Ga naar inhoud

Feli


feli

Recommended Posts

Leuk om te horen dat jullie het goed vonden.

De 'normale' afleveringen gaan 20 pagina's zijn. Ik leg momenteel de laatste hand aan Aflevering 1.

Deze week eens zien hoe ik dit kan laten drukken. Het is namelijk ook mijn eindwerk voor de cursus stripauteur dat ik volg in Brugge.

 

Intussen ben ik begonnen aan aflevering 2. Dit is de cover.

post-66-0-37050200-1369078755_thumb.jpg

Link naar reactie

Voor de mensen die hier een beetje volgen, ik zou wat hulp kunnen gebruiken.

En ben hallo vaarwel aan het herletteren maar kan niet beslissen over het lettertype.

Wat vinden jullie het leukst, nr 1 of nr2?

 

Letteren is toch moeilijker dan ik dacht, ik denk dat dit toch vaak wordt onderschat door de meeste lezers.

Vooral dat het afgedrukt nog leesbaar moet zijn. (formaat 15cm x 23cm)

 

Alvast bedankt!

post-66-0-18648700-1369249855_thumb.jpg

post-66-0-76743100-1369249866_thumb.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

2e shot bovenaan. 'Voedselgropen' i.p.v. 'groepen'.

 

Niet dat ik u wil ontgoochelen, maar ik zag het nu eenmaal.

 

Voor de rest ziet het er wel leuk uit.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hoi, ik ben even zo vrij om een tekentechnisch probleempje aangaande komische figuren aan u voor te leggen...

 

Het betreft deze 2. In min of meer normale posities heb ik geen probleem om ze uit te tekenen. Maar er zijn van die scenes die een accent nodig hebben om een komisch effect te bekomen waarbij de figuren moeten bewegen met overdreven gebaren en lichaamstaal. Beetje zoals de figuren uit de gagreeks Robin Hoed.

 

Nu wil het wel niet lukken om die 2 bengels neer te zetten waarbij de vrouw achter Röllö aan zit...

 

Mocht je eens iets proberen, voel je vrij.beweging_zps94336064.jpg

 

 

Dit zijn de figuren. Maar ik heb wat moeite om bovenstaande beweging toe te passen op die 2.

 

 

rolloenvrouw.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Eventjes geleden dat ik nog gepost had maar ik was bezig met de afwerking van Hallo Vaarwel #1.

Ik heb de week voor het ik het heb binnen gebracht bij de drukker omdat mijn leraar niet zot was van de cover die ik toen had gemaakt.

Morgen heb ik mijn jury,de boekjes zijn gedrukt,ik kijk er naar uit.

 

Dit wilt ook zeggen dat de mensen die wensen, binnenkort een boekje kunnen bestellen. Ik laat het hier dan wel weten indien er interesse is. ik zet het in elk geval ook op de website (www.hallovaarwel.be) en de facebookpagina (www.facebook.com/hallovaarwelcomic)

 

Als extraatje heb ik deze week nog een print gemaakt om erbij te steken.

post-66-0-25854200-1371846708_thumb.jpg

Link naar reactie

Jury is heel goed meegevallen. Het extern jurylid was Philippe Delzenne.

 

De balans was positief. Ik moet mijn resultaten nog door krijgen maar ik ben in elk geval "afgestudeerd".

 

De kritische punten waren :

- dat ik moet opletten met mijn rasters, soms is het overkill. (gingen niet alle juryleden mee akkoord)

- dat het verhaal, de dialogen en pointes nu op 80% zitten. Ze hadden mij ook aangeraden om een scenarist te zoeken om mij daarbij te helpen. Of zoals het Amerikaanse/Japanse systeem een editor.

 

Ze vonden mijn inkleuringen ook goed, en natuurlijk jammer dat ik het niet in kleur kan laten drukken.

 

Het heeft mij in elk geval een enorme boost gegeven om verder te doen.

Ik heb voor aflevering 2 al de cover, backcover, de binnenpagina en de eerste découpage voor de eerste 2 pagina's.

Het "growing up in public" schrikt mij niet af.

 

Dit is hetgeen ik heb gepresenteerd:

 

post-16-0-39624500-1358796577_thumb.jpg

 

links: Artbook met al de schetsen en tekeningen

rechts: Hallo Vaarwel 1

beneden: de print, een postkaartje en de minicomic

(+ nog een "business card", maar die staat niet op de foto)

post-66-0-94467800-1372103196_thumb.jpg

Link naar reactie

post-66-0-95517400-1372795850_thumb.jpg

 

Hallo Vaarwel #1 is vanaf vandaag te koop!

 

- Kleurencover gedrukt op 200gr gerecycleerd papier.

- 20 pagina’s gedrukt op 160gr gerecycleerd papier.

- Prijs: €5 + verzendingskosten

 

Hoe bestel je jouw exemplaar:

 

Je zendt een mail aan davidfelizarda(@)hotmail.com of een privébericht aan @davidfelizarda.

Je vermeldt je naam en adres en dan zend ik je een mailtje terug met de exacte kostprijs en wanneer je jouw exemplaar kan verwachten.

 

check www.hallovaarwel.be

Link naar reactie

Hallo Vaarwel aangekomen en goedgevonden. Voornamelijk grafisch spreekt't mij erg aan, al zijn de feestjes mij ook niet onbekend.

Dat'r een extra editie bijzit is een zéér aangename surplus. Ik hou al'n beetje van Josefien.

 

Super om te horen dat je het leuk vond.  De extraatjes zijn met veel plezier gegeven.

Op naar het tweede nummer.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...