Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Integrales

Recommended Posts

Zag van dezelfde verkoper ook alweer Duke HC opduiken en blake en mortimer HC.

De gewone verzamelaar geraakt niet meer aan zijn boeken.

Hoe kunnen zij dan steeds weer aan verschillende exemplaren geraken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 minuten geleden, pedem zei:

Zag van dezelfde verkoper ook alweer Duke HC opduiken en blake en mortimer HC.

De gewone verzamelaar geraakt niet meer aan zijn boeken.

Hoe kunnen zij dan steeds weer aan verschillende exemplaren geraken?

waarschijnlijk weinig vaste klanten?

of sch... hebben aan de vaste klanten.(en dat idee heb ik).

Het zal niet meevallen om geld te verdienen met de verkoop van stripboeken.

Maar toch...

Toen b.v. het laatste deel van Blake en Mortimer uitkwam heb ik gevraagd aan mijn locale sbz of ze de luxe en de hardcover apart wilden leggen.

Ben ze op de dag van uitgifte op wezen halen omdat er veel liefhebbers zijn.

vraag was weer eens groter dan het aanbod maar ik had ze wel.

gelukkig is de eigenaar in Den Bosch iemand die een moraal heeft.

Hij zou meer geld kunnen verdienen door zijn vaste klanten teleur te stellen en ze vervolgens via b.v. Catawiki te verkopen.

Blijkbaar denkt niet iedereen er hetzelfde over.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zou er een kans bestaan dat Wolf van Steven Dupré een integrale reeks krijgt? One can hope.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat had maar een oplage van 500, dus de doelgroep daarvan is wel heel erg klein.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nostalgie allemaal goed en wel maar wie heeft "Wolf" gelezen toen hij/zij jong was?  Enkel zij die de strip eind jaren '80 konden volgen in de krant "Het Volk".  Door steeds verder dalende verkoop werd deze krant in 1994 overgenomen door de VUM en in 2008 verdween de titel volledig.  De publicatie gebeurde dus op het einde van de periode dat er nog (meerdere) strips in (meerdere) kranten verschenen en dat het aantal lezers van kranten en krantenstrips al serieus daalde.

Op deze krantenpublicatie volgde destijds geen albumuitgave.  Pas 15 jaar later werden de verhalen in album uitgegeven en dat gebeurde, zoals hierboven reeds vermeld, in een beperkte oplage van 500 exemplaren.  Daarenboven was het formaat maar 17 op 24 en in zwart-wit.  Ook hier dus de vraag: hoeveel (nieuwe) lezers heeft deze albumuitgave bereikt?

Maar misschien moet de doelgroep voor zo'n integrale helemaal niet zo groot zijn.  Er zijn immers ook integrales verschenen van "Nino", "Sarah & Robin" en "Nero - De Stallaert Jaren".  Enfin, we zien wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Over Wolf valt volgens mij ook wel heel veel te vertellen voor een leuk dossier. Het nadeel is dat het veel hectischer was en ook nog eens veel langer geleden. De kans dat Steven er zich nog veel van herinnert en veel extra zaken kan vertellen, lijkt me kleiner. En Sarah&Robin was toch ook (veel) meer zijn kindje, dus ik denk dat hij daarover veel meer met hart op de tong heeft gepraat dan dat hij over Wolf zou doen. Ik herinner me nog dat hij zelf verrast was door mijn opmerking dat Wolf en Ram hun namen samen "Wolfram" vormen. Dat is te toevallig om onbewust gedaan te zijn. Maar hij herinnerde er zich niks meer van. Dat zal ook zo zijn voor vele andere anekdotes die zouden gemaakt kunnen worden. Dus misschien ligt een dossier toch niet zo voor de hand.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Iets zegt mij dat geen van de twintig achtercovers van de Wolf-albums in het laatste Toernooi verder was gekomen dan de eerste ronde 😁

9495c2e0-9c49-012f-de44-00505694738d.jpg

c3cdfbd0-9c49-012f-de44-00505694738d.jpg

de4b4b20-9c49-012f-2a2f-005056942d16.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ze zijn in ieder geval niet geel en die ene met die barcode heeft wel iets..

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Rik zei:

die ene met die barcode heeft wel iets

Er zit wel variatie in. Geen barcode, barcode boven de witte belijning, en driemaal de barcode heel frivool op de witte belijning: 

ade9bac0-6d60-012b-d272-f09f04b0fdfa.thumb.jpg.c90413582adaacdc917f25b18dbd12a0.jpg

En bij de Saga-uitgaven is de onderste lijn gewoon weggekieperd. Alles bij elkaar opgeteld, is de achtercover van Frommeltje en Viola toch wel beter. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Haha ja.

Als we Dupré combineren met Tardi (Polonius, zie onder) is de uitkomst Newman...

02.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er is er ook eentje met een zegel in. Werd jaren terug uitgebracht tijdens de stripbeurs in Valkenswaard. Niet verkochte exemplaren zouden naar verluidt vernietigd worden (?). Iets later ging de uitgever in faling en werd de reeks later verder gezet door Saga. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hoop in Bange Dagen ... Is het fair er van uit te gaan dat daar op het eind van de 4 delen een mooie integrale van verschijnt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, esteban² zei:

Hoop in Bange Dagen ... Is het fair er van uit te gaan dat daar op het eind van de 4 delen een mooie integrale van verschijnt?

Niet de eerste jaren denk ik. Er is een stevige oplage en een luxe reeks van. Extra integrales zouden te veel zijn imho.

Deel dit bericht

Link naar bericht

K*otezooi Ravian integraal van Sherpa is gecancelld. 😕 Dit ivm slechte verkoopcijfers in 2018 vertelt de nieuwsbrief. Moet ik overstappen naar die Dargaud uitgaven wat nogal lelijk staat in je kast naast die mooie sherpa uitgaven. Bedankt iig voor de uitgaven tot nu toe Sherpa. 

"Slecht nieuws voor onze trouwe Ravian en Laureline-fans… We schrokken heel erg toen we onze verkoopcijfers van 2018 binnenkregen. Het aantal lezers voor de Ravian-reeks bleek geslonken naar 1/3 van het oorspronkelijke aantal. Hoewel wij steeds alles op alles zetten om reeksen -zelfs met aanzienlijk verlies- te voltooien, was het hier onmogelijk. Spijtig genoeg. We zullen moeten stoppen. De concurrentie van de Ravian-integrales heeft zijn verwoestende werk gedaan. Er is één troost voor trouwe liefhebbers van de reeks: voor de vervolgalbums kun je in ieder geval naadloos overstappen naar integrale nummer 5 (uitgeverij Dargaud)."

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, snowmansion zei:

K*otezooi Ravian integraal van Sherpa is gecancelld. 😕 Dit ivm slechte verkoopcijfers in 2018 vertelt de nieuwsbrief. Moet ik overstappen naar die Dargaud uitgaven wat nogal lelijk staat in je kast naast die mooie sherpa uitgaven. Bedankt iig voor de uitgaven tot nu toe Sherpa. 

"Slecht nieuws voor onze trouwe Ravian en Laureline-fans… We schrokken heel erg toen we onze verkoopcijfers van 2018 binnenkregen. Het aantal lezers voor de Ravian-reeks bleek geslonken naar 1/3 van het oorspronkelijke aantal. Hoewel wij steeds alles op alles zetten om reeksen -zelfs met aanzienlijk verlies- te voltooien, was het hier onmogelijk. Spijtig genoeg. We zullen moeten stoppen. De concurrentie van de Ravian-integrales heeft zijn verwoestende werk gedaan. Er is één troost voor trouwe liefhebbers van de reeks: voor de vervolgalbums kun je in ieder geval naadloos overstappen naar integrale nummer 5 (uitgeverij Dargaud)."

Dat vind ik nu echt ****! Ik verzamelde alleen de ravian albums van Sherpa.

Deel dit bericht

Link naar bericht
39 minutes ago, snowmansion said:

Idd, jammer voor die kopers ervan. Die Sherpa uitgave heeft me niet echt aangetrokken dus heel blij met die integrale van Dargaud.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...