Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Undertaker (X. Dorison & R. Meyer)

Recommended Posts

250_21201516134-undertaker-1-de-goudvret

Undertaker 1 - De Goudvreter deze week in de stripwinkels !

551_2812015155834-undertaker-01.jpg

551_2912015164917-undertaker-02.jpg

551_311201592219-undertaker-03.jpg

551_222015184452-undertaker-04.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Undertaker 1 - De Goudvreter deze week in de stripwinkels !

Heb ik verleden weel al gekocht :-p

Heb veel genoten van deze western strip .

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb ik verleden weel al gekocht :-p

Maar deze week kan je die nog kopen (denk ik). ;):)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oh ja: Prima western, veel actie, veel zwarte humor en toch niet licht op de hand qua thematiek. Mooi eerbetoon aan het genre. Is een van de weinige nieuwe strips die het potentieel heeft om echt uit de SSZ'en te geraken, en op niveau van Schorpioen, Alfa, Djinn,... mee kan spelen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben zwaar fan van westernfilms, maar minder van western strips raar genoeg. Ik heb veel reeksen geprobeerd.

Maar de tekeningen van deze reeks zien er ZO goed uit, dat ik me dit misschien ook eens ga aanschaffen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

taai.

wat bedoel je ? (ik heb van hem enkel 'Asgard' en 'Long John Silver' gelezen)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb jij nooit Het Derde Testament gelezen ? :e010:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik pas. De scenario's van Dorison zijn mij te taai.

Voor mensen die kweetnietwat verwachten. Undertaker is gewoon een goede mainstream strip, mét goede dialogen ( fijne humor ) én een goede plot.  

Undertaker Jonas Crow krijgt de opdracht de begrafenis van Joe Cusco te regelen. Wanneer hij bij het landgoed van Cusco aankomt, blijkt de man helemaal niet dood te zijn. Cusco maakte fortuin met het uitbaten van goudmijnen. Nu hij terminaal ziek is, wil hij nog één wilde nacht: drank, eten en goud. Hij is immers vastbesloten zijn fortuin mee te nemen in zijn graf. Voor hij zelfmoord pleegt, slikt hij daarom het goud in dat hij kreeg voor de verkoop van zijn mijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Asgard heb ik dan weer niet gelezen. :e007:

Voorlopig zijn de enige Westerns die ik nog heb : Ster van de Woestijn, Angela, Wayne Redlake, Trio Grande. Dus ik verwacht zeker niet kweetnietwat. Gewoon : een goeie spaghetti western (kom niet af met Durango please ;) ).

Kheb alleen schrik dat als ik Undertaker zeer goed vind, ik weer als een gek andere western strips ga beginnen kopen/zoeken. En ik wil ruhust... ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Asgard heb ik dan weer niet gelezen. :e007:

Was een herwerkt verhaaltje voor een spinoff van Thorgal. Was best aangenaam, niet onvergetelijk. 

De Westerns die je hebt, behoren mi tot de betere  :e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ga me die ook aanschaffen, denk ik. Hoe meer integralen, hoe beter. :)

Zolang het maar niet op dat klein DDB-formaat is. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inderdaad. Het formaat moet behouden blijven, zowel voor Europese integralen (groot) als vertaalde comicbundels (comic formaat).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik pas. De scenario's van Dorison zijn mij te taai.

Ik geraak daar niet door. Ik heb verschillende dingen van hem gelezen, o.a. Heiligdom, omdat Bec ook op de cover stond en ik verwachtte iets van dezelfde kwaliteit als Prometheus of Carthago. Maar daar kwam veel te veel hocus-pocus bij te pas. Idem bij (vooral de laatste delen van) Long John Silver, maar die reeks heb ik behouden voor de schone prentjes van Lauffray. Dat eerste deel van XIII Mystery was ook weinig memorabel. En nu ga ik vloeken in de kerk, maar Het derde testament vond ik helemaal onleesbaar. Ik ben tot halfweg de reeks gesukkeld (via de bib) en heb het dan opgegeven. Ook weer: mooie tekeningen, maar daarvoor ga ik die integrale niet aanschaffen.

Maar da's allemaal slechts mijn mening, anderen hebben die reeksen blijkbaar heel hoog zitten dus dat zal zeker wel zijn kwaliteiten hebben (maar ik zie ze niet :e012:).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor mensen die kweetnietwat verwachten. Undertaker is gewoon een goede mainstream strip, mét goede dialogen ( fijne humor ) én een goede plot.  

Undertaker Jonas Crow krijgt de opdracht de begrafenis van Joe Cusco te regelen. Wanneer hij bij het landgoed van Cusco aankomt, blijkt de man helemaal niet dood te zijn. Cusco maakte fortuin met het uitbaten van goudmijnen. Nu hij terminaal ziek is, wil hij nog één wilde nacht: drank, eten en goud. Hij is immers vastbesloten zijn fortuin mee te nemen in zijn graf. Voor hij zelfmoord pleegt, slikt hij daarom het goud in dat hij kreeg voor de verkoop van zijn mijnen.

Ik geraak daar niet door. Ik heb verschillende dingen van hem gelezen, o.a. Heiligdom, omdat Bec ook op de cover stond en ik verwachtte iets van dezelfde kwaliteit als Prometheus of Carthago. Maar daar kwam veel te veel hocus-pocus bij te pas. Idem bij (vooral de laatste delen van) Long John Silver, maar die reeks heb ik behouden voor de schone prentjes van Lauffray. Dat eerste deel van XIII Mystery was ook weinig memorabel. En nu ga ik vloeken in de kerk, maar Het derde testament vond ik helemaal onleesbaar. Ik ben tot halfweg de reeks gesukkeld (via de bib) en heb het dan opgegeven. Ook weer: mooie tekeningen, maar daarvoor ga ik die integrale niet aanschaffen.

Maar da's allemaal slechts mijn mening, anderen hebben die reeksen blijkbaar heel hoog zitten dus dat zal zeker wel zijn kwaliteiten hebben (maar ik zie ze niet :e012:).

Ik volg je Roque Ja. Derde testament heb ik ook gillend van me afgeworpen wegens draakverhaal. Die Hocus Pocus  van LJS heb ik ook laten passeren. Voor XIII heb ik dan weer een soft spot  en ook met Asgard heb ik me vermaakt.

Ik ga die Undertaker zeker een kans geven en klamp me vast aan bovenstaande quote van Kool Thing B)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Undertaker is in niets te vergelijken met hun voorgaande reeksen. Pure western, inclusief tal van genreclichés maar op hun eigen manier want je weet dat ze erbij horen.

Ik weet dat het hypen van strips hier soms nadelig wordt ervaren omdat daarmee torenhoge verwachtingen worden geschapen (nochtans zit Een Nacht in Rome al aan een derde druk om maar een van die gehypte strips te noemen), maar geloof deze keer alle lof. Voor wie al een soft spot voor westerns heeft, is Undertaker een must.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...