Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Integrales

Recommended Posts

bolus.jpg

Verzot op koffiekoeken, maar deze ken ik niet.  Moest ik ze op straat zien liggen, ik zou in ieder geval opletten dat ik er niet in trap.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 uren geleden, eriktex zei:

Bolussen! De beste reden om naar Zeeland te gaan!

Zeker! Mijn opa uit Middelburg zweerde bij die van Blieks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 uren geleden, eriktex zei:

Bolussen! De beste reden om naar Zeeland te gaan!

Ik ben meestal terughoudend wanneer men de Nederlandse keuken bejubelt, maar van koeken hebben ze verstand. Deze zou ik graag eens proberen en Zeeland is niet ver van hier. Jammer genoeg zijn ze hier aan de grens net een muur aan het bouwen om de benzinetoeristen tegen te houden. De Nederlanders aan hun kant doen net hetzelfde tegen de supermarkttoeristen. De EU heeft nog werk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Met de huidige lage benzine en dieselprijzen in Nederland en het mindere aantal kilometers dat wordt gemaakt, kan ik me niet voorstellen dat er veel voordeel valt te behalen bij tanken in België. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nochtans stonden ze hier in Essen en Kalmthout rijen dik aan te schuiven aan de Esso-stations, ondanks de soft-lockdown. Het is pas gestopt met containers en blokken beton op de weg te zetten. De Euro95 staat nu €1,03/l maar ik heb geen idee wat ze in Nederland kost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Tanuki zei:

De Euro95 staat nu €1,03/l maar ik heb geen idee wat ze in Nederland kost.

Ongeveer 50 cent per liter meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Tanuki said:

Nochtans stonden ze hier in Essen en Kalmthout rijen dik aan te schuiven aan de Esso-stations, ondanks de soft-lockdown. Het is pas gestopt met containers en blokken beton op de weg te zetten. De Euro95 staat nu €1,03/l maar ik heb geen idee wat ze in Nederland kost.

Dju. Ik heb 11 cent te veel betaald. In totaal 198 cent verkwanseld!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is me overigens opgevallen dat er teksten in de Piet Pienter en Bert Bibber-integrale zijn veranderd. Kijk maar eens naar het verhaal Plakijzerpiraten, de scène waarin Bert Bibber in het begin over de reling stapt terwijl hij een cursus Engels aan het doornemen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dan zal ik toch eerst weer een fysieke winkel moeten kunnen binnenstappen. Aangezien ik de reeks quasi compleet heb ga ik niet beginnen met die integralen aan te schaffen. Daarvoor lijkt de meerwaarde me toch iets te klein. Kan je een tip van de sluier oplichten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 uren geleden, Tanuki zei:

Dan zal ik toch eerst weer een fysieke winkel moeten kunnen binnenstappen. Aangezien ik de reeks quasi compleet heb ga ik niet beginnen met die integralen aan te schaffen. Daarvoor lijkt de meerwaarde me toch iets te klein. Kan je een tip van de sluier oplichten?

zzzzzzzzzz.png

Leestip:

hoempa-pa-cover.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
33 minuten geleden, Hardcover zei:

Leestip:

hoempa-pa-cover.jpg

hopeloos achterhaald vond ik het..

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minute ago, Paul_NL said:

de hoeveelste Hoempa Pa integrale is dit ondertussen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 28/3/2020 om 15:57, Werner zei:

Het is me overigens opgevallen dat er teksten in de Piet Pienter en Bert Bibber-integrale zijn veranderd. Kijk maar eens naar het verhaal Plakijzerpiraten, de scène waarin Bert Bibber in het begin over de reling stapt terwijl hij een cursus Engels aan het doornemen is.

Ik las elders dat de integrales gebaseerd zijn op de uitgaves die in de jaren 90 (?) bij SU verschenen zijn en dat dat herzieningen uit die tijd zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jammer want de grap uit de originele versie was poignanter "I broke my arm and I might have broken a leg too"

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 28/3/2020 om 22:58, Paul_NL zei:

Kan je uitleggen wat je precies bedoelt? Ik vond het juist een zeer mooi boek. Leuke verhalen en tekeningen en daarnaast nog eens een mooie uitgave met mooie schutbladen en dossier (alhoewel die misschien wel summier was dat ben ik even kwijt). 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als het bij de volgende uitgave het 'dossier' even flinterdun is, en amper extra duiding bij de verhalen, gaat het bij deze eerste integrale blijven vrees ik. 

Het is de allereerste keer dat ik me aan een integrale waag, en op zich is het netjes qua uitgave, maar voor die prijs had het wel wat meer mogen zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 1/4/2020 om 21:25, snowmansion zei:

Kan je uitleggen wat je precies bedoelt? Ik vond het juist een zeer mooi boek. Leuke verhalen en tekeningen en daarnaast nog eens een mooie uitgave met mooie schutbladen en dossier (alhoewel die misschien wel summier was dat ben ik even kwijt). 

Ik vind niet dat de verhalen de tand des tijds goed hebben doorstaan, terwijl ik toch wel graag oudere strips lees. Het oogt ook allemaal wat simpel. Ik zie liever integrale edities van bekendere strips. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...