Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Gisteren heb ik de Robbedoes integrales doorbladerd in mijn SSZ. 

Ik was wel wat ontgoocheld over het aantal "extra" pagina's. De infokatern in deze integrale uitgave vond ik wel wat magertjes. Ik had een dossier verwacht van een 20-tal pagina's.

Ik ga dus wachten op de nieuwe Franstalige integrale, misschien hebben deze meer info-pagina's.

Over de drukkwaliteit van de tekeningen zelf niets dan lof! De kleuren en het formaat zijn subliem.

 

Is er trouwens al iets bekend over een integrale editie van Guust Flater?

Link naar reactie

Wat slecht uit de verf komt bij al die integrales zijn toch wel de omslagillustraties. Leg bijvoorbeeld eens de pagina met het omslag van Oorlog en Vrede (uit de Blueberry-integrale) naast die van een reguliere uitgave. De HC die ik heb heeft mooie diepe kleuren, gedrukt op gewoon papier blijft daar heel weinig van over. Dof! Ook vind ik dat veel van de magie verdwijnt door de oorspronkelijke titelbelettering weg te laten. Guus Slim-integrales zelfde verhaal, beter papier dan Blueberry maar ook erg doffe omslagillustraties. Vast onoverkomelijk, maar wel jammer!

Link naar reactie

Hard werken dus! Ik vind die Roodbaard-integrales ook te mooi om te laten liggen en echt mooi om in de kast te zetten. Maar lezen? Het is me nog niet gelukt. Ik houd het op bladeren. Als je er niet mee bent opgegroeid is het sowieso geen aanrader. Zonder nostalgie zit je met geïllustreerde verhalen die in de tekstblokken en de tekstballonnen worden verteld. Erg stijf en humorloos. Maar nogmaals, de ellende (voor de portemonnee) is dat ik ze wel wil/moet hebben.....

De eerste 6 delen met tekeningen door Victor Hubinon zijn subliem. Daarna helaas matige tekenaars. Dus voor mij geen deel 7 en verder. De SC van Het Hellevuur nog wel gekocht voor afloop verhaal.

Scenario weer perfect, maar de tekeningen van Joseph Gillain en zijn zoon... brrrr, wat een deceptie.

Tenslotte, Roodbaard is geen humorreeks maar een avonturen-strip.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

De eerste 6 delen met tekeningen door Victor Hubinon zijn subliem. Daarna helaas matige tekenaars. Dus voor mij geen deel 7 en verder. De SC van Het Hellevuur nog wel gekocht voor afloop verhaal.

Scenario weer perfect, maar de tekeningen van Joseph Gillain en zijn zoon... brrrr, wat een deceptie.

Tenslotte, Roodbaard is geen humorreeks maar een avonturen-strip.

 

De Helleschuit herinnerde ik me als loeispannend maar als ik het nu terug zie.... Kijk bijvoorbeeld eens naar de pagina's waarop Baba zijn zuster Aicha weer ontmoet, dat zijn alleen maar pagina's met pratende hoofden. Je ziet wel hoe Hubinon er een beetje variatie in probeert te brengen bijvoorbeeld met een raar soort schaduwgebruik, maar ik vind het nu hard werken om er doorheen te komen. Of de pagina's waarop eindelijk het vreselijke Griekse Vuur wordt gebruikt. Als kind vond ik dat enorm opwindend, nu pas valt me op hoe enorm ook daar het verhaal wordt verteld in de tekst en niet in de tekeningen. Nou ja, ik laat me dus nog wel verleiden door de mooie uitvoering van de boeken, maar eigenlijk niet meer door de inhoud. (Een verstandig mens loopt er dan aan voorbij natuurlijk maar een verzamelend mens is niet verstandig) 

Link naar reactie

Zoals hier al aangehaald, is de ene tekenaar de andere niet. Ik las vroeger altijd Buck Danny als vliegtuigstrip (van Hubinon en Charlier), maar nu lees ik dus die Tanguy en Laverdures (Uderzo en Charlier) via de integrales en wat tweedehands-albums.  Uderzo tekent oneindig veel dynamischer dan Hubinon, vandaar dat ik denk dat Roodbaard ook wat oubolliger overkomt. Het zijn veel meer bordkartonnen figuren die hij tekent...

Link naar reactie

Gisteren de eerste integrale van roodbaard uitgelezen. Voor mij geen nostalgie aangezien ik nog relatief jong ben. :e002:  Met wat afleiding hier en daar toch dik anderhalf uur aan bezig geweest (dossier niet inbegrepen). Ik vond het zeer genietbaar. Met Charlier krijg je blijkbaar altijd waar voor je geld.

Link naar reactie

Heb al een aantal jaar de onvertaalde delen van de Aquanauten in het Frans in de kast staan......had het idee om desnoods met Google-translate het verhaal uit te lezen, zo goed vond ik het verhaal tot dusverre......maar nog niet aan toegekomen tot mijn spijt......

Link naar reactie

Ik ontdekte net dat er in Frankrijk een integrale uit is van Julie Wood.

Wanneer krijgen we eens eindelijk een echte Nederlandstalige integrale reeks van Michel Vaillant?

Enkele jaren terug brachten ze de eerste losse albums terug uit in hardcover en dan opeens...stoppen ze daarmee.

Hier erger ik me dus enorm aan.

Link naar reactie

Ik ontdekte net dat er in Frankrijk een integrale uit is van Julie Wood.

Wanneer krijgen we eens eindelijk een echte Nederlandstalige integrale reeks van Michel Vaillant?

Enkele jaren terug brachten ze de eerste losse albums terug uit in hardcover en dan opeens...stoppen ze daarmee.

Hier erger ik me dus enorm aan.

 

Met de grote populariteit van de integrales én van de nieuwe reeks van Michel Vaillant, lijkt een integrale van de klassieke reeks niet veraf te kunnen zijn ...

Link naar reactie

Enkele jaren terug brachten ze de eerste losse albums terug uit in hardcover en dan opeens...stoppen ze daarmee.

Hier erger ik me dus enorm aan.

Ik begrijp je frustratie, maar anderzijds kan ik de uitgever in deze wel volgen. Ze hebben het geprobeerd en de reeks sloeg wellicht te weinig aan om de volledige heruitgave van de reeks te kunnen verantwoorden.

En vooral: in deze heeft de uitgever nooit gepretendeerd dat ze de volledige reeks in een nieuw jasje gingen stoppen. Ik meen mij te herinneren dat ze in hun communicatie vrij open waren en dat men sprak over een aantal van de klassieke verhalen die opnieuw zouden worden uitgegeven.

Link naar reactie

Ik begrijp je frustratie, maar anderzijds kan ik de uitgever in deze wel volgen. Ze hebben het geprobeerd en de reeks sloeg wellicht te weinig aan om de volledige heruitgave van de reeks te kunnen verantwoorden.

En vooral: in deze heeft de uitgever nooit gepretendeerd dat ze de volledige reeks in een nieuw jasje gingen stoppen. Ik meen mij te herinneren dat ze in hun communicatie vrij open waren en dat men sprak over een aantal van de klassieke verhalen die opnieuw zouden worden uitgegeven.

Klopt volledig in de aanbiedingsfolders van Ballon Media werd nooit melding gemaakt van de volledige reeks in hardcover. Maar blijf het toch spijtig vinden dat ik nu een aantal knappe hardcovers heb en de rest in softcover.

Link naar reactie

Ik ontdekte net dat er in Frankrijk een integrale uit is van Julie Wood.

Wanneer krijgen we eens eindelijk een echte Nederlandstalige integrale reeks van Michel Vaillant?

Enkele jaren terug brachten ze de eerste losse albums terug uit in hardcover en dan opeens...stoppen ze daarmee.

Hier erger ik me dus enorm aan.

Michel Vaillant is altijd al heel populair geweest in Franstalig Belgie (en Frankrijk?), maar in Nederlandstalig gebied?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...