Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik ontdekte net dat er in Frankrijk een integrale uit is van Julie Wood.

Wanneer krijgen we eens eindelijk een echte Nederlandstalige integrale reeks van Michel Vaillant?

Enkele jaren terug brachten ze de eerste losse albums terug uit in hardcover en dan opeens...stoppen ze daarmee.

Hier erger ik me dus enorm aan.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ja maar als je het dan na heel wat bombarie doet, doe er dan ook wat mee en maak er echt een mooie uitgave van zou ik zeggen....dit is gewoon lui geld verdienen zonder respect voor de strip zelf. Paar schetsen, interviewtje met de makers, fototje erbij...volgens mij allemaal niet zo lastig...maar goed wie ben ik?

Mijn exemplaar gaat weer de roulatie in....

Link naar reactie

Ik krijg meer en meer de indruk dat daar een partij van in handen is gekomen van een zekere verkoper op catawiki. Elke week opnieuw PvB 1,2 of 3 veilen voor prijzen rond de 100 euro. 

Ik denk ook zoiets. De Catawiki pagina's zijn ook heel raar. Een enorm aantal personen die deze albums zoeken.

Dat is eerder iets voor albums zoals Rikki en Wiske in eerste druk.

Link naar reactie

Ik krijg meer en meer de indruk dat daar een partij van in handen is gekomen van een zekere verkoper op catawiki. Elke week opnieuw PvB 1,2 of 3 veilen voor prijzen rond de 100 euro.

Ik hoorde van een eigenaar van een ssz dat iemand ineens in zijn magazijn een doos tegen gekomen is. Die verkoopt ze nu allemaal via catawiki en lacht zich een .....
Link naar reactie

Welnee, die reeks is gewoon beginnen verschijnen in een lagere oplage dan er interesse voor was. Glénat, noch stripwinkels hadden verwacht dat het zo goed zou verkopen. En reeksen in hardcover worden zelden herdrukt.

Link naar reactie

Welnee, die reeks is gewoon beginnen verschijnen in een lagere oplage dan er interesse voor was. Glénat, noch stripwinkels hadden verwacht dat het zo goed zou verkopen. En reeksen in hardcover worden zelden herdrukt.

Ik bedoel ook niet aan te geven dat die doos de reden is van een te kleine oplage, maar wel waarom ze nu heel veel op de veiling aangeboden worden. Het tekort was er sowieso al.

Link naar reactie

Ik zou het geen ‘lui geld verdienen zonder respect voor de strip zelf’ willen noemen maar ik snap je wel, juist omdat het met die eerste delen nog allemaal op gang moet komen zouden ze wat meer gewicht krijgen met wat extra’s. Maar misschien zijn we de laatste tijd te veel verwend, verwachten we bij dit soort uitgaven automatisch allerhande toevoegingen......?

Link naar reactie

Moet m nog lezen. Ken die reeks niet, zag er mij een leuke integrale uit aan een redelijke prijs. Ga kijken wat het is

 

De review van de stripaap viel bij mij precies op z'n plek:

 

 

De wat vreemde onderlinge verhoudingen, het feit dat vrouwen in die tijd al zoveel invloed hadden dat ze kapitein van een kaperschip konden worden en de sexuele voorkeuren van de hoofdpersonen (de Duitse spionne ligt steeds nogal niet-functioneel met grote negers te krikken) zijn er wat teveel aan, maar wie daar niet te zwaar aan tilt heeft een onderhoudende piratenstrip, sorry kaperstrip aan Barataria; het leest lekker weg!

Het grote geheim van Delambre lijkt in deel drie Grand Isle onthuld te gaan worden, maar de auteurs trekken hun onthullingen wat lafjes weer in. De ontknoping wacht ons in het vierde slotdeel.

Dan zal blijken of De Piraten van de Barataria een écht geslaagde strip genoemd kan worden of niet.

 

Met die integrale weet je wel meteen het antwoord op die laatste kwestie :e005:

Link naar reactie

Ik heb 'm in huis gehaald en moet 'm nog lezen. Denk dat ik die vandaag nog op m'n vrije dag ter hand neem. Extra's boeien me meestal niet zo heel erg veel, maar is mooi meegenomen. Een duur boek? Weet je, als je ze alle vier nieuw los had moeten kopen, dan was je minstens 60€ kwijt. In die zin is deze integrale een besparing. En lui geld verdienen? Er was vraag naar een bundeling, dan wel herdruk van die eerste delen, dus puur een cashcow voor de uitgever zou ik het niet willen noemen en wel erg kort door de bocht. Bovendien zien die dikke pillen zien er wat mij betreft ook nog eens mooier en overzichtelijker uit in de kast. Ik ben benieuwd naar het verhaal, want heb wel weer zin in een piratenverhaal.

Link naar reactie

Ja maar als je het dan na heel wat bombarie doet, doe er dan ook wat mee en maak er echt een mooie uitgave van zou ik zeggen....dit is gewoon lui geld verdienen zonder respect voor de strip zelf. Paar schetsen, interviewtje met de makers, fototje erbij...volgens mij allemaal niet zo lastig...maar goed wie ben ik?

Mijn exemplaar gaat weer de roulatie in....

  

Maar jullie zijn alkemaal wel blij met de integrale uitgave?

De bedoeling van die uitgave was om tegemoet te komen aan de jarenlange vraag van ssz'en en lezers om die delen opnieuw beschikbaar te maken aan een betaalbare prijs, zodat je er niet veel te veel voor moet betalen op beurzen of Catawiki om de reeks gewoon te kunnen lezen.

 

Met - wat kost ie, 45 euro dacht ik - zit je aan een weliswaar scherpe prijs voor die 4 hc-delen. Als je daar nog een dossier etcetera moet bijgeven, dan gaat je prijs over de vijftig euro en voor veel mensen boven een psychologische grens. Een afweging dus, waarbij de uitgever hier heeft gekozen om het betaalbaar te houden. Is m.i. wat anders dan "gewoon lui geld verdienen zonder respect voor de strip".

Link naar reactie

Dat er geen dossier of extra's bijzitten, komt gewoon omdat er geen Frans voorbeeld van bestaat. Die integrale bestaat enkel in het Nederlands, inderdaad op vraag van lezers die de boot hebben gemist (pun intended) en stripwinkels. Génat NL heeft dus op eigen initiatief een integrale gemaakt waar Génat FR niets mee te maken heeft en ook niets voor beschikbaar had.

Omdat niemand graag begint aan een reeks waar de eerste delen van uitverkocht zijn terwijl het verkooppotentieel hoger was dan de beschikbare oplage moest er wel zo'n oplossing komen als je nog even kan teren op het succes van de reeks (die normaal gezien twaalf delen zal tellen). Génat NL heeft er wel nog lang over getwijfeld en de uitgave een paar keer uitgesteld want het bleef een groot risico. Hardcovers en al zeker integrales worden sowieso minder gekocht dan softcovers.

 

Er moet hier eens een FAQ-pagina komen.

Link naar reactie

Génat NL heeft dus op eigen initiatief een integrale gemaakt waar Génat FR niets mee te maken heeft en ook niets voor beschikbaar had.

 

Ik ken mensen die de R niet kunnen uitspreken (er loopt er bijvoorbeeld eentje rond op het schip van 'Oodbaa'd...) maar tot nog toe niemand die worstelt met de L   :e012:

 

 

Er moet hier eens een FAQ-pagina komen.

 

De hele Reep is toch 1 groot FAQ?

Link naar reactie

Kijk je moet weten ik chargeer graag. Makkelijk geld verdienen is natuurlijk gebaseerd op het feit dat de strips er al liggen, nieuw kafje erom heen en klaar. Maar goed ik had me er op ingeschreven, het werd uitgesteld en nog eens uitgesteld, de spanning bouwde zich op...en eindelijk was ie daar!!! Vol verwachting klopte mijn hart...

Nou ja en dan valt het mij dus tegen...aja genoeg erover en weer opzoek naar pareltjes!

Link naar reactie

Hè, waarom is de werkelijkheid nou altijd zo nuchter :e001:

 

Ik vind dat verhaal over die magische doos veel mooier, daar zit ook nog een religieus kantje aan ("En het geschiedde in die dagen in de ssz dat aan hem een Doos verscheen en de Doos zeide: Open mij!")

Nooit doen.

Denk aan Pandora ...

Link naar reactie

Kijk je moet weten ik chargeer graag. Makkelijk geld verdienen is natuurlijk gebaseerd op het feit dat de strips er al liggen, nieuw kafje erom heen en klaar. Maar goed ik had me er op ingeschreven, het werd uitgesteld en nog eens uitgesteld, de spanning bouwde zich op...en eindelijk was ie daar!!! Vol verwachting klopte mijn hart...

Nou ja en dan valt het mij dus tegen...aja genoeg erover en weer opzoek naar pareltjes!

Maar je moet toch hebben geweten dat er geen extra's waren?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...