Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Integrales

Recommended Posts

Ik weet dat hij bedoelt dat die -c- ontbreekt, maar dat was niet de enige fout in de oorspronkelijke zin.

In die éne woordgroep "marinebiologisch onderzoekscentrum" stonden twee of drie fouten, en ik had die allemaal gemeld.

En blijkbaar is die -c- dus nog altijd niet gecorrigeerd.

Ik weet wat daarvan de oorzaak is, maar die "eraser" snap ik niet.

Soit, ik heb naar de uitgever gemaild.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik weet dat hij bedoelt dat die -c- ontbreekt, maar dat was niet de enige fout in de oorspronkelijke zin.

In die éne woordgroep "marinebiologisch onderzoekscentrum" stonden twee of drie fouten, en ik had die allemaal gemeld.

En blijkbaar is die -c- dus nog altijd niet gecorrigeerd.

Ik weet wat daarvan de oorzaak is, maar die "eraser" snap ik niet.

Soit, ik heb naar de uitgever gemaild.

Da’s lullig, werk voor niks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
41 minuten geleden, Peter Motte zei:

maar die "eraser" snap ik niet.

De letteraar blijkbaar ook niet. Misschien had je “effacer” moeten gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, je hebt gelijk. Ik vind "eraser" niet eens in mijn woordenboeken. Maar ik denk dat ik altijd al "eraser" heb gebruikt, en dat het geen problemen gaf.

In elk geva: "anders" is wél weg.

Er is gewoon geen controle van de controles uitgevoerd, anders hadden we dat wel gemerkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 6/4/2019 om 18:06, Ronald A zei:

Ik kreeg van Beo een mail dat die afgelopen donderdag of vrijdag zou geleverd worden.

Vandaag zeiden ze echter dat de integraal niet geleverd was.

Ook geen melding op volgende site:

http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/classics/index.php

Is het over & out met de integrales?

Ik denk dat dit niets te maken heeft met integrales maar de vraag wat nu de bedoeling is van deze reeks. Bij de verhalen die ik gecontroleerd heb merk ik dat ze de mooi ingekleurd zijn (nieuwe inkleuring?) maar het zijn niet de volledige verhalen, wel de ingekorte versies. De volgorde van de verhalen is kriskras door elkaar zonder logica en aan dit tempo gaan ze na 20-30 jaar compleet zijn.

Het is een reeks die ik totaal niet begrijp.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 4/26/2019 at 10:34 AM, Bonte said:

Ik denk dat dit niets te maken heeft met integrales maar de vraag wat nu de bedoeling is van deze reeks. Bij de verhalen die ik gecontroleerd heb merk ik dat ze de mooi ingekleurd zijn (nieuwe inkleuring?) maar het zijn niet de volledige verhalen, wel de ingekorte versies. De volgorde van de verhalen is kriskras door elkaar zonder logica en aan dit tempo gaan ze na 20-30 jaar compleet zijn.

Het is een reeks die ik totaal niet begrijp.

Grappig: ik vind de nieuwe inkleuring net veel zwakker en minder mooi. Vaak veel valer en zelfs wat lui (bv een foto van Prosper de merou aan de muur bij lambik is volledig in blauwtinten. Terwijl prosper toch oranje was?). En dan die onnozele schaduwvlekjes. Bah. En over de volledigheid: de tartaarse helm die in de nieuwe bundel staat (die dus net deze week is verschenen) ìs de volledige versie, in tegenstelling tot de op een barbaarse manier ingekorte versie uit de herdrukreeks.

Over de zin en de aanpak  van de bundels deel ik volledig je mening Peter maar ze zitten wel al verder dan ik ooit had verwacht. Dus er zal wel een publiek voor zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Trigië integraal verschijnt september 2019 in 6 te verschijnen delen laat L vandaag weten. 

Trigie.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, snowmansion zei:

Trigië integraal verschijnt september 2019 in 6 te verschijnen delen laat L vandaag weten. 

Trigie.jpg

Da's goed nieuws. M'n oude boeken vallen ondertussen helemaal uit elkaar (slecht gelijmd).

En er ontbreken me ook verhalen kwam ik laatst achter. Hoop wel dat die 6 een beetje snel na elkaar komen!

Deel dit bericht

Link naar bericht

OK, ze zijn duurder, maar iemand die alle Trigië verhalen wil hebben kan toch veel beter de luxe uitgaven van Don Lawrence Collection kopen? Mooier dan dit kunnen die integrales toch nooit zijn?

1dec70b25d11e48b0d7c70a18681a817417d8962

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Mask zei:

OK, ze zijn duurder, maar iemand die alle Trigië verhalen wil hebben kan toch veel beter de luxe uitgaven van Don Lawrence Collection kopen? Mooier dan dit kunnen die integrales toch nooit zijn?

1dec70b25d11e48b0d7c70a18681a817417d8962

Ik wil gewoon leuk de verhalen kunnen lezen. Ik steek nooit veel geld in extra luxe uitgaves - ik koop strips in de eerste plaats om te lezen, niet zozeer als verzamelobject (daarvoor verzamel ik dan weer originelen).

6 x 30 euro voor deze nieuwe complete uitgave, 180 euro, vind ik schappelijk. Dus vooruit dan maar.

Maar 575 euro voor een complete Don Lawrence collectie is me dan weer te gortig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb de eerste drie van die DL collectie. De cover is gewoonweg prachtig. Het dossier is goed, maar de strip zelf zijn gewone paginas op een te groot blad. Dat doet raar aan. Ik denk wel te gaan voor de nieuwe uitgave.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik verwacht dat die nog niet gaat verschijnen daar de reeks nog loopt? Ik hoop echter wel dat ze ook nog eens uitgegeven worden. Koop ze liever zo dan de losse albums bij elkaar sparen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, snowmansion zei:

Ik verwacht dat die nog niet gaat verschijnen daar de reeks nog loopt? 

Ik denk dat Rob eerst Trigie uit wil geven voor hij met Storm begint. 

En Storm moet volgens mij niet een integrale worden. Storm door Don Lawrence en Storm door Romano zijn toch twee verschillende beestjes, met ieder een eigen publiek.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gaat het hier wel echt om een integrale met alle verhalen? Of enkel die door Don Lawrence? 200p per bundel is 1200p in totaal incl. dossier. 35 albums a rato van 48p komt al op een stuk meer en dan zijn er nog een boel verhalen nooit vertaald in het Nederlands. (80 in het Nederlands, 92 in het Engels) Zitten die er ook bij?

In het Engels verschijnt volgend ook een integrale TPB reeks van Trigië. Ik geef de voorkeur aan de Nederlandse tenzij die natuurlijk niet volledig is. Iemand die het weet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Gaat het hier wel echt om een integrale met alle verhalen? Of enkel die door Don Lawrence? 200p per bundel is 1200p in totaal incl. dossier. 35 albums a rato van 48p komt al op een stuk meer en dan zijn er nog een boel verhalen nooit vertaald in het Nederlands. (80 in het Nederlands, 92 in het Engels) Zitten die er ook bij?

In het Engels verschijnt volgend ook een integrale TPB reeks van Trigië. Ik geef de voorkeur aan de Nederlandse tenzij die natuurlijk niet volledig is. Iemand die het weet?

Volgens mij gaat het alleen om de Don Lawrence verhalen. Die zijn uitgegeven in 21 albums

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Rik zei:

Volgens mij gaat het alleen om de Don Lawrence verhalen. Die zijn uitgegeven in 21 albums

Dat lijkt mij ook datgene waar de meeste mensen geinteresseerd in zijn. Het tekenwerk van Don Lawrence steek toch wel met kop en schouders boven de rest van de tekenaars uit. En ook de scenarios werden na verloop van tijd zwakker.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als fan van Don Lawrence ben ik zeer blij met de aangekondigde integrales van Trigie. Ik ben ook blij dat er een Engelstalige uitgave komt die mikt op een Engelstalig publiek. Hopelijk scoort deze goed in de UK, de VS en daarbuiten. 

De nieuwe Nederlandse versie is alvast zeer budgetvriendelijk. Dat zal een breed publiek aanspreken.  Zo kunnen ook jonge mensen Trigie leren ontdekken.  Ik heb destijds ook Trigie ontdekt dankzij de heruitgaves door Big Balloon.  Elke generatie moet zijn klassiekers koesteren en doorgeven vind ik. Ik ben wel benieuwd naar het dossier bij de integrales. 

Ik hoop dat de integrales een opstapje zijn naar een nieuwe integrale van Storm. Is het niet van de volledige reeks, dan misschien enkel van de Pandarve albums. Ik heb deze albums als tiener stukgelezen en pak ze geregeld nog eens vast. Ook de digitale heruitgaves heb ik later gekocht. Wat een prachtige tekeningen en verhalen. Topwerk.  Van sommige Pandarve verhalen zou ik graag boeken zien in een veel groter formaat met een dikke bijlage. Een beetje zoals de "Artist Editions" met een vormgeving zoals bij Fantagraphics. Misschien komt het er eens van 🙂

En wie weet, misschien trekken de nieuwe boeken een Franse uitgever over de streep om Trigie en Storm ook in het Frans te gaan uitgeven.  Dat in een stripland als Frankrijk geen Storm of Trigie wordt uitgegeven en gelezen, dat is toch zonde. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, pudifar zei:

Ik hoop dat de integrales een opstapje zijn naar een nieuwe integrale van Storm. Is het niet van de volledige reeks, dan misschien enkel van de Pandarve albums. Ik heb deze albums als tiener stukgelezen en pak ze geregeld nog eens vast. Ook de digitale heruitgaves heb ik later gekocht. Wat een prachtige tekeningen en verhalen. Topwerk.  Van sommige Pandarve verhalen zou ik graag boeken zien in een veel groter formaat met een dikke bijlage. Een beetje zoals de "Artist Editions" met een vormgeving zoals bij Fantagraphics. Misschien komt het er eens van 🙂

Storm the collection is uitgegeven op groter formaat aangevuld met een dossier. De delen zijn los verkrijgbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 hours ago, Rik said:

Storm the collection is uitgegeven op groter formaat aangevuld met een dossier. De delen zijn los verkrijgbaar.

Een luxe versie van de Wentelwereld of De Terugkeer van de Rode Prins in groot formaat met mooi dossier - genre Artist Edition - zou ik zeker kopen hoor. Ook al heb ik dat album in softcover.

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 minuten geleden, pudifar zei:

Een luxe versie van de Wentelwereld of De Terugkeer van de Rode Prins in groot formaat met mooi dossier - genre Artist Edition - zou ik zeker kopen hoor. Ook al heb ik dat album in softcover.

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/storm-lawrence/91782-de-wentelwereld-de-robots-van-danderzei

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/storm-lawrence/91783-de-terugkeer-van-de-rode-prins-de-von-neumann-machine

Het dossier bij deze uitgaven beschrijft de ontwikkeling van de beide albums en telt 8 pagina's.

Nieuwe luxe uitgaves van Storm zie ik niet zo snel meer komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minutes ago, Rik said:

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/storm-lawrence/91782-de-wentelwereld-de-robots-van-danderzei

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/storm-lawrence/91783-de-terugkeer-van-de-rode-prins-de-von-neumann-machine

Het dossier bij deze uitgaven beschrijft de ontwikkeling van de beide albums en telt 8 pagina's.

Nieuwe luxe uitgaves van Storm zie ik niet zo snel meer komen.

De boeken in de link ken ik.  

Anderzijds, een uitgave met een uitgebreider dossier (onuitgegeven foto's, herschreven tekst met meer weetjes) en de tekeningen op een groter formaat afgedrukt zie ik wel helemaal zitten. Een volledige heruitgave van Storm integraal is daarvoor niet nodig, een bijzondere uitgave van één album kan hiervoor ook. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...