Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Integrales

Recommended Posts

1 uur geleden, Simon zei:

Dat vind ik nu echt ****! Ik verzamelde alleen de ravian albums van Sherpa.

2!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat me al vanaf het begin opviel is dat ze dezelfde vertaling en lettering gebruikten. Ik heb een paar keer erg getwijfeld of ik over zou stappen. Zeker aangezien niet alle dossiers/extra's even sterk zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben overgestapt ongeveer met de derde integrale. Ik heb er heel lang over zitten twijfelen. Wat me uieindelijk overhaalde was het feit dat de paginas identiek van kwaliteit waren, maar de dossiers waren veel uitgebreider. De Sherpa’s heb ik met een beetje winst weten te dumpen op Catawiki. Voor de volledigheid vermelden dat ik de TT’s van Caurette heb. De Sherpa’s werden gewoon overbodig in het aanbod.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De sherpa albums hebben wel korte verhalen die volgens mij niet in de integrale zitten, of heb ik die over het hoofd gezien?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Soms wel. Niet bij elk deel zit een kort verhaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Godverdomme. Ik vond ze ook wel serieus te duur en ik snap perfect dat ze niet verkochten aan die prijs, maar ik was er mee gestart en ik hou mijn collectie graag zo consistent mogelijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jammer voor degenen die nu met een incomplete Sherpa uitgave blijven zitten, maar in de markt is niet genoeg ruimte voor twee integrales en dan ligt het voor de hand dat de goedkoopste uitgave overblijft. Raar dat dat niet contractueel is vastgelegd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 minuten geleden, Tweetie zei:

Raar dat dat niet contractueel is vastgelegd

Inderdaad. Sherpa heeft zich daar raar laten pakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 minuten geleden, De gekke striplezer zei:

Parallel twee integrales uitbrengen van dezelfde reeks vind ik toch wel optimistisch. Dat hadden ze kunnen zien aankomen.

Gentlemen agreements bestaan blijkbaar niet meer in het kleine Nederlandstalige stripwereldje. Sherpa is in mei 2014 begonnen met de uitgaves van Ravian. Blijkbaar kochten zij toen de rechten(exclusief voor het Nederlandstalig taalgebied) niet van Dargaud die pas in april 2017(filmpremière van Valerian and the city of a thousand planets)  begonnen met hun integrales en wel al 3 jaar cashten voor de uitgaverechten van Sherpa??

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, bammar zei:

Gentlemen agreements bestaan blijkbaar niet meer in het kleine Nederlandstalige stripwereldje

Grote bedrijven zijn nu eenmaal geen gentlemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Sherpa uitgaven waren dan ook geen bundelingen maar eerder betaalbare luxe uitgaven die aangeprezen werden als integrale wat niet hetzelfde is, uiteindelijk is het een ander product al is drukkwaliteit en formaat voor de rest identiek. Op zich begrijpelijk dat er niet voldoende klanten voor gevonden zijn, zelfs voor een kwalitatieve topreeks als Ravian.

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, Bonte zei:

Op zich begrijpelijk dat er niet voldoende klanten voor gevonden zijn, zelfs voor een kwalitatieve topreeks als Ravian.

Nou ja, tot Dargaud met de integrales begon werden er wel voldoende klanten gevonden.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
56 minuten geleden, Bonte zei:

De Sherpa uitgaven waren dan ook geen bundelingen maar eerder betaalbare luxe uitgaven die aangeprezen werden als integrale wat niet hetzelfde is, uiteindelijk is het een ander product al is drukkwaliteit en formaat voor de rest identiek. Op zich begrijpelijk dat er niet voldoende klanten voor gevonden zijn, zelfs voor een kwalitatieve topreeks als Ravian.

30 minuten geleden, Tweetie zei:

Nou ja, tot Dargaud met de integrales begon werden er wel voldoende klanten gevonden.  

Eens met wat Bonte zegt. Ik heb in het begin lang getwijfeld omdat ik nog geen Ravians in collectie had, maar heb ze telkens weer weggelegd omdat ik ze te duur vond voor wat in se een softcoverreeks was. Ze per twee lange verhalen blijven bundelen, had de perceptie van te dure liefhebbersalbums misschien kunnen drukken en dan had Sherpa misschien klaar kunnen zijn voor de integrales van Dargaud een probleem zouden worden. Sneu voor wie de reeks aan het volgen was, maar ik denk dat Sherpa hier misschien zijn hand wat overspeeld heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Precies. De reden waarom de verkoop tegenviel ligt lijkt mij alleen door de start van Dargaud met dezelfde serie te komen (al heb ik natuurlijk geen verder achtergrond info). Zeker ook omdat deze meelifte op de release van de film en hierdoor ook eventuele extra losse verkoop bespoedigde. Een vriend van mij bv is geen echte striplezer, maar kocht toch deel 1 van Dargaud uit interesse.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat doet me denken aan Cap in het Nederlands: de eerste 5 delen bij Sherpa (hc), de volgende 5 bij LeLombard (SC), en dan na een hiatus van misschien wel meer dan tien jaar de laatste tien delen weer bij Sherpa (hc, gelimiteerde editie).

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Tweetie zei:

De Dargaud bundelingen er natuurlijk mee te maken maar 5 jaar om tot halverwege een integrale reeks te komen helpt ook niet echt, dat merk ik zelf ook, als het te lang duurt bij een integrale reeks dan haken meer en meer mensen af in de loop der tijd. Ik werk momenteel aan een paar lijvige integrales en de bedoeling is om die binnen 1 jaar compleet uit te geven net om dat te vermijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Bonte zei:

De Dargaud bundelingen er natuurlijk mee te maken maar 5 jaar om tot halverwege een integrale reeks te komen helpt ook niet echt, dat merk ik zelf ook, als het te lang duurt bij een integrale reeks dan haken meer en meer mensen af in de loop der tijd. Ik werk momenteel aan een paar lijvige integrales en de bedoeling is om die binnen 1 jaar compleet uit te geven net om dat te vermijden.

Mogen we weten aan welke integrales je werkt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 minutes ago, Bonte said:

als het te lang duurt bij een integrale reeks dan haken meer en meer mensen af in de loop der tijd. Ik werk momenteel aan een paar lijvige integrales en de bedoeling is om die binnen 1 jaar compleet uit te geven net om dat te vermijden.

Te snel is dan weer ook niet goed denk ik. Ik merk toch bij mezelf dat ik al bij verschillende integrales afgehaakt ben omdat het te snel ging. Robbedoes en Kwabbernoot, Beverpatroelje, ... de laatste van Yoko Tsuno heb ik ook nog altijd niet gekocht. Zoveel series in integrale, en dan allemaal zo rap na mekaar. Ik kan dat niet volgen. Noch wat betreft tijd, noch wat betreft geld.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ze waren gewoon overprijsd. Aan een 16 euro (wat ik ze waard vind) zouden ze veel meer verkocht hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik lees in de Sherpa nieuwsbrief ook niets over de verderzetting van de Comanche integrale. Noch over Blueberry. En dan ook nog eens een wijziging wat Jonathan Cartland betreft. 🤨

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ze zullen met die Ravians toch een stevige schok hebben gekregen. Dan is het normaal dat je even gaat stabiliseren. Kosten vermijden etc. Die Comanches komen wel. Tenzij Lombard met integrales begin :)

Zelfs dan halen ze het nog want die van hun zijn wel echt prachtig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 uren geleden, kurisu74 zei:

Godverdomme. Ik vond ze ook wel serieus te duur en ik snap perfect dat ze niet verkochten aan die prijs, maar ik was er mee gestart en ik hou mijn collectie graag zo consistent mogelijk. 

Misschien kunnen ze het restant wel crowdfunden? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...