Ga naar inhoud

Recommendation Game


Timhardt

Recommended Posts

Een spelletje.

 

Steeds op zoek naar dat ene boek dat al de rest overbodig maakt? Ik anders wel....

Lijstjes, meningen, recensies zijn erg handig en de laatste maanden heb ik zo weer veel mooie nieuwe dingen mogen ontdekken.

Misschien kunnen we voor jou ook dat ene boek vinden.

 

Het spel gaat zo: als je interesse hebt om mee te doen, dan post je dat hier en kom je op een wachtlijst te staan. Als het jouw beurt is, zeg ik het hier en dan post je een lijst(je) met boeken die je het nauwst aan het hart liggen.

 

Op basis van dat lijstje gaan we je boeken aanraden die binnen dat lijstje passen, heel belangrijk dat laatste.

We gaan je geen Andreas aanraden als je graag boeken van standaard leest, om maar iets te zeggen.

 

Eens proberen? Misschien valt er wel dat ene boek uit, dat je nog niet kende, en dat al de rest overbodig maakt :)

 

Link naar reactie

recommendation natuurlijk...typfout.

 

Nadat ik iemand gekozen heb, post die zijn striplijstje (comics, manga, strips) van strips die nauw aan je hart liggen.

Iedereen mag dan aanbevelingen doen ivm welke strip in dat lijstje mist en ook waarom, niets mis met wat goede onderbouwing.

 

En hopelijk resulteert dat in een aankoop van een strip die je nog niet kende en die je aan dat lijstje kan toevoegen :)

 

stuvio mag als eerste beginnen :)

Link naar reactie

Op basis van dat lijstje en de wetenschap dat stuvio een chris ware liefhebber is raad ik hem

 

mother come home aan.

 

De tekenstijl lijkt erg op die van ware: clean en uitgepuurd tot het noodzakelijkste, met een inkleuring in grote vlakken.

Je weet dat dit een emotioneel verhaal wordt tussen vader en zoon en je bereid je zodus al wat voor op een schok en toch raakt dit je op het einde enorm. En dat zonder vijf-tc-clef te zijn of zonder grote deus ex machina's. Iets waar Daytripper (een van de voorstellen van Kool Thing) ook op miraculeuze wijze in slaagt. Ik heb hierna dadelijk een ander boek van dezelfde gekocht.

 

14369mchome-icv21.jpg

 

 

ps. het is stuvio zijn beurt tot begin volgende week ofzo, daarna pik ik de volgende :)

ps2: stuvio: zeg me als je deze al hebt, dan bedenkt ik een andere :)

Link naar reactie

Een spelletje.

 

Steeds op zoek naar dat ene boek dat al de rest overbodig maakt? Ik anders wel....

Lijstjes, meningen, recensies zijn erg handig en de laatste maanden heb ik zo weer veel mooie nieuwe dingen mogen ontdekken.

Misschien kunnen we voor jou ook dat ene boek vinden.

 

Het spel gaat zo: als je interesse hebt om mee te doen, dan post je dat hier en kom je op een wachtlijst te staan. Als het jouw beurt is, zeg ik het hier en dan post je een lijst(je) met boeken die je het nauwst aan het hart liggen.

 

Op basis van dat lijstje gaan we je boeken aanraden die binnen dat lijstje passen, heel belangrijk dat laatste.

We gaan je geen Andreas aanraden als je graag boeken van standaard leest, om maar iets te zeggen.

 

Eens proberen? Misschien valt er wel dat ene boek uit, dat je nog niet kende, en dat al de rest overbodig maakt :)

Even terug naar de aanzet: Ik doe ook mee.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

asterious polyp lijkt me een geweldige aanrader voor stuvio. een uitdagend verhaal met een pagina indeling waar erg over nagedacht is en in functie van het verhaal geplaatst is. echt een boek voor jou, ook maar één boek, dus daar kan je niet mis mee doen

 

 

 

(nadat je eerst mother come home hebt aangeschaft natuurlijk ;))

Link naar reactie

asterious polyp lijkt me een geweldige aanrader voor stuvio. een uitdagend verhaal met een pagina indeling waar erg over nagedacht is en in functie van het verhaal geplaatst is. echt een boek voor jou, ook maar één boek, dus daar kan je niet mis mee doe

 

 

Ik kan me daar ook in vinden, maar ik het qua stijl toch een mindere Hanco Kolk.

 

Als pure anti-filosofie en -romantiek, kan ik ook niet anders dan dit aanraden. Vooral Gilette was bij mij een aardschokje. Het verhaal over een weesmeisje die de sexy looks had om Maria te revampen

 

eab2d610-cf61-012f-58b5-005056945a4e.jpg

 

02_Meccano2-P.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Meccano las ik ooit, maar ik herinner er me niets meer van. :s

Van de vrije vluchten las ik sommige. Bij'n VV is het vaak erop of eronder. 

 

 

dat heb ik ook. en de laatste keer dat het erop was, is al tijden geleden.

 

de besten zijn voor mij:

 

zoo

eeuwige oorlog

teenloze adelaar

het uitstel

mr black

 

 

veel recent zit daar niet tussen.

Link naar reactie

En waarom die speedy?

 

Als je houdt van Habibi, Baudoin en Samber dan koppel ik dat aan:

1) goed verhaal, maar hoeft niet per sé met veel actie te zijn

2) Romantisch/Emotioneel ingesteld

2) open voor "andere" tekenstijlen (en Cosey en Lax hebben een zeer specifieke stijl)

 

=> die VV's die ik opsom voldoen daar allemaal aan. Een "eeuwige oorlog" vind ik persoonlijk wel goed, maar zou ik zeker niet aanraden aan Stuvio op basis van zijn lijstje. Zoo kan nog wel, maar ik vind dit toch minder (zeker qua scenario) dan die andere VV's die ik opsom. Mr Black vind ik zelf fantastisch, maar is zeer moeilijk aan te raden. 't Is zo'n strip die je ofwel fantastisch vind ofwel helemaal niks. Ik zou 'm alleen aanraden aan fans van sprookjes en Harry Potter.

Het uitstel heb ik zelf nog niet gelezen (wacht op de integrale), indien even goed als Elke raaf pikt kan die ook bij in het lijstje natuurlijk.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Als je houdt van Habibi, Baudoin en Samber dan koppel ik dat aan:

1) goed verhaal, maar hoeft niet per sé met veel actie te zijn

2) Romantisch/Emotioneel ingesteld

2) open voor "andere" tekenstijlen (en Cosey en Lax hebben een zeer specifieke stijl)

 

=> die VV's die ik opsom voldoen daar allemaal aan. Een "eeuwige oorlog" vind ik persoonlijk wel goed, maar zou ik zeker niet aanraden aan Stuvio op basis van zijn lijstje. Zoo kan nog wel, maar ik vind dit toch minder (zeker qua scenario) dan die andere VV's die ik opsom. Mr Black vind ik zelf fantastisch, maar is zeer moeilijk aan te raden. 't Is zo'n strip die je ofwel fantastisch vind ofwel helemaal niks. Ik zou 'm alleen aanraden aan fans van sprookjes en Harry Potter.

Het uitstel heb ik zelf nog niet gelezen (wacht op de integrale), indien even goed als Elke raaf pikt kan die ook bij in het lijstje natuurlijk.

 

'het uitstel' en 'elke raaf pikt' zijn gelijkwaardig wat mij betreft :)

Link naar reactie

Ik heb behoorlijk geschrapt, maar 't is toch nog een redelijke lijst geworden. :s

 

 

Belladonna
Bone
De Eeuwige Oorlog
De Lichten van de Amalou
De Rioolkoninkjes
Een boodschap uit de ruimte
Elfquest
Fullmetal Alchemist
Girl Genius
Gunnerkrigg Court
Guust Flater
Het Kristallen Zwaard
Koblenz 1
Lanfeust van Troy
Mister Black
Sabels en Galjoenen
Usagi Yojimbo
Voorbij de Steen
W.E.S.T.
Wolf
XKCD
Zombillennium

Link naar reactie

Ik lees vooral kleine reeksen, kleine universums (lanfeust even daar gelaten) met een fantasy toets in jouw lijst, Yncke.

 

De zandmemoor is een wat oudere reeks door Dethan die ik zeker wil aanraden, ware het niet dat deel 3 - het laatste - nooit vertaald is. Of Finkel, maar ook dat laatste deel is niet vertaald, of de laatste fee van het land van arvor, maar ook van die reeks is het laatste deel nog niet vertaald.

Als dat geen struikelblok is: alle drie goeie reeksen!

 

Met jouw lijst indachtig kan je niet om Het Narrenschip. Daedalus gaat aan de vertalingen beginnen in het najaar, dus die kan je blind kopen! Maar het najaar is nog ver, dus ook deze valt voor nu uit de boot.

 

Ik zag ook Koblenz staan. Ken je 'Chinees rood'? Een vierdelige afgeronde reeks, ook van Robin, heel goed en voor weinig geld in afslagbakken te vinden. Mocht je deze al kennen, zeg het dan maar, dan heb ik er nog een andere voor je :)

 

 

1-nl-v.jpg

Link naar reactie

Fijne (woord)humor, avontuur en fantasy/steampunk... en met voorliefde voor strips van de jaren '90 ;-)

 

Walhalla ( Pothier en Lechuga) : ( De betere versie van Asterix, dus de nieuwe WOLF )

Konvooi ( schattige SF ) 

Zilveren Maan boven Providence ( WEST meets fantasy )

Fraternity ( western meets fantasy ) 

Ravian ( albums 3 - 10 - klassieker én de humor, wel jaren 60-70 ) 

Sky-Doll ( de humor, het absurde, de stijl, SF,... )

Gon ( manga )

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Lucifer is geen gemakkelijk reeks, maar qua fantasy ongelofelijk goed. Ik durf het overall beter als Sandman noemen.

Dikke aanrader als je je tanden eens ergens in wil zetten.

 

Locke & Key is natuurlijk de beste fantasy reeks van het laatste decennium, maar aangezien Yncke geen comics in haar lijst had staan, durfde ik niet goed. Maar het past zeker in haar lijst, het is een maar een kleine stap :)

Als je wil lezen hoe fantasy vandaag wordt gemaakt, dan moet je Locke & Key lezen, punt.

Link naar reactie

Ik lees vooral kleine reeksen, kleine universums (lanfeust even daar gelaten) met een fantasy toets in jouw lijst, Yncke.

Ja, dat klinkt als een mooie analyse.

De zandmemoor is een wat oudere reeks door Dethan die ik zeker wil aanraden, ware het niet dat deel 3 - het laatste - nooit vertaald is. Of Finkel, maar ook dat laatste deel is niet vertaald, of de laatste fee van het land van arvor, maar ook van die reeks is het laatste deel nog niet vertaald.

Als dat geen struikelblok is: alle drie goeie reeksen!

 

Met jouw lijst indachtig kan je niet om Het Narrenschip. Daedalus gaat aan de vertalingen beginnen in het najaar, dus die kan je blind kopen! Maar het najaar is nog ver, dus ook deze valt voor nu uit de boot.

 

Ik zag ook Koblenz staan. Ken je 'Chinees rood'? Een vierdelige afgeronde reeks, ook van Robin, heel goed en voor weinig geld in afslagbakken te vinden.

Zandmemoor en Finkel vind ik ook aanraders. Het eerste deel van de laatste fee werkte niet echt voor me, dus heb ik er eigenlijk niet mee voortgedaan. Het Narrenschip, daar heb ik dee twee en drie van, en ik kijk reikhalzend uit naar de integrale!

Chinees Rood moet ik dringend eens herlezen. Ik heb er goede herinneringen aan, maar 't zit ver.

 

Mocht je deze al kennen, zeg het dan maar, dan heb ik er nog een andere voor je :)

Laat zeker maar komen! :)

 

 

Fijne (woord)humor, avontuur en fantasy/steampunk... en met voorliefde voor strips van de jaren '90 ;-)

Dat heb ik ook gemerkt, maar ik denk dat dat ook wel zou kunnen komen omdat er van langs om meer fantasy enkel in hardcover verschijnt. Ik lees niet zo heel graag in hardcover, dus dat neem ik niet zomaar op goed geluk mee zoals een veelbelovend softcovertje dat daar ligt te lonken in de stripwinkel.

 

Walhalla ( Pothier en Lechuga) : ( De betere versie van Asterix, dus de nieuwe WOLF )

Konvooi ( schattige SF ) 

Zilveren Maan boven Providence ( WEST meets fantasy )

Fraternity ( western meets fantasy ) 

Ravian ( albums 3 - 10 - klassieker én de humor, wel jaren 60-70 ) 

Sky-Doll ( de humor, het absurde, de stijl, SF,... )

Gon ( manga )

Walhalla is inderdaad grandioos en had eigenlijk in mijn lijst moeten voorkomen.

Konvooi is gesneuveld uit de lijst omdat ik 't begin erg sterk vond, maar de recentste delen wat minder.

Zilveren Maan. Zie mijn hardcoveropmerking, maar bij deze op mijn "te bekijken"-lijst gezet.

Fraternity. Nog nooit van gehoord. Hm. Munuera. Dat heeft wel een grote kans om in mijn smaak te vallen, ja. :)

Ravian. Daar heb ik ooit eens een deel van gelezen, maar bekoren deed het me niet echt.

Sky-Doll. Jep, was ook wel leuk. Ik ben heel blij dat de tekenaar nu Ekho tekent.

Gon. In een ver verleden eens van gehoord, en nogal vlug in de 'te snoezig'-categorie geduwd. Ik ga 't een tweede kans geven.

 

Locke & Key natuurlijk ook. Maar Lucifer, daar hadden we het al eens over, meen ik mij te herinneren. ;)

Jep, over Lucifer hebben we 't al gehad. Maar ik heb 't nog niet verder bekeken.

Locke en Key, daar heb ik al een paar keer pagina's van gezien online, maar het heeft nooit echt mijn aandacht kunnen trekken, eigenlijk. Zal ik dan toch eens naast Lucifer op mijn lijstje plaçeren.

 

 

Merci alledrie!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...