Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Integrales

Recommended Posts

Een overzichtje niet, maar deze mogen we wel verwachten ...

image.thumb.png.ce1233cb04f82b444f52f4f1781b4502.png

Ik ben altijd een beetje argwanend bij die 'strikt gelimiteerd' vermeldingen.  Ik denk dat mijn vader dit wel graag zal lezen.  Maar is het nu écht nodig dit meteen te gaan reserveren?  Of bestaat de kans dat je dit alsnog 'gewoon' kan bekomen?  Of zal de prijs na een jaar al gestegen zijn naar 275 of iets dergelijks?

In het afgelopen jaar is er nog zo'n bundeling verschenen.  Ik kan mij niet meer herinneren van welke figuur dat was.  Hoe zit het daar nu mee bijvoorbeeld?  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat zal De Complete Ramiro zijn geweest. Kostte 150 euro, volgens mij uitverkocht.

Ik had hier wel interesse in, maar het was gewoon teveel geld om in 1x uit te geven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kan iemand nog wel een complete reeks van 17 delen voor de helft leveren!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is er al geweten wanneer het eerste deel verschijnt? De prijs en hoeveel delen er zullen uitkomen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Van Ditmar Strips said:

Goed nieuws voor de liefhebbers van het werk van Pom; Piet Pienter en Bert Bibber wordt integraal uitgegeven bij Standaard Uitgeverij.

Zwart/wit of kleur? Persoonlijk hoop ik dat ze voor zwart/wit gaan zoals Pom wou en bedoelde.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mannekesblad was de verhalen (in een traag tempo) aan het heruitgeven.  Ongeveer de helft van de verhalen was al uitgegeven.  Op het forum las ik al dat ze daarmee gaan stoppen omdat er iets anders zat aan te komen.  En dat wordt nu bevestigd.  Staan we daar weer met een halve reeks in de kast.

Nu, een mooie integrale zal toch meer aanspreken dan die uitgaven van 't Mannekesblad.

Wat ik me afvraag: hoe worden de verhalen opgenomen?  Zijn dat de oer-versies van de oudste verhalen?  Of zal het gewoon een integrale zijn van de "definitieve" reeks van 45 albums?  Ik vermoed eerder het laatste.  En zal er een (uitgebreid) dossier bij zijn?  Spannend !  Alweer iets om naar uit te kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Op het forum las ik al dat ze daarmee gaan stoppen omdat er iets anders zat aan te komen. 

Omdat ze er mee moesten stoppen omdat ze de rechtzaak tov de nabestaanden van Pim verloren. Slechte en trage uitgaves, niet conform contract.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik hoop dat ze dit onderbrengen in hun Matsuoka-fonds, dat wat geruisloos al verschillende pareltjes uitgebracht heeft de afgelopen jaren ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 hours ago, esteban² said:

Een overzichtje niet, maar deze mogen we wel verwachten ...

image.thumb.png.ce1233cb04f82b444f52f4f1781b4502.png

Ik ben altijd een beetje argwanend bij die 'strikt gelimiteerd' vermeldingen.  Ik denk dat mijn vader dit wel graag zal lezen.  Maar is het nu écht nodig dit meteen te gaan reserveren?  Of bestaat de kans dat je dit alsnog 'gewoon' kan bekomen?  Of zal de prijs na een jaar al gestegen zijn naar 275 of iets dergelijks?

In het afgelopen jaar is er nog zo'n bundeling verschenen.  Ik kan mij niet meer herinneren van welke figuur dat was.  Hoe zit het daar nu mee bijvoorbeeld?  

Die Ramiro bundeling, die bij de uitgever is uitverkocht ,kan je nog wel aan normale prijs vinden in sommige winkels maar  laatste exemplaren denk ik toch. De Ramiro bundeling bevatte wel een aantal verhalen die nog nooit in het Nederlands werden verschenen. Van Toenga is alles al wel verschenen  in het Nederlands waardoor ik vermoed dat de  bundeling van Toenga na verschijninng nog wel beschikbaar zal zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 uren geleden, Marinelli zei:

Ik hoop dat ze dit onderbrengen in hun Matsuoka-fonds, dat wat geruisloos al verschillende pareltjes uitgebracht heeft de afgelopen jaren ...

Dit is inderdaad het geval

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 7/11/2019 om 16:07, De Hollander zei:

Dat zal De Complete Ramiro zijn geweest. Kostte 150 euro, volgens mij uitverkocht.

Ik had hier wel interesse in, maar het was gewoon teveel geld om in 1x uit te geven. 

Neat Stuff heeft in zijn winkel een box staan. K zou hem even pm’ en.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 7/11/2019 om 18:53, Van Ditmar Strips zei:

Goed nieuws voor de liefhebbers van het werk van Pom; Piet Pienter en Bert Bibber wordt integraal uitgegeven bij Standaard Uitgeverij.

😋👍 Just what I needed !
Hopelijk in het zwart-wit !

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Retardi zei:

Neat Stuff heeft in zijn winkel een box staan. K zou hem even pm’ en.

Thanx, maar ook nu vind ik het nog veel geld. Bedenk dat de luxe uitvoering mij niets zegt en ik de eerste 8 delen al heb, dus in mijn gedachten betaal ik dan 150 euro voor de 5 nieuwe delen. 

Er verschijnt genoeg, mijn budget komt meestal wel op. En wie weet wat DDB in de toekomst nog gaat doen? Niets zo veranderlijk als de stripwereld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
41 minuten geleden, De Hollander zei:

Thanx, maar ook nu vind ik het nog veel geld. Bedenk dat de luxe uitvoering mij niets zegt en ik de eerste 8 delen al heb, dus in mijn gedachten betaal ik dan 150 euro voor de 5 nieuwe delen. 

Er verschijnt genoeg, mijn budget komt meestal wel op. En wie weet wat DDB in de toekomst nog gaat doen? Niets zo veranderlijk als de stripwereld.

Vijf nieuwe delen is dan ook relatief want het gaat om verhalen van een twintigtal blz.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, BobFish zei:

😋👍 Just what I needed !
Hopelijk in het zwart-wit !

Ik weet het niet. Die inkleuring in zachte pasteltinten had ook wel iets...hopelijk wordt er gewoon consequent gekozen, daar zou ik al mee kunnen leven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Lefranc zei:

Vijf nieuwe delen is dan ook relatief want het gaat om verhalen van een twintigtal blz.

Dat wist ik helemaal niet.

Toch even gegoogled en onderstaande kwam ik tegen op de Stripaap.nl

“Jaren geleden al werd ons – in de reeks Alles van Vance – de complete Ramiro beloofd. Alles van Vance besloeg in Frankrijk dertien delen, maar in Nederland bleef het bij twaalf en zo bleven we verstoken van dat in ons land nooit gepubliceerde negende en afsluitende deel.
Alles van Vance was sowieso een misleidende titel, de man publiceerde meer dan tachtig albums, dat valt allemaal niet in één reeks onder te brengen...
Nu uitgeverij Dark Dragon de integrale Ramiro van Dargaud in het Nederlands vertaald heeft blijkt dat we zelfs mét dat 13e Alles van Vance-deel de complete Ramiro nóg niet in huis hadden gehad: 
Op het eerste gezicht bevat Ramiro compleet namelijk maar liefst vijf albums die onze taalgrens niet eerder overstaken...
Zo'n feest is het niet helemaal: Castro Siero en De ogen van Guardiana vormen één album dat vanwege de chronologie in twee gesplitst is en de drie laatste verhalen zijn een stuk korter dan albumlengte, maar al met al vind je in deze box toch het equivalent van drie albums die je nooit eerder las.”

Dan ben ik toch extra blij dat ik mij heb kunnen bedwingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

Dit is inderdaad het geval

Super! Alvast een garantie op een mooie uitgave ... 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht

In Stripschrift 460 lees ik dat "ter gelegenheid van vijfenzeventig jaar Suske en Wiske de complete blauwe reeks, dus alle verhalen die Vandersteen voor het weekblad Kuifje tekende, in twee integralen met dossiers verschijnt."  Ik kan me niet herinneren dit al eerder ergens gelezen te hebben.

Hopelijk wordt dit een uitgave met de oude tekst.  Ook wat de inkleuring betreft hoop ik dat men geen nieuwe of recent gebruikte inkleuring gaat gebruiken.  Ik heb ooit eens horen zeggen dat geen enkele albumuitgave kan tippen aan de kleuren zoals die in het weekblad Kuifje zelf verschenen.

En als het integraal is dan zouden, naast de albumcovers ook alle covers van het weekblad Kuifje met een pagina grote Vandersteen tekening uit de blauwe reeks ook moeten opgenomen worden.  En dan niet als een kleine afbeelding maar ook stuk voor stuk pagina groot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 8/11/2019 om 00:16, Timhardt zei:

Omdat ze er mee moesten stoppen omdat ze de rechtzaak tov de nabestaanden van Pim verloren. Slechte en trage uitgaves, niet conform contract.

Kunnen we dan nu eens iets positiefs zeggen over die nabestaanden, ipv de negatieve "geldkloppers"-opmerkingen die hier te lezen waren toen het nieuws van die rechtszaak bekend werd? Misschien hebben ze gewoon -stel je eens voor- het beste voor met het werk van hun vader?

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 uren geleden, Theodoor zei:

In Stripschrift 460 lees ik dat "ter gelegenheid van vijfenzeventig jaar Suske en Wiske de complete blauwe reeks, dus alle verhalen die Vandersteen voor het weekblad Kuifje tekende, in twee integralen met dossiers verschijnt."  Ik kan me niet herinneren dit al eerder ergens gelezen te hebben.

Hopelijk wordt dit een uitgave met de oude tekst.  Ook wat de inkleuring betreft hoop ik dat men geen nieuwe of recent gebruikte inkleuring gaat gebruiken.  Ik heb ooit eens horen zeggen dat geen enkele albumuitgave kan tippen aan de kleuren zoals die in het weekblad Kuifje zelf verschenen.

En als het integraal is dan zouden, naast de albumcovers ook alle covers van het weekblad Kuifje met een pagina grote Vandersteen tekening uit de blauwe reeks ook moeten opgenomen worden.  En dan niet als een kleine afbeelding maar ook stuk voor stuk pagina groot.

Mede-forummer Dent liet me weten dat dit nieuws reeds eerder bij de Stripspeciaalzaak te lezen was.  Klopt dus, en dat is nog maar van 5 oktober geleden.  Mijn geheugen liet me dus even in de steek.  't Kan ook zijn dat ik dit selectief al vergeten was omdat ik daar las dat "alle pagina's opnieuw ingekleurd en gerestaureerd zijn, zoals ze de voorbije jaren verschenen in de collectie Suske en Wiske Classics."  En dat is dus net wat ik niet van zo'n integrale verlang.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Theodoor zei:

... omdat ik daar las dat "alle pagina's opnieuw ingekleurd en gerestaureerd zijn, zoals ze de voorbije jaren verschenen in de collectie Suske en Wiske Classics."  En dat is dus net wat ik niet van zo'n integrale verlang.

QFT

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, TDPB zei:

Kunnen we dan nu eens iets positiefs zeggen over die nabestaanden, ipv de negatieve "geldkloppers"-opmerkingen die hier te lezen waren toen het nieuws van die rechtszaak bekend werd? Misschien hebben ze gewoon -stel je eens voor- het beste voor met het werk van hun vader?

Waar zeg ik dat de nabestaanden geldkloppers zijn?

De uitgaves van mannekesblad lieten gewoon heel erg te wensen over.

Ik zou net hetzelfde gedaan hebben, waarschijnlijk vroeger.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...