Ga naar inhoud

Boekenfestijn


Nuwanda

Recommended Posts

Vandaag in Gent geweest en toch een paar straffe dinges gezien:

- Integrale Betelgeuze aan 9.95 (idem voor de twee eerste integrales van Pin-up)

- Parker 1, aan 4.95

- Jazz Maynard en Voor het rijk aan 4,95 of 5,95 (weet ik niet meer zo precies)

- XIII box (wel licht beschadigd) aan 49.95

- Thorgal De zwaardboot en de eerste Wolvin in HC aan 3.5 euro

- Kraut aan 9.95

- Jommekes bij de vleet 6.95

- Largo Winch in de kantlijn 7.95

- blij ook dat ik het deel van de Legende der dorre Gewesten dat ik nog niet had ook aan 1.99 euro heb gevonden ^_^

 

Tis maar dat ge't weet!

Link naar reactie

Vandaag in Gent geweest en toch een paar straffe dinges gezien:

- Integrale Betelgeuze aan 9.95 (idem voor de twee eerste integrales van Pin-up)

- Parker 1, aan 4.95

- Jazz Maynard en Voor het rijk aan 4,95 of 5,95 (weet ik niet meer zo precies)

- XIII box (wel licht beschadigd) aan 49.95

- Thorgal De zwaardboot en de eerste Wolvin in HC aan 3.5 euro

- Kraut aan 9.95

- Jommekes bij de vleet 6.95

- Largo Winch in de kantlijn 7.95

 

Inderdaad... ook ik kon daarnet in Gent mijn ogen niet geloven ! Al die pas verschenen albums aan 'dumpingprijzen' !

Ook de integrale van de 2de cyclus van 'Murena' lag daar in hoge stapels.

 

Ook dat speciale Rik Ringers-album lag er 'Rik Ringers Remix' of zoiets, dacht ik.

 

Verder toch nog heel wat SC-Talent-dump.

Veel Engelstalige comics.

Weinig tot GEEN Standaard Uitgeverij-dump meer : geen stapels Rode Ridders, Baekelandt, Jump, Betty en Dodge, Figaro,...

Wel nog Suske en Wiske (in Ned en Frans) maar ik had het gevoel dat er meer Jommekes lagen deze keer dan Suske en Wiske-albums.

 

Ook drie van die speciale HC-Jommekes met ex-libris erbij lagen er aan 4,99 euro (nog volledig in plastiek) : Jacht op een voetbal, Purperen pillen en Koningin van Onderland.

 

Ook met medereper bouwertje een klapke gedaan.

 

Na een ontgoocheling vorig jaar, was het deze keer een zeer geslaagde editie wat mij betreft !

 

Al vind ik het ergens vrij beangstigend dat er nu al albums van Blloan in hoge stapels gedumpt worden. Ook die integrales van Betelgeuze, Pin-Up en Murena... stemmen tot nadenken. Zijn er dan zoveel van gedrukt of is de verkoop zo erg tegengevallen ??!! Hopelijk zet dat niet de rem op vertaling van Ballon Media in de toekomst.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Wat dacht je dan, dat iedereen zat te wachten op de strips van Blloan. Er zaten volgens mij eerlijk gezegd een paar missers bij. Toch is het echt jammer dat deze strips zomaar gedumpt worden. Waarom niet eerst de stripspeciaalzaken de kans geven om tegen een lagere prijs een nieuw publiek over de drempel te halen die alleen Standaard-vehikels aankopen. Of is dit weer te hoog gegrepen?

Link naar reactie

Vandaag in Gent geweest en toch een paar straffe dinges gezien:

- Integrale Betelgeuze aan 9.95 (idem voor de twee eerste integrales van Pin-up)

- Parker 1, aan 4.95

- Jazz Maynard en Voor het rijk aan 4,95 of 5,95 (weet ik niet meer zo precies)

- XIII box (wel licht beschadigd) aan 49.95

- Thorgal De zwaardboot en de eerste Wolvin in HC aan 3.5 euro

- Kraut aan 9.95

- Jommekes bij de vleet 6.95

- Largo Winch in de kantlijn 7.95

- blij ook dat ik het deel van de Legende der dorre Gewesten dat ik nog niet had ook aan 1.99 euro heb gevonden ^_^

 

Tis maar dat ge't weet!

 

hm jazz maynard en voor het rijk, parker, betelgeuze, de eerste twee pinup bundels ... miljaar, dat gaat allemaal al uitverkocht zijn tegen dat die in antwerpen komen. En ik geraak niet in Gent dit weekend. Verdorie toch.

Link naar reactie

Opgelet: zoals ik zei, die boxen waren licht beschadigd. Ik heb ook niet elk boek in die box bekeken, maar had vooral de indruk dat het probleem bij de box zelf lag (17 HC's voor 50 euro lijkt me toch goed mee te vallen, dat kartonnen vehikel heb je niet echt nodig). Ik wou er een meenemen voor mijn zus (gelegenheidslezeres) haar kerst, gelukkig kon mijn schoonbroer me vertellen dat ze de strips van XIII al had.

BTW: toen ik passeerde lagen er nog maar vier (itt de Betelgeuze-integrales: daarvan lagen er misschien 30 op tafel en ook nog eens 30 eronder). Van de Murena-bundels lagen er m.i. ook niet zoveel.

Link naar reactie

Wij, de verenigde stripspeciaalzaken, hebben om een uitleg verzocht over wat hier werd gerapporteerd. De gehanteerde verkoopprijzen zijn immers lager dan de inkoopprijzen voor winkeliers en dat is niet fijn.

Uit de verraste antwoord van Ballon af te leiden, heb ik geen enkele reden om te twijfelen aan hun oprechtheid. Zij weten namelijk niet hoe die strips en door wie ze daar zijn terechtgekomen. Er is gene spoor van in hun administratie. De zaak wordt verder onderzocht want behalve promotionele pakketaanbiedingen wil de uitgeverij hun reputatie niet schaden met dergelijke dumpingpraktijken. Dit moet het werk zijn van derden.

Maar ik heb al de indruk dat het om wellicht een eenmalig aanbod ging gezien de snelle uitputting van de beschikbare voorraad aldaar.

Link naar reactie

Wij, de verenigde stripspeciaalzaken, hebben om een uitleg verzocht over wat hier werd gerapporteerd. De gehanteerde verkoopprijzen zijn immers lager dan de inkoopprijzen voor winkeliers en dat is niet fijn.

Uit de verraste antwoord van Ballon af te leiden, heb ik geen enkele reden om te twijfelen aan hun oprechtheid. Zij weten namelijk niet hoe die strips en door wie ze daar zijn terechtgekomen. Er is gene spoor van in hun administratie. De zaak wordt verder onderzocht want behalve promotionele pakketaanbiedingen wil de uitgeverij hun reputatie niet schaden met dergelijke dumpingpraktijken. Dit moet het werk zijn van derden.

Maar ik heb al de indruk dat het om wellicht een eenmalig aanbod ging gezien de snelle uitputting van de beschikbare voorraad aldaar.

 

dus met andere woorden, haast je morgen naar Gent of je pakt er naast.

Dan maar geen Jazz Maynard :)

Link naar reactie

 

 

jazz maynard lag er nog met hopen.

Als je het mij vraagt zijn het ergens albums die bestemd waren voor vernietiging maar een afslagje gemist hebben...

Bijna allemaal hebben ze een beschadiging.

 

Hoe erg zijn ze beschadigd? Zo'n stift streep? Of echt happen en hoekjes uit de kaft? Grote krassen op de kaft?

 

Link naar reactie

Wat mij verbaast is dat jij helemaal van midden Nederland naar Gent afzakt voor een boekenfestijn, waarvan er een redelijk aantal zijn per jaar, ook in Nederland.

Dan vraag ik mij af of dat boekenfestijn echt zoveel de moeite is voor stripliefhebbers.

Ik ben nu voor het eerst naar het boekenfestijn geweest. Mijn oudste dochter was mee, zij is een boekenfanaat, en had veel meer leesvoer gevonden dan ik als stripfanaat.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Wat mij verbaast is dat jij helemaal van midden Nederland naar Gent afzakt voor een boekenfestijn, waarvan er een redelijk aantal zijn per jaar, ook in Nederland.

Dan vraag ik mij af of dat boekenfestijn echt zoveel de moeite is voor stripliefhebbers.

Ik ben nu voor het eerst naar het boekenfestijn geweest. Mijn oudste dochter was mee, zij is een boekenfanaat, en had veel meer leesvoer gevonden dan ik als stripfanaat.

 

tot voor kort zou ik het met je eens geweest zijn. Een paar jaar geleden heb ik eens een flinke buit gescoord op het boekenfestijn. Ook al omdat ik een serieuze koopachterstand had. De laatste jaren was het maar mager.

 

Maar als ik lees wat ze nu hadden liggen ... dan is dat toch de moeite om af te zakken hoor.

Link naar reactie

Wat mij verbaast is dat jij helemaal van midden Nederland naar Gent afzakt voor een boekenfestijn, waarvan er een redelijk aantal zijn per jaar, ook in Nederland.

Dan vraag ik mij af of dat boekenfestijn echt zoveel de moeite is voor stripliefhebbers.

Ik ben nu voor het eerst naar het boekenfestijn geweest. Mijn oudste dochter was mee, zij is een boekenfanaat, en had veel meer leesvoer gevonden dan ik als stripfanaat.

 

Boeken festijn was een bijkomstigheid.

Programma gisteren bestond uit bezoek in Heide, Schoten, Gent Dampoort, Waregem en geeindigd ben ik in Brussel bij een signeersessie in the Skull.

00:30 uur dat ik thuis was.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Gaat er iemand naar het boekenfestijn in Mechelen? Of is er al iemand geweest vandaag? Is het de moeite om te gaan wat strips betreft?

 

Ik ga morgen na het werk wss.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik ga morgen na het werk wss.

 

darnit, ik wou vanavong gaan en ik wou weten of het de moeite is om er voor naar Mechelen te rijden :)

Nu ja, dan maken we er maar een gezellige uitstap van met mijn vriendin. Ook leuk :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...