Ga naar inhoud

Boekenfestijn


Nuwanda

Recommended Posts

Gast Natte aap

Casterman in de 'ramsj' :

 

Helldorado, Zwarte trilogie, Red Bridge, Extra Muros, Paradise, De heer van de messen, Apolline, Mechanisch Land, Wild River, De Gilde, Aqua alta, Challenger, Little Nemo, Achter de schermen van de macht, Golden Dawn, De fantastische avonturen van Edgar A. Poe, Herberg aan het einde van de wereld.

 

dank u veto, ik had ze de vorige keer al gekocht dus ik wist al lang niet meer welke titels, pfioew, op het nippertje gered :D

Link naar reactie

@MartinMnd : ik heb met héél veel plezier Heldorado, Mechanisch Land, Extra Muros en Paradise gelezen.  Aan die reeksen heb je zeker geen miskoop en ze zijn bovendien afgerond.  Dat is in deze onzekere tijden met het al dan niet verderzetten van vertalingen toch wel een serieus pluspunt.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

@MartinMnd : ik heb met héél veel plezier Heldorado, Mechanisch Land, Extra Muros en Paradise gelezen.  Aan die reeksen heb je zeker geen miskoop en ze zijn bovendien afgerond.  Dat is in deze onzekere tijden met het al dan niet verderzetten van vertalingen toch wel een serieus pluspunt.

 

Inderdaad! Mechanisch land vond ik zelf ook heel leuk.

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Net terug van Boekenfestijn in Gentse Flanders Expo.  Een overzichtje van het aanbod bij het zgn 'stripmekka' :

Casterman : dezelfde titels als bovenaan deze pagina (Heldorado, Mechanisch Land, De Gilde, Wild River, Challenger...)

Standaard Uitgeverij : heel veel Kiekeboe en Urbanus (in nieuwstaat, ook die Urbanus-pockets al in hoge stapels)

Ballon : een 15-tal verschillende Jommeke-albums in nieuwstaat en deel 1 van 'Piraten'

Drie dozen tweedehandse Bakelandt-albums

Twee stapels 'Café Cowala'

Silvester : Okko 1 zowel in SC als HC, Major Arcanum 4, SGF, Prince Valiant, Alim de Leerlooier 1,  Canari, De Legendariërs 1, De moorden in de Rue Morgue, Het kunstbordeel, Ria 1, Schatjes 1

Dark Dragon Books : Blackwood 1, Haven 1, Hercules, Conan, Tessa 1/2/3, Vigilantes, Koepels, World of Warcraft, Snooze 1

Opnieuw ook heel veel Engelstalige manga en comics waar ik niets van ken.

Ik heb telkens 'schrik' om ook dump van Daedalus of Saga te zien verschijnen maar dat was ook nu niet het geval.  Die uitgeverijen spelen het dus wel eerlijk met hun klanten.  Wss veel beperktere oplages en zo is dumping niet nodig.

Bij de tafels met tweedehands alweer heel veel Talent (waar blijven ze die halen ?), vooral uit de Collectie Millennium.

Ik liep er ook Tony (aka Bouwertje) tegen het lijf.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Veto schrijft:


Ik heb telkens 'schrik' om ook dump van Daedalus of Saga te zien verschijnen maar dat was ook nu niet het geval.  Die uitgeverijen spelen het dus wel eerlijk met hun klanten.  Wss veel beperktere oplages en zo is dumping niet nodig.
 

 

Dat heeft niks met eerlijk zijn te maken.

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

De man achter Saga is waarschijnlijk de verstandigste uitgever van de lage landen.  Zeer goed inschatten hoe groot de interesse in een bepaalde reeks of beeldroman zal zijn en daar zijn oplages op instellen.  Zo hoeft dumping niet.  Doordat hij meer uit passie werkt en zeker niet op dezelfde winstmarges rekent als andere uitgevers kan hij zaken uitgeven die waarschijnlijk anders nooit van Nederlandstalige tekstbalonnen voorzien zouden worden.  Zéééér content met die aanwinst in het stripwereldje, zéééér content....

 

daedalus en RW en Medusa heb ik ook nog nooit op het boekenfestijn gezien en hebben ook een heel mooi fonds. Dus naast het zeer goede werk van Saga ben ik ook zeer blij met deze andere uitgeverijen ;)

Link naar reactie
  • 6 months later...

Casterman in de 'ramsj' :

 

Helldorado, Zwarte trilogie, Red Bridge, Extra Muros, Paradise, De heer van de messen, Apolline, Mechanisch Land, Wild River, De Gilde, Aqua alta, Challenger, Little Nemo, Achter de schermen van de macht, Golden Dawn, De fantastische avonturen van Edgar A. Poe, Herberg aan het einde van de wereld.

 

Ik was vandaag op het boekenfestijn in Rotterdam en zag de meeste van deze nog steeds liggen.

 

Niet meer te vinden:

Zwarte trilogie,  Extra Muros,

 

Niet meer alle delen te vinden:

Achter de schermen van de macht, Heldorado

 

Sommige series liggen er nog in hun geheel. Je kunt bv. van Mechanisch land of Little Nemo alle delen oppikken voor 3 Euro per stuk en dan heb je nog minder uitgegeven dan aan een HC in de SSZ,

Link naar reactie

Ik was vandaag op het boekenfestijn in Rotterdam en zag de meeste van deze nog steeds liggen.

 

Niet meer te vinden:

Zwarte trilogie,  Extra Muros,

 

Niet meer alle delen te vinden:

Achter de schermen van de macht, Heldorado

 

Sommige series liggen er nog in hun geheel. Je kunt bv. van Mechanisch land of Little Nemo alle delen oppikken voor 3 Euro per stuk en dan heb je nog minder uitgegeven dan aan een HC in de SSZ,

Gisteren ook even geweest, thuis gekomen met Mechanisch Land, volgens mij niet helemaal een strip voor mij, maar gezien het enthousiasme op deze site voor de strip toch maar overstag gegaan, 3 delen a 9 euro, daar kan je geen miskoop aan hebben, lijkt mij.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Net terug van Boekenfestijn in Kortrijk : een overzichtje van het aanbod bij het zgn 'stripmekka' :

Casterman : dezelfde titels als bovenaan deze pagina (Heldorado, Mechanisch Land, De Gilde, Wild River, Challenger...)

Standaard Uitgeverij : Kiekeboe, Urbanus en stapels 'Amoras deel 3 en deel 4'

Ballon : enkele stapels Jommeke-albums in nieuwstaat

Silvester : heel weinig deze keer, hier en daar wel in de bakken met allerlei kwam ik enkele exemplaren tegen (Okko, Kunstbordeel, Alim de leerlooier...), maar in beschadigde toestand

Dark Dragon Books : stapels nieuwstaten van : Blackwood 1, Hercules, Red Sonja, Conan, Tessa Intergalactische Agente 1/2/3/4, Vigilantes, Snooze 1, Psykoparis...

Arboris : veel delen van 'Elfquest' in nieuwstaat


Opnieuw ook heel veel Engelstalige manga en comics waar ik niets van ken.

Deze keer weer heel veel Talent (waar blijven ze die halen ?), vooral uit de Collectie 500 in perfecte nieuwstaat allemaal aan 0,99 euro !!!
(Blauwe Hagedis, Cuervos, Clan van de Draak 1/2/3, Celadon Run 3 delen, Fortuinzoekers, Hartenbloed, Legenden van Korrigan 1/2/3, Littekens, Meesters van het spel, Navarra 1/2...)

Verder ook nog een lange tafel met tweedehands Suske en Wiske-albums: heel veel verschillende en als je goed zoekt, toch heel wat in uitstekende staat aan 2,50 euro per album.
 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ben ook geweest en heb helaas niet goed opgelet:de achterkaft van mijn album  Amoras 4, zo bleek bij thuiskomst, was behoorlijk gehavend ( er stond nochtans in koeien van letters een sticker 'beschadigd' op ). Verder kocht ik ook SGF van Simon Spruit, een album dat, zo bleek alweer bij thuiskomst, ik al had staan tussen mijn strips.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Kleine tips voor volgend boekenfestijn bezoek:

 

AANRADER: Zoals ik liet zien: http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/24-vandaag-gekocht/page-137

Kan ik "Anomaly" aanraden! Mooi zwaar boek, mooi getekend en een meer dan oke verhaal. En bijna 4 kilo lees en kijk plezier voor slechts €8,95

 

AFRADER: "A.D. New Orleans na de watersnood" vond ik tegenvallen...de maker had geen camera dus maakte hij maar een strip...natuurlijk verbeeld hij enigzins de ramp, de misère en de blunders maar het kwam bij mij gewoon niet binnen, emotie blijft oppervlakkig net zoals de tekeningen overigens,

Link naar reactie
  • 2 months later...

Silvester strips ook veel aanwezig: rijen van Prins Vaillant en Zeven.

 

Die lagen er wel, maar echt goedkoop waren ze ook weer niet.

 

12,50 voor een Prins Valiant is niet veel minder dan de normale prijs. Als je ze wilt hebben, kun je ze beter in Silvesters Final Summer Sale kopen, waar ze 19,95 per setje van drie kosten.

Peer de Plintkabouter zag ik ook liggen voor 4,95. Bijna de normale prijs. In de Silvester actie van nu krijg je er drie voor 5,95.

 

Voor Silvester hoef je niet naar het boekenfestijn te gaan. 

 

Ook veel barbaren strips (Red Sonja, Slaine ed) van DDB. Ook nog wat boeken van Ivan Adriaenssens en het doomsday book van Mario Boon. 

 

De boeken van DDB die ik zag liggen waren veel goedkoper dan die van Silvester. Inderdaad veel Conan, Slaine etc. Niet echt mijn kopje thee.

 

Er is weer ergens een pakhuis vol Talent ontdekt, tafels en tafels vol. Houdt het nu nooit op ?

 

Waarschijnlijk is het steeds hetzelfde pakhuis en raakt het niet verkocht. Allemaal SCs en vooral de mindere series. Lanfeust, Trollen van Troy, Arthur heb ik niet gezien, van UW One en Derde Testament lag er een deel.

Wel lekker goedkoop, tegen slecht 0,99 Euro. 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Helaas kan ik niet naar Rijswijk komen dit weekend.... hmmmm snik. Ziet iemand de mogelijkheid om een Snoopy te kopen? Gaat er binnenkort überhaupt iemand naar het Boekenfestijn?

 

Edit: Ik zie net dat ik het boek kan bestellen en voor slechts 2,95 thuisbezorgd kan krijgen. Nu nog hopen dat ze een net exemplaar zullen pakken!

Link naar reactie
  • 1 month later...

Gisteren naar Boekenfestijn in Kortrijk geweest.

​Tafels vol Talent SC : alles aan 0,99 euro per stuk : De Clan van de Draak, De Krijgsheren, Weerwolven, Gorn, Dock21, Het Rad, Clownvisje, Lance Crow Dog, Kookaburra, Septentryon, Akamoth, Schemerzwervers, Vuurboot, Shloka, Malienda, De Kid, Morea, 6 dagen om te sterven...

Recente titels van Sus en Wis en De Rode Ridder. Ook enkele Kiekeboe-titels.

​J-Rom 1, 2 en 3 in hoge stapels. Ook die met die gouden kaft lag er in grote aantallen.

​Amoras 3 delen : Krimson, Barabas en Wiske

​Arelate 1 + 2

​Doomsday 1

​Geestenburg

​A Game of Thrones : 6 verschillende titels

​Grote stapels Prince Valiant en de conceptreeks '7'

​Slaine, Red Sonja, Gouden Eeuw (twee van de drie delen)

​De Arabier van de Toekomst 

 En nog tafels vol dozen met ramsj
 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Gisteren naar Boekenfestijn in Kortrijk geweest.

Recente titels van Sus en Wis en De Rode Ridder. Ook enkele Kiekeboe-titels.

​J-Rom 1, 2 en 3 in hoge stapels. Ook die met die gouden kaft lag er in grote aantallen.

​Amoras 3 delen : Krimson, Barabas en Wiske

​Arelate 1 + 2

​Doomsday 1

​A Game of Thrones : 6 verschillende titels

​De Arabier van de Toekomst 

 

Dat zijn wel heel recente uitgaves. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...