeld onder 5 integrales en het nooit verschenen in album dan toch de buste van de baas ,verscheen ooit wel es in tijdschrift robbedoes maar dat was geen mooie inkleuring 😎

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Daar bestaat ook een album van dat niet eens in het weekblad verscheen, laat staan in het Nederlands: Le Voisin Porte-veine. In 1986 rechtstreeks in album verschenen bij Récréabull. Ik heb het vorig jaar nog gekocht.

Mocht dat als een integrale verschijnen, zie ik het liever in een drietal delen in plaats van de minderwaardige producties van Le Coffre à BD. Maar eerlijk gezegd vrees ik voor de haalbaarheid daarvan, oftewel de interesse daarvoor.

marclebut15_22022002.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hé, hoe toevallig. Eergisteren de hele reeks van 'Bram Jager en z'n buur' verkocht, wegens 'geen zin om ze nog ooit te herlezen'. En dan lees ik de dag later dit berichtje. Toeval kan iets raar zijn... :e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, durango zei:

Bram jager en zijn buur integraal zou nog es mooi zijn 15 delen verdeeld onder 5 integrales en het nooit verschenen in album dan toch de buste van de baas ,verscheen ooit wel es in tijdschrift robbedoes maar dat was geen mooie inkleuring 😎

Alleen als echt alles als integrale verschijnt. Dit zijn toch geen topstrips. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
25 minuten geleden, esteban² zei:

One man's toxic waste is another man's potpourri.

Toxic waste is overdreven, maar wat mij betreft blijven de klassiekers als integrales behouden en verdwijnt de middelmaat uit de herinnering.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, Tweetie zei:

Toxic waste is overdreven, maar wat mij betreft blijven de klassiekers als integrales behouden en verdwijnt de middelmaat uit de herinnering.  

En dan is de cirkel weer rond. Want wat de één een klassieker vindt....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...